ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 червня 2016 року м. Київ К/800/11001/15
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
Олексієнка М.М. (доповідач), Ситникова О.Ф., Штульман І.В.,
здійснивши в касаційному порядку попередній розгляд справи за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Алекх-М» (далі - ТОВ «Алекх-М») до Управління морегосподарського комплексу транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації (далі - Управління Одеської ОДА), треті особи: товариство з обмеженою відповідальністю «Автотранс-Україна» (далі - ТОВ «Автотранс-Україна»), товариство з обмеженою відповідальністю «НВЦ «Економінформ» про скасування рішення конкурсного комітету за касаційною скаргою представника відповідача на постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 17 лютого 2015 року,
в с т а н о в и л а :
У вересні 2014 року представник ТОВ «Алекх-М» звернувся до суду з позовом, у якому просив скасувати протокольне рішення конкурсного комітету Управління Одеської ОДА з визначення пасажирських перевізників на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування від 3-4 липня 2014 року в частині укладення договору на пасажирські перевезення на автобусному маршруті №2031/2032 Одеса АС «Привоз» - Лужанка, №1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «Привоз» з ТОВ «Автотранс-Україна».
Посилався на порушення порядку проведення конкурсу, який виразився у наданні ТОВ «Автотранс-Україна» недостовірних відомостей про наявність матеріально-технічної бази, яка знаходиться в с. Слободка Тарутинського району Одеської області.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 2 грудня 2014 року в задоволенні позову відмовлено. Ухвалюючи зазначене рішення, суд першої інстанції прийшов до висновку, що позивачем не доведено факт подання ТОВ «Автотранс-Україна» недостовірних відомостей для участі в конкурсі.
Одеський апеляційний адміністративний суд рішенням від 17 лютого 2015 року постанову окружного суду скасував та ухвалив нову постанову про задоволення позову з тих підстав, що подані ТОВ «Автотранс-Україна» документи на конкурс з метою здобуття права здійснення перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування не відповідають нормативним актам, так як містять недостовірну інформацію.
У касаційній скарзі представник відповідача, з посиланням на порушення норм матеріального та процесуального права, допущені апеляційним судом, просить рішення цього суду скасувати. Вказує на те, що достовірність поданої інформації перевіряється виключно в межах переліку документів, визначених пунктом 29 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.
З'ясувавши обставини справи в межах, передбачених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), колегія суддів приходить до висновку про відмову в задоволенні касаційної скарги з урахуванням наступного.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначені Законом України від 5 квітня 2001 року № 2344-ІІІ «Про автомобільний транспорт» (далі - Закон № 2344-ІІІ), Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року №1081 (далі - Порядок № 1081).
Зокрема статтею 45 Закону № 2344-ІІІ визначено вимоги до автомобільних перевізників, які допускаються до участі в конкурсі. Згідно із частиною другою цієї норми (в редакції Закону України від 24.09.2008 р. № 586-VІ) до участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які:
визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб'єкта господарювання;
подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію;
не відповідають вимогам статті 34 цього Закону;
передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.
До того ж, змістом 12 Порядку № 1081 розширено перелік умов, коли Конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника. А саме, коли автомобільний перевізник подав до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію.
Тобто законодавець чітко визначив умови недопущення автомобільного перевізника до участі у конкурсі та обов'язок Конкурсного комітету ухвалити рішення з цього приводу. Серед таких умов - подання недостовірної інформації.
При цьому достовірність інформації, викладеної в заяві та документах, визначених пунктом 29 Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу (пункт 37 Порядку).
Як установлено судом апеляційної інстанції, що відповідає фактичним обставинам справи, ТОВ «Автотранс-Україна» подало до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію. Зокрема, зазначене товариство надало договір оренди нерухомого майна, якого по факту в с. Слободка Татрутинського району Одеської області у ФГ «Валентина» не існує.
Наявність недостовірної інформації вплинула на необ'єктивне оцінювання конкурсної комісії.
З урахуванням зазначених обставин та норм права, апеляційний суд прийшов до обґрунтованого висновку про задоволення позову.
Доводи, викладені в касаційній скарзі, висновок суду не спростовують і не дають підстав вважати судове рішення таким, що ухвалено з порушенням норм матеріального чи процесуального права.
Зокрема, відповідно до пункту 9 частини першої статті 3 КАС України відповідачем у справі може бути суб'єкт владних повноважень, в даному випадку УправлінняОдеської ОДА.
Факт надання недостовірної інформації встановлений судом апеляційної інстанції на підставі належних і допустимих доказів. Суд касаційної інстанції за правилами, передбаченими статтею 220 КАС Кураїни, не може вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
На підставі наведеного, керуючись статтями 220, 220-1, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів
у х в а л и л а :
Касаційну скаргу представника Управління морегосподарського комплексу транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації відхилити, а постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 17 лютого 2015 року скасувати та залишити без змін
Ухвала оскарженню не підлягає, проте може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді: М.М. Олексієнко
О.Ф. Ситников
І.В. Штульман
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2016 |
Оприлюднено | 08.08.2016 |
Номер документу | 59489376 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Олексієнко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні