2/212-36/92
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2/212-36/92
14.07.09
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БОМОН»
До Солом'янської районної у місті Києві державної адміністрації
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача
Фізична особа - підприємець Кураг ін Михайло Миколайович
Про визнання недійсним результатів конкурсу
Суддя Трофименко Т.Ю.
Представники:
Від позивача Тоцька Н.Є. - по дов. № б/н від 10.06.2009р.
Від відповідача Карлаш І.М. - по дов. № 21037/01 від 10.11.2008р.
Від третьої особи не з'явився
У засіданні брали участь
СУТЬ СПОРУ :
На розгляд Господарського суду міста Києва передані вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «БОМОН»до Солом'янської районної у м. Києві державної адміністрації про визнання недійсною відмови в оренді, визнання недійсними результату конкурсу на право оренди та визнання переважного права на оренду нежилого приміщення площею 81,1 кв. м. за адресою: м. Київ, вул. Солом'янська, 39.
Рішенням Господарського суду міста Києва від 07.08.2008р. у справі № 2/212 позов задоволено повністю. Суд визнав недійсним рішення Солом'янської районної у місті Києві державної адміністрації в частині відмови в задоволенні звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «БОМОН»по здачі в оренду приміщення в м. Києві по вул. Солом'янська, 39, 1 поверх, 81,1 кв. м. від 21.03.2008р., протокол № 8. Суд визнав недійсними результати конкурсу на право оренди нежитлового приміщення площею 81,1 кв. м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Солом'янська, 39, який мав місце 18.04.2008р. Суд визнав за Товариством з обмеженою відповідальністю «БОМОН»переважне право на оренду приміщення в м. Києві по вул. Солом'янська, 39, 1 поверх, 81,1 кв. м. Суд стягнув з Солом'янської районної у м. Києві державної адміністрації на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «БОМОН»85,00 грн. держмита та 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 14.10.2008р. рішення Господарського суду міста Києва від 07.08.2008р. у справі № 2/212 залишено без змін.
Постановою Вищого Господарського суду України від 03.02.2009р. рішення Господарського суду міста Києва від 07.08.2008р. та постанову Київського апеляційного господарського суду від 14.10.2008р. у справі № 2/212 скасовано, провадження у справі в частині позову про визнання за Товариством з обмеженою відповідальністю «БОМОН»переважного права на оренду приміщення в м. Києві по вул. Солом'янська, 39, 1 поверх, 81,1 кв. м. припинено, в іншій частині позову справу передано на новий розгляд до суду першої інстанції.
За резолюцією Голови Господарського суду міста Києва від 16.02.2009р. справу № 2/212 передано на частковий новий розгляд судді Трофименко Т.Ю.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.02.2009р. справу №2/212 прийнято до свого провадження суддею Трофименко Т.Ю., присвоєно номер їй №2/212-36/92, розгляд справи призначено на 23.03.2009р.
23.03.2009р. судове засідання не відбулося, оскільки позивач –Товариство з обмеженою відповідальністю «БОМОН», звернувся з касаційною скаргою до Верховного Суду України на постанову Вищого Господарського суду України від 03.02.2009р. у справі №2/212.
Ухвалою Верховного Суду України від 26.03.2009р. відмолено у порушенні касаційного провадження з перегляду постанови Вищого Господарського суду України від 03.02.2009р. у справі №2/212.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.05.2009р. розгляд справи №2/212-36/92 був призначений на 01.06.2009р. о 10 год. 40 хв.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 01.06.2009р. розгляд справи було відкладено на 22.06.2009р. о 15 год. 10 хв.
В судовому засіданні 01.06.2009р. представником відповідача було подано письмові заперечення по справі.
Представником позивача в судовому засіданні 22.06.2009р. було подано письмові пояснення, в яких позивач позовні вимоги в частині визнання недійсними рішень відповідача підтримує повністю.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.06.2009р. розгляд справи був відкладений на 13.07.2009р. о 12 год. 10 хв.
Третя особа 1 в судове засідання не з'явилась, вимог суду викладених в ухвалі від 22.06.2009р. не виконала, а саме не подала письмові пояснення з наданням доказів, що стверджують викладені обставини, враховуючи постанову Вищого Господарського суду України від 03.02.2009р. у справі № 2/212.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників позивача і відповідача, Господарський суд міста Києва -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна», об'єктом оренди є нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення) (п. 1 ст. 4), а орендодавцями є органи, уповноважені органами місцевого самоврядування, управляти нерухомим майном, яке перебуває у комунальній власності (ст. 5).
Згідно статуту Комунального підприємства по утриманню житлового господарства Солом'янського району м. Києва майна останній має право здавати в оренду нерухоме майно (нежилі будинки, нежилі приміщення та інше), що закріплене за підприємством на праві повного господарського відання за рішенням органу управління майном.
22 березня 2006 року між Комунальним підприємством по утриманню житлового господарства Солом'янського району м. Києва (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «БОМОН»(Орендар) було укладено договір № 6117 оренди нерухомого майна (нежилих будівель, споруд, приміщень) комунальної власності територіальної громади Солом'янського району міста Києва (далі - Договір).
Відповідно до п. 1.1. Договору Орендодавець на підставі розпорядження Солом'янської районної у місті Києві державної адміністрації № 385 від 22.03.2006р. передав, а Орендар прийняв в оренду нежиле приміщення для адміністративних потреб, за адресою м. Київ, вул. Солом'янська, 39.
Згідно п. 2.1. Договору об'єктом оренди є нежиле приміщення загальною площею 81,10 кв. м. на першому поверсі.
Частина 1 ст. 17 Закону України «Про оренду державного та комунального майна»визначає, що термін договору оренди визначається за погодженням сторін.
Відповідно до ч.1 ст. 763 Цивільного кодексу України договір найму укладається на строк, встановлений договором.
Пунктом 9.1. договору строк дії Договору встановлений сторонами з 22.03.2006р. до 21.03.2007р.
Пунктом 8.3.Договору було встановлено, що у разі відсутності заяви однієї із сторін договір вважається продовженим до 20.03.2008р. Матеріали справи відповідної заяви не містить, а отже Договір був продовженим до 20.03.2008р.
Згідно п. 5.3. Договору Орендар після закінчення терміну цього Договору має право на продовження дії Договору, за умови належного виконання своїх обов'язків за цим Договором. Дозвіл на продовження строку оренди надає Солом'янська районна у місті Києві державна адміністрація.
Пунктом 9.2. договору встановлено, що договір припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено. Питання про надання дозволу на продовження стоку договору оренди та його умови вирішується на підставі письмового звернення орендаря до органу виконавчої влади (в копії орендодавцю), поданого не пізніше як за три місяці до закінчення строку його дії. Продовження терміну договору оформлюється письмовою угодою сторін, яка є додатком до цього договору оренди, або укладенням нового договору.
У разі, якщо звернення орендаря не надійшло або орендар не отримав дозволу на продовження оренди об'єкту оренди, орендар повинен звільнити об'єкт оренди по закінченню терміну дії договору та передати орендодавцю об'єкт оренди по акту прийому-передачі.
Відповідач листом № 22 від 05.03.2008р. звернувся до Солом'янської районної у місті Києві державної адміністрації з пропозицією розглянути питання про продовження терміну дії Договору, тобто з порушенням трьохмісячного строку.
При розгляді справи судом встановлено, що Солом'янською районною у місті Києві державною адміністрацією не приймались розпорядчі документи на продовження з позивачем договору оренди спірного приміщення, як це передбачено п. 9.2. договору.
Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про оренду державного та комунального майна»договір оренди припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено.
Як встановлено судом, строк дії договору оренди № 6117 від 22.03.2006р. закінчився 20.03.2008р.
21.03.2008р. на засіданні комісії при Солом'янській районній у м. Києві державній адміністрації з питань використання майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади Солом'янського району міста Києва (протокол № 8), Товариству з обмеженою відповідальністю «БОМОН»було відмовлено у продовженні строку дії Договору оренди нежилого приміщення за адресою: вул. Солом'янська, 39 у м. Києві, в зв'язку закінченням терміну дії Договору та відповідно до ст. 76 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік»прийнято рішення про надання в оренду приміщення на конкурсних засадах.
Орендодавець листом № 5761/01 від 27.03.2008р., тобто в межах місячного строку передбаченого ЦК України та Законом України «Про оренду державного та комунального майна», повідомив позивача про відмову від продовження дії договору. Цим же листом відповідач запропонував відповідачу прийняти участь в конкурсі.
Діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування регламентується Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», в організаційні відносини, пов'язані з передачею в оренду майна, що перебуває у комунальній власності –Законом України «Про оренду державного та комунального майна». Вказані нормативні акти є спеціальними по відношенню до інших нормативних актів при вирішенні питання щодо оцінки дій органів місцевого самоврядування.
Так відповідно до ч. 5 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти комунальної власності у постійне користування або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати , використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Підставами відмови у передачі в оренду об'єктів, які визначені в абз. 7 ч. 4 ст. 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна»не є вичерпними., оскільки передбачають можливість відмови й з інших підстав, передбачених законами.
Статтею 76 Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік» встановлено що у 2008 році передача в оренду державного та комунального майна здійснюється виключно на конкурсних засадах.
Окрім того, пунктом 7 ст. 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна»встановлено, що за наявності заяв про оренду нерухомого майна від двох або більше фізичних чи юридичних осіб орендар визначається орендодавцем на конкурсних засадах.
Із змісту протоколу № 8 від 21.03.2008р. вбачається, що позивачу було відмовлено у задоволенні його звернення про продовження дії договору оренди у зв'язку з прийняттям ст. 76 Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік» рішення розглянути надання в оренду приміщення на конкурсних засадах.
Розпорядженням № 625/1 від 10.04.2007 «Про затвердження Порядку надання в орендне користування майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади Солом'янського району міста Києва»(далі по тексту –Порядок).
Згідно п. 5.5. Порядку комісія ухвалює рішення про погодження або відмову у погодженні питання продовження термінів договорів оренди, яке оформлюється у вигляді протоколу комісії.
Пунктом 5.8. Порядку встановлено, що заявнику може бути відмовлено в передачі комунального майна в оренду у випадку включення майна до переліку об'єктів, які передаватимуться в оренду на конкурсних засадах.
Отже, враховуючи викладене відсутні підстави для визнання рішення Солом'янської районної у місті Києві державної адміністрації оформленої протоколом № 8 від 21.02.2008р. недійсним.
Відповідно до Порядку конкурс на право оренди об'єкта полягає у визначені орендаря, який запропонував найбільшу орендну плату, при цьому урахувати надання відповідних послуг, необхідних для задоволення потреб мешканців даного мікрорайону та забезпечення виконання інших умов конкурсу.
У разі одночасного надходження двох і більше заяв про надання в оренду одного і того ж об'єкта оренди на зазначений об'єкт оренди може бути оголошено конкурс на право його оренди (п. 5.9. Порядку).
Згідно п. 6.5. Порядку умови та дату конкурсу визначає комісія з питань використання майна при Солом'янській районній у м. Києві державній адміністрації.
Конкурс може проводитись згідно з такими умовами: підвищена орендна плата; кращі умови використання об'єкта оренди; заходи по поліпшенню технічного стану та благоустрою об'єкта оренди; створення додаткових робочих місць; надання послуг малозабезпеченим мешканцям району; інші умови, визначені комісією, при прийнятті рішення про проведення конкурсу.
Основним критерієм визначення переможця є максимальний розмір орендної плати при обов'язковому забезпеченні виконання інших умов конкурсу.
Відповідно до п. 6.7. Порядку прийом заяв та документів, зазначених у пунктах 5.3. та 6.6 цього Порядку, для участі у конкурсі, здійснюється протягом 15 днів з дня оголошення конкурсу. Заяви та документи подаються до Солом'янської районної у м. Києві державної адміністрації в письмовій формі, в запечатаному печаткою конверті з поміткою - «Учасник конкурсу»із зазначенням адресі об'єкту оренди. Протягом тижня відділ з питань майна формує перелік учасників конкурсу і разом з наданими документами подає його на розгляд комісії з питань використання майна при Солом'янській районній у м. Києві державній адміністрації. Термін проведення конкурсу - 30 календарних днів.
Комісія з питань використання майна при Солом'янській районній у м. Києві державній адміністрації на своєму засіданні розглядає конкурсні пропозиції учасників конкурсу. Засідання комісії є правомочним за умови участі більшої половини її членів. Конкурс здійснюється в один етап, на якому визначається переможець згідно з умовами конкурсу. Комісія, шляхом відкритого голосування, більшістю голосів визначає переможця конкурсу (п. 6.8.).
Згідно п. 6.9. Порядку результати конкурсу оформляються у вигляді протоколу, в якому зазначається: відомості про учасників; пропозиції учасників; обґрунтування визначення переможця. Протокол зберігається у відділі з питань майна. Рішення про визначення переможця конкурсу оголошується на відкритому засіданні.
Згідно з п. 3 ст. 17 Закону України «Про оренду державного та комунального майна»після закінчення терміну договору оренди орендар, який належним чином виконував свої обов'язки, має переважне право, за інших рівних умов, на продовження договору оренди на новий термін.
Статтею 285 Господарського кодексу України встановлено, що орендар має переважне право перед іншими суб'єктами господарювання на продовження строку дії договору оренди.
В силу ст. 777 Цивільного кодексу України наймач, який належно виконує свої обов'язки за договором найму, після спливу строку договору має переважне право перед іншими особами на укладення договору найму на новий строк.
Правовий аналіз наведених норм свідчить, що переважне право орендаря діє тільки при інших рівних умовах. Лише за рівних умов, запропонованих орендарем та іншою особою, перевага на укладення договору має бути надана орендарю, який до цього користувався майном на умовах оренди.
Судом встановлено, що на засіданні комісії при Солом'янській районній у м. Києві державній адміністрації з питань використання майна, що належить до комунальної власності територіальної громади Солом'янського району м. Києва, яке відбулось 18.04.2008р. (протокол № 11), були розглянуті пропозиції учасників конкурсу на право оренди нежитлового приміщення по вул. Солом'янській, 39, у м. Києві загальною площею 81,10 кв. м.
Із змісту протоколу № 11 від 18.04.2008р. вбачається, що ТОВ «БОМОН»відмовилось від запропонованої переможцям конкурсу ставки орендної плати у розмірі 107% до вартості майна та відмовилось від участі у конкурсі.
За наслідками проведеного конкурсу було визнано переможця конкурсу –підприємця Курагіна М.М., який погодився із орендною ставкою 107% від вартості майна.
З огляду на вищезазначене, суд вважає, що відповідач, проводячи конкурс та визначаючи переможця конкурсу, діяв в межах своєї компетенції та в порядку, встановленому чинним законодавством України, приймаючи до уваги той факт, що позивач правом на участь у конкурсі не скористався, рівної конкурсної пропозиції, яка б надала йому переважне право на укладення договору оренди на новий термін, не пропонував, тому підстави для визнання недійсним результатів конкурсу на право оренди нежитлового приміщення площею 81,10 кв. м., розташованого за адресою: вул. Солом'янській, 39 у м. Києві, що належить до територіальної громади Солом'янського району м. Києві, оформлених протоколом № 11 від 18.04.2008р. відсутні.
Обов'язок доказування та подання доказів відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України розподіляється між сторонами виходячи з того, хто посилається на певні юридичні факти, які обґрунтовують його вимоги та заперечення. Це стосується позивача, який мав довести наявність тих обставин, на підставі яких він заявив позовні вимоги.
Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню повністю.
Витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на позивача.
Керуючись ст. ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
В И Р І Ш И В:
В позові відмовити повністю.
СуддяТрофименко Т.Ю.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2009 |
Оприлюднено | 31.07.2009 |
Номер документу | 4165237 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Трофименко Т.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні