Постанова
від 20.11.2014 по справі 804/12906/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

20 листопада 2014 рокусправа № 804/12906/13

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Поплавського В.Ю.

суддів: Сафронової С.В. Чепурнова Д.В.

за участю секретаря судового засідання: Надточія В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції України в Дніпропетровській області

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2013 року по справі за позовом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області до Державної фінансової інспекції України в Дніпропетровській області про скасування вимоги, -

В С Т А Н О В И В :

У жовтні 2013 року Регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області звернулось до суду з позовом до Державної фінансової інспекції України в Дніпропетровській області в якому просило скасувати вимогу відповідача від 12.07.2013 року № 04-08-05-15/8702.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2013 року позовні вимоги задоволено, скасовано в повному обсязі вимогу Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області від 12.07.2013р. № 04-08-05-15/8702.

Не погодившись з постановою суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду, оскільки вона винесена з порушенням норм матеріального права та ухвалити нове рішення по справі, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

Перевіривши матеріали справи, законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду в межах доводів апеляційних скарг і заявлених позовних вимог, а також правильність застосування судом норм матеріального права та правової оцінки обставин у справі, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню а постанова суду скасуванню, з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що в період з 25.04.2013р. по 28.05.2013р. фахівцями Державної фінансової інспекції України в Дніпропетровській області проведено позапланову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області за період з 01.02.2007р. по 01.04.2013 року, за результатами якої складено Акт № 08-33/1 від 04.06.2013р. (а.с. 11-16).

За результатами проведеної ревізії відповідачем листом від 12.07.2013 р. №04-08-05-15/8702 на адресу позивача направлено обов'язкові вимоги щодо усунення порушень виявлених ревізією окремих питань фінансово-господарської діяльності Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області.

Як вбачається з оскаржуваної вимоги, внаслідок невиконання Регіональним відділенням вимог п.1.5 ст.4, п.1.4 ст.5 Закону України Про Фонд державного майна України від 09.12.2011р. №4107-VI та абз.4,6 п.5.3 Положення про регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області, затвердженого Головою Фонду державного майна України 16.07.2012р. та невиконання Орендарем (ТОВ Норт ) вимог п.1 ст.785 Цивільного кодексу України від 16.01.2003р. №435-ІV, ст. 27 Закону України від 10.04.92р. №2269-XII Про оренду державного та комунального майна , п.2.4, п.5.10 Договору оренди цілісного майнового комплексу від 01.02.2007р. № 12/02-2864-ОД, п.1 Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 07.08.97р. №847, в частині неповернення цілісного майнового комплексу ДП Дніпропетровський державний дослідний завод Орендодавцю (Регіональному відділенню), державі, в особі Міністерства освіти та науки, молоді та спорту України, як власнику майна, завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 5467809,00 грн.

У зв'язку з чим відповідач вимагає відшкодувати завдані державі збитки у суммі 5467809,00 грн.

Згідно з Положенням про Державну фінансову інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 499/2011 (далі - Положення) Державна фінансова інспекція України (далі - Держфінінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Згідно з п.п. 4 п. 4 Положення, Держфінінспекція України відповідно до покладених на неї завдань вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме: вимагає від керівників та інших службових осіб підконтрольних установ усунення виявлених порушень законодавства; звертається до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Відповідно до пункту 6 Положення Держфінінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку, зокрема, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства; при виявленні збитків, завданих державі чи об'єкту контролю, визначати їх розмір згідно з методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів, Держфінінспекція України має право звернутися до суду в інтересах держави.

Зазначені норми кореспондуються з положеннями пункту 7 статті 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні , згідно з якими державній контрольно-ревізійній службі надано право пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що органу державного фінансового контролю надано можливість здійснювати контроль за використанням коштів державного і місцевого бюджетів та у разі виявлення порушень законодавства пред'являти обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення таких правопорушень.

При виявленні збитків, завданих державі чи об'єкту контролю, орган державного фінансового контролю має право визначати їх розмір згідно з методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, та звернутися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Вимога органу державного фінансового контролю спрямована на корегування роботи підконтрольної організації та приведення її у відповідність із вимогами законодавства і у цій частині вона є обов'язковою до виконання. Що стосується відшкодування виявлених збитків, завданих державі чи об'єкту контролю, то про їх наявність може бути зазначено у вимозі, але вони не можуть бути примусово стягнуті шляхом вимоги. Такі збитки відшкодовуються у добровільному порядку або шляхом звернення до суду з відповідним позовом.

Таким чином, апеляційний суд приходить до висновку про наявність у органу державного фінансового контролю права заявляти вимогу про усунення порушень, виявлених у ході перевірки підконтрольних установ, яка обов'язкова до виконання лише в частині усунення допущених порушень законодавства і за допомогою якої неможливо примусово стягнути виявлені в ході перевірки збитки.

Разом з тим, в порядку адміністративного судочинства може бути оскаржене лише таке рішення, яке породжує безпосередньо права чи обов'язки для позивача.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржувана вимога № 04-08-05-15/8702 від 12.07.2013 року, вказують на виявлені збитки, їхній розмір та необхідність їх стягнення.

Зважаючи на те, що збитки відшкодовуються у судовому порядку за позовом органу державного фінансового контролю, правильність їх обчислення перевіряє суд, який розглядає цей позов, а не за поданням адміністративного позову підконтрольної установи про визнання вимоги протиправною.

Зазначені висновки суду узгоджуються з правовою позицією Верховного суду України, викладеною у постанові від 20.05.2014 року к справі № 21-93а14 яка, відповідно до приписів статті 244-2 КАС України, є обов'язковим для усіх судів України.

За таких обставин, апеляційний суд приходить до висновку, що позовні вимоги Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області задоволенню не підлягають

Відповідно до п. 4 ч.1 ст. 202 Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Враховуючи викладені обставини, колегія суддів прийшла до висновку, що судом першої інстанції було допущено порушення норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а тому постанова суду підлягає скасуванню з постановленням нового рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Керуючись п. 3 ч. 1 ст. 198, п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України, суд, -

П О С ТА Н О В И В :

Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції України в Дніпропетровській області - задовольнити.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2013 року - скасувати.

В задоволенні позовних вимог Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області відмовити в повному обсязі.

Постанова суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з моменту виготовлення повного тексту.

Повний текст виготовлено 8 грудня 2014 року.

Головуючий: В.Ю. Поплавський

Суддя: С.В. Сафронова

Суддя: Д.В. Чепурнов

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2014
Оприлюднено16.12.2014
Номер документу41848275
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/12906/13-а

Постанова від 19.12.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Постанова від 17.11.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Панталієнко П.В.

Ухвала від 15.09.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Панталієнко П.В.

Ухвала від 20.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 04.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 02.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Постанова від 20.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Поплавський В.Ю.

Ухвала від 05.02.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Поплавський В.Ю.

Постанова від 19.12.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні