справа № 815/4946/14
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 грудня 2014 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Стеценко О.О.
за участю секретаря - Царькової К.Д.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекх-М» до Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації, треті особи на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «Автотранс-Україна», ТОВ «НВЦ «Економінформ» про скасування протокольного рішення конкурсного комітету,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Алекх-М» (далі - Позивач) з адміністративним позовом (а.с. 2-5) до Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації (далі - Відповідач), третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Автотранс-Україна» (далі - ТОВ «Автотранс-Україна») про скасування протокольного рішення конкурсного комітету Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації з визначення пасажирських перевізників на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування від 03-04 липня 2014 року в частині №50 укладення договору на пасажирські перевезення на автобусному маршруті №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, № 1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз» з ТОВ «Автотранс-Україна».
Свої вимоги Позивач обґрунтував наступними доводами.
24.04.2011 року між Одеською обласною державною адміністрацією та ТОВ «Алекх-М» був укладений договір №120/11 про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз». На момент подачі позову маршрути №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз» обслуговує Позивач.
Згідно витягу з протоколу конкурсного комітету Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації з визначення пасажирських перевізників на приміських на міжміських автобусних маршрутах загального користування від 03-04 липня 2014 року вбачається, що на маршрутах об'єкта № 50 визначено переможцем конкурсу TOB «Автотранс-Україна», за умовою перевірки матеріально-технічної бази, орендованої ТОВ «Автотранс-Україна» у ФГ «Валентина», яка знаходиться у Тарутинському районі, у с. Слободка, у зв'язку з тим, що в.о. голови Тарутинської райдержадміністрації Серек-Басан A.M., було заявлено на конкурсі про відсутність у ФГ «Валентина» в Тарутинському районі Одеської області зазначеної матеріально-технічної бази.
На конкурсі TOB «Автотранс-Україна» були зазначені дані про наявність матеріально-технічної бази, орендованої у ФГ «Валентина», яка знаходиться у Тарутинському районі, у с. Слободка, а виходячи з цього за наявність не менш, як трьох працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів ТОВ «Автотранс-Україна» було нараховано 5 балів, а за не менш, як двох працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв нараховано 4 бали.
Вказані бали нараховуються у разі якщо працівники, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів, та працівники, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв, працюють на повну ставку та перебувають у штаті підприємства не менш як один рік до дати оголошення конкурсу а матеріально-технічна база розташована на відстані не більш як 100 кілометрів від місця формування оборотного рейсу.
Після проведення конкурсу в.о. голови Тарутинської РДА Серек Басан A.M. 08.07.2014 року додатково були направлені листи до Одеської Укртрансінспекції та до Одеської облдержадміністрації про відсутність матеріально-технічної бази у ФГ «Валентина» з підтвердженням інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна.
Натомість без належної перевірки існування заявленої на конкурсі TOB «Автотранс-Україна» матеріально-технічної бази, з порушенням вимог Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008 року (далі - Порядок №1081), між Відповідачем та TOB «Автотранс-Україна» укладено договір про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, а саме на маршрути по об'єкту № 50.
В зв'язку з цим Позивач вважає, що протокольне рішення Відповідача в частині визначення переможця по об'єкту №50 прийняте без перевірки достовірності інформації, наявної в конкурсних документах, та без врахування відповідності претендента всім критеріям та вимогам, встановленим законодавством.
У судовому засіданні представник Позивача заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, вказаних у позові.
Представник Відповідача заперечував проти задоволення позову в повному обсязі з підстав, вказаних у письмових запереченнях на позовну заяву ( т. 1 а.с. 41-42). В судовому засіданні представник Відповідача зазначив, що 34 засідання обласного конкурсного комітету було проведено у відповідності до вимог Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008 року. Документи на обслуговування маршрутів обумовлених об'єктом №50 зазначеного засідання конкурсного комітету було подано двома перевізниками претендентами: ТОВ «Алекх-М» і ТОВ «Автотранс-Україна». Відповідно до поданих документів претендент ТОВ «Алекх-М» набрав 30 балів, а претендент ТОВ Автотранс-Україна» - 37 балів. У зв'язку із тим, що представник Тарутинської райдержадміністрації інформував про відсутність у претендента ТОВ «Автотранс-Україна» матеріально-технічної бази у Тарутинському районі, членами конкурсного комітету було прийнято рішення про перевірку матеріального-технічного забезпечення претендента. Наказом №29/У-2014 від 08.08.2014 року було утворено комісію по перевірці відповідності перевізників статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт», яка 27.08.2014 року та 02.09.2014 року перевіряла матеріально-технічне забезпечення претендентів ТОВ «Алекх-м» та ТОВ «Автотранс-Україна» на підставі документів, поданих на 34 засідання конкурсного комітету. За результатами перевірки не було встановлено подання перевізником ТОВ «Автотранс-Україна» недостовірних відомостей.
Представник третьої особи на стороні Відповідача - ТОВ «Автотранс Україна» заперечував проти задоволення позову з підстав, вказаних у письмових запереченнях (т.1 а.с.78-79). В судовому засіданні представник третьої особи, зокрема зазначив, що договір про організацію перевезень пасажирів на вищевказаних маршрутах було укладено з ТОВ «Авторанс-Україна» тільки після перевірки, наданої інформації про наявність матеріально-технічної бази. За результатами перевірки подання перевізником ТОВ «Автотранс-Україна» недостовірних відомостей встановлено не було.
17.09.2014 року ухвалою суду, занесеною до журналу судового засідання, було залучено до участі у справі ТОВ «НКЦ Екоінформ» у якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача.
Представник третьої особи на стороні Відповідача - ТОВ «НКЦ Екоінформ» в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову, зазначивши, що ТОВ «НКЦ Еконіформ» виконувало функції робочого органу з організації проведення конкурсу з визначення пасажирських перевізників на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування. Для участі у конкурсі на пасажирські перевезення на автобусному маршруті №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716 -1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз» були подані відповідні заяви та документи двома претендентами: ТОВ «Автотранс-Україна» та ТОВ «Алекх-М». Згідно вимог пункту 37 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008 року ТОВ «НКЦ Екоінформ» була перевірена достовірність заяви та документів, поданих вищевказаними претендентами. За результатами перевірки було встановлено, що заяви та документи, подані ТОВ «Автотранс-Україна» та ТОВ «Алекх-М» відповідають вимогам, викладеним у пункті 29 вказаного Порядку.
Вислухавши пояснення представників сторін, представників третіх осіб, дослідивши та проаналізувавши надані докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
ТОВ «Алекх-М» зареєстровано 06.05.2006 року Тарутинською районною державною адміністрацією Одеської області (т. 1 а.с. 7,19), має право здійснювати діяльність з внутрішніх перевезень пасажирів автобусами на підставі ліцензії серія АГ №590021, виданої 24.05.2011 року Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті (т. 1 а.с.18).
24.04.2011 року між Одеською обласною державною адміністрацією та ТОВ «Алекх-М» був укладений договір №120/11 про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз». 10.04.2014 року між Одеською обласною державною адміністрацією та ТОВ «Алекх-М» було укладено додаткову угоду до договору №120/11. Відповідно до п.1 додаткової угоди доповнено розділ 5 Договору № 120/11 наступними пунктами: 5.7. у разі наявності діючого договору на обслуговування автобусних маршрутів (рейсів) зазначених у даному договорі, час дії даного договору розпочинається з дня завершення попереднього договору; 5.8. у разі закінчення терміну дії даного договору, за перевізником по даному договору зберігається право на обслуговування автобусних маршрутів (рейсів) передбачених договором до визначення конкурсним комітетом нового перевізника (т. 1 а.с. 20-27).
З матеріалів справи вбачається, що у засобах масової інформації, а саме: у газеті «Одеські вісті» №46 від 01.05.2014 року Одеською обласною державною адміністрацією в особі управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації (робочий орган - ТОВ «Науково-виробничий центр «Економінформ»), розміщено оголошення щодо конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, зокрема, за об'єктом конкурсу №50 по маршрутам: №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз».
Судом встановлено, що ТОВ «Автотранс-Україна» та ТОВ «Алекх-М», подали заяви на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміських (приміських) маршрутах загального користування : №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз» разом із відповідними пакетами документів, копії яких наявні в матеріалах справи (т. 1 а.с. 87-168, т. 169-218).
3-4 липня 2014 року Обласним конкурсним комітетом з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування проведено засідання, за результатами якого складено протокол 34-го засідання обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування, згідно якого Конкурсним комітетом по об'єкту конкурсу №50 в частині укладання нового договору на обслуговування внутрішньообласних автобусних маршрутів загального користування (маршрути №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз») визначено переможцем конкурсу ТОВ «Автотранс-Україна» (37 балів), а перевізником-претендентом, який зайняв друге місце визнано ТОВ «Алекх-М» (30 балів).
Як встановлено судом, під час проведення вищевказаного засідання конкурсного комітету в.о. голови Тарутинської райдержадміністрації Серек-Басан A.M., було заявлено про відсутність у ФГ «Валентина» в селі Слободка Тарутинського районі Одеської області матеріально-технічної бази, яка була орендована ТОВ «Автотранс-Україна» згідно договору № 1/05 від 22.05.2014 року. В зв'язку з вказаною заявою в.о. голови Тарутинської районної державної адміністрації конкурсний комітет прийняв рішення перевірити наявність матеріально-технічної бази, документи на яку було надано підприємством ТОВ «Автотранс-Україна». Вказане рішення також було відображено в протоколі 34 засідання обласного конкурсного комітету (т. 1 а.с.28-30).
08.07.2014 року в.о. голови Тарутинської районної державної адміністрації Серек-Басан А.М. звернувся до голови конкурсного комітету першого заступника голови Одеської обласної державної адміністрації Чегодар Н.А. з листом №01/01-11/1314, в якому просив переглянути результати конкурсу по маршрутам №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз» у зв'язку з тим, що ТОВ «Автотранс-Україна» надало договір оренди нерухомого майна якого по факту в с.Слободка Татрутинського району Одеської області у ФГ «Валетина» не існує (т. 2 а.с.9).
Також, 28.08.2014 року ТОВ «Алекх-М» звернулось до голови конкурсного комітету - заступника голови Одеської обласної державної адміністрації та начальника управління морегосподарського комплексу транспорту та зв'язку Одеської облдержадміністрації з листом, в якому ТОВ «Алекх-М» просило переглянути рішення конкурсного комітету по об'єкту конкурсу №50 у зв'язку з наданням ТОВ «Автотранс-Україна» недостовірної інформації відносно наявності у Тарутинському районі Одеської області матеріально-технічної бази, орендованої у ФГ «Валентина» (т. 1 а.с. 31-32).
Відповідно до наказу Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації № 29/У-2014 від 08.08.2014 року «Про утворення комісії по перевірці відповідності перевізників статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» (т. 2 а.с. 40-41) комісія у складі: заступника начальника управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Шашук О.О., головного спеціаліста відділу автомобільного транспорту та безпеки руху управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Гордієвського Є.О.; старшого державтоінспектора ВАТІ УДАІ ГУМВС України в Одеській області Мехеда О.А.; головного спеціаліста відділу державного контролю та нагляду за безпекою на наземному транспорті управління Укртрансінспекції України в Одеській області Талашова О.І., 27.08.2014 і додатково 02.09.2014 здійснила перевірку перевізників TOB «ABтотранс-Україна» і TOB «Алекх-М» на відповідність ст.34 Закону України «Про автомобільний транспорт», зокрема наявності належним чином оформленої матеріально-технічної бази TOB «Алекх-М» у смт. Тарутине і TOB «Автотранс-Україна» у м. Арциз і с. Березине, Тарутинського району. За наслідками проведеної перевірки було складено звіт (а.с. 43-47).
Згідно вказаного звіту комісією перевірена територія TOB «Автотранс-Україна» в с. Березине Тарутинського району, яку підприємство орендує на підставі договору від 22.05.2014 № 1/05 у селянсько-фермерського господарства «Валентина» (юридична адреса СФГ: с. Слобідка, Тарутинський р-н, 68531: ЄДРПОУ 22513088) за адресою вул. Леніна, с. Березине, Тарутинський район (т. 1 а.с. 80-82).
Згідно із зазначеним договором підприємство орендує нежитлове приміщення загальною площею 12 кв.м; нежитлове приміщення загальною площею 15 кв.м для проведення медичного контролю водіїв: контрольно-технічний пункт (далі КТП) для проведення передрейсового та післярейсового огляду транспортних засобів, загальною площею 40 кв.м; територію для відстою і зберігання транспортних засобів 300 кв.м.
В ході перевірки встановлено, що матеріально-технічна база підприємства знаходиться у незадовільному стані. Територія підприємства огороджена і має тверде покриття та цілодобову охорону. Підприємство має КТП без оглядової канави і обладнане приміщення механіка. Підприємство має медичний пункт для проведення перед рейсових та після рейсових медичних контролів водіїв транспортних засобів, зокрема, у приміщенні медичного пункту є у наявності стіл, стілець, кушетка, настільна лампа. Медичний пункт є недоукомплектованим. На території підприємства є у наявності спеціальні бокси з чотирма оглядовими канавами. Заступник директора TOB «Автотранс-Україна» ОСОБА_10 пояснив, що у зв'язку із проведенням будівельно-ремонтних робіт на орендованій території у с. Березине, а саме: ведуться ремонтні роботи в ремонтних боксах на чотири оглядові канави; встановлюється додаткове обладнання для систем освітлення і пожежогасіння; заплановане будівництво оглядової канави КТП; облаштування необхідним обладнанням медичний пункт та пост механіка КТП; підприємство буде тимчасово використовувати, як основну базу, орендовану територію в смт. Арциз.
Разом з тим, комісія перевірила також й територію TOB «Алекх-М», яка знаходиться за адресою: вул. Красна 212А, смт. Тарутине. Зазначену територію, будівлі і споруди підприємство використовує на підставі договору безоплатного користування майна від 12.02.2012 року з фізичною особою ОСОБА_11, який у свою чергу, орендує земельну ділянку за зазначеною адресою відповідно до договору оренди землі від 02.06.2014 року.
В ході перевірки у присутності засновника TOB «Алекх-М» ОСОБА_12 встановлено, що матеріально-технічна база підприємства знаходиться у незадовільному стані, зокрема, територія підприємства огороджена і має тверде покриття, але освітлюється недостатньою кількістю ліхтарів та відсутня цілодобова охорона. За інформацією керівника підприємства роль охорони виконують механіки КТП, хоча це непередбачено штатним розкладом. Також комісією виявлена недостатня кількість вогнегасників, а ті що у є наявності із простроченим терміном експлуатації.
На зазначеній території відсутній обладнаний спеціальний кабінет медичного працівника і кабінет охорони труда та безпеки руху. Керівник підприємства пояснив, що зазначені кабінети знаходяться на іншій території за адресою: узвіз Антонова, 5, смт. Тарутине згідно із договором про надання послуг № 8 від 01.05.2014 року з ТОВ «Хліб Тарутине». Відповідно до умов договору ТОВ «Хліб Тарутине» надає послуги по забезпеченню стоянки автобусів TOB «Алекх-М». Договором не передбачена оренда приміщень для проведення медичного контролю та діяльності служби з охорони праці та безпеки руху. Після огляду приміщень TOB «Хліб Тарутине» встановлена відсутність окремого кабінету для медпрацівника і відсутність обладнаного кабінету охорони праці та безпеки руху.
Також встановлена відсутність медичного працівника у штаті підприємства. Керівник підприємства пояснив, що підприємство не має штатного медпрацівника у зв'язку із тим, що послуги передрейсового та післярейсового контролю здійснюються згідно із договором про співробітництво від 01.06.2014 року з відділом освіти Тарутинської райдержадміністрацією, хоча відповідно до п. 1.8. наказу Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства внутрішніх справ України № 65/80 від 31.01.2013 року «Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів» надавати послуги медоглядів мають право лікарі лікувального профілю та/або молодші медичні працівники».
На підставі викладеного комісія дійшла висновку, що перевізник ТОВ «Алекх-М» не забезпечує проведення медичного контролю стану здоров'я водіїв; частково виконує вимоги Закону України «Про автомобільний транспорт» та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів; не забезпечує у повному обсязі безпеку дорожнього руху.
Також судом встановлено, що 11.08.2014 року між Одеською обласною державною адміністрацією (Організатором) та ТОВ «Автотранс-Україна» (Перевізником) на підставі пункту 50 рішенння 34 засідання обласного конкурсного комітету від 3-4 липня 2014 року було укладено договір №32/14 про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування (т. 2 а.с. 33-39). Відповідно до п.1.1. вказаного договору його предметом є надання організатором Перевізнику права на перевезення пасажирів та багажу на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз».
Вирішуючи спірні правовідносини, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Згідно ст.43 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 року №2344-ІІІ (далі - Закон України № 2344-ІІІ) визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об'єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів). На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами.
Частинами 9-12 ст.44 Закону України № 2344-ІІІ встановлено, що для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України, відповідальних за безпеку дорожнього руху, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.
До конкурсного комітету не можуть входити представники суб'єктів господарювання - автомобільних перевізників, які є учасниками конкурсу або які діють на ринку перевезень пасажирів і можуть впливати на прийняття рішень комітету.
Для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Конкурс проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали.
Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.12.2008 року затверджений Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, пунктом 1 якого передбачено, що цей Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - конкурс) і є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.
Відповідно до п.2 Порядку №1081 організатор - орган виконавчої влади, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, який самостійно або із залученням робочого органу проводить конкурс. Пунктом 29 Порядку визначено перелік документів, необхідних для участі у конкурсі, які автомобільний перевізник подає на кожний об'єкт конкурсу окремо разом із заявою за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2 до Порядку.
Разом із заявою автомобільний перевізник подає такі документи: нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні); перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості (з відміткою «з місцем водія/без місця водія»), VIN-коду транспортного засобу, державного номерного знака, року випуску транспортного засобу; копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі, із зазначенням дати проведення конкурсу; копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті; копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації); перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, або письмова інформація про їх відсутність; анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку; копія штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за останні повні два квартали.
Відповідно до п.32 Порядку №1081, до заяви про участь у конкурсі автомобільного перевізника додається анкета за формою згідно з додатком 5, в якій передбачаються питання, що будуть враховані під час перевірки достовірності відомостей, що містяться у документах для участі у конкурсі, та під час підрахунків за бальною системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів. Згідно з п.37 Порядку №1081 достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.
Відповідно до п. 40 Порядку № 1081 під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів виключно за такими показниками: наявність достатньої кількості автобусів, які відповідають умовам конкурсу за класом та пасажиромісткістю (категорія, пасажиромісткість, наявність багажних відділень, додаткового обладнання); наявність, характеристика та кількість резерву автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу; наявність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями; наявність свідоцтва відповідності автобуса параметрам комфортності (для міжміського перевезення); строк експлуатації автобусів (рік виготовлення, строк фактичної експлуатації); наявність сертифіката відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам; наявність та характеристика виробничої бази; умови підтримання належного технічного та санітарного стану рухомого складу; умови контролю технічного стану транспортних засобів перед виїздом; умови виконання регламентних робіт з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів; досвід роботи перевізника-претендента; наявність та тяжкість порушень безпеки дорожнього руху, транспортного законодавства, ліцензійних умов; якість роботи автомобільного перевізника на даному маршруті (у разі обслуговування на умовах договору (дозволу), укладеного (наданого) на підставі попереднього конкурсу; інвестиційний розвиток суб'єкта господарювання та соціальний ефект від його діяльності; умови контролю за станом здоров'я водіїв.
Відповідно до п.42 Порядку у разі участі в конкурсі двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет визначає кращого з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів відповідно до цього Порядку та Закону України «Про автомобільний транспорт». Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом згідно з додатком 4, є підставою для визначення переможця конкурсу.
Пунктом 46 Порядку передбачено, що переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів. Претендентом, який посів друге місце, визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів без урахування показника переможця конкурсу.
Згідно п.47, п.48 Порядку №1081 рішення про результати конкурсу приймається конкурсним комітетом на закритому засіданні в присутності не менш як половини його складу, у тому числі голови конкурсного комітету або його заступника, простою більшістю голосів. Під час проведення засідання конкурсного комітету здійснюється технічний аудіозапис.
Суд зазначає, що на підставі п.37 Порядку №1081 заява та документи, подані претендентами ТОВ «Автотранс-Україна» та ТОВ «Алекх-М» для участі у конкурсі на пасажирські перевезення на автобусних маршрутах №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716-1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз» були перевірені Відповідачем та ТОВ «НКЦ Еконіформ», як робочим органом. За результатами перевірки було встановлено, що заяви та документи, подані ТОВ «Автотранс-Україна» та ТОВ «Алекх-М» відповідають вимогам, викладеним у п.29 Порядку №1081.
Також суд зазначає, що в ході вищевказаної перевірки відповідності перевізників ст.34 Закону України «Про автомобільний транспорт» не було підтверджено надання ТОВ «Автотранс-Україна» недостовірних відомостей, в тому числі відносно наявності відповідної матеріально-технічної бази у Тарутинському районі Одеської області.
В зв'язку з цим суд приходить до висновку, що Позивачем не доведено факт подання ТОВ «Автотранс-Україна» недостовірних відомостей для участі у конкурсі на пасажирські перевезення на автобусних маршрутах №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716-1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз».
Суд вважає, що управлінням морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації та ТОВ «НКЦ Екоінформ» при визначенні переможця конкурсу на автобусних маршрутах №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, № 1716-1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз» були дотримані вимоги Порядку №1081, в том числі щодо перевірки відомостей, наданих претендентами.
В зв'язку з цим суд не вбачає правових підстав для скасування протокольного рішення конкурсного комітету управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації з визначення пасажирських перевізників на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування від 03-04 липня 2014 року в частині №50 укладення договору на пасажирські перевезення на автобусному маршруті №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, № 1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз» з ТОВ «Автотранс-Україна».
Статтею 159 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу. Частиною 2 ст.71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на Відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд прийшов до висновку, що Позивач не довів суду ті обставини, на які посилався в обґрунтування позовних вимог, в зв'язку з чим вони задоволенню не підлягають.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекх-М» до Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації, треті особи на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «Автотранс-Україна», ТОВ «НВЦ «Економінформ» про скасування протокольного рішення конкурсного комітету Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації з визначення пасажирських перевізників на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування від 03-04 липня 2014 року в частині № 50 укладення договору на пасажирські перевезення на автобусному маршруті № 2031/2032 Одеса ОС «АВ Привоз» - Лужанка, № 1716-1715 Петрівськ-Одеса АС «АВ Привоз» з ТОВ «Автотранс-Україна» - відмовити.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Стеценко О.О.
08 грудня 2014 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2014 |
Оприлюднено | 19.12.2014 |
Номер документу | 41901558 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Стеценко О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні