Постанова
від 23.10.2014 по справі п/811/2776/14
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 25006, м. Кіровоград, вул. Велика Перспективна, 40-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 жовтня 2014 року           справа № П/811/2776/14

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді - Жука Р.В., судді - Момонт Г.М., судді - Кармазиної Т.М. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом           Товариства з обмеженою відповідальністю «Епсілон»

до                     Державної інспекції України з контролю за цінами

про                     визнання протиправним та скасування рішення №193 від 07.08.2014 року,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Епсілон» звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Державної інспекції України з контролю за цінами про визнання протиправним та скасування рішення №193 від 07.08.2014 року про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення №193 від 07.08.2014 року, прийняте Державною інспекцією з контролю за цінами за застосування ТОВ «Епсілон» на лікарський засіб «Кардіомагніл таб.75 мг №100» роздрібної торгівельної надбавки, встановленої Постановою КМУ від 17.10.2008 року №955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення».

Позивач вважає, що «Кардіомагніл таб.75 мг №100» є не монопрепаратом, а комбінованим лікарським засобом, який не підлягає державному регулюванню цін, тому рішення є неправомірним та підлягає скасуванню.

Відповідачем подано письмові заперечення на позов, в якому зазначено, що оскаржуване рішення є законним та обґрунтованим, винесеним на підставі та на виконання діючих законодавчих норм, за результатами перевірки позивача, просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Відповідно до ухвали суду від 23.10.2014 року подальший розгляд справи проведено у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Епсілон» зареєстровано в якості суб'єкта господарювання 03.03.1994 року, що підтверджується випискою з ЄДРПОУ серії АД№273702 (а.с.14).

Основний вид економічної діяльності: роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах (а.с.13).

Відповідачем проведено планову перевірку дотримання позивачем вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

За результатами перевірки відповідачем складено акт від 28.07.2014р.№296, яким зафіксовані виявлені під час перевірки порушення позивачем законодавчих норм у сфері формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, а саме - пп.1. п.1. постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» (а.с.7-11).

Так, в ході перевірки встановлено, що у період з липня 2013 року по червень 2014 року при роздрібній торгівлі лікарських засобів "Кардіомагніл" застосовувались торгівельні надбавки у розмірах 38,9-42,0 відсотків, що перевищують встановлений граничний розмір 25%, виходячи із закупівельних цін.

В результаті порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін позивачем за період з липня 2013 року по червень 2014 року необґрунтовано одержано виручки у сумі 1847,99 грн. (а.с.42-43).

У зв'язку з виявленими порушеннями, відповідачем прийнято оскаржуване рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін від 07.08.2014 р. №193, яким вилучено у позивача в дохід державного бюджету суму необґрунтовано отриманої виручки в розмірі 1847,99 грн. (а.с.5-6).

Основні засади цінової політики і регулює відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення визначає Закон України «Про ціни і ціноутворення» (далі-Закон).

Відповідно до ч.1 ст.7 Закону, реалізація державної цінової політики, проведення економічного аналізу рівня та динаміки цін, розроблення та внесення пропозицій щодо формування та реалізації державної цінової політики здійснюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну цінову політику.

Згідно ч.1 ст.10, ч.1 ст.12 Закону, суб'єкти господарювання під час провадження господарської діяльності використовують, зокрема, державні регульовані ціни.

Державні регульовані ціни запроваджуються на товари, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість, а також на товари, що виробляються суб'єктами, які займають монопольне (домінуюче) становище на ринку.

Органом державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є, крім іншого, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами (ч.1 ст.16 Закону).

Основними функціями уповноважених органів є виконання контрольно-наглядових функцій за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін (п.1) (ч.1 ст.17 Закону).

Згідно п.1,5,6,7 ч.1 ст.18 Закону, уповноважені органи мають право, крім іншого:

проводити у суб'єктів господарювання в установленому порядку планові та позапланові перевірки достовірності зазначеної у документах інформації про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

вимагати від суб'єктів господарювання, що перевіряються, усунення виявлених порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

надавати органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.20 Закону, до суб'єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін - вилучення необґрунтовано одержаної виручки, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу (реалізації) товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання (крім тих, що на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача), та штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки.

Згідно п.1, п.3 (пп.1) Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами, затвердженого Указом Президента України від 30 березня 2012 року № 236/2012 (далі-Положення) Держцінінспекція України входить до системи органів виконавчої влади і реалізує державну політику з контролю за цінами, одним з основних завдань якої є реалізація державної політики з контролю за цінами шляхом здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Держцінінспекція України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема:

здійснює державний контроль (нагляд) за дотриманням центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

надає органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, суб'єктам господарювання обов'язкові до виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

приймає рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін (п.4 Положення).

Згідно пп.5), пп.9) п.6 Положення, Держцінінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку, крім іншого, проводити у суб'єктів господарювання в установленому порядку планові та позапланові перевірки достовірності зазначеної у документах інформації про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; складати акти проведення перевірки, протоколи про адміністративні правопорушення, надавати обов'язкові до виконання приписи, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали проведення перевірок для притягнення винних осіб до відповідальності.

Таким чином, суд дійшов висновку про те, що відповідач наділений відповідними владними повноваженнями щодо проведення планових та позапланових перевірок дотримання суб'єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, а також винесення обов'язкових для виконання приписів та рішень про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Постановою Кабінету Міністрів України № 955 від 17.10.2008 року «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські і засоби і вироби медичного призначення» установлено, що на лікарські засоби і вироби медичного призначення, включені до Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів) та обов'язкового мінімального асортименту (соціально орієнтованих) лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптечних закладів, визначеного Міністерством охорони здоров'я, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків оптово-відпускної ціни та граничні торговельні (роздрібні) надбавки виходячи із закупівельної ціни, що не перевищують, крім іншого, 25 відсотків у разі, якщо закупівельна ціна становить до 100 грн. включно.

Лікарські засоби і вироби медичного призначення вітчизняного виробництва, оптово-відпускна ціна яких нижча ніж 12 гривень за одну упаковку, не підлягають державному регулюванню, крім тих, що придбаваються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.

Відповідно до п.8 ст.1 Закону, постачальницько-збутова надбавка (постачальницька винагорода) - сума витрат суб'єкта господарювання, що пов'язані з обігом товару та здійснюються в процесі його продажу (реалізації) під час надходження від виробника (постачальника) на відповідний товарний ринок, та прибутку. Гранична постачальницько-збутова надбавка є її максимально допустимим рівнем, який повинен враховуватися суб'єктом господарювання, що здійснює оптову торгівлю, під час встановлення ціни товару.

Механізм формування цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, щодо яких запроваджено державне регулювання, для реалізації суб'єктом господарювання на внутрішньому ринку (далі - товар) з урахуванням граничних постачальницько-збутових і торговельних (роздрібних) надбавок визначає Порядок формування цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, щодо яких запроваджено державне регулювання, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2009 р. № 333 (далі-Порядок).

Згідно п.2,3 Порядку, гранична постачальницько-збутова надбавка не повинна перевищувати її встановленого розміру незалежно від кількості здійснених суб'єктами господарювання операцій з реалізації товару.

Гранична торговельна (роздрібна) надбавка є максимально допустимим її розміром, який може враховуватися суб'єктом господарювання при реалізації товару через аптечну мережу.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач здійснює реалізацію лікарського засобу "Кардіомагніл таб.75 мг №100", при цьому встановлюючи надбавку на вказаний лікарський засіб керувався роз'ясненням Міністерства охорони здоров'я України, викладеному у листі від 27.06.2014 року №18.02-04/3753/17811, відповідно до змісту якого "Карідомагніл таб.75 мг №100" є комбінованим лікарським засобом, що не підлягає державному регулюванню цін.

Відповідачем під час проведення перевірки зазначено, що лікарський засіб "Кардіомагніл" входить до Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення, затвердженого постановою КМУ від 25 березня 2009 року №333 "Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення" як такий, що містить діючу речовину "кислота ацетилсаліцилова" (порядковий номер у переліку 93, анатомо-терапевтично-хімічний код В01А С06), тому ціна на нього регулюється державою шляхом встановлення граничного розміру торгівельної надбавки.

Суд не погоджується з висновками відповідача з огляду на наступні обставини.

На виконання ухвали суду від 03.09.2014 року, Міністерством охорони здоров'я України надано письмові роз'яснення, відповідно до яких встановлено, що лікарський засіб "Кардіомагніл" ( таблетки, вкриті плівковою оболонкою, №30, №100 у флаконах у коробці або без коробки, що містять 75 мг кислоти ацетилсаліцилової і 15,2 мг магнію гідроксиду; код АТХ В01АС06, реєстраційне посвідчення №UA/10141/01/01 від 22.10.2009), що не відповідає позиціям Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення, затвердженого Постановою КМУ від 25 березня 2009 року №333 "Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення", а саме позиції 93 "Кислота ацетилсаліцилова" (В01АС06, №02ВА01) за міжнародною непатентованою або загальноприйнятою назвою діючої речовини (речовин) лікарського засобу (а.с.58).

Крім того суд зазначає, що згідно роз'яснення МОЗ України від 27.06.2014р. №18.02-04/3753/17811 щодо державного регулювання націнки на комбіновані лікарські засоби, які у своєму складі містять ацетилсаліцилову кислоту, визначено, що "Кардіомагніл таб. 75мг №100" є лікарським засобом, який не підлягає державному регулюванню цін (а.с.15-16).

За результатом системного аналізу вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що позивачем не порушено норм чинного законодавства під час встановлення торгівельної надбавки на лікарський засіб "Кардіомагніл таб. 75мг №100", оскільки останній не підлягає державному регулюванню цін.

За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно з ч.2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В процесі розгляду справи відповідачем не доведено суду правомірність оскаржуваного рішення, а відтак позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до вимог ст. 94 КАС України, суд також вважає за необхідне присудити з Державного бюджету України на користь ТОВ "Епсілон" судові витрати у розмірі 182,70 грн.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1.Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Епсілон» - задовольнити.

2.Визнати протиправним та скасувати рішення Державної інспекції України з контролю за цінами №193 від 07.08.2014 року про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін.

3.Зобов'язати Державну казначейську службу у Кіровоградській області стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Епсілон» (код - 20634681) судові витрати у розмірі 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 коп. із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка Державної інспекції України з контролю за цінами (код - 38005487).

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя                              (підпис)                              Р.В. Жук

Суддя                                                  (підпис)                              Г.М. Момонт

Суддя                                                  (підпис)                              Г.М. Кармазина

З оригіналом згідно:

Головуючий суддя                                                                      Р.В. Жук

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2014
Оприлюднено02.12.2014
Номер документу41557518
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/2776/14

Ухвала від 27.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 18.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 19.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 18.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 23.10.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 23.10.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 03.09.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 18.08.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні