Постанова
від 01.12.2014 по справі 917/886/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"25" листопада 2014 р. Справа № 917/886/14

Колегія суддів у складі:

головуючий суддя Пелипенко Н.М., суддя Камишева Л.М. , суддя Черленяк М.І.

при секретарі Пляс Л.Ф.

за участю прокурора - Ногіної О.М. (посвідчення № 008307 від 09 жовтня 2012 року;

представників:

1- го позивача - не з'явився;

2- го позивача - не з'явився;

1-го відповідача - Пирогова В.О. (генеральний директор), Оніщенко Н.Ю. (довіреність № 01/582 від 27 жовтня 2014 року);

2-го відповідача - Ярового О.В. (довіреність від 21 жовтня 2014 року № 01-16/2442);

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні апеляційного господарського суду апеляційну скаргу заступника Дніпровського екологічного прокурора (вх. № 2552П/1-6) на рішення господарського суду Полтавської області від 11 серпня 2014 року у справі

за позовом Кременчуцького міжрайонного екологічного прокурора, м. Кременчук, Полтавська область, в інтересах держави в особі:

1)Полтавської обласної державної адміністрації, м. Полтава;

2)Державної інспекції сільського господарства в Полтавській області, м. Полтава;

до 1) Товариства з додатковою відповідальністю "Лічмаш-прилад", м. Лубни, Полтавська область;

2) Семенівської районної державної адміністрації Полтавської області, смт. Семенівка, Полтавська область

про визнання протиправними та скасування розпоряджень, визнання недійсним договору оренди землі та повернення земельної ділянки у власність держави

ВСТАНОВИЛА:

Кременчуцький міжрайонний екологічний прокурор в інтересах держави в особі Полтавської обласної державної адміністрації та Державної інспекції сільського господарства в Полтавській області подав до господарського суду Полтавської області позов про визнання протиправними та скасування розпорядження Семенівської районної державної адміністрації Полтавської області № 276 від 27.05.2010 р. "Про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою по передачі в оренду ТДВ "Лічмаш-прилад"; № 307 від 16.06.2010 р. "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку для рекреаційного призначення ТДВ "Лічмаш-прилад"; визнання недійсним договору оренди земельної ділянки рекреаційного призначення площею 0,351 га на території Погребняківської сільської ради за межами населених пунктів та зобов"язання повернути земельну ділянку рекреаційного призначення площею 0,351 га у власність держави.

Рішенням господарського суду Полтавської області від 11.08.2014 р. (суддя Солодюк О.В.) в позові відмовлено.

Заступник Дніпровського екологічного прокурора подав апеляційну скаргу, в якій просить рішення господарського суду Полтавської області від 11.08.2014 р. скасувати та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги Кременчуцького міжрайонного екологічного прокурора задовольнити в повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги прокурор посилається, зокрема, на те, що Семенівська районна державна адміністрація всупереч вимогам земельного законодавства та, перевищуючи повноваження, розпорядилась землями рекреації, що знаходяться за межами населених пунктів, а тому її розпорядження № 276 від 27.05.2010 р. та № 307 від 16.06.2010 р. є протиправними та підлягають скасуванню. На підставі цих розпоряджень, Семенівська районна державна адміністрація та ТДВ «Лічмаш-прилад» уклали договір оренди земельної ділянки рекреаційного призначення площею 0,351 га (кадастровий номер 5324586300:00:005:0005) на території Погребняківської сільської ради за межами населених пунктів. У зв'язку із тим, що Семенівська районна державна адміністрація не мала повноважень щодо передачі спірної земельної ділянки площею 0,351 га в оренду ТДВ «Лічмаш-прилад», оскільки обсяг необхідної цивільної дієздатності для вчинення даного правочину у неї був відсутній, а тому і договір оренди від 17.03.2011 р. підлягає скасуванню.

Місцевий господарський суд не прийняв такі доводи прокурора до уваги, а дійшов висновку, що на спірній земельній ділянці розташована база відпочинку, яка є об'єктом обслуговування жителів територіальної громади району, а тому розпорядження Семенівської районної державної адміністрації № 276 від 27.05.2010 р. та № 307 від 16.06.2010 р. відповідають вимогам земельного законодавства.

На думку прокурора, місцевий господарський суд дійшов хибного висновку, а тому є підстави для скасування незаконного та необґрунтованого рішення суду першої інстанції.

1-й позивач подав через канцелярію суду письмові пояснення, в яких просить апеляційну скаргу заступника Дніпровського екологічного прокурора задовольнити в повному обсязі, рішення господарського суду Полтавської області від 11.08.2014 р. скасувати та у зв'язку з відсутністю коштів на відрядження розглянути апеляційну скаргу без участі його представника, а судові витрати покласти на відповідачів (вх. 8438 від 02.10.2014 р.).

Державна інспекція сільського господарства в Полтавській області повідомила суд апеляційної інстанції про те, що 2-й позивач підтримує апеляційну скаргу заступника Дніпровського екологічного прокурора в повному обсязі. Крім того, просить розглядати дану апеляційну скаргу без їх участі (вх. 9028).

1-й відповідач у відзиві на апеляційну скаргу зазначив, що скарга не підлягає задоволенню з тих підстав, що оскаржуване рішення прийняте при повному та всебічному з'ясуванні обставин справи, воно є обґрунтованим і відповідає як фактичним обставинам, так і вимогам чинного законодавства. На цій підставі просить рішення господарського суду Полтавської області від 11 серпня 2014 року залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення (вх. 9233 від 20.10.2014 р.).

На думку ТДВ «Лічмаш-прилад», Семенівська районна державна адміністрація діяла в рамках земельного законодавства та її голова діяв в межах своїх повноважень, оскільки база відпочинку, яка знаходиться на спірній земельній ділянці, є об'єктом соціально-побутового призначення в обслуговуванні територіальної громади Семенівського району, що відповідає приписам частини 3 статі 122 Земельного кодексу України (в редакції, яка діяла на момент прийняття спірних розпоряджень).

Семенівська районна державна адміністрація 28.10.2014 р. надіслала на адресу суду відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначає, що рішення суду першої інстанції прийняте у відповідності до вимог чинного законодавства, при цьому були враховані всі фактичні обставини справи, в межах наданих суду повноважень, та були вірно застосовані норми матеріального та процесуального права. Судом в повному обсязі з'ясовані обставини, що мають значення для правильного вирішення господарського спору та надано належну оцінку всім доказам, ґрунтуючись на повному та об'єктивного розгляді (вх. 9615).

Розпорядженням секретаря судової палати від 28.10.2014 р. у зв'язку із відрядженням судді Шепітько І.І., сформовано колегію суддів у складі: головуючий суддя Пелипенко Н.М., суддя Камишева Л.М., суддя Черленяк М.І.

Розгляд справи відкладався.

24.11.2014 р. Полтавська обласна державна адміністрація надіслала відзив на апеляційну скаргу, в якому просить апеляційну скаргу заступника Дніпровського екологічного прокурора задовольнити в повному обсязі, рішення господарського суду Полтавської області від 11.08.2014 р. скасувати. В обґрунтування свої позиції по справі, 1-й позивач посилається на те, що Семенівська районна державна адміністрація вийшла за межі своїх повноважень, оскільки повноваження щодо передачі земельної ділянки рекреаційного призначення без зміни її цільового призначення належить до компетенції обласної державної адміністрації (вх. 11114).

Крім того, просить розглядати дану справу за відсутності представника 1-го позивача, у зв'язку із відсутністю коштів на відрядження.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши доводи апеляційної скарги, відзивів на неї, розглянувши справу відповідно до вимог статті 101 Господарського процесуального кодексу України, вислухавши в судовому засіданні пояснення прокурора, представників відповідачів, перевіривши повноту встановлення місцевим господарським судом обставин, що мають значення для справи та правильність застосування норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Місцевим господарським судом, з посиланням на приписи статті 122 Земельного кодексу України, статей 21, 230, 215 Цивільного кодексу України, встановлено, що прокурором в ході розгляду справи не було доведено, що спірна земельна ділянка розташована на території острову Орівщина (Ворівщина) і належить до земель водного фонду і не пов'язана з обслуговуванням територіальної громади жителів відповідної території, і що земельна ділянка під розташуванням бази відпочинку має надаватися обласними державними адміністраціями. Відсутні підстави стверджувати, що об'єкт на спірній земельній ділянці не має соціально-побутового призначення та не може бути пов'язаний з обслуговуванням громади району. Семенівська районна державна адміністрація діяла в межах наданих їй повноважень, а тому підстави для скасування спірних розпоряджень відсутні. Відтак, відсутні підстави і для задоволення позовних вимог про визнання недійсним договору оренди, укладеного на підставі спірних розпоряджень.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно частини 1 статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Як убачається із матеріалів справи, розпорядженням Семенівської районної державної адміністрації Полтавської області № 276 від 27.05.2010 р. ВАТ "Лічмаш-прилад", правонаступником якого є, згідно статуту товариства, Товариство з додатковою відповідальністю «Лічмаш-прилад», надано дозвіл (ліцензію) на виконання землевпорядних робіт на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право оренди на земельну ділянку ВАТ "Лічмаш-прилад", площею 0,35 га, для рекреаційного призначення терміном на 5 років за межами села Погребняки Погребняківської сільської ради (т. 1 а.с. 12).

16.06.2010 р. розпорядженням голови Семенівської районної державної адміністрації Полтавської області № 307 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку для рекреаційного призначення ВАТ "Лічмаш-прилад", затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку площею 0,351 га земель рекреаційного призначення ТДВ "Лічмаш-прилад" на території Погребняківської сільської ради Семенівського району Полтавської області (т. 1 а.с.13).

Відповідно до п.2 вищевказаного розпорядження, орендна плату складає 7 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки для рекреаційного призначення за рік з щорічним переглядом орендної плати.

17.03.2011 р. між Семенівською районною державною адміністрацією Полтавської області (Орендодавець) та ТДВ "Лічмаш-прилад" (Орендар) укладений договір оренди землі (далі - Договір оренди), який зареєстрований у відділі Держкомзему у Семенівському районі Полтавської області, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 18.04.2011р. за № 532458634000046 (т. 1 а.с.15-17).

Відповідно до умов Договору оренди, Орендодавець надав, а Орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку рекреаційного призначення, загальною площею 0,351 га, у тому числі 0,351 га земель рекреаційного призначення на території Погребняківської сільської ради за межами населених пунктів. На земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна - База відпочинку.

Строк дії договору - 5 років (п.8 Договору оренди).

Пунктом 15 цього договору визначено, що земельна ділянка передається в оренду для рекреаційного призначення.

18.04.2011 р. Семенівська районна державна адміністрація та ТДВ «Лічмаш-прилад» уклали додаткову угоду № 532458634000046, відповідно до якої пункт 15 договору оренди землі доповнили словами: «та для обслуговування жителів територіальної громади Семенівського району». Додаткова Угода набирає чинності з моменту її підписання та чинна впродовж терміну дії Договору оренди (т. 2 а.с.199).

Державною інспекцією сільського господарства в Полтавській області 15.01.2014 р., на виконання вимог Кременчуцького міжрайонного екологічного прокурора, проведено позапланову перевірку дотримання вимог земельного законодавства Семенівською районною державною адміністрацією, в частині прийняття розпоряджень щодо надання ТДВ «Лічмаш-прилад» земельної ділянки площею 0,35 га для рекреаційного призначення, про що був складений акт перевірки від 15.01.2014 р.(т. 1 а.с.18-19).

В акті зазначено, що спірні розпорядження голови Семенівської районної державної адміністрації № 276 від 27.05.2010 року та № 307 від 16.06.2010 року прийняті з перевищенням повноважень, так як згідно частини 3 статті 122 Земельного кодексу України, районні державні адміністрації на їх території передають земельні ділянки за межами населених пунктів лише для сільськогосподарського використання та ведення водного господарства. Передача земель рекреаційного призначення являється компетенцією обласної державної адміністрації.

З цих підстав, Кременчуцький міжрайонний екологічний прокурор звернувся до суду із позовом, який був залишений без задоволення.

Згідно технічної документації із землеустрою, спірна земельна ділянка знаходиться за межами населеного пункту в Урочищі "Ворівщина" на території Погребняківської сільської ради Семенівського району Полтавської області. Користувачем земельної ділянки на умовах оренди являється ВАТ "Лічмаш-прилад" (т. 1 а.с.162-187).

Як повідомив Відділ Держземагенства у Семенівському районі Полтавської області в листі № 01-26/1524 від 11.04.2014 р., земельна ділянка за кадастровим номером 5324586300:00:005:0005, площею 0,351 га, використовується за цільовим призначенням - для рекреаційного призначення. Дана земельна ділянка знаходиться за межами населеного пункту с. Погребняки Погребняківської сільської ради. Користувачем земельної ділянки на умовах оренди є ТДВ "Лічмаш-прилад" (т. 1 а.с. 14).

Згідно листа Державного управління охорони навколишнього середовища в Полтавській області № 3575/05-03 від 29.10.2010 р., на території Погребняківської сільської ради існує географічний об'єкт Урочище "Орівщина", географічний об'єкт Острів «Ворівщина» не існує (т. 1 а.с. 63).

Докази того, що земельна ділянка (кадастровий номер 5324586300:00:005:0005) розташована на території острову Орівщина (Ворівщина) і належить до земель водного фонду, як вірно встановив суд першої інстанції, відсутні.

Згідно статей 50, 51 Земельного кодексу України до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів. До земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об'єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об'єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об'єктів стаціонарної рекреації.

Відповідно до частини 1 статті 124 Земельного кодексу України (в редакції на момент виникнення у 2004 р. спірних правовідносин) передача в оренду земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Статтею 17 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить: а) розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом; б) участь у розробленні та забезпеченні виконання загальнодержавних і регіональних (республіканських) програм з питань використання та охорони земель; в) координація здійснення землеустрою та державного контролю за використанням та охороною земель; г) підготовка висновків щодо надання або вилучення (викупу) земельних ділянок; ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб у межах, визначених законом; д) підготовка висновків щодо встановлення та зміни меж сіл, селищ, районів, районів у містах та міст; е) здійснення контролю за використанням коштів, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, пов'язаних із вилученням (викупом) земельних ділянок; є) координація діяльності державних органів земельних ресурсів; ж) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Частиною 3 статті 122 Земельного кодексу Украйни, яка діяла на період прийняття спірних розпоряджень, передбачено, що районні державні адміністрації на їх території надають земельні ділянки із земель державної власності у постійне користування юридичним особам у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: сільськогосподарського використання; ведення лісового і водного господарства, крім випадків, передбачених частиною сьомою цієї статті; будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо).

Як уже було зазначено вище в цій постанові, сторони у додатковій угоді до договору оренди землі визначили, що земельна ділянка передається для обслуговування жителів територіальної громади Семенівського району.

База відпочинку, яка розташована на спірній земельній ділянці, є об'єктом соціально-побутового призначення в обслуговуванні територіальної громади Семенівського району Полтавської області, про що свідчить із відповідних заяв жителів цього району про використання земельної ділянки для відпочинку (т.1 а.с.114-143).

Із листа ВАТ «Лічмаш-прилад» від 09.03.2010 року № 07/37, адресованого голові Семенівської райдержадміністрації про передачу в оренду земельної ділянки площею 0,35 га, вбачається, що метою використання земельної ділянки є організація відпочинку та оздоровлення працівників підприємства; земельну ділянку ВАТ «Лічмаш-прилад» використовує з 1982 року відповідно до вимог природоохоронного законодавства і без зміни цільового призначення (т.1 а.с. 86).

За даними пояснювальної записки Технічного звіту по перенесенню в натуру проекту відведення земель, розробленого Полтавським філіалом республіканського проектного інституту по землевпорядкуванню «Укрземпроект», обласній раді українського товариства мисливців і рибалок під мисливсько-риболовецьку базу із земель колгоспу «Вперед до комунізму» Семенівського району Полтавської області, спірна земельна ділянка відводилась в постійне користування за рахунок випасу, площею 0,35 га.(т.1 а.с.100).

Актом відводу земельних ділянок в натурі від 31.08.1978 р. обласній раді українського товариства мисливців і рибалок дана земельна ділянка відводилась у постійне користування та встановлені її межі на місцевості, відповідно до рішення виконкому обласної ради депутатів трудящих від 13.01.1978 р. (т.1. а.с.91).

Згідно свідоцтва про власність № 72 від 09.08.1999 року, виданого Регіональним відділенням Фонду державного майна України, відповідач є власником на підставі договору купівлі-продажу № 344 від 02.06.1999 року, акту прийому-передачі державного майна між ВАТ «Лічмаш-прилад» і регіональним відділенням Фонду державного майна України по Полтавській області, державного майна - об'єкта соціально-культурного призначення «Бази мисливців», який розташований в селі Погребняки Семенівського району Полтавської області (т.1 а.с. 90).

Відповідно до частини 1 статті 120 Земельного кодексу України при переході права власності на будівлі та споруди, право користування на земельну ділянку може переходити на підставі договору оренди і на підставі розпорядження Семенівської районної державної адміністрації. 17.03.2011 року відповідачу земельна ділянка площею 0,351 га надана у тих самих розмірах, що була у користуванні в обласній Раді товариства мисливців і рибалок. Цільове призначення земельної ділянки не змінювалось.

Частиною 3 статті 43 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" встановлено, що розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції або законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.

Акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.

Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі.

Згідно частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Статтею 124 Земельного кодексу України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до п. 2.24 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 р. № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" для правильного вирішення спору про визнання недійсним договору оренди землі судам необхідно враховувати, що оскільки договір оренди укладається на виконання рішення органу місцевого самоврядування чи виконавчої влади, то без скасування таких рішень у встановленому законом порядку відсутні правові підстави для визнання відповідних договорів недійсними з підстав відсутності повноважень у відповідної місцевої ради чи органу виконавчої влади на затвердження проекту відведення та передачі спірної земельної ділянки в оренду.

Таким чином, оскільки встановлено, що Семенівська районна державна адміністрація, надавши земельну ділянку (кадастровий номер 5324586300:00:005:0005 площею 0,351 га) ТДВ «Лічмаш-прилад» в оренду, діяла в межах своїх повноважень, то її розпорядження № 276 від 27.05.2010 р. та № 307 від 16.06.2010 р. відповідають вимогам земельного законодавства і є чинними, що свідчить про відсутність підстав для визнання недійсним договору оренди землі, укладеного 17.03.2011 р. між Семенівською районною державною адміністрацією Полтавської області та ТДВ "Лічмаш-прилад".

Згідно зі статтею 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

За загальним правилом обов'язок доказування певних обставин покладається на особу, яка посилається на ці обставини. Обов'язок доказування та подання доказів розподіляється між сторонами, виходячи з того, хто посилається на юридичні факти, які обґрунтовують його вимоги та заперечення. Це стосується позивача, який повинен доказати факти, на підставі яких пред'явлено позов, а також відповідача, який має можливість доказувати факти, на підставі яких він будує заперечення проти позову.

Відповідно до статті 34 Господарського процесуального кодексу України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Таким чином, переглядаючи оскаржуване рішення суду першої інстанції та оцінивши надані сторонами до справи матеріали, колегія суддів дійшла висновку, що всупереч статті 33 Господарського процесуального кодексу України, в силу вимог якої обов'язок доказування законодавчо покладений на сторони, прокурором не було надано суду доказів на підтвердження його позовних вимог щодо визнання протиправними, скасування розпоряджень Семенівської районної державної адміністрації, визнання недійсним договору оренди землі та повернення земельної ділянки.

Доводи апеляційної скарги заступника Дніпровського екологічного прокурора не спростовують висновків Господарського суду Полтавської області, викладених у рішенні від 11.08.2014 р. у справі № 917/886/14.

Таким чином, колегія суддів зазначає, що місцевий господарський суд, приймаючи оскаржуване рішення, повністю дослідив обставини, які мають значення для справи, правильно застосував норми матеріального та процесуального права, а тому підстави для скасування або зміни вказаного рішення відсутні.

Керуючись статтями 99, 101, пунктом 1 статті 103, статтею 105 Господарського процесуального кодексу України, судова колегія

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу заступника Дніпровського екологічного прокурора залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Полтавської області від 11 серпня 2014 року у справі № 917/886/14 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня прийняття та може бути оскаржена до Вищого господарського суду України протягом двадцятиденного строку.

Повна постанова складена 01.12.2014 р.

Головуючий суддя Пелипенко Н.М.

Суддя Камишева Л.М.

Суддя Черленяк М.І.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення01.12.2014
Оприлюднено02.12.2014
Номер документу41642269
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —917/886/14

Ухвала від 30.10.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Камишева Л.М.

Постанова від 01.12.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Камишева Л.М.

Ухвала від 08.09.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Шепітько І.І.

Рішення від 11.08.2014

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Солодюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні