Справа № 815/4569/14
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 грудня 2014 року
17год.45хв.
Зала судових засідань №19
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Аракелян М.М.
За участю секретаря - Пархоменко І.П.
За участю сторін:
Від позивача: Шевчук П.Л.- за довіреністю
Від відповідача: Клібанська Л.І.- за довіреністю
Від третьої особи: не з'явився
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області до Одеської обласної ради, за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Міністерства охорони здоров'я України, про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшла адміністративна позовна заява Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області, в якій позивач просить суд стягнути з Одеської обласної ради податковий борг у сумі 8768, 81 грн., а саме заборгованість по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (недоїмка - 6377,24 грн., пеня - 0,88 грн.) (одержувач - УДКСУ у Котовському районі код 37984302 банк: ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код платежу 14010100 р/р 31110029700294); заборгованість по земельному податку з юридичних осіб недоїмка 1890,00 грн. (одержувач - УДКСУ у Котовському районі код 37984302 банк: ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011. код платежу 13050100 р/р 31112105700019).
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що Котовська районна санітарно-епидеміологічна станція зареєстрована Котовською районною державною адміністрацією Одеської області 28.07.1997р., 22.05.2006р. за адресою: 66300 Одеська обл., м.Котовськ, вул.Луначарського, 9 про що зроблено запис в ЄДР № 1 539 120 0000 000137. Засновником Котовської Ряйонної СЕС є Одеська обласна Рада, яка перебуває на обліку уДПІ у Приморському р-ні м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області з 20.05.1998 р. за №3981.
Котовська Районна СЕС є платником податків і зборів, передбачених Податковим кодексом України, підприємство знаходиться на податковому обліку у Котовській ОДПІ з 28.07.1997р.
Податковий борг Котовської Районної СЕС станом на 29.07.2014 р. становить 8768, 81 грн. який виник з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів - код платежу 14010100 р/р 31110029700294 (недоїмка - 6877,24 грн., пеня - 0,88 грн.). та земельний податок з юридичних осіб - код платежу 13050100 р/р 31112105700019 (недоїмка -1890,69 грн.). Вказаний борг Котовської Районної СЕС є узгодженим з платником податків, однак станом на час розгляду справи не погашений.
Позивач звернувся з листом від 19.03.2014 року до Голови Одеської обласної ради з повідомленням про наявність у Котовської Районної СЕС податкового боргу та з проханням розглянути на найближчій сесії обласної Ради питання щодо прийняття рішення про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу підприємства, однак у відповідь отримав відмову в погашенні боргу.
04.04.2014 року вх. № 2152/10 Котовською ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області отримано лист №6 від 04.04.2014 р. від Голови ліквідаційної комісії Котовської рай СЕС, яким ліквідаційна комісія просить надати розрахунки заборгованості з бюджетом в розрізі платежів станом на 01.03.2013 р. для вирішення питання їх сплати та отримання довідки про відсутність заборгованості, необхідної для завершення ліквідаційного процесу. 16.04.2014р. Котовською Районною СЕС було отримано відповідь з детальним розрахунком боргу, однак податковий борг погашено не було, що стало підставою звернення до суду з позовом про стягнення податкового боргу Котовської Районної СЕС з її засновника Одеської обласної ради.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити його.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував стосовно задоволення позовних вимог, заперечень на позов не надав. В обґрунтування своєї позиції вказала, що Одеська обласна рада не є засновником Котовської Районної СЕС, рішення про її заснування не приймала, Статут не затверджувала, фінансування з обласного бюджету не здійснювала.
Представник третьої особи / Міністерства охорони здоров'я України / в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином та завчасно.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що 28.07.1997 року Котовською районною державною адміністрацією Одеської області зареєстровано Котовську районну санітарно - епідеміологічну станцію та взято на облік у податковому органі як платника податків.
Як вбачається з матеріалів справи податковий борг Котовської Районної СЕС станом на 29.07.2014 р. становить 8768, 81 грн.. виник по наступним податкам:
- податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів - код платежу 14010100 р/р 31110029700294 (недоїмка - 6877,24 грн., пеня - 0,88 грн.);
- земельний податок з юридичних осіб - код платежу 13050100 р/р 31112105700019 (недоїмка -1890,69 грн.).
Борг по податку на додану вартість виник 30.01.2013 р. в сумі 2628,12 грн. та стягувався з Котовської Районної СЕС згідно постанови Одеського окружного адміністративного суду від 10.10.2013р. по справі №815/6785/13-а.
Виконавчий лист передано до ДВС на виконання, проте за відсутності коштів, борг не стягнуто органами ДВС.
Згідно детального розрахунку зростання сум податкового боргу по Котовській Районній СЕС з 01.09.2013 року по 29.07.2014 рік сума боргу збільшувалась в результаті несплати штрафних санкцій та станом на 29.07.2014 р. заборгованість склала 6878,12 грн.
Борг по земельному податку виник 02.03.2013 р. станом на 01.09.2013 р. сума боргу склала 1102,69 грн. Виконавчий лист також було передано на виконання до ДВС, однак у зв'язку з відсутністю коштів борг не стягнуто.
30.09.2013р., 30.10.2013р., 30.11.2013р., 30.12.2013р. сума боргу збільшувалась за рахунок несплати основного платежу згідно податкового розрахунку земельного податку №1300000875 від 20.02.2013 р. на суму 157,61 грн. щомісяця, а 30.01.2014 р. на суму 157,56 грн. та станом на 29.07.2014 р. заборгованість склала 1890,69 грн.
Податковий борг Котовської Районної СЕС є узгодженим та підлягає сплаті до державного бюджету.
Враховуючи, що відповідачем у добровільному порядку податковий борг не погашений, позивач звернувся до суду з позовом.
За змістом п.п.14.1.175 ПК України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Так, судом встановлено, що з метою виконання пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2011 року № 1184 «Про затвердження граничної чисельності працівників територіальних органів центральних органів виконавчої влади» та пункту 197.1.2 Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2012-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2012 року №187, на виконання наказу Міністерства Охорони здоров'я України від 21.09.2012 року №176-О Котовською районної СЕС подано 30.11.2012 року за №90 заяву про припинення платника податків та утворено персональний склад ліквідаційної комісії.
У зв'язку цим, позивач звернувся 19.03.2014 року з листом №1106/9/25-00 до засновника Котовської Районної СЕС - Одеської обласної ради, в якому повідомив, про наявність у Котовської Районної СЕС код 02008767 починаючи з 30.01.2013 р. податкового боргу, який станом на 19.03.2014 р. склав 8768.81 грн. та просив розглянути на найближчій сесії обласної Ради питання щодо прийняття рішення про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу підприємства перед Зведеним бюджетом України.
22.04.2014 року вх. № 2502/10 Одеською обласною радою надано відповідь - лист №732/01/03-30/603 від 17.04.2014, яким відмовлено в погашенні податкового боргу. Відповідно до вказаної відповіді відповідач вказує, що Котовське міжрайонне управління Головного управління Держсанепідслужби в Одеській області належить до сфери управління Державної санітарно-епідеміологічної служби України та фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України. Відповідно до ст. 85 Бюджетного кодексу України обласна рада не має правових підстав для здійснення видатків з обласного бюджету на функціонування бюджетних установ, які фінансуються за рахунок Державного бюджету України.
Згідно листа від 04.04.2014 року вх. № 2152/10 Голови ліквідаційної комісії Котовської рай СЕС, останній просить Котовську ОДПІ надати розрахунки заборгованості з бюджетом в розрізі платежів станом на 01.03.2013 р. для вирішення питання їх сплати та отримання довідки про відсутність заборгованості, необхідної для завершення ліквідаційного процесу. 16.04.2014р. Котовською районою СЕС було отримано відповідь з детальним розрахунком боргу, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення наявного в матеріалах справи.
03.07.2014р. Першим заступником начальника Котовськом ОДПІ в Одеській області було надіслано лист №2251/10/25-00 від 27.06.2014 р. Керівнику Головного управління «Держсанепідслужби України в Одеській області», яким повідомлялось, що по Котовській Районній СЕС код 02008767 починаючи з 30.01.2013 р. рахується податковий борг, який станом на 27.06.2014 р. склав 8768,81 грн. Котовська ОДПІ просила, як засновників Котовської районної санітарно-епідеміологічної служби, розглянути питання щодо прийняття рішення про виділення коштів на сплату податкового боргу підприємства перед Зведеним бюджетом України.
Однак як вказує позивач відповідь по теперішній час не отримано.
Відповідно п. п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Так, 31.01.2013р. Котовською ОДПІ до Котовської Районної СЕС направлена податкова вимога № 6 від 31.01.2013р. щодо погашення суми податкового боргу, та 05.02.2013 року прийнято рішення №1/19-00 про опис майна у податкову заставу.
Згідно наданих довідок КП «ІНВЕНТАРІЗАТОР», Управління Державтоінспекції, реєстру прав власності на нерухоме майно, державного реєстру речових прав на нерухоме майно, щодо суб'єкта відомості відсутні.
Згідно п.59.5 ст.59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до п.п.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з абз.1 п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органом, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
При цьому п. 96.1 статті 96 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про:
96.1.1. виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради;
96.1.2. затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу;
96.1.3. ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії;
96.1.4. прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач звертався до засновника Котовської Районної СЕС Одеської обласної ради з проханням розглянути питання стосовно погашення податкового боргу, однак остання у цьому відмовила, зазначивши, що не є засновником Котовської Районної СЕС.
Судом встановлено, що Котовська районна СЕС заснована на комунальній власності Одеської обласної ради, її майно є обласною комунальною власністю , та закріплене за СЕС на праві господарського відання. Фінансування Котовської районної СЕС здійснюється за рахунок обласного бюджету (пункти 1.1.,3.1, 3.2, 5.1 нової редакції Статуту Котовської районної СЕС, державна реєстрація від 02.02.2001р.).
Відповідно до п.96.3 ст.96 ПК України відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строкабо отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно .
Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 15.07.2014р., засновником Котовської районної СЕС є Одеська обласна рада. Вказане також підтверджуєтьсярішенням обласної ради від 22 вересня 2006 року №73-V «Про майно спільної власності територіальних громад, сіл, міст, області, управління яким здійснює обласна рада», яким затверджено Перелік об'єктів спільної власності територіальних громад області, де у пункті 9.2.22 Переліку зазначено майно та будівлі Котовської районної санітарно-епідеміологічної станції з відділом профдезінфекції, за адресою: м.Котовськ, вул..Луначарського, 9. Крім того, у обласної ради наявне відповідне свідоцтво про право власності на зазначені будівлі територіальної громади Одеської області, що узгоджується з положеннями Статуту Котовської районної СЕС та обставинами, на які посилається ДПІ в обґрунтування вимог до Одеської обласної ради.
Суд не приймає до уваги доводи відповідача стосовно того, що Одеська обласна рада рішення про заснування Котовської районної СЕС не приймала, Статут не затверджувала, фінансування з обласного бюджету не здійснювала, оскільки вони спростовуються матеріалами справи.
Котовська районна СЕС є комунальною організацією, засновником якої є відповідач, що зазначено у відомостях, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підтверджується Витягом з ЄДРЮО та ФОП у матеріалах справи. Відповідно до ч.1 ст.18 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно зі ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Позивачем доведено обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги: наявність податкового боргу Котовської районної СЕС та його розмір; відсутність джерел погашення цього боргу (коштів та майна, належних Котовській районній СЕС) у платника податків, наявність фактичних обставин, з якими ПК України пов'язує можливість звернути стягнення податкового боргу на кошти органу місцевого самоврядування (Одеської обласної ради), в управлінні якого перебуває майно, що належить Котовській районній СЕС на праві господарського відання.
Щодо стверджень про ліквідацію Котовської районної СЕС, то вони є безпідставними, позаяк докази внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису щодо проведення державної реєстрації припинення цієї юридичної особи суду не надані.
Станом на 15.07.2014р. Котовська районна СЕС, як і наразі, перебуває в стані припинення з 22.10.2012р. за рішенням її засновника, що вбачається з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області підлягають задоволенню повністю.
Керуючись ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області до Одеської обласної ради, за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міністерства охорони здоров'я України про стягнення заборгованості задовольнити.
Звернути стягнення податкового боргу Котовської районної СЕС у сумі 8768(вісім тисяч сімсот шістдесят вісім)грн. 80 коп. на кошти Одеської обласної ради (код ЄДРПОУ 25042882, адреса: м. Одеса, проспект Шевченка, буд. 4, у тому числі заборгованість по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (недоїмка - 6377,24 грн., пеня - 0,88 грн.) (одержувач - УДКСУ у Котовському районі код 37984302 банк: ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код платежу 14010100 р/р 31110029700294); заборгованість по земельному податку з юридичних осіб недоїмка 1890,00 грн. (одержувач - УДКСУ у Котовському районі код 37984302 банк: ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011. код платежу 13050100 р/р 31112105700019).
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено та підписано 08.12.2014 року.
Суддя М.М. Аракелян
Адміністративний позов Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області до Одеської обласної ради, за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міністерства охорони здоров'я України про стягнення заборгованості задовольнити.
Звернути стягнення податкового боргу Котовської районної СЕС у сумі 8768(вісім тисяч сімсот шістдесят вісім)грн. 80 коп. на кошти Одеської обласної ради (код ЄДРПОУ 25042882, адреса: м. Одеса, проспект Шевченка, буд. 4, у тому числі заборгованість по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (недоїмка - 6377,24 грн., пеня - 0,88 грн.) (одержувач - УДКСУ у Котовському районі код 37984302 банк: ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код платежу 14010100 р/р 31110029700294); заборгованість по земельному податку з юридичних осіб недоїмка 1890,00 грн. (одержувач - УДКСУ у Котовському районі код 37984302 банк: ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011. код платежу 13050100 р/р 31112105700019).
08 грудня 2014 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2014 |
Оприлюднено | 12.12.2014 |
Номер документу | 41802603 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні