Справа № 666/5867/14-ц
Провадження № 2/666/2520/14
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25.11.2014 року, Дніпровський районний суд м. Херсона в складі:
головуючої судді Рядчої Т.І.
при секретарі Гуменюк Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Херсоні цивільну справу за позовом Прокурора Дніпровського району м. Херсона, який діє в інтересах держави до Зеленівської селищної ради м. Херсона, ОСОБА_2 про визнання незаконним рішення селищної ради,
в с т а н о в и в :
Прокурор звернувся до суду із вказаним позовом посилаючись на ті обставини, що під час проведення перевірки з питань нагляду за додержанням і застосуванням законів щодо додержання вимог земельного законодавства, встановлено, що рішенням Зеленівської селищної ради м. Херсона надано дозвіл на розробку проектів землеустрою щодо відведення у власність і оренду земельних ділянок для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд ОСОБА_2 в смт. Зеленівка по АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,1082 га.
27.12.2012 р. ОСОБА_2 видано державний акт на право власності на вищевказану земельну ділянку, яка розташована в АДРЕСА_2
Відведення земельної ділянки у власність здійснено з порушенням вимог земельного та містобудівного законодавства, оскільки були відсутні генеральний план населеного пункту або інша містобудівна документація.
Просить суд визнати незаконними рішення Зеленівської селищної ради м. Херсона та визнати недійсним й скасувати державний акт серія ЯК № 113434 від 27.12.2012 на право власності на земельну ділянку площею 0,1082 га за кадастровим номером 6510165600:02:001:0122, яка розташована в АДРЕСА_1 та належить ОСОБА_2. 3обов`язати ОСОБА_2 повернути до земель комунальної власності Зеленівської селищної ради м. Херсона земельну ділянку площею 0,1082 га, кадастровий номер 6510165600:02:001:0122, вартістю 69496,86 грн., розташовану за адресою: АДРЕСА_1, надану для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд.
В судовому засіданні представник Дніпровської прокуратури м. Херсона підтримав заявлені вимоги, просив позов задовольнити у повному обсязі з вищевикладених обставин.
Представник відповідача Зеленівської селищної ради в судовому засіданні заперечувала стосовно задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що вимоги позивача зумовлюють порушення в сфері, як цивільного законодавства, так і земельного права. Технічна документація щодо встановлення меж населених пунктів Зеленівської селищної ради народних депутатів Дніпровського району м.Херсона ( в склад якої входить смт. Зеленівка) розроблена у 1991 році Херсонським філіалом «УкрНДІземпроект» та затверджена виконавчим комітетом Херсонської міської Ради народних депутатів від 17.12.1991 року № 300.
В зв'язку із відсутністю будь-яких заперечень з боку відповідних служб, що погоджують проекти землеустрою, Зеленівською селищною радою від 30.11.2012 № 298 з урахуванням вимог ст. 39 Земельного кодексу України прийнято повністю обґрунтоване та правомірне рішення стосовно затвердження проектів землеустрою та передачі у власність ОСОБА_2 земельної ділянки площею 0,1082 га, за адресою: смт. Зеленівка, АДРЕСА_1 Вважає, що підстав для скасування рішення селищної ради, на підставі якого було видано державний акт на право власності на земельну ділянку не має.
Відповідач ОСОБА_2 в судове засідання не з`явилася, хоча про день розгляду справи у суді була повідомлена завчасно, у встановленому законом порядку.
Вислухавши пояснення представника позивача, представника Зеленівської селищної ради м. Херсона, допитавши свідка, дослідивши матеріали справи суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги прокурора Дніпровського району м. Херсона в інтересах держави підлягає задоволенню у повному обсязі з наступного.
Відповідно до п.2 рішення Зеленівської селищної ради м. Херсона № 278 від 21.09.2012 та додатку № 2 п. 3 додатку № 2 до рішення селищної ради № 278 від 21.09.2012 надано дозвіл на розробку проектів землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд ОСОБА_2 в смт. Зеленівка по АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,1082 га.
Пунктом 1 рішенням Зеленівської селищної ради м. Херсона № 298 від 30.11.2012 р. затверджено проект із землеустрою та надано у власність ОСОБА_2 земельну ділянку площею 0,1082 га в смт. Зеленівка по АДРЕСА_1 для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд із земель Зеленівської селищної ради м. Херсона.
27.12.2012 р. ОСОБА_2 видано державний акт серія ЯК №113434 на право власності на вищевказану земельну ділянку, АДРЕСА_1
Згідно частин 6-7 ст.118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської,селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Згідно ст. 39 ЗК України використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.
Частиною 1 ст.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.
За інформацією Зеленівської селищної ради м. Херсона від 13.06.2014 №267/02-09 в смт. Зеленівка є наявний Генеральний план населеного пункту, який розроблений у 1971 році Українським державним інститутом проектування міст та затверджений рішенням виконкому Херсонської міської ради № 233/8 від 28.04.1971. Вказаний Генеральний план смт. Зеленівка не охоплює земельні ділянки по вул. Зеленій, які надано Зеленівською селищною радою м. Херсона у власність ОСОБА_2, тобто відсутня будь-яка містобудівна документація на спірну земельну ділянку.
Відповідно до наданої довідки селищної ради від 11.08.2014 № 571/02-09 рішення Зеленівської селищної ради м. Херсона № 278 від 21.09.2012, № 298 від 30.11.2012 щодо надання дозволу на розробку проектів землеустрою та їх подальше затвердження прийняті на підставі проекту забудови кварталу в межах вул. Зелена, вул. Парникової та меж смт. Зеленівка.
Вказаний проект розроблено ПрАТ «Херсон-Діпромісто» на підставі договору підряду №45-12 на проведення проектних та пошукових робіт від 05.04.2012, який укладено між Зеленівською селищною радою м. Херсона, ПрАТ «Херсон-Діпромісто» та ОСОБА_3 на підставі листа Зеленівської селищної ради м. Херсона від 04.04.2012 № 375/2-8.
Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівна документація - це затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій. Проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об'єктів будівництва.
Відповідно до вищевказаних норм містобудівного законодавства, розроблена ПрАТ «Херсон-Діпромісто» графічна документація є передпроектною пропозицією (передпроектні роботи) та не є проектною або містобудівною документацією.
Зазначений факт в судовому засіданні підтвердив свідок ОСОБА_4 - головний архітектор проектів ПрАТ «Херсон-Дніпромісто», та вказала, що підґрунтям для затвердження землевпорядної документації послугувала лише предпроектна пропозиція архітектора. Виготовлена Прат «Херсон-Дніпромісто» на замовлення Зеленівської селищної Ради предпроектна документація не являється проектом.
Так, відповідно до ДБН А.2.2-3-2004 «Проектування. Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва», затвердженими наказом Державного комітету України з будівництва та архітектури від 20.01.2004 № 8 (норма втратила чинність з 1 липня 2012 року згідно з наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 3 березня 2012 року N 98, але діяла на момент розробки передпроектної документації), передпроектні роботи - це роботи, які можуть виконуватись до початку процесу проектування для визначення принципових об'ємно-просторових та містобудівних рішень:розробка попередніх концептуальних архітектурних пропозицій (фор-ескізи); розробка пропозицій щодо розміщення об'єктів будівництва на земельних ділянках (обґрунтування місця розміщення, необхідної території та умов будівництва); опрацювання інженерної характеристики об'єкта і складання опитувальних листів; складання завдання на інженерні вишукування; складання завдання на проектування; обміри та обстеження будівель, які підлягають реконструкції, переоснащенню, розширенню, переплануванню або надбудові; інші види робіт, необхідні для початку процесу проектування.
Пункт 2.6 ДБН А.2.2-3-2004 регламентує, що замовник може доручити проектувальникам виконати будь-які передпроектні роботи щодо розміщення об'єкта на будь-якій території без спеціальних дозволів і погоджень (за винятком зон з особливим охоронним режимом). Такі передпроектні роботи не можуть бути стадією проектування і підлягають тільки розгляду та схваленню замовником і органами містобудування та архітектури.
Відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про архітектурну діяльність» архітектор під час проектування і будівництва об'єктів архітектури має право без попереднього дозволу розробляти проектні пропозиції щодо забудови будь-якої земельної ділянки для визначення можливості і умов здійснення на ній будівництва об'єкта архітектури.
У випадку відведення спірних земельних ділянок проектна документація виготовлена не була, а підґрунтям для затвердження землевпорядної документації послугувала лише проектна пропозиція архітектора.
У ст.20 Закону України «Про основи містобудування» зазначено, що регулювання земельних відносин у містобудуванні здійснюється відповідно до земельного законодавства.
Відповідно до ч.1 ст.21 Закону України «Про основи містобудування» визначення територій для містобудівних потреб здійснюється відповідно до затвердженої містобудівної документації з урахуванням планів земельно-господарського устрою.
Враховуючи викладене Зеленівська селищна рада м. Херсона при прийняті рішень щодо надання дозволу на розробку та затвердження проектів землеустрою щодо відведення у власність ОСОБА_2 земельну ділянку площею 0,1082 га в смт. Зеленівка по АДРЕСА_1 для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд із земель Зеленівської селищної ради м. Херсона, використовувала не містобудівну, а передпроектну документацію, чим порушила вимоги Земельного кодексу України та містобудівного законодавства.
Відповідно до ст. 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частиною першою статті 203 цього Кодексу. Даною нормою передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.
Надання земельних ділянок у власність громадянам здійснено з порушенням вимог ст.ст.39,118 Земельного кодексу України, ст.ст.17,20,21 Закону України «Про основи містобудування», ст.ст.17,18,24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», що є підставою для визнання рішень селищної ради щодо надання земельної ділянки у власність недійсними на підставі ч.1 ст.203, ст.215 ЦК України,
Керуючись ст. ст. 11-15, 60,130,174, 208, 209, 213, 214, 215, 294 ЦПК України, ст. ст. 203, 215 Цивільного кодексу України, ст.118 ЗК України, ст. 22 ЗУ «Про архітектурну діяльність», ст. 21, ЗУ «Про основи містобудування», суд,
в и р і ш и в :
Позов Прокурора Дніпровського району м. Херсона в інтересах держави до Зеленівської селищної ради м. Херсона, ОСОБА_2 про визнання незаконним рішення селищної ради - задовольнити.
Визнати незаконним рішення Зеленівської селищної ради м. Херсона № 278 від 21.09.2012, в частині надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки ОСОБА_2 в смт. Зеленівка по АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,1082 га для будівництва та обслуговування жилого буднику господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Визнати незаконним рішення Зеленівської селищної ради м. Херсона № 298 від 30.11.2012, яким затверджено проект із землеустрою та надано у власність земельну ділянку ОСОБА_2 земельну ділянку площею 0,1082 га в смт. Зеленівка по АДРЕСА_1 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель ї споруд.
Визнати недійсним та скасувати державний акт серія ЯК № 113434 від 27.12.2012 на право власності на земельну ділянку площею 0,1082 га за кадастровим номером 6510165600:02:001:0122, яка розташована в АДРЕСА_1 та належить ОСОБА_2.
3обов`язати ОСОБА_2 повернути до земель комунальної власності Зеленівської селищної ради м. Херсона земельну ділянку площею 0,1082 га, кадастровий номер 6510165600:02:001:0122, вартістю 69496,86 грн., розташовану за адресою: Херсонська область, Дніпровський район м. Херсона, АДРЕСА_1 надану для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд.
Стягнути пропорційно з Зеленівської селищної ради м. Херсона та ОСОБА_2 на користь держави судовий збір в розмірі 243,60 гривень.
Апеляційна скарга на рішення може бути подана протягом десяти днів з дня проголошення рішення до Дніпровського районного суду м. Херсона.
Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.
Суддя Т.І.Рядча
Суд | Дніпровський районний суд м.Херсона |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2014 |
Оприлюднено | 10.12.2014 |
Номер документу | 41771422 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Дніпровський районний суд м.Херсона
Рядча Т. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні