Ухвала
від 18.11.2014 по справі 816/348/14
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 листопада 2014 року м. Київ К/800/37229/14

К/800/37229/14

Вищий адміністративний суд України в складі колегії:

Єрьоміна А.В.(головуючий); Кравцова О.В., Цуркана М.І.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу за позовом комунального підприємства "Озеленення" до Державної фінансової інспекції в Полтавській області, треті особи - ОСОБА_4, товариство з обмеженою відповідальністю "Оксавад", приватне підприємство "Фірма "Дріада", приватне підприємство "Спецтранс", про визнання вимоги нечинною, що переглядається за касаційними скаргами приватного підприємства "Спецтранс",Державної фінансової інспекції в Полтавській області на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 7 квітня 2014 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 10 червня 2014 року,

ВСТАНОВИВ:

У січні 2014 року комунальне підприємство "Озеленення" (далі - позивач) звернулось до суду першої інстанції з адміністративним позовом до Кременчуцької об'єднаної державної фінансової інспекції в Полтавській області (далі - відповідач) (ухвалою суду першої інстанції відповідача замінено на Державну фінансову інспекцію в Полтавській області) про визнання нечинною вимоги від 30 жовтня 2013 року № 01-14/3106 в частині наступних пунктів:

2) відобразити в обліку дебіторську заборгованість надавачів послуг на суму 58171,32 грн, в тому числі: ПП "Спецтранс" в сумі 34185 грн.29 коп., ПП "Фірма "Дріада" у сумі 21507 грн.53 коп., МКП "Екогаз" в сумі 2478 грн. 50 коп. Стягнути на користь КП "Озеленення" зайво отримані даними підприємствами грошові кошти у вищевказаних розмірах та забезпечити їх проведення до бюджету м. Комсомольська;

3) відобразити в обліку дебіторську заборгованість ТОВ "Оксавад" за невиконані роботи з будівництва гаражних боксів у сумі 89502 грн. Стягнути з ТОВ "Оксавад" грошові кошти в сумі 89502 грн. та забезпечити їх повернення до бюджету м. Комсомольська;

5) стягнути з ОСОБА_4 грошові кошти у сумі 620 грн.92 коп., отримані ним за фактично не надані послуги з технічного нагляду за будівництвом гаражних боксів та провести коригування щодо зменшення розміру єдиного соціального внеску у сумі 129 грн.08 коп. В іншому випадку стягнути з осіб, винних проведенні зайвих витрат, шкоду у порядку та розмірі, встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України. Забезпечити повернення до бюджету незаконно використаних коштів у сумі 750 грн.;

6) відобразити в обліку дебіторську заборгованість ТОВ фірма "АиСТ" за фактично не надані послуги з авторського нагляду за розміщенням гаражних боксів у сумі 231,48 грн. Стягнути з ТОВ фірма "АиСТ" грошові кошти у сумі 231 грн.48 коп. та забезпечити їх повернення до бюджету м. Комсомольська;

7) зменшити в обліку кредиторську заборгованість пере ПП "Спецтранс" на суму 6368 грн.08 коп. та перед ПП "Фірма "Дріада" на суму 1600 грн., яка виникла внаслідок завищення ними вартості наданих послуг.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 7 квітня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 10 червня 2014 року, адміністративний позов задоволено частково.

Визнано нечинною вимогу від 30 жовтня 2013 року № 01-14/3106 в частині наступних пунктів:

3) відобразити в обліку дебіторську заборгованість ТОВ "Оксавад" за невиконані роботи з будівництва гаражних боксів у сумі 89502 грн. Стягнути з ТОВ "Оксавад" грошові кошти в сумі 89502 грн. та забезпечити їх повернення до бюджету м. Комсомольська;

5) стягнути з ОСОБА_4 грошові кошти у сумі 620 грн.92 коп., отримані ним за фактично не надані послуги з технічного нагляду за будівництвом гаражних боксів та провести коригування щодо зменшення розміру єдиного соціального внеску у сумі 129 грн.08 коп. В іншому випадку стягнути з осіб, винних проведенні зайвих витрат, шкоду у порядку та розмірі, встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України. Забезпечити повернення до бюджету незаконно використаних коштів у сумі 750 грн.;

6) відобразити в обліку дебіторську заборгованість ТОВ фірма "АиСТ" за фактично не надані послуги з авторського нагляду за розміщенням гаражних боксів у сумі 231 грн.48 коп. Стягнути з ТОВ фірма "АиСТ" грошові кошти у сумі 231 грн.48 коп. та забезпечити їх повернення до бюджету м. Комсомольська.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

У касаційній скарзі, посилаючись на порушення судами норм матеріального права, приватне підприємство "Спецтранс" (далі - ПП "Спецтранс") просить оскаржувані рішення скасувати, ухвалити нове судове рішення, яким скасувати пункт 2 вимоги від 30 жовтня 2013 року № 01-14/3106 про відображення в обліку дебіторську заборгованість ПП "Спецтранс" в сумі 34185 грн. 29 коп. та стягнення на користь комунального підприємства "Озеленення" зайво отриманих даним підприємством грошових коштів та забезпечення їх повернення до бюджету м. Комсомольська, пункт 7 цієї вимоги щодо зменшення в обліку кредиторську заборгованість перед ПП "Спецтранс" на суму 6368 грн. 08 коп.

Державна фінансова інспекція в Полтавській області, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати зазначені вище судові рішення та прийняти нове судове рішення про задоволення адміністративного позову в повному обсязі.

Заслухавши доповідача, перевіривши оскаржувані рішення судів та матеріали справи в межах доводів касаційних скарг, Вищий адміністративний суд України вважає, що скарги задоволенню не підлягають.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що у період з 27 серпня 2013 року по 14 жовтня 2013 року відповідно до пункту 2.3.4.1 плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Полтавській області на ІІІ квартал 2013 року та на підставі направлення на проведення ревізії від 23 серпня 2013 року № 367 проведено планову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності комунального підприємства "Озеленення" за період з 01 липня 2010 року по 31 липня 2013 року, за результатами якої складено акт від 15 жовтня 2013 року № 01-21-125, яким встановлено наступні порушення:

- внаслідок включення ПП "Спецтранс" до складу прямих витрат при розрахунку вартості роботи 1 машино-години автотранспортної техніки сум, що не можуть бути визнані витратами з використання палива, вартість наданих послуг (з урахуванням рентабельності та ПДВ) завищено на суму 27870 грн., що призвело до зайвого перерахування ПП "Спецтранс" коштів на загальну суму 21501 грн.92 коп. та до завищення станом на 1 серпня 2013 року кредиторської заборгованості перед ПП "Спецтранс" в сумі 6368 грн.08 коп., чим порушено вимоги п. 2.2 Порядку № 121, вимоги п. 1.2, 2.1 Положення № 88, п. 6, 12, 22 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", п. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 року № 996-ХІV, ст. 629 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV;

- ПП "Фірма "Дріада" завищено вартість наданих КП "Озеленення" транспортних послуг з прибирання територій на суму 23107 грн. 53 коп. (в тому числі в 2011 році - на суму 12483 грн. 44 коп., які оплачено повністю, за січень-липень 2013 року - на суму 10624 грн.09 коп., з яких КП "Озеленення" оплачено 9024 грн.09 коп.), що призвело до зайвого перерахування бюджетних коштів ПП "Фірма "Дріада" на суму 21507 гн.53 коп. та до завищення станом на 1 вересня 2013 року кредиторської заборгованості перед ПП "Фірма "Дріада" в сумі 1600 грн., чим не дотримано вимоги п. 1.1 та п. 2.2 Порядку визначення вартості робіт з утримання зелених насаджень в населених пунктах, затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10 серпня 2005 року № 121, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 серпня 2005 року за № 958/11238, який поширюється на суб'єктів господарювання всіх форм власності, що здійснюють утримання зелених насаджень (в тому числі й прибирання територій парків, скверів, вивезення опалого листя, вивезення стовбурів та гілля, що фактично виконувалось ПП "Фірма "Дріада"), джерелами фінансування яких є місцевий бюджет, вимог п. 1.2, 2.1 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, п. 2.1 договору № 19 на надання транспортних послуг ФАВ 1031 від 23 лютого 2011 року, п. 1 ст. 629 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV, п. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 року № 996-ХІV;

- встановлено завищення кількості газу, включеної до вартості наданих КП "Озеленення" послуг на суму 2061 грн. 50 коп. з ПДВ, що призвело до зайвого перерахування коштів МКП "Екогаз" у вищевказаній сумі та є порушенням вимог п. 1.2, 2.1 Положення № 88, п. 6, 12, 22 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", п. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 року № 996-ХІV, ст. 629 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV;

- до акту ф. № КБ-2в № 1 за травень 2012 року внесено недостовірні дані щодо виконання робіт з будівництва нових гаражних боксів загальною вартістю 89502 грн., що є порушенням розділу 2 Договору підряду від 2 квітня 2012 року № 39, "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, п. 3.3.9 ДБН Д.1.1-1-2000 "Правила визначення вартості будівництва", затверджених наказом Держбуду України від 27 серпня 2000 року № 174 (із змінами та доповненнями) (далі - ДБН Д.1.1-1-2000), п. 526 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV так як вартість витрат при взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт визначається виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт. Внаслідок перерахування ТОВ "Оксавад" коштів за фактично не виконаний в 2012 році комплекс будівельно-монтажних робіт з капітального будівництва гаражних боксів по вул. Космонавтів, 8 в м. Комсомольську КП "Озеленення" завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 89502 грн.;

- проведено нарахування та виплату заробітної плати за фактично не надані послуги з технічного нагляду на суму 620 грн. 92 коп. Нарахування суми єдиного соціального внеску на зайво нараховану заробітну плату склало 129 грн.08 коп. Нарахування заробітної плати за невідпрацьований час є порушенням вимог ст. 1 Закону України "Про оплату праці" від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР, умов договору від 1 травня 2012 року № 30, вимог ст. 629 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV;

- виплата заробітної плати за фактично не надані ОСОБА_4 послуги з технічного нагляду призвела до завищення в 2012 році касових видатків по спеціальному фонду КТКВ 180409 "Внески органів влади Автономної республіки Крим та органів місцевого

самоврядування у статутні фонди суб'єктів підприємницької діяльності" КЕКВ 1310 "Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)" у формі "Звіт про надходження і використання коштів інших надходжень спеціального фонду" (форма № 4-3м) на загальну суму 750 грн. та заниження дебіторської заборгованості за розрахунками з ОСОБА_4 у рядку 160 форми "Баланс" станом на 31 грудня 2012 року на суму 620 грн.92 коп., чим порушено вимоги п. 1 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та п. 1.2, 1.3 Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 січня 2012 року № 44.

З метою забезпечення усунення вище перерахованих порушень, виявлених у ході ревізії, відповідачем направлено вимогу від 30 жовтня 2013 року № 01-14/3106 про усунення порушень, зокрема, і в частині, що оскаржується позивачем у цій справі.

Задовольняючи позов, суди попередніх інстанцій виходили з того, що суб'єктом владних повноважень не доведено обґрунтованості висновків про наявність порушень, виявлених у ході ревізії, які стали підставою для винесення контролюючим органом вимоги від 30 жовтня 2013 року № 01-14/3106 в частині пунктів 3, 5, 6.

Вищий адміністративний суд України погоджується з такими висновками судів першої та апеляційної інстанцій з огляду на наступне.

Стаття 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" зазначає, що головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.

Відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" орган державного фінансового контролю: здійснює державний фінансовий контроль та контроль за: виконанням функцій з управління об'єктами державної власності; цільовим використанням коштів державного і місцевих бюджетів; цільовим використанням і своєчасним поверненням кредитів (позик), одержаних під державні (місцеві) гарантії; складанням бюджетної звітності, паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі), кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету; станом внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у розпорядників бюджетних коштів; усуненням виявлених недоліків і порушень; розробляє пропозиції щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому; вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб; здійснює інші повноваження, визначені законами України та покладені на нього Президентом України.

Як вбачається з матеріалів справи, в квітні 2012 року ТОВ "Оксавад" згідно з договором підряду від 2 квітня 2012 № 39 зобов'язувалось Замовнику - КП "Озеленення" виконати комплекс будівельно-монтажних робіт з капітального будівництва гаражних боксів по вул. Космонавтів, 8 в м. Комсомольську.

Згідно із пунктом 3 договору склад та обсяг робіт, які передбачені проектно-кошторисною документацією, що доручались до виконання Підряднику, визначені проектно-кошторисною документацією, яка є невід'ємною частиною договору. Договірна ціна визначається відповідно до Державних будівельних норм на підставі кошторису, що є невід'ємною частиною договору, є твердою і складає 89502 грн.

Взаєморозрахунки між Підрядником та Замовником проведено на підставі акту приймання виконаних будівельних робіт ф. КБ-2в № 1 за травень 2012 року на суму 89502 грн.

Перерахування коштів за договором підряду від 2 квітня 2012 № 39 Підряднику проведено в повному обсязі в сумі 89502 грн.

Фінансування витрат в сумі 89502 грн. здійснювалось за рахунок коштів міського бюджету (спеціальний фонд) по КТКВ 180409 "Внески органів влади Автономної республіки Крим та органів місцевого самоврядування у статутні фонди суб'єктів підприємницької діяльності" КЕКВ 2410 "Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)".

За даними бухгалтерського обліку КП "Озеленення" витрати в сумі 89502 грн. віднесено за дебетом субрахунку № 151.1 "Капітальне будівництво гаражів" та кредитом субрахунку 631 "Розрахунки з постачальниками товарів, робіт, послуг", а суму ПДВ, належну до сплати виконавцю за дебетом субрахунку 641 "Розрахунки за податками".

Як встановлено судами, у вересні 2012 року об'єкт будівництва - Гаражні бокси перенесено на балансовий рахунок 103 "Будівлі та споруди" за первісною вартістю у сумі 100701 грн.50 коп., з урахуванням витрат на виготовлення проектно-кошторисної документації, дозвільних документів, технічного та авторського наглядів, розрахунків з ТОВ "Оксавад".

До ревізії забезпечення будівельних робіт проектно-кошторисною документацією надано Робочий проект "Гаражні бокси по вул. Космонавтів, 8" (Шифр 22-03-10), затверджений наказом по підприємству від 10 жовтня 2011 року № 156. Згідно зі зведеним кошторисним розрахунком вартість будівництва визначено в сумі 99 512 грн. з ПДВ, за результатом розгляду ДП "Укрдержбудекспертиза" (Звіт № 915/842П-2011/КД) кошторисна документація розроблена в поточних цінах станом на 9 лютого 2011 року з дотриманням вимог до кошторисної частини проекту будівництва.

З метою проведення перевірки достовірності понесених ТОВ "Оксавад" витрат, при виконанні договору підряду від 2 квітня 2012 року № 39, Кременчуцькою ОДФІ направлено запити про надання документів від 12 вересня 2013 року № 01-14/2653.

Станом на 14 жовтня 2013 року відповідь від підрядника не надійшла. В зв'язку з ненаданням запрошених документів в ТОВ "Оксавад" ініційовано зустрічну звірку, яку не було проведено у зв'язку з незнаходженням підприємства за адресою, зазначеною в договорі підряду від 2 квітня 2012 року № 39.

Підставою для встановлення порушення послугувала обставина, що згідно витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, наданих державним реєстратором, підрядна організація ТОВ "Оксавад" з 12 липня 2013 року знаходиться в стані припинення.

Суд першої інстанції зробив вірний висновок про те, що відсутність відповідей на запити та неможливість проведення перевірки контрагента ТОВ "Оксавад" не може бути розцінена як підстава для встановлення таких порушень.

Оцінюватися при дослідженні факту здійснення господарської операції повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані обліку. Не є обов'язковою передумовою для визначення контролюючими органами грошових зобов'язань визнання недійсними (у тому числі нікчемними) правочинів, які укладалися за ланцюгом між попередніми посередниками, через ланцюг яких декларувався рух товарів чи послуг, нібито придбаних останнім у такому ланцюгу платником податку.

Ввідносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом.

В ході ревізії проведено огляд виконаних робіт з поточного ремонту гаражних боксів за участі директора Романія Г.А., економіста КП "Озеленення" Гаврилюк Ю.В., бухгалтера Семиволос С.В., в ході якого комісією встановлено наявність матеріалів, перелічених в акті № 18 від 25 вересня 2012 року на об'єкті "Гаражні бокси". Точний об'єм оздоблювальних робіт визначити не можливо, так як роботи мають частковий характер.

Також, в ході ревізії КП "Озеленення" надано завірені належним чином копії видаткових накладних від 3 травня 2012 року № 1 на суму 22 631 грн. 68 коп. та № 2 на суму 22 218 грн.21 коп., виданих ПВП "Флора", відповідно до яких товариству з обмеженою відповідальністю "Оксавад" відпускались будівельні матеріали, які в подальшому ним використовувались на будівництві гаражних боксів для КП "Озеленення".

В ході зустрічної звірки в ПП "Фірма "Дріада", що є зміненою назвою ПВП "Флора", встановлено, що за даними аналітичного обліку ПВП "Флора" по рахунку 361 "Розрахунки з вітчизняними покупцями" за травень 2012 року відображено операцію з реалізації продукції ТОВ "Оксавад" на загальну суму 44 849 грн. 89 коп., внаслідок чого станом на 1 червня 2012 року виникла дебіторська заборгованість, яка погашена ТОВ "Оксавад" шляхом перерахування грошових коштів на рахунок ПВП "Флора" в червні 2012 року.

В ході зустрічної звірки керівнику ПП "Фірма "Дріада" (ПВП "Флора") надано письмовий запит щодо надання до зустрічної звірки документів стосовно реалізації будівельних матеріалів ТОВ "Оксавад" згідно видаткових накладних від 3 травня 2012 року №1 та № 2 на загальну суму 44 849 грн. 89 коп.

З метою фактичної перевірки виконання робіт з будівництва гаражних блоків по вул. Космонавтів, 8 м. Комсомольськ, вимогою від 13 вересня 2013 року Кременчуцькою ОДФІ ініційовано проведення контрольних обмірів будівельних робіт, які зобов'язувався виконати ТОВ "Оксавад", в присутності представника технічного нагляду та виконавця робіт, якою встановлено, що за адресою вул. Космонавтів, 8 знаходиться одноповерхова будівля гаражів на три бокси з розмірами 6,36 м на 12,50 м.

Фасад та цоколь будівлі оздоблений штукатуркою та пофарбований, в окремих місцях фасаду (прибудованої вуличної вбиральні та металевого складу) штукатурка є відмінна від кольору та фактури основного фасаду.

В наданій КП "Озеленення" до ревізії графічній частині акту вибору земельної ділянки для розміщення гаражних боксів по вул. Космонавтів, 8 від 13 травня 2009 року на місці будівництва гаражних боксів теж відображено нежитлову будівлю.

КП "Озеленення" надано ревізії загальний журнал робіт (ф.КБ-6), до якого внесено відомості про виконання земляних робіт, улаштування фундаментів з блоків (ФБС), мурування внутрішніх та зовнішніх цегляних стін, улаштування перекриття та покрівлі та оздоблення стін в період з 4 квітня 2012 року до 21 травня 2012 року.

Ревізії надано акт, складений за результатом позапланової перевірки, проведеної Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Полтавській області щодо достовірності надання інформації до Декларації про початок будівництва.

З огляду на розбіжність даних, зазначених в документах, наданих до ревізії КП "Озеленення" та даних, вказаних в документальних матеріалах, наданих іншими установами, з метою з'ясування достовірності будівництва гаражних боксів в 2012 році, за сприянням відділу в м. Кременчуці УСБУ в Полтавській області, в ході ревізії судовим експертом Маківським М.В. проведено дослідження гаражних боксів, розміщених по вул. Космонавтів, 8, за результатами якого складено висновок експертного будівельно-технічного дослідження від 4 жовтня 2013 року № 119-13, в якому зазначено, що стіни будівлі гаражних боксів фактично виконані із маломірних легкобетонних блоків та блоків ФБС, що не відповідає даним, вказаним в акті приймання виконаних будівельних робіт № 1 за травень 2012 року, складеному ТОВ "Оксавад" (в акт включено роботи з мурування зовнішніх та внутрішніх стін гаражних боксів із силікатної цегли), а будівництво гаражних боксів по вул. Космонавтів, 8 в м. Комсомольську проведено в більш ранній період, ніж 2012 рік.

Відповідач дійшов висновку про повне невиконання будівельних робіт, у зв'язку з чим було здійснено зняття повної суми проведених робіт, незалежно від об'ємів робіт, виконаних належним чином та відповідно до поставлених вимог.

Актом ревізії зафіксовано, що відповідно до даних бухгалтерського обліку КП "Озеленення" в червні 2012 року з поточного рахунку підприємства проведено перерахування коштів ТОВ фірма "АиСТ" в сумі 232 грн. 48 коп. за роботи з авторського нагляду за будівництвом гаражних боксів. Розрахунки проведено за договором від 1 червня 2012 року № 6/62 та акту здачі-приймання робіт від 7 червня 2012 року , підписаних директором КП "Озеленення" Романієм Г.А. та директором ТОВ фірма "АиСТ" Савченком Г.В. (Копія акту від 7 червня 2012 року у Додатку 66 до акта)

Також в акті ревізії зафіксовано, що з огляду на те, що за висновком експерта будівництво об'єкта проводилось в більш ранній період, ніж квітень-травень 2012 року та з урахуванням того, що договір на виконання авторського нагляду укладено в червні 2012 року (після завершення робіт на будівництві) витрати в сумі 232 грн. 48 коп. проведено за фактично не надані послуги.

Проведення взаєморозрахунків між ТОВ фірма "АиСТ" та КП "Озеленення" за фактично не надані послуги з авторського нагляду за розміщенням гаражних боксів по вул. Космонавтів, 8, призвело до зайвого перерахування ТОВ фірма "АиСТ" коштів на загальну суму 231 грн. 48 коп., чим порушено вимоги п. 1.2, 2.1 Положення № 88, п. 6, 12, 22 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", п. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 року № 996-ХІУ (із змінами), розділу 2 договору від 1 червня 2012 № 6/62, статті 629 Цивільного кодексу України.

До ревізії надано цивільно-правовий договір від 1 травня 2012 року № 30, укладений між КП "Озеленення" в особі Романія Г.А. та громадяни ОСОБА_4 на здійснення технічного нагляду за реконструкцією насосної. Згідно пояснень наданих керівником КП "Озеленення" в предметі договору було допущено технічну помилку та невірно зазначено роботи з технагляду (берегова лінія), а мало бути зазначено - роботи технагляду (гаражні бокси).

Судами попередніх інстанцій встановлено, що КП "Озеленення" проведено нарахування та виплату заробітної плати за фактично не надані послуги з технічного нагляду на суму 620 грн. 92 коп. Нарахування суми єдиного соціального внеску на зайво нараховану заробітну плату склало 129 грн. 08коп. Нарахування заробітної плати за невідпрацьований час є порушенням вимог статті 1 Закону України "Про оплату праці" від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР, умов договору від 1 травня 2012 року № 30, вимог статті 629 Цивільного кодексу України.

Враховуючи, що відповідачем також не надано належних та допустимих доказів на підтвердження фактичної відсутності надання послуг з авторського та технічного нагляду вказаними контрагентами позивача та не спростовано безпідставність висновків про необхідність проведення коригувань на повну суму таких послуг, та недоведеності висновків про внесення недостовірних даних до акту ф. № КБ-2в № 1 за травень 2012 року щодо виконання будівельних робіт ТОВ "Оксавад", Вищий адміністративний суд України погоджується з висновком судів першої та апеляційної інстанцій, що позовні вимоги КП "Озеленення" у цій частині належить задовольнити.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відмовляючи в задоволенні позову в частині визнання нечинним пункту 2 вимоги від 30 жовтня 2013 року № 01-14/3106 суди першої та апеляційної інстанцій дійшли вірного висновку про правомірність та обґрунтованість встановлення відповідачем факту включення

недостовірних даних при розрахунках в частині взаємовідносин позивача з ПП "Спецтранс" та ПП "Фірма "Дріада".

Вищий адміністративний суд України погоджується з такими висновками судів попередніх інстанцій виходячи з наступного.

Як встановлено судами, що в період з 1 липня 2010 року по 31 липня 2013 року ПП "Спецтранс" на замовлення КП "Озеленення" надано послуг з утримання зелених насаджень на загальну суму 294232 грн. 18 коп., в тому числі в І півріччі 2010 року - 68692 грн. 35 коп., 2011 році - 72602 грн. 63 коп., в 2012 році - 108157 грн. 25 коп., в січні-липні 2013 року - 44779 грн.950 коп.

Станом на 31 липня 2013 розрахунки за вказані послуги проведено в сумі 251 045,05 грн., в тому числі в І півріччі 2010 року - 68692 грн.35 коп., 2011 році - 72602 грн. 63 коп., в 2012 році - 103860 грн.45 коп., в січні-липні 2013 року - 5889 грн. 62 коп.

Кредиторська заборгованість за транспортні послуги з утримання зелених насаджень КП "Озеленення" перед ПП "Спецтранс" станом на 31.07.2013 складає 43187,13 гривень.

Надання транспортних послуг з утримання зелених насаджень проводилось на виконання договорів, з яких договір від 1 липня 2010 року № 60, від 22 липня 2010 року № 67, від 10 березня 2011 року № 28, від 20 квітня 2012 року № 41, від 30 квітня 2013 року № 11/58 укладені на надання транспортних послуг з поливу зелених насаджень.

До даних договорів не було додано розрахунки (калькуляції) вартості 1 машино-години роботи автомобіля.

В ході зустрічної звірки в ПП "Спецтранс" для підтвердження понесених витрат, при наданні послуг КП "Озеленення", до перевірки надано подорожні листи, звіти про використання пального, оборотно-сальдові відомості по рахунку 203 "Паливо".

При співставленні даних (дата виконання робіт, тривалість, марка автомобіля), внесених до талонів замовника, актів приймання наданих робіт з подорожніми листами встановлено, що у вересні-жовтні 2011 року до талону замовника серії 10 ААВ № 583283, а в подальшому й до актів за вересень-жовтень 2011 року, внесено дані про роботу автомобіля ЗІЛ 431412 (ВІ 5805 АІ) 13 вересня 2011 року тривалістю 8 годин, яка не підтверджена даними шляхових листів, що підтверджується листом-відповіддю ПП "Спецтранс", відповідно до якого останній зазначив, що дана обставина виникла у зв'язку з помилковим не внесенням завдання до шляхового листа Належних доказів на підтвердження вказаного факту або ж доказів виправлення допущеної помилки суду надано не було ні позивачем, ні третьою особою.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, при проведенні взаєморозрахунків до первинних документів внесено недостовірні дані про роботу автомобіля ЗІЛ 431412 (ВІ 5805 АІ) 13.09.2011 тривалістю 8 годин на суму 1136 грн.32 коп., що є порушенням вимог п. 1.2, 2.1 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88 (далі - Положення № 88), п. 1 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

В ході зустрічної звірки ПП "Спецтранс" надано калькуляції та розрахунки вартості одиниці роботи автомобілів та тракторів (машино-години), які надавали послуги КП "Озеленення".

Реєстр калькуляцій та розрахунків вартості транспортних послуг (маш/год) ПП "Спецтранс" за період з липня 2010 року по липень 2013 року (взаєморозрахунки з КП "Озеленення") з копіями розрахунків та калькуляцій та актом замірів від 15.09.2009 є додатком № 15 до довідки зустрічної звірки в ПП "Спецтранс" від 18 вересня 2013 року № 01-21/173-з.

Згідно вказаних розрахунків кількість витрат палива для трактора Т-40 в 2010 та 2011 році обрахована згідно з ДБН Д 2.7.-2000 за технічними характеристиками.

Норму витрат палива на роботу 1 машино-години автомобіля ЗІЛ-130 № 104-23 до розрахунків за 2010 рік внесено за результатом хронометражного спостереження за виконанням поливу зелених насаджень в 2009 році, проведеного комісією з представників ПП "Спецтранс" та КП "Озеленення". Результат вимірювання виведено виходячи із спостережень за роботою автомобіля протягом трьох робочих днів шляхом дослідження фактично використаної кількості палива при виконанні робіт з урахуванням холостого ходу.

В ході зустрічної звірки встановлено, що при проведенні взаєморозрахунків сторін протягом періоду з 1 липня 2010 року по 1 серпня 2013 року до актів приймання виконаних робіт внесено кількість використаного пального автомобілями ЗІЛ 431412 № 58-05 та ЗІЛ 130 № 104-23, тракторами Т-40 та МТЗ-80 в кількості, більшій ніж фактичні витрати за даними бухгалтерського обліку ПП "Спецтранс".

При фактичному використанні ПП "Спецтранс" палива для виконання поливу в кількості 2802 л, до вартості послуг за актами приймання робіт за ІІ півріччя 2010 року, обрахованої виходячи з норми витрат палива, визначеної калькуляцією (розрахунком), витрати на паливо включені в кількості 3829,28 л. При цьому, фактичні витрати з використання палива підприємством менші, ніж визначені при проведенні взаєморозрахунків в ІІ півріччі 2010 року на суму 7111 грн. (з ПДВ).

При проведенні взаєморозрахунків в 2011 році до актів приймання виконаних робіт включено палива понад фактичні витрати на суму 4075 грн. (з ПДВ), в 2012 році - на суму 6590 грн. (з ПДВ), в січні-липні 2013 року - на суму 7108 грн. (з ПДВ).

Як вбачається з матеріалів справи, КП "Озеленення" включене до мережі управління житлово-комунального господарства як одержувач бюджетних коштів. Позивач самостійно подає звітність про надходження і використання спеціальних коштів місцевого бюджету, а тому відповідач дійшов вірного висновку про можливість застосування норм, які застосовуються до отримувачів бюджетних коштів, що підтверджується належним чином завіреними копіями листа Управління державної казначейської служби України у м. Комсомольську Полтавської області від 20 березня 2014 року № 02-19/250 та відповідних звітів за 2011-2013 роки.

Інших належних та допустимих доказів, що спростували зафіксоване у матеріалах зустрічної звірки ні позивачем, ні третьою особою судам попередніх інстанцій не надано.

Вищий адміністративний суд України погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій про правомірність та обґрунтованість встановлення відповідачем факту включення недостовірних даних при розрахунках в частині взаємовідносин позивача з ПП "Спецтранс".

Відповідно до акту ревізії ПП "Фірма "Дріада" завищено вартість наданих КП "Озеленення" транспортних послуг з прибирання територій на суму 23107 грн. 53 коп. (в тому числі в 2011 році - на суму 12483 грн.44 коп, які оплачено повністю, за січень-липень 2013 року - на суму 10624 грн.09 коп, з яких КП "Озеленення" оплачено 9024 грн.09 коп.), що призвело до зайвого перерахування бюджетних коштів ПП "Фірма "Дріада" на суму 21507 грн. 53 коп. та до завищення станом на 1 вересня 2013 року кредиторської заборгованості перед ПП "Фірма "Дріада" в сумі 1600 грн., чим не дотримано вимоги п. 1.1 та п. 2.2 Порядку визначення вартості робіт з утримання зелених насаджень в населених пунктах, затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10 серпня 2005 року № 121, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 серпня 2005 року за № 958/11238, який поширюється на суб'єктів господарювання всіх форм власності, що здійснюють утримання зелених насаджень (в тому числі й прибирання територій парків, скверів, вивезення опалого листя, вивезення стовбурів та гілля, що фактично виконувалось ПП "Фірма "Дріада"), джерелами фінансування яких є місцевий бюджет, вимог п. 1.2, 2.1 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, п. 2.1 договору № 19 на надання транспортних послуг ФАВ 1031 від 23 лютого 2011 року, п. 1 ст. 629 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV, п. 1 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 року № 996-ХІV.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідно до даних аналітичного обліку ПВП "Флора" (попередня назва ПП "Фірма "Дріада") по рахунку 361 "Розрахунки з

покупцями послуг, товарів" за період з 1 липня 2010 по 31 липня 2013 для КП "Озеленення" надано транспортних послуг на загальну суму 313765 грн., в тому числі: в ІІ півріччі 2010 року - на суму 61940 грн. (в тому числі автомобілем ФАВ 1031 - 40370 грн. (транспортні послуги з прибирання територій від сміття), в 2011 році на суму 112285 грн. (автомобілем ФАВ 1031 - на суму 87825 грн.), в 2012 році - на суму 106820 грн. (послуги автомобілем ФАВ 1031), протягом січня-липня 2013 року - на суму 32720 грн. (послуги автомобілем ФАВ 1031).

По даним балансового рахунку 361 "Розрахунки з покупцями послуг, товарів" за липень 2013 року станом на 1 серпня 2013 року заборгованість КП "Озеленення" перед ПП "Фірма "Дріада" становить 33098 грн.12 коп., станом на 1 вересня 2013 року - 1600 грн. (за надання транспортних послуг по договору № 30 від 11 лютого 2013 року), що відповідає даним бухгалтерського обліку КП "Озеленення".

Також судами встановлено, що договором № 19 на надання транспортних послуг ФАВ 1031 від 23 лютого 2011 року, предметом якого є надання транспортних послуг автомобілем ФАВ 1031 з прибирання території, визначеної Замовником, від різноманітного сміття згідно заявки, передбачено, що загальна вартість послуг складається з вартості фактичного їх виконання, виходячи з собівартості 1 маш/год автомобіля ФАВ 1031, по мірі надання послуг (п. 2.1 договору). Замовник проводить оплату згідно ст. 49 Бюджетного Кодексу України.

В калькуляції вартості 1 машино-години роботи автомобіля ФАВ 1031 на 2011 рік, на підставі якої визначалась вартість 1 машино-години роботи автомобіля, ПВП "Флора" внесено економічно необґрунтовані дані щодо витрат палива (при фактичній витраті дизельного пального в розмірі 10 грн.92 коп. на 1 машино-годину в калькуляцію собівартості роботи автомобіля ФАВ 1031, що застосовувалась в період з 1 червня 2011 року по 31 грудня 2011 року внесено норму витрати палива в розмірі 22 грн. 41 коп. на 1 машино-годину), щодо витрат на амортизацію, на ресурс акумулятора (строк служби акумулятора прийнято за 2,5 місяці замість 2,5 роки), чим порушено вимоги п. 2.2 Порядку визначення вартості робіт з утримання зелених насаджень в населених пунктах, вимог п. 1.2, 2.1 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", затвердженого наказом Міністерства фінансів України, п. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

ПВП "Флора" закуплено паливно-мастильних матеріалів на загальну суму 27536 грн. 86 коп., в тому числі дизельного палива - 1430 грн. 91 коп. літр на суму 13099 грн. 32 коп. та за рахунок підзвітних коштів - на суму 2799 грн. 93 коп. Крім того, протягом 2011 року ПВП "Флора" закуплено різних запчастин до автомобіля на загальну суму 13833 грн.01 коп. Розмір нарахованої заробітної плати водію за 2011 рік за виконання робіт для КП "Озеленення" склав 13735 грн. 23 коп. (нарахування на заробітну плату - 5071 грн.05 коп.).

Враховуючи розмір собівартості робіт, виконаних для КП "Озеленення", адміністративних витрат (15 %), рівень рентабельності (12 %) та єдиний податок (10 %), загальна фактична вартість наданих ПВП "Флора" транспортних послуг з прибирання території КП "Озеленення" протягом 2011 року склала 75341 грн.56 коп., що на 12483 грн.44 коп. менше, ніж виставлено до оплати.

Відповідно до договорів про надання транспортних послуг від 15 січня 2013 року № 4, від 11 лютого 2013 року № 30, про надання транспортних послуг з підвезення саджанців від 27 травня 2013 року № 60 вартість послуг розраховується, виходячи із загальної кількості відпрацьованих годин одиницею техніки. Вартість години використання одиниці техніки: вантажно-бортовий автомобіль ФАВ 1031 - 80 грн. без ПДВ. Пунктом 7 вищевказаних договорів передбачено, що розрахунки за цим договором здійснюються в безготівковій формі відповідно до статті 49 Бюджетного кодексу України.

В калькуляції вартості 1 машино-години роботи автомобіля ФАВ 1031 на 2013 рік, наданою до зустрічної звірки (якою визначено вартість 1 машино-години роботи автомобіля ФАВ 1031 в розмірі 80 грн. без ПДВ) ПП "Фірма "Дріада" внесено економічно необґрунтовані дані щодо витрат на амортизацію автомобіля (2 грн.13 коп. за 1 машино-

годину (4268,52 грн на рік при фактичній річній амортизації 597 грн.36 коп.), на ресурс акумулятора (строк служби акумулятора прийнято за 2,5 місяці замість 2,5 роки), щодо витрат на заміну шин (витрати на заміну шин включено в розмірі 11 грн. 08 коп., що є витратами на 100 км пробігу, а не на 1 машино-годину), чим порушено вимоги п. 2.2 Порядку визначення вартості робіт з утримання зелених насаджень в населених пунктах, вимог п. 1.2, 2.1 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", п. 1 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

Враховуючи кількість відпрацьованих для КП "Озеленення" годин згідно подорожніх листів та актів виконаних робіт розмір фактично нарахованої заробітної плати водію автомобіля ФАВ 1031 за період з січня по липень 2013 року склав 4651 грн.14 коп. (ЄСВ - 1717 грн.2 коп.).

Згідно подорожніх листів автомобіля ФАВ 1031 його пробіг за період з 25 грудня 2012року по 20 червня 2013 року склав 7446 км (середньомісячний - 1241 км), в тому числі пробіг на надання транспортних послуг КП "Озеленення" - 3762 км. Витрата пального на даний пробіг склала 419,84 л (при нормі 11,16 л на 100 км) на загальну суму 4114 грн. 40 коп. (при середній вартості пального 9 грн. 80 коп. за літр).

Протягом січня-липня 2013 року на автомобіль ФАВ 1031 ПП "Фірма "Дріада" згідно наданих до зустрічної звірки документів придбано запчастин на загальну суму 5702 грн.36 коп. Фактично амортизації на даний автомобіль протягом січня-липня 2013 року ПП "Фірма "Дріада" нараховано в розмірі 112 грн.35 коп.

Загальна фактична вартість наданих транспортних послуг з прибирання території КП "Озеленення" та перевезення саджанців протягом січня-липня 2013 року, враховуючи розмір адміністративних витрат, визначений Порядком визначення вартості робіт з утримання зелених насаджень в населених пунктах, затвердженим наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10 серпня 2005 року № 121 (15 %), розмір рентабельності (12 %) та розмір єдиного податку (5 %), склала 22095 грн.91 коп., що на 10624 грн.09 коп. менше, ніж виставлено до оплати.

Матеріалами справи встановлено наступне.

З метою встановлення фактичної собівартості 1 м/год роботи автомобіля ФАВ 1031 в ході зустрічної звірки ревізором проведено розрахунок, виходячи з фактичних витрат підприємства та з урахуванням адміністративних витрат (15 %) (що не враховувались ПВП "Флора" в калькуляціях взагалі) з урахуванням рівня рентабельності (12 %) та розміру єдиного податку за стовкою 10 %.

Загальна фактична вартість наданих ПВП "Флора" транспортних послуг з прибирання території КП "Озеленення" протягом 2011 року склала 75341 грн. 56 коп., що на 12483 грн. 44 коп. менше, ніж виставлено до оплати, що підтверджується Розрахунком розміру завищеної вартості виконаних ПВП "Флора" робіт (транспортних послуг) для КП "Озеленення" в 2011 році, який підписано директором ПП "Фірма "Дріада" без будь-яких зауважень.

З урахуванням викладеного, Вищий адміністративний суд України погоджується з висновком судів першої та апеляційної інстанції про правомірність та обґрунтованість встановлення відповідачем зазначеного вище порушення.

Судами попередніх інстанцій було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам, прийнято законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.

Тому висновки судів попередніх інстанцій про часткове задоволення цього позову є правильними, а доводи, викладені в касаційній скарзі, зазначених висновків не спростовують та не дають підстав вважати судові рішення такими, що ухвалені з порушеннями норм матеріального або процесуального права.

Відповідно до частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень

норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

На підставі викладеного, керуючись статтями 220, 223, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Касаційні скарги приватного підприємства "Спецтранс", Державної фінансової інспекції в Полтавській області залишити без задоволення, а постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 7 квітня 2014 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 10 червня 2014 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді :

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення18.11.2014
Оприлюднено26.11.2014
Номер документу41533866
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/348/14

Ухвала від 10.02.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 02.04.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 27.02.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 13.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 13.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 18.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 18.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 07.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 26.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 15.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні