КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/14585/14 Головуючий у 1-й інстанції: Кобилянський К.М. Суддя-доповідач: Міщук М.С.
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 грудня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді суддів: при секретарі Міщука М.С. Бєлової Л.В., Гром Л.М. Коток А.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Рекламні традиції» до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії, заборону вчинення дій, - Керуючись статтями 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України суд, -
ВСТАНОВИВ:
22 вересня 2014 року товариство з обмеженою відповідальністю «Рекламні традиції» (далі ТОВ «Рекламні традиції», Товариство або позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві (далі ДПІ або відповідач), у якому просило:
визнати протиправними дії відповідача з проведення зустрічної звірки ТОВ «Рекламні традиції», за результатами якої складено акт №1720/26-55-22-09/38150421 від 19.06.2014 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Рекламні традиції» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2013 року по 30.04.2014 року»;
визнати протиправними дії відповідача по формуванню в акті №1720/26-55-22-09/38150421 від 19.06.2014 року висновків щодо не підтвердження господарських взаємовідносин із платниками податків за період з 01.05.2013 року по 30.04.2014 року та висновків про відсутність реальності здійснення господарських операцій із платниками податків за період з 01.05.2013 року по 30.04.2014 року;
визнати протиправними дії відповідача щодо внесення коригувань чи будь-яких інших змін показників податкової звітності та облікових даних товариства з обмеженою відповідальністю «Рекламні традиції» як платника податків в системі АІС «Податковий блок», у тому числі в базу даних «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПС України» та в будь-яких інших інформаційних баз даних податкових органів, в частині відображення інформації, викладеної в акті №1720/26-55-22-09/38150421 від 19.06.2014 року;
зобов'язати відповідача відновити показники податкової звітності та облікові дані ТОВ «Рекламні традиції» в системі АІС «Податковий блок», у тому числі в базі даних «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПС України» та в будь-яких інших інформаційних баз даних податкових органів та відобразити суми податкового кредиту та суми податкових зобов'язань, які ТОВ «Рекламні традиції» включило до податкових декларацій з податку на додану вартість за період з 01.05.2013 року по 30.04.2014 року;
заборонити відповідачу вносити коригування чи будь-які інші зміни показників податкової звітності та облікових даних ТОВ «Рекламні традиції» як платника податків в системі АІС «Податковий блок», у тому числі в базу даних «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПС України» та в будь-які інші інформаційні бази даних податкових органів, в частині відображення інформації, викладеної в акті №1720/26-55-22-09/38150421 від 19.06.2014 року;
заборонити відповідачу вчиняти певні дії, а саме: використовувати факти, викладені в акті №1720/26-55-22-09/38150421 від 19.06.2014 року, в якості достовірної інформації про виявлені порушення вимог податкового та іншого законодавства при проведенні перевірок контрагентів ТОВ «Рекламні традиції» за ланцюгами придбання та продажу товарів/надання послуг, зокрема, передавати та враховувати в результатах перевірок результати проведеної зустрічної звірки.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 жовтня 2014 року позов задоволено частково.
Визнано протиправними дії ДПІ з проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «Рекламні традиції», за результатами якої складено акт №1720/26-55-22-09/38150421 від 19.06.2014 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Рекламні традиції» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2013 року по 30.04.2014 року».
Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві щодо внесення коригувань показників податкової звітності та облікових даних товариства з обмеженою відповідальністю «Рекламні традиції» як платника податків в системі АІС «Податковий блок» та в будь-яких інших інформаційних базах даних податкових органів на підставі акта від 19.06.2014 №1720/26-55-22-09/38150421 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Рекламні традиції» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2013 по 30.04.2014».
Зобов'язано ДПІ відновити показники податкової звітності та облікові дані ТОВ «Рекламні традиції» в системі АІС «Податковий блок» та інших інформаційних базах даних податкових органів, які були відкориговані на підставі акта №1720/26-55-22-09/38150421 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Рекламні традиції» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2013 року по 30.04.2014 року».
В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
В апеляційній скарзі про скасування постанови ДПІ посилається на те, що наявність відповідної інформації в обумовленому програмному продукті органу доходів і зборів безпосередньо не створює, не змінює та не припиняє юридичних прав та обов'язків платника податків, тобто не породжує для позивача жодних правових наслідків.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, які з'явились у судове засідання та перевіривши за матеріалами справи наведені у скарзі доводи колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Рекламні традиції» (код ЄДРПОУ 38150421) зареєстроване Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією 07.05.2012 року (номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 10701020000046363).
Позивач перебуває на податковому обліку у ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві.
19.06.2014 року посадовими особами ДПІ складено акт №1720/26-55-22-09/38150421 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Рекламні традиції» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2013 року по 30.04.2014 року (далі Акт звірки), яким встановлено, що Товариство здійснювало діяльність спрямовану на здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам.
Задовольняючи позов частково суд першої інстанції виходив з того, що висновки актів про неможливість проведення зустрічних звірок не можуть бути підставою для внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість, тому дії відповідача по внесенню змін до АІС «Податковий блок» на підставі Акта звірки є протиправними, відкориговані показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість, задекларовані позивачем за період з 01.05.2013 року по 30.04.2014 року, мають бути відновлені, а інформація, внесена на підставі Акта звірки - вилучена.
Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції.
Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Пунктом 3 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1232, (далі Порядок №1232) передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Зі змісту Акта звірки вбачається, що на адресу відповідача надійшла податкова інформація стосовно контрагентів-постачальників позивача, а саме: акти інших податкових підрозділів про неможливість проведення зустрічної звірки.
Відповідно до пункту 4 Порядку №1232, орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Таким чином, підставами для проведення зустрічної звірки, у відповідності до вищезазначених норм, є необхідність зіставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання по господарських операціях, за наявності сумнівів стосовно факту здійснення таких операцій.
При цьому, визначено процедуру проведення такої звірки, а саме: наявності обов'язкового письмового запиту податкового органу, яким здійснюється основна перевірка суб'єкта господарювання, щодо перевірки його контрагента, за виключенням, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби.
Відповідно до пунктів 3.3, 4.5 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України №236 від 22.04.2011 року обов'язок направлення запиту на адресу об'єкта господарювання та забезпечення проведення зустрічної звірки покладається на орган ДПС - виконавця, в якому такий суб'єкт господарювання перебуває на обліку; при отриманні від суб'єкта господарювання (у встановлений статтею 73 Податкового кодексу України термін) інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження відповідальний підрозділ проводить зустрічну звірку суб'єкта господарювання протягом 3 робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої інформації та її документального підтвердження.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідач направляв на адресу ТОВ «Рекламні традиції» письмовий запит від 19.05.2014 №23602/10/26-55-22-09-10 про надання інформації та її документального підтвердження по взаємовідносинам з контрагентами за період з травня 2013 року по квітень 2014 року.
На вказаний запит позивач надав відповідь листом від 05.06.2014 №05/06/2014, у якому зазначив, що запит від 19.05.2014 №23602/10/26-55-22-09-10 не відповідає вимогам законодавства, зокрема не містить підстав для його направлення та вичерпного переліку запитуваної інформації і документів, які мають бути надані. Крім того, позивач вказав на те, що надасть всі необхідні копії документів, у разі, якщо відповідач звернеться із запитом, складеним у відповідності до положень законодавства.
Відповідач не звертався до ТОВ «Рекламні традиції» з іншим запитом про надання інформації та її документального підтвердження, окрім зазначеного.
Згідно із пунктом 7 Порядку №1232 та пунктом 4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами Державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України № 236 від 22.04.2011 року (далі Методичні рекомендації №236) передбачено, що за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
У разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт) (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
З вказаних положень вбачається, що зустрічна звірка може бути проведена податковим органом лише в разі наявності у розпорядженні податкового органу первинних документів або надання таких документів платником податків на обов'язковий письмовий запит податкового органу, оскільки зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними з метою з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Однак, доказів того, що при проведенні зустрічних звірок здійснено співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єктів господарювання ТОВ «Рекламні традиції» та його контрагентів, відповідачем не надано та з Акта про неможливість проведення зустрічної звірки, не вбачається.
При цьому, відповідач у зазначеному Акті вказує на здійснення позивачем господарських операцій, які не мали реального характеру у податковому періоді з 01.05.2013 року по 30.04.2014 року без дослідження первинних документів, посилаючись виключно на інформацію з баз даних, наявних у користуванні податкового органу та на матеріали актів про неможливість проведення зустрічної звірки, складених відносно контрагентів позивача.
За своєю правовою природою акт про неможливість проведення зустрічної звірки не повинен містити висновки щодо реальності здійснення господарської діяльності.
Висновок податкового органу про відсутність реального характеру правочинів, укладених ТОВ «Рекламні традиції» з його контрагентами, прямо суперечить вищезазначеним нормам та зразку форми акта про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання. Наслідком неможливості проведення зустрічної звірки з підстав відсутності суб'єкта господарювання за юридичною адресою, є саме висновок про відсутність такого суб'єкта за місцезнаходженням із зазначенням фактичних обставин.
Згідно із пунктом 45.2 статті 45 Податкового кодексу України, податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України.
Судом першої інстанції встановлено, що на час здійснення звірки ТОВ «Рекламні традиції» було зареєстровано за адресою: 01042, АДРЕСА_1, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців (Том І а.с. 63).
Відповідач надав копію довідки про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків №1468/01/26-55-07-02 від 10.06.2014 року, згідно якої за адресою: 01042, АДРЕСА_1 ТОВ «Рекламні традиції» відсутнє.
На підставі вказаної довідки відповідач прийняв рішення №6934/26-55-18-05-38 від 12.06.2014 року про направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою №18-ОПП.
Однак, станом на дату розгляду даної справи в Єдиному державному реєстрі не міститься запису про відсутність ТОВ «Рекламні традиції» за юридичною адресою, згідно інформації з веб-сайту Єдиного державного реєстру, технічним адміністратором якого є Державне підприємство «Інформаційно-ресурсний центр» та на якому, відповідно до Наказу Міністерства юстиції України № 1846/5 від 14.12.2012 року відображається інформація з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про юридичних осіб, про органи державної влади і органи місцевого самоврядування як юридичних осіб та про фізичних осіб-підприємців.
В матеріалах справи міститься копія договору від 19.05.2014 року, укладеного з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5, предметом якого є піднайм частини нежитлового приміщення за адресою: 01042, АДРЕСА_1. Передача нерухомого майна в користування підтверджується копією акту приймання-передачі. Оплата за вказаним договором підтверджується копією квитанції до прибуткового касового ордера. Позивач також надав копії договорів оренди інших нежитлових приміщень.
Крім того, позивач отримав запит податкового органу №23602/10/26-55-22-09-10 від 19.05.2014 року про надання інформації, який був направлений саме за адресою: 01042, АДРЕСА_1.
Згідно із частиною 1 статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Відповідач не надав доказів того, що його посадовими особами в день складання Акта про неможливість проведення зустрічної звірки №1720/26-55-22-09/38150421 від 19.06.2014 року було здійснено вихід на адресу ТОВ «Рекламні традиції» та встановлено відсутність останнього за податковою адресою.
Враховуючи, що відповідачем не надано доказів вчинення дій, направлених на проведення зустрічної звірки, зокрема, направлення письмового запиту, який відповідає вимогам законодавства та доказів виходу на податкову адресу позивача, суд першої інстанції дійшов правильно висновку, що позовні вимоги в частині визнання протиправними дій відповідача по проведенню зустрічної звірки, що оформлена Актом звірки є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про інформацію» податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому ПК України.
Статтею 71 Податкового кодексу України передбачено, що інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Згідно із статями 72, 74 Податкового кодексу України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла, зокрема, від платників податків, податкових агентів, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Національного банку України, банків, інших фінансових установ - інформація про наявність та рух коштів на рахунках платника податків; органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів, підрозділів податкової служби та митних органів - за результатами податкового контролю, податкова інформація, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби.
Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
Пунктом 1.3 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи-підприємця, затверджені наказом Міністерства доходів і зборів України №165 від 14.06.2013 (далі Методичні рекомендації №165) передбачено, що під час реалізації Методичних рекомендацій використовуються такі програмні продукти: підсистеми інформаційної системи «Податковий блок» - «Реєстрація ПП», «Обробка податкової звітності та платежів», «Податковий аудит», «Аналітична система», «Облік платежів»; єдиний реєстр податкових накладних; АРМ «Митниця»; підсистема «Реєстрація та облік РРО та книг обліку розрахункових операцій АІС «Реєстри платників податків».
Єдина система «Податковий блок» та її підсистеми є програмними продуктами, створеними для використання органами Державної податкової служби для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі.
Судом першої інстанції встановлено, що на підставі висновків Акту про неможливість проведення зустрічної звірки відповідач вніс до АІС «Податковий блок» зміни в частині податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ «Ркламні традиції», що підтверджується витягами з вказаної бази даних (Том ІІ а.с. 126-127).
Оскільки, висновки актів про неможливість проведення зустрічних звірок не можуть бути підставою для внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що дії відповідача по внесенню змін до АІС «Податковий блок» на підставі Акта звірки є протиправними, відкориговані показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість, задекларовані позивачем за період з 01.05.2013 року по 30.04.2014 року, мають бути відновлені, інформація, внесена на підставі Акта звірки - вилучена.
Таким чином, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, зроблених у відповідності з нормами матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим колегія суддів вважає за необхідне відмовити у задоволенні апеляційної скарги.
Керуючись статтями 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 жовтня 2014 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя
Судді:
Повний текст рішення складено 08.12.2014 року
.
Головуючий суддя Міщук М.С.
Судді: Бєлова Л.В.
Гром Л.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2014 |
Оприлюднено | 11.12.2014 |
Номер документу | 41778960 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Міщук М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні