Постанова
від 25.11.2014 по справі 388/2205/14-а
ДОЛИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Долинський районний суд Кіровоградської області

110 м. м. Долинська Долинський район Кіровоградська область Україна 28500

Справа № 388/2205/14-а

Категорія 90

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.11.2014 Суддя Долинського районного суду Кіровоградської області Степанов С.В., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Долинська адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в Долинському районі Кіровоградської області про стягнення недоотриманої пенсії у 2014 році, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 22.10.2014р. звернулась до суду з позовом до Управління Пенсійного Фонду України в Долинському районі в якому просить визнати дії Управління Пенсійного Фонду України в Долинському районі неправомірними та зобов'язати Управління Пенсійного Фонду України в Долинському районі Кіровоградської області провести з 22.04.2014 р. по 15.08.2014р перерахунок і виплату державної пенсії та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров»ю, як особі, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії, інваліду 3 групи у відповідності вимогами, встановленими ст.50, п.4 ст.54. п.З ст.67 Закону України «Про статус і соціальний захис громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з розрахунку державної пенсії у розмірі 6-ти мінімальних пенсій за віком для непрацездатних громадян та щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров»ю з розрахунку 50 відсотків мінімальної пенсії за віком, розрахованих з урахуванням визначеного ч.І статті 28 Закону України"Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що вона має 3 групу інвалідності внаслідок захворювання, яке пов'язане з ліквідацією наслідків на ЧАЕС та віднесений до 1 категорії постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, знаходиться на обліку в Управлінні Пенсійного Фонду України, що підтверджується копією посвідчення серії НОМЕР_1 виданим Кіровоградською обласною державною адміністрацією 24.10.2003 року. Частина 4 статті 54 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи» , передбачає, що в усіх випадках розмір пенсій для інвалідів ІII групи, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, не може бути нижчим 6 мінімальних пенсій за віком . Статтею 50 зазначеного Закону визначено, що особам віднесеним до категорії першої призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду нанесену здоров»ю, : для інвалідів третьої групи у розмірі 50% мінімальної пенсії за віком. Звернувшись до відповідача з проханням про перерахування пенсії у відповідності до законодавства , позивач отримав відмову .

У відповідності до вимог ст. 183-2 КАС України справа розглядається в порядку скороченого провадження без виклику сторін .

Дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази , суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню , виходячи з наступних підстав.

Із листа № 132/04-31 від 22.10.2014р. відповідач зазначає, що перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 01.01.2014 року по 15.08.2014 року не здійснювався та в разі не задоволення рішення органу Пенсійного Фонду України маєте право звернутися зі скаргою до суду.

Відповідно до ст. 3 та ч.2 ст. 19 Конституції України людина, її життя і здоров»я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч.1 ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до п.1, п.3, п.15 Положення про Пенсійний Фонд України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.2007 року №1261 Пенсійний Фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра праці та соціальної політики, одним з основних завдань якого є забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій , допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного Фонду України та інших джерел, визначених законодавством. Пенсійний Фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Фонду в Автономній Республіці Крим , областях, містах Києві та Севастополі, управління в районах, містах і районах у містах.

Основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їхнього життя і здоров'я, створення єдиного порядку визначення категорій зон радіоактивно забруднених територій, умов проживання і трудової діяльності на них, соціального захисту потерпілого населення визначені та закріплені в Законі України від 28 лютого 1991 року «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Стаття 63 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» передбачено, що фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією цього Закону, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету. Закон України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" не передбачав обмежень для застосування розмірів основної та додаткової пенсій, встановлений ст.ст. 50, 54 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з 01.01.2014 року по 02.08.2014р.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2014 рік» право Кабінету Міністрів України застосовувати норми і положення статей 20, 21, 22, 23, 30, 31, 37, 39, 48, 50, 51, 52 та 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України надано не було.

Разом з тим, Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" від 31.07.2014 р. N 1622-V11 Прикінцеві положення доповнені пунктом 6-7, яким установлено, що норми і положення статей 20, 21, 22, 23, З0, 31, 37, 39, 48, 50, 51, 52 та 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування на 2014 рік.

Наведені зміни набули чинності 03 серпня 2014 року, а отже з 01.01.2014 року по 02.08.2014 року вищевказані законодавчі акти підлягають застосуванню без будь-яких обмежень, виходячи з пріоритетності законів над підзаконними актами.

Згідно з положеннями ч. 4 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини , на яких грунтуються її вимоги та заперечення , крім випадків , встановлених статтею 72 цього Кодексу .

Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень , дій чи бездіяльності суб»єкта владних повноважень обов»язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача , якщо він заперечує проти адміністративного позову .

Згідно ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав , свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк .

Статтею 49 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» передбачено, що пенсії особам, віднесент до категорій 1. 2. 3. 4, встановлюються у вигляді: а) державної пенсії; б) додаткової пенсії за шкої заподіяну здоров'ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.

Відповідно до частини 4 статті 54 цього Закону визначено підстави та умови призначення державних пенсій особам, віднесеним до категорії 1, та у зв'язку з утратою годувальника, в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів III групи, щодо яких установлено причинний зв'язок із Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими за 6 мінімальних пенсій за віком.

Згідно зі статтею 50 зазначеного Закону особам, віднесеним до категорії І призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, зокрема інвалідам III групи - у розмірі процентів мінімальної пенсії за віком. Як передбачено статтею 53 того самого Закону, виплата додаткової пенсії здійснюється повністю незалежно від заробітку, пенсії чи іншого доходу.

Вихідним критерієм розрахунку державної та додаткової пенсій виступає мінімальна пенсія за віком, розмір якої згідно з частиною 1 статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове держави пенсійне страхування" встановлюється в розмірі визначеного законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Таким чином, при призначенні розміру пенсії застосуванню підлягають положення ст.50 та ст. 54 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з 01.01.2014 року по 02.08.2014р.

Судом встановлено, що позивач є інвалідом ІІІ групи, і віднесена до категорії 1 осіб, котрі постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, одержує пенсію по інвалідності на підставі статті 54 та додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, на підставі статті 50 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

З огляду на вищевикладене, враховуючи положення ст. 99 КАС України, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог частково, визнавши дії відповідача не правомірними та зобов»язавши останнього провести з 22.04.2014р. по 02.08.2014р. перерахунок і виплату державної пенсії та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров»ю, як особі, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії, інваліду 3 групи у відповідності вимогами, встановленими ст.50, п.4 ст.54. п.З ст.67 Закону України «Про статус і соціальний захис громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з розрахунку державної пенсії у розмірі 6-ти мінімальних пенсій за віком для непрацездатних громадян та щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров»ю з розрахунку 50 відсотків мінімальної пенсії за віком, розрахованих з урахуванням визначеного ч.І статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Оскільки відповідно до п.34 ст.4 Декрету КМУ № 7-93 від 21.03.1991 року «Про державне мито» управління Пенсійного Фонду України звільняється від сплати державного мита, судові витрати підлягають компенсації за рахунок Державного бюджету України .

В решті позовних вимог відмовити .

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167, 183-2, 256 КАС України , суд , -

П О С Т А Н О В И В :

Позов ОСОБА_1 - задовольнити частково .

Визнати дії Управління Пенсійного Фонду України в Долинському районі Кіровоградської області щодо не нарахування та невиплати ОСОБА_1 з 22.04.2014 р. державної пенсії та додаткової пенсії у розмірах, які визначено ст.50, п.4 ст.54, п.3 ст.67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» - неправомірними .

Зобов'язати Управління Пенсійного Фонду України в Долинському районі Кіровоградської області провести з 22.04.2014 р. по 02.08.2014р перерахунок і виплату ОСОБА_1 державної пенсії та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров»ю, як особі, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії, інваліду 3 групи у відповідності вимогами, встановленими ст.50, п.4 ст.54. п.З ст.67 Закону України «Про статус і соціальний захис громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з розрахунку державної пенсії у розмірі 6-ти мінімальних пенсій за віком для непрацездатних громадян та щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров»ю з розрахунку 50 відсотків мінімальної пенсії за віком, розрахованих з урахуванням визначеного ч.І статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Судові витрати віднести на рахунок держави.

В решті позовних вимог відмовити.

Постанова підлягає негайному виконанню .

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду відповідно до ст. 186 КАС України .

Суддя С. В. Степанов

СудДолинський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення25.11.2014
Оприлюднено05.12.2014
Номер документу41661441
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —388/2205/14-а

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Ухвала від 24.03.2021

Адміністративне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Ухвала від 19.09.2017

Адміністративне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Постанова від 25.11.2014

Адміністративне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Ухвала від 24.10.2014

Адміністративне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні