КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/9962/14 Головуючий у 1-й інстанції: Данилишин В.М. Суддя-доповідач: Губська О.А.
У Х В А Л А
Іменем України
20 листопада 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Губської О.А.
суддів Грибан І.О., Бєлової Л.В.
при секретарі судового засідання Нечай Ю.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Києві апеляційну скаргу Товариства з додатковою відповідальністю "Універсам № 3" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 вересня 2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з додатковою відповідальністю "Універсам № 3" до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м.Києві, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "Глорія-Трейд", Товариство з обмеженою відповідальністю "Грансі" про зобов'язання відповідача вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовом до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м.Києві, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Глорія Трейд" та товариство з обмеженою відповідальністю "Грансі", в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просив зобов'язати відповідача: скасувати державну реєстрацію права власності (номер запису про право власності 4529330) ТОВ "Торговий дім "Глорія Трейд" на нерухоме майно (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 4660180000), загальною площею 260,9 кв.м., за адресою: місто Київ, площа Дружби народів, 6; скасувати державну реєстрацію права власності (номер запису про право власності 4529340) ТОВ "Торговий дім "Глорія Трейд" на нерухоме майно (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 116593980000), загальною площею 208,0 кв.м., за адресою: місто Київ, площа Дружби народів, 6; скасувати державну реєстрацію права власності (номер запису про право власності 4529355) ТОВ "Торговий дім "Глорія Трейд" на нерухоме майно (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 116701480000), загальною площею 424,2 кв.м., за адресою: місто Київ, площа Дружби народів, 6; зареєструвати скасування державної реєстрації прав ТОВ "Торговий дім "Глорія Трейд" на об'єкти нерухомості.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 вересня 2014 року у задоволенні позову відмовлено повністю.
Не погоджуючись з вказаним рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального права, а також неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, просив його скасувати та ухвалити нову постанову, якою позов задовольнити.
Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явилися. Про причини своєї неявки суд не повідомили.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 Кодексу адміністративного судочинства України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.
Згідно ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, постанова суду - без змін з таких підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу, на підставі договорів купівлі-продажу нерухомого майна від 31 січня 2014 року № 103, № 104 та № 105, зареєстровано право приватної власності ТОВ "Торговий дім "Глорія Трейд" на нежитлові приміщення, розташовані за адресою: місто Київ, площа Дружби народів, 6: літера "М", загальною площею 260,9 кв.м.; літера "Н", загальною площею 424,2 кв.м.; літера "О", загальною площею 208,0 кв.м.
Позивач, вважаючи вчинення незаконними дії щодо державної реєстрації права приватної власності ТОВ "Торговий дім "Глорія Трейд" на вказані нежитлові приміщення, звернувся до суду з даним позовом.
В обґрунтування своєї позиції позивач посилається на прийняття Господарським судом Запорізької області відповідного рішення у справі № 908/2111/13, яким, відповідно до доводів представників позивача, узаконено самовільне будівництво та зареєстровано право власності на самовільно збудовані торгові павільйони, розташовані на земельній ділянці за адресою: місто Київ, Оболонський район, площа Дружби народів, 6, яка, у свою чергу, становить частину земельної ділянки, переданої позивачу у користування, для експлуатації та обслуговування відкритої автостоянки.
Суд першої інстанції прийшов до висновку, з яким погоджується апеляційний суд, про відсутність правових підстав для задоволення вимог позивача, виходячи з наступного.
Реєстраційна служба проводить реєстрацію прав власності на об'єкти нерухомого майна відповідно до Закону України від 01.07.2004 року № 1952-IV "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2013 року № 868 (яка набрала чинності з 12 лютого 2014 року, до того часу реєстрація прав власності на об'єкти нерухомого майна здійснювалась відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 22.06.2011 року № 703).
За визначенням статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обмежень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обмежень, що супроводжується внесенням даних до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обмежень.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 цього Закону обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: право власності на нерухоме майно.
Відповідно до частин 2 та 4 ст. 9 даного Закону Державний реєстратор: 1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у випадках, встановлених законом); відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію прав та їх обтяжень; відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до вимог цього Закону; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав; 2) приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав; 3) відкриває і закриває розділи Державного реєстру прав, вносить до них відповідні записи; 4) веде реєстраційні справи щодо об'єктів нерухомого майна; 5) присвоює реєстраційний номер об'єкту нерухомого майна під час проведення державної реєстрації; 6) видає свідоцтво про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених ст. 18 цього Закону; 7) надає інформацію з Державного реєстру прав або відмовляє у її наданні у випадках, передбачених цим Законом; 8) у разі потреби вимагає подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень; 8-1) під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані в установленому порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які відповідно до чинного на момент реєстрації законодавства проводили таку реєстрацію, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для реєстрації прав та їх обтяжень, якщо такі документи не були подані заявником або якщо документи, подані заявником, не містять передбачених цим Законом відомостей про правонабувача або про нерухоме майно. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, до яких надійшов запит, зобов'язані безоплатно в установленому законодавством порядку протягом трьох робочих днів надати державному реєстратору відповідну інформацію, зокрема щодо зареєстрованих речових прав на нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки; 9) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України.
Державний реєстратор самостійно приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмову в такій реєстрації.
Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян та їх об'єднань у діяльність державного реєстратора, пов'язану з проведенням державної реєстрації прав, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.
Відповідно до п. 10 Порядку № 868 заявник разом із заявою про державну реєстрацію подає органові державної реєстрації прав, нотаріусові необхідні для такої реєстрації документи, визначені цим Порядком, їх копії, документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав, та документ про сплату державного мита.
Документи, необхідні для проведення державної реєстрації, що подані з порушенням вимог, установлених законом, цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами, є підставою для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію або відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, а не для відмови в прийнятті заяви про державну реєстрацію.
Згідно з п. 26 Порядку для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно та інші документи, визначені цим Порядком.
Згідно з підпунктом 1 п. 27 Порядку, документами, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, є зокрема укладений в установленому законом порядку договір, предметом якого є нерухоме майно, права щодо якого підлягають державній реєстрації, або речове право на нерухоме майно, чи його дублікат.
Відповідно до п. 28 Порядку для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно заявник, крім документів, що зазначені у пункті 27 цього Порядку, подає копії документів, що зазначені в пункті 9 цього Порядку.
З наявної у матеріалах справи картки прийому заяви №14489677, вбачається, що ТОВ «Торговий дім «Глорія Трейд» було подано необхідні, визначені Порядком документи, для здійснення державної реєстрації права приватної власності на об'єкти нерухомого майна.
Статтею 24 Закону № 1952-IV встановлено виключний перелік підстав для відмови у державній реєстрації прав та їх обтяжень.
Позивачем не наведено обставин та не надано будь-яких доказів на підтвердження існування визначених цією нормою підстав для відмови у державній реєстрації прав третьої особи.
Отже, враховуючи подані до реєстрації документи, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для відмови у здійсненні відповідних реєстраційних дій.
Крім того, видається обґрунтованим висновок суду першої інстанції відносно того, що позивачем фактично не надано також і доказів та обґрунтувань щодо того, яким чином, саме відповідач порушив права позивача.
Відтак, суд небезпідставно звернув увагу, і позивач, в тому числі в апеляційній скарзі, не спростував висновку відносно того, що між позивачем та відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, відсутній публічно-правовий спір.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність у даному випадку правових підстав для задоволення позовних вимог.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, колегія суддів дійшла висновку, що доводи, викладені в апеляційній скарзі, не знайшли свого підтвердження, оскаржувана постанова прийнята судом відповідно до норм матеріального та процесуального права, а тому підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.
Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтвердженими доказами, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Товариства з додатковою відповідальністю "Універсам № 3" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 вересня 2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з додатковою відповідальністю "Універсам № 3" до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м.Києві, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "Глорія-Трейд", Товариство з обмеженою відповідальністю "Грансі" про зобов'язання відповідача вчинити певні дії - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 вересня 2014 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання ухвали в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя
Судді
Головуючий суддя Губська О.А.
Судді: Грибан І.О.
Бєлова Л.В.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2014 |
Оприлюднено | 28.11.2014 |
Номер документу | 41577128 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Губська О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні