Рішення
від 14.07.2009 по справі 12/80/09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

12/80/09

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

=======================================================================

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 "14" липня 2009 р.                                                 Справа №  12/80/09

Суд в складі:

Судді Моргуленко Т.Є., при секретарі судового засідання Ковиньовій О.Ю., розглянувши справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “УК-систем”, 54050, м. Миколаїв, пр. Корабелів, 16/1, кв. 20

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю “Підприємство Бізнес-Експерт”, 54008. м. Миколаїв, вул. 8 Березня, 59

третя особа: Корабельний відділ державної виконавчої служби Миколаївського міського управління юстиції, 54052,м. Миколаїв, вул. Артема, 1-а

за участю представників:

від позивача: не з'явився,

від відповідача: не з'явився,

від третьої особи: Кашнікович А.Г., дов. №15468 від 06.05.2009р.

Суть спору:  про скасування звіту про ринкову вартість майна.

Позивач звернувся до господарського суду з позовом до відповідача про скасування звіту про ринкову вартість лінії по виробництву бетонних блоків «POYATOS».

В судове засідання 14.07.09р. позивач не з`явився, про причини неявки  суд не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення № 986803 від 16.06.09р.

Відповідач  позовні вимоги не визнає, просить позивачеві в позові відмовити, посилаючись на те, що Позивач не ознайомився і не проаналізував повний звіт про оцінку майна і не зробив повного і обґрунтованого аналізу.

Відповідачем у відзиві викладене клопотання про розгляд справи без участі представника.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши представника третьої сторони, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню виходячи з наступного:

Постановою старшого державного виконавця Кирилян С.С. Корабельного відділу державної виконавчої служби Миколаївського міського управління юстиції від 25.11.08р. при виконання виконавчого напису №1150 від 23.06.08р., виданого приватним нотаріусом  Миколаївського міського округу Євтушенко А.М. про стягнення з ТОВ «УК-систем»на користь ТОВ «Укрпромбанк»932342,09 грн., призначено оцінювачем описаного майна боржника ТОВ «Підприємство Бізнес-Експерт», який діє на підставі договору №000639 –Д-25.11.08р.

Правовою підставою звернення позивача до суду з позовом  про  визнання недійсним  висновку  про ринкову оцінку майна,  здійснену в рамках виконавчого провадження,  позивач зазначив ст.  57 Закону  України «Про виконавче провадження».

              Відповідно до   преамбули   Закону   України  «Про  виконавче провадження»цей Закон визначає основи  організації  та діяльності  державної  виконавчої  служби,  її завдання,  правовий статус працівників  органів  державної  виконавчої  служби  та  їх соціальний захист.

    Статтею 57  вищенаведеного  Закону визначено право сторін у виконавчому провадженні на  оскарження  оцінки  майна  до суду  в  10-денний  строк  з дня отримання повідомлення державного виконавця про таку оцінку.

    Відповідно до  положень  вищенаведеного  Закону  оцінка майна є процесуальною дією державного виконавця.

    Суд вважає, що приписи вищенаведеної норми надають учаснику виконавчого провадження право на оскарження оцінки  майна як процесуальної дії державного виконавця,  оскільки відповідно до ч.  3 ст. 57 Закону України «Про виконавче провадження» державний  виконавець  лише залучає оцінювача,  який здійснює свою діяльність  відповідно  до  Закону  України «Про  оцінку   майна, майнових прав   та   професійну  оціночну  діяльність  в  Україні».

    Згідно ч.  3 ст.  12 Закону України  «Про  оцінку майна,  майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» акт оцінки майна є документом, що містить висновки про вартість  майна  та підтверджує виконані процедури з оцінки майна, здійсненої суб'єктом  оціночної  діяльності  -  органом  державної влади   або  органом  місцевого  самоврядування  самостійно.    Акт оцінки майна підлягає  затвердженню  керівником органу державної влади або органу місцевого самоврядування.

    Державна виконавча  служба віднесена чинним законодавством до системи органів Міністерства юстиції України і є органом в системі органів виконавчої  влади  в  Україні.  Оскільки в силу імперативу ч. 3 ст.  57 Закону України «Про виконавче провадження» державний   виконавець   обов'язково   залучає  оцінювача  в  разі проведення  оцінки   нерухомого   майна,   транспортних   засобів, повітряних,  морських,  річкових  суден  та майна,  вартість якого перевищує сто неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, то актоцінки складений відповідачем, підлягав обов'язковому затвердженню керівником  ВДВС.  З   наведенного випливає, що висновок про ринкову оцінку майна, здійснену в рамках виконавчого провадження,  може бути оскаржений як  дія  державного виконавця по оцінці майна.

    Нормативний акт   -   це  прийнятий  уповноваженим  державним органом у межах його  компетенції  офіційний  письмовий  документ, який встановлює,  змінює чи скасовує норми права, носить загальний чи локальний характер та  застосовується  неодноразово.  Що  ж  до  актів  ненормативного  характеру  (індивідуальних актів),  то вони породжують  права  і  обов'язки  тільки  у   того   суб'єкта   (чи визначеного ними певного кола суб'єктів),  якому вони адресовані.

    З урахуванням   викладеного   вище,  оскаржуваний  експертний висновок    не  є   нормативним правовим  актом,  оскільки  він  не  встановлює,  не  змінює  і не скасовує норми права та неодноразово не застосовується; не є актом ненормативного  характеру (індивідуальним актом),  оскільки він не  породжує права і обов'язки позивача та йому не адресований.

    Аналіз положень ст. ст. 3, 12 Закону України «Про  оцінку  майна,  майнових прав  та  професійну  оціночну  діяльність  в Україні» свідчить про те,  що висновок експерта по  своїй суті  є лише результатом практичної діяльності фахівця –оцінювача з визначених питань та не є актом  державного  чи  іншого  органу, який може бути предметом оскарження в господарському суді.

Керуючись ст. ст. 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд,-

ВИРІШИВ:

В позові відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.

У разі подання  апеляційної скарги, або внесення апеляційного подання рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційною інстанцією.

   Суддя                                                        Т.Є.Моргуленко

                           

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення14.07.2009
Оприлюднено31.07.2009
Номер документу4165127
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12/80/09

Рішення від 14.07.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Моргуленко Т.Є.

Ухвала від 09.06.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Моргуленко Т.Є.

Ухвала від 15.05.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Моргуленко Т.Є.

Постанова від 28.04.2009

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Жукова А.М.

Ухвала від 12.03.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенов А.К.

Ухвала від 11.03.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенов А.К.

Ухвала від 13.02.2009

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенов А.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні