cpg1251
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"02" грудня 2014 р. Справа № 909/812/14
Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії:
головуючого - судді Скрипчук О.С.
суддів Дубник О.П.
Матущака О.І.
при секретарі судового засідання Лагутіні В.Б.
розглянувши апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Авангард» за № 655 від 24.10.2014 року
на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 13.10.2014 року
у справі № 909/812/14
до відповідача: Публічного акціонерного товариства «Авангард», с. Загвіздя Тисменицького району Івано-Франківської області
про стягнення 28 968,35 грн.,
за участю представників:
від позивача: Івано-Франківської міської ради: не з'явився; КП «Івано-Франківськводоекотехпром»: Яковійчук С.Ю. - довіреність № 10-2/16 від 04.01.2014 року;
від відповідача: Різнічук О.І. - довіреність № 9 від 22.10.2014 року;
прокурора: Макогон Ю.І. - посвідчення № 020325 від 06.09.2013 року;
ВСТАНОВИВ:
Заступник прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави - Івано-Франківської міської ради в особі комунального підприємства «Івано-Франківськводоекотехпром» звернувся до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до ПАТ «Авангард» про стягнення 28968,35грн.
Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 13.10.2014 року у справі № 909/812/14 (суддя Максимів Т.В.) позов заступника прокурора м.Івано-Франківська задоволено частково. Суд виніс рішення, яким стягнув з ПАТ «Авангард» на користь комунального підприємства «Івано-Франківськводоекотехпром» 28349,05 грн. основного боргу. В решті позову відмовлено.
Не погоджуючись з даним рішенням Публічного акціонерного товариства «Авангард» подало апеляційну скаргу за № 655 від 24.10.2014, в якій просить рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 13.10.2014 року скасувати та прийняти нове обґрунтоване рішення.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції при прийнятті рішення порушено норми матеріального і процесуального права. А саме скаржник стверджує, що той факт, що відповідач не оформив паспорт водного господарства не позбавляє суд першої інстанції будь-яким іншим чином встановити наявність чи відсутність очисних споруд на ПАТ «Авангард».
Позивачем було подано до суду відзив на апеляційну скаргу № 7-1-1/1479 від 01.12.2014 року, в якому просить рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 13.10.2014 року залишити без змін.
Відповідно до ч. 2 ст. 101 ГПК України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність та обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються доводи та заперечення сторін, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи, суд встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів справи , 02.01.10 р. між КП «Івано-Франківськводоекотехпром» та ПАТ «Авангард» було укладено договір на відпуск і споживання питної води з комунального водопроводу та на приймання стічних вод до комунальної каналізації №13. Згідно умов договору КП «Івано-Франківськводоекотехпром» зобов'язалося забезпечувати об'єкти відповідача питною водою та приймати від нього стічні води (п.2.1.1 та п.2.1.3 договору). У свою чергу, відповідач зобов'язався проводити скид стічних вод в міську каналізацію згідно встановлених п.2.2.6 даного договору показників якості, а у випадку перевищених показників якості оплачувати за скинуті стічні води з застосуванням діючих тарифів коефіцієнта кратності, який встановлюється згідно розділу 3 Правил приймання стічних вод у комунальну систему каналізації м.Івано-Франківська. Цим же пунктом договору передбачено, що показники якості стічних вод контролюються позивачем.
24.09.2013 року, 16.12.2013 року, 12.03.2014 року, 11.06.2014 року представниками інспекції КП «Івано-Франківськводоекотехпром» було складено акти № 373, № 522, № 72, 224 відбору проб стічних вод відповідача. Зазначені акти підписані представником відповідача без зауважень.
За наслідками перевірки оформлено результати аналізів стічних та поверхневих вод, які перевищують гранично допустимі концентрації №377/224 від 11.06.2014 року, №587/373 від 24.09.2014 року, №802/522 від 16.12.2013 року та №135/72 від 12.03.2014 року та встановлено що відповідачем проводився скид стічних вод в міську каналізаційну мережу з перевищенням гранично допустимої концентрації.
Інженером - фахівцем інспекції водовідведення було проведено розрахунки підвищеної плати за скид стічних вод з перевищенням гранично - допустимих концентрацій, згідно яких загальна вартість скиду цих вод становить 28968,35грн.
08.10.13 р., 25.12.13 р., 20.03.14 р. позивачем на адресу відповідача направлено претензії з вимогою провести оплату за скид стічних вод з наднормативним вмістом забруднень, в місячний термін. Проте дані претензії залишені без відповіді та належного реагування.
При винесенні постанови колегія суддів виходила з наступного.
Згідно з пунктом 1.5 Правил прийому стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держбуду України № 37 від 19.02.02 та Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.02 №37 та зареєстрованої в Міністрерстві юстиції України 26.04.02 за № 402/6690, Водоканали розробляють місцеві Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту, у яких установлюються допустимі концентрації для кожної забруднюючої речовини, що може скидатися підприємствами в систему каналізації, а також відображаються місцеві особливості приймання стічних вод підприємств у міську каналізацію.
Пунктом 1.2 зазначеної Інструкції передбачено єдиний на території України порядок встановлення та стягнення плати за скиди промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів, який поширюється на комунальні підприємства водопровідно-каналізаційного господарства міст і селищ України та інші підприємства, що мають на балансі системи місцевого водопроводу та каналізації, та на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності й відомчої належності, які скидають свої стічні води в системи каналізації населених пунктів.
У відповідності до зазначених Правил та Інструкції, рішенням Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 12.09.13 р. №493 затверджено Правила приймання стічних вод споживачів у каналізаційну систему м.Івано-Франківська.
Відповідно до п. 1.2. місцевих правил, вони є обов'язковими для КП «Івано-Франківськводоекотехпром» та інших підприємств, що мають на балансі системи каналізації, та на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності і відомчої належності.
Встановлення підприємствам об'ємів, режиму та нормативів скиду забруднюючих речовин у міську каналізацію входить виключно до компетенції КП «Івано-Франківськводоекотехпром» та обумовлюються ним у договорах зі споживачами (пункт 1.7 місцевих правил).
Пунктом 2.1.2 місцевих правил надано право КП «Івано-Франківськводоекотехпром» здійснювати відбір проб стоків ( у тому числі раптовий, у будь-яку годину доби, не погоджений зі споживачем заздалегідь), а у разі виявлення в них перевищення допустимої концентрації забруднюючих речовин виставляти споживачу рахунки за скид понаднормативних забруднень.
Пунктом 2.2.2 місцевих правил покладено на споживачів обов'язок дотримуватися установлених КП «Івано-Франківськводоекотехпром» кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках, а у разі їх порушення оплачувати за скид понаднормативних забруднень згідно розрахунку величини додаткової плати протягом місяця з моменту його отримання.
Згідно п. 2.2.6 договору на відпуск і споживання питної води з комунального водопроводу та на приймання стічних вод до комунальної каналізації №13 від 02.01.10 р. споживач (відповідач) зобов'язався проводити скид стічних вод в міську каналізацію згідно встановлених п.2.2.6 даного договору показників якості, а у випадку перевищених показників якості оплачувати за скинуті стічні води з застосуванням діючих тарифів коефіцієнта кратності, який встановлюється згідно розділу 3 Правил приймання стічних вод у комунальну систему каналізації м. Івано-Франківська. Цим же пунктом договору передбачено, що показники якості стічних вод контролюються позивачем.
Розділом 8 місцевих правил встановлено порядок контролю за скидом стічних вод у міську каналізацію: контроль за виконанням договірних умов скиду стічних вод споживачів за кількісними та якісними показниками здійснюють уповноважені особи КП «Івано-Франківськводоекотехпром»; для здійснення контролю за якістю стічних вод, уповноважені особи КП «Івано-Франківськводоекотехпром» відбирають для аналізу у встановлених контрольних колодязях проби стічних вод відповідно до порядку відбору та фіксуються в акті, який підписують представники КП "Івано-Франківськводоекотехпром" та споживача.
При виявленні перевищення гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах, встановлених договором або місцевими правилами, КП «Івано-Франківськводоекотехпром» у 15-тиденний термін після проведення лабораторних досліджень направляє споживачу рекомендованим лисом повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднень (п.8.10 місцевих правил).
Згідно з п.8 Додатку №1 до місцевих правил, який встановлює порядок відбору проб для контролю якості стічних вод, що скидаються в міську каналізацію, споживачі можуть вимагати відбору контрольної проби, при цьому КП «Івано-Франківськводоекотехпром» має право відібрати арбітражну пробу, про що також вказується в акті відбору проб.
У відповідності до керуючого нормативного документу 211.1.0.009-94 в акті відбору проб зазначається: номер посудини (проби), назва проби, мета відбору, вид проби, спосіб відбору, пункт і місце відбору, дані про обробку проби, дата, час та відомості про осіб, які відібрали пробу(п.11 додатку №1 до місцевих правил).
Судом встановлено, що акти відбору проб стічних вод №373 від 24.09.13 р., №522 від 16.12.13 р., №72 від 12.03.14 р. та №377/224 від 11.06.14 р. складені з дотриманням вимог п.11 додатку №1 до місцевих правил.
Згідно з положеннями п. 3.6 Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів та п.6.8 місцевих правил, період, за який стягується плата за скид підприємством стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій, установлених разовим аналізом, - не більше трьох календарних місяців.
Для визначення вмісту забруднень у стічних водах підприємств використовуються як дані лабораторії КП «Івано-Франківськводоекотехпром», так і результати вибіркового контролю, виконаного лабораторіями місцевих органів Держнагляду, охорони навколишнього природного середовища або іншими лабораторіями, акредитованими у даній галузі. Методики проведення аналізів погоджуються із відповідними органами (п. 8.6 місцевих правил).
Судом встановлено, що за наслідками перевірки ПАТ «Авангард» було оформлено результати аналізу стічних та поверхневих вод, які перевищують гранично допустимі концентрації №377/224 від 11.06.2014 року, №587/373 від 24.09.2014 року, №802/522 від 16.12.2013 року та №135/72 від 12.03.2014 року якими зафіксовано перевищення допустимої концентрації забруднюючих речовин, зокрема, фосфатів.
Позивач зазначив, що аналіз відібраних проб на вміст фосфатів проводився відділом лабораторного контролю комунального підприємства «Івано-Франківськводоекотехпром» та здійснювався шляхом використання Методики виконання вимірювань масової концентрації розчинених ортофосфатів фотометричним методом (МВВ 08/12-0005-01).
Згідно з розділом 1 даної Методики "Галузь використання", цей документ встановлює методику виконання вимірювань масової концентрації розчинених ортофосфатів у поверхневих та очищених стічних водах фотометричним методом.
Відділ лабораторного контролю Комунального підприємства "Івано-Франківськводоекотехпром" є атестованим на проведення вимірювання у сфері поширення державного метрологічного нагляду, про що свідчить Свідоцтво про атестацію №60 (чинне з 26.08.09 р. до 26.08.14 р. у період проведення аналізів). Галузь атестації відділу лабораторного контролю визначена додатком до Свідоцтва про атестацію №60. Згідно даного додатка відділ лабораторного контролю комунального підприємства "Івано-Франківськводоекотехпром" уповноважений на проведення досліджень масової концентрації фосфат-іонів та хімічного споживання кисню у стічних, поверхневих, зворотніх та стічних водах промпідприємств.
Враховуючи вищенаведене позивачем було дотриману встановлену чинним законодавством процедуру контролю якості стічних вод, а відтак, аналізи стічних та поверхневих вод, які перевищують гранично допустимі концентрації №377/224, №802/522 та №135/72, та складені на їх основі розрахунки підвищеної плати за скид стічних вод є належними доказами на підтвердження факту скиду відповідачем до міської каналізації стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій.
Договір на відпуск і споживання питної води з комунального водопроводу та на приймання стічних вод до комунальної каналізації №13 від 02.01.10 р., за своєю правовою природою є договором про надання послуг, до нього застосовуються положення глави 63 Цивільного кодексу України.
Так, в силу ст.901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
За умовами договору № 13 від 02.01.2010 року відповідач зобов'язався проводити скид стічних вод в міську каналізацію згідно встановлених п.2.2.6 даного договору показників якості, а у випадку перевищених показників якості оплачувати за скинуті стічні води з застосуванням діючих тарифів коефіцієнту кратності, який встановлюється згідно розділу 3 Правил приймання стічних вод у комунальну систему каналізації м.Івано-Франківська
В силу ст.629 ЦК України, договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Відповідно до ст. 610 ЦК України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Статтею 33 ГПК України покладено обов'язок на кожну зі сторін довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідач доказів належного виконання своїх зобов'язань не надав, доводи позивача не спростував.
З огляду на встановлення судом факту порушення відповідачем договірних зобов'язань, судом першої інстанції обґрунтовано задоволено позовні вимоги в частині стягнення 28349,05грн, а в частині позовних вимог 349,30 грн. відмовлено за необґрунтованістю.
Необґрунтовані є твердження відповідача про те, що позивачем було здійснено невірний розрахунок підвищеної плати за скид стічних вод з перевищенням гранично - допустимих концентрацій. Адже, згідно п. 2.2.2. місцевих правил відповідач має право звернутись до господарського суду з оскарженням неправомірно виставлених рахунків та вимагати проведення аналізу стічних вод на власних об'єктах. Доказів звернення відповідача до суду із відповідним позовом матеріали справи не містять.
Таким чином, колегія суддів прийшла до висновку, що рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 13.10.2014 року є законне і підстав для його скасування немає.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, -
Львівський апеляційний господарський суд
П О С Т А Н О В И В :
1.Рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 13.10.2014 року у даній справі залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
2.Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.
3. Справу направити в Господарський суд Івано-Франківської області.
Повний текст постанови складено та підписано 08.12.2014 року.
Головуючий - суддя Скрипчук О.С.
суддя Дубник О.П.
суддя Матущак О.І.
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2014 |
Оприлюднено | 11.12.2014 |
Номер документу | 41825028 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Скрипчук О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні