Постанова
від 17.02.2015 по справі 815/4946/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 лютого 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/4946/14

Категорія: 3.7.2 Головуючий в 1 інстанції: Стеценко О. О.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого - Ступакової І.Г.

суддів - Лук'янчук О.В.

- Милосердного М.М.

при секретарі - Найденко О.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекх-М» на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2014 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекх-М» до Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації, треті особи на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «Автотранс-Україна», ТОВ «НВЦ «Економінформ» про скасування протокольного рішення конкурсного комітету, -

В С Т А Н О В И Л А :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Алекх-М» звернулося до суду з адміністративним позовом до Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації про скасування протокольного рішення конкурсного комітету Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації з визначення пасажирських перевізників на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування від 03-04 липня 2014 року в частині №50 укладення договору на пасажирські перевезення на автобусному маршруті №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, № 1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз» з ТОВ «Автотранс-Україна».

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2014 року у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекх-М» - відмовлено.

В апеляційній скарзі Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекх-М» ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекх-М», перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ТОВ «Автотранс-Україна» та ТОВ «Алекх-М», подали заяви на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміських (приміських) маршрутах загального користування : №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз» разом із відповідними пакетами документів, копії яких наявні в матеріалах справи.

3-4 липня 2014 року Обласним конкурсним комітетом з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування проведено засідання, за результатами якого складено протокол 34-го засідання обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування, згідно якого Конкурсним комітетом по об'єкту конкурсу №50 в частині укладання нового договору на обслуговування внутрішньообласних автобусних маршрутів загального користування (маршрути №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз») визначено переможцем конкурсу ТОВ «Автотранс-Україна» (37 балів), а перевізником-претендентом, який зайняв друге місце визнано ТОВ «Алекх-М» (30 балів).

Під час проведення вищевказаного засідання конкурсного комітету в.о. голови Тарутинської райдержадміністрації Серек-Басан A.M., було заявлено про відсутність у ФГ «Валентина» в селі Слободка Тарутинського районі Одеської області матеріально-технічної бази, яка була орендована ТОВ «Автотранс-Україна» згідно договору № 1/05 від 22.05.2014 року. В зв'язку з вказаною заявою в.о. голови Тарутинської районної державної адміністрації конкурсний комітет прийняв рішення перевірити наявність матеріально-технічної бази, документи на яку було надано підприємством ТОВ «Автотранс-Україна». Вказане рішення також було відображено в протоколі 34 засідання обласного конкурсного комітету.

08.07.2014 року в.о. голови Тарутинської районної державної адміністрації Серек-Басан А.М. звернувся до голови конкурсного комітету першого заступника голови Одеської обласної державної адміністрації Чегодар Н.А. з листом №01/01-11/1314, в якому просив переглянути результати конкурсу по маршрутам №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз» у зв'язку з тим, що ТОВ «Автотранс-Україна» надало договір оренди нерухомого майна якого по факту в с.Слободка Татрутинського району Одеської області у ФГ «Валетина» не існує.

28.08.2014 року ТОВ «Алекх-М» звернулось до голови конкурсного комітету - заступника голови Одеської обласної державної адміністрації та начальника управління морегосподарського комплексу транспорту та зв'язку Одеської облдержадміністрації з листом, в якому ТОВ «Алекх-М» просило переглянути рішення конкурсного комітету по об'єкту конкурсу №50 у зв'язку з наданням ТОВ «Автотранс-Україна» недостовірної інформації відносно наявності у Тарутинському районі Одеської області матеріально-технічної бази, орендованої у ФГ «Валентина».

Відповідно до наказу Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації № 29/У-2014 від 08.08.2014 року «Про утворення комісії по перевірці відповідності перевізників статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» комісія 27.08.2014 і додатково 02.09.2014 здійснила перевірку перевізників TOB «ABтотранс-Україна» і TOB «Алекх-М» на відповідність ст.34 Закону України «Про автомобільний транспорт», зокрема наявності належним чином оформленої матеріально-технічної бази TOB «Алекх-М» у смт. Тарутине і TOB «Автотранс-Україна» у м. Арциз і с. Березине, Тарутинського району. За наслідками проведеної перевірки було складено звіт.

Згідно вказаного звіту комісією перевірена територія TOB «Автотранс-Україна» в с. Березине Тарутинського району, яку підприємство орендує на підставі договору від 22.05.2014 № 1/05 у селянсько-фермерського господарства «Валентина» (юридична адреса СФГ: с. Слобідка, Тарутинський р-н, 68531: ЄДРПОУ 22513088) за адресою вул. Леніна, с. Березине, Тарутинський район.

Згідно із зазначеним договором підприємство орендує нежитлове приміщення загальною площею 12 кв.м; нежитлове приміщення загальною площею 15 кв.м для проведення медичного контролю водіїв: контрольно-технічний пункт (далі КТП) для проведення передрейсового та післярейсового огляду транспортних засобів, загальною площею 40 кв.м; територію для відстою і зберігання транспортних засобів 300 кв.м.

В ході перевірки встановлено, що матеріально-технічна база підприємства знаходиться у незадовільному стані. Територія підприємства огороджена і має тверде покриття та цілодобову охорону. Підприємство має КТП без оглядової канави і обладнане приміщення механіка. Підприємство має медичний пункт для проведення перед рейсових та після рейсових медичних контролів водіїв транспортних засобів, зокрема, у приміщенні медичного пункту є у наявності стіл, стілець, кушетка, настільна лампа. Медичний пункт є недоукомплектованим. На території підприємства є у наявності спеціальні бокси з чотирма оглядовими канавами. Заступник директора TOB «Автотранс-Україна» Агашков В.Н. пояснив, що у зв'язку із проведенням будівельно-ремонтних робіт на орендованій території у с. Березине, а саме: ведуться ремонтні роботи в ремонтних боксах на чотири оглядові канави; встановлюється додаткове обладнання для систем освітлення і пожежогасіння; заплановане будівництво оглядової канави КТП; облаштування необхідним обладнанням медичний пункт та пост механіка КТП; підприємство буде тимчасово використовувати, як основну базу, орендовану територію в смт. Арциз.

Разом з тим, комісія перевірила також й територію TOB «Алекх-М», яка знаходиться за адресою: вул. Красна 212А, смт. Тарутине. Зазначену територію, будівлі і споруди підприємство використовує на підставі договору безоплатного користування майна від 12.02.2012 року з фізичною особою ОСОБА_7, який у свою чергу, орендує земельну ділянку за зазначеною адресою відповідно до договору оренди землі від 02.06.2014 року.

В ході перевірки у присутності засновника TOB «Алекх-М» ОСОБА_8 встановлено, що матеріально-технічна база підприємства знаходиться у незадовільному стані, зокрема, територія підприємства огороджена і має тверде покриття, але освітлюється недостатньою кількістю ліхтарів та відсутня цілодобова охорона. За інформацією керівника підприємства роль охорони виконують механіки КТП, хоча це непередбачено штатним розкладом. Також комісією виявлена недостатня кількість вогнегасників, а ті що у є наявності із простроченим терміном експлуатації.

На зазначеній території відсутній обладнаний спеціальний кабінет медичного працівника і кабінет охорони труда та безпеки руху. Керівник підприємства пояснив, що зазначені кабінети знаходяться на іншій території за адресою: узвіз Антонова, 5, смт. Тарутине згідно із договором про надання послуг № 8 від 01.05.2014 року з ТОВ «Хліб Тарутине». Відповідно до умов договору ТОВ «Хліб Тарутине» надає послуги по забезпеченню стоянки автобусів TOB «Алекх-М». Договором не передбачена оренда приміщень для проведення медичного контролю та діяльності служби з охорони праці та безпеки руху. Після огляду приміщень TOB «Хліб Тарутине» встановлена відсутність окремого кабінету для медпрацівника і відсутність обладнаного кабінету охорони праці та безпеки руху.

Також встановлена відсутність медичного працівника у штаті підприємства. Керівник підприємства пояснив, що підприємство не має штатного медпрацівника у зв'язку із тим, що послуги передрейсового та післярейсового контролю здійснюються згідно із договором про співробітництво від 01.06.2014 року з відділом освіти Тарутинської райдержадміністрацією, хоча відповідно до п. 1.8. наказу Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства внутрішніх справ України № 65/80 від 31.01.2013 року «Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів» надавати послуги медоглядів мають право лікарі лікувального профілю та/або молодші медичні працівники».

На підставі викладеного комісія дійшла висновку, що перевізник ТОВ «Алекх-М» не забезпечує проведення медичного контролю стану здоров'я водіїв; частково виконує вимоги Закону України «Про автомобільний транспорт» та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів; не забезпечує у повному обсязі безпеку дорожнього руху.

11.08.2014 року між Одеською обласною державною адміністрацією (Організатором) та ТОВ «Автотранс-Україна» (Перевізником) на підставі пункту 50 рішенння 34 засідання обласного конкурсного комітету від 3-4 липня 2014 року було укладено договір №32/14 про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування (т. 2 а.с. 33-39). Відповідно до п.1.1. вказаного договору його предметом є надання організатором Перевізнику права на перевезення пасажирів та багажу на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз».

Відмовляючи в задоволенні адміністративного позову суд першої інстанції зазначив, що позивачем не доведено факт подання ТОВ «Автотранс-Україна» недостовірних відомостей для участі у конкурсі на пасажирські перевезення на автобусних маршрутах №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, №1716-1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз».

Колегія суддів не погоджується з вище вказаними висновками суду першої інстанції та вважає, що при винесенні постанови та відмові в задоволенні адміністративного позову судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини, які мають значення для справи, виходячи з наступного.

Відповідно до ст.7 Закону України «Про автомобільний транспорт» організація пасажирських перевезень покладається: на міжнародних та міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласні маршрути) - на урядовий орган державного управління на автомобільному транспорті; на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньо-обласні маршрути), - на Раду міністрів Автономної Республіки Крим чи обласні держадміністрації; на міських автобусних маршрутах загального користування - на виконавчий орган сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані: забезпечувати формування автобусної маршрутної мережі загального користування та розробляти перспективи їх розвитку; проводити конкурс на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування; забезпечувати укладання договору на автобусних маршрутах загального користування із автомобільним перевізником - переможцем конкурсу на міських, приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування та забезпечувати контроль за виконанням ним умов договору чи дозволу.

Статтею 11 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що організація перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування здійснюється в межах повноважень урядовим органом державного управління на автомобільному транспорті, місцевими державними адміністраціями та, в межах делегованих цим Законом повноважень, органами місцевого самоврядування у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Визначення пасажирського перевізника на автобусному маршруті загального користування згідно ст.44 вказаного Закону здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на замовників перевезень автобусними маршрутами загального користування, тобто на органи владних повноважень, для підготовки та проведення конкурсу замовник утворює конкурсний комітет, до складу якого включаються представники відповідного територіального органу центрального органу виконавчої влади в галузі транспорту, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також організацій споживачів послуг пасажирського автомобільного транспорту загального користування.

Відповідно до ст. 13, 20 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» до повноважень місцевих державних адміністрацій відносяться питання, в тому числі і організація транспортного обслуговування незалежно від форм власності.

Отже, виходячи з наведених норм законів, організація перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, організація з проведення конкурсу, визначення умов перевезення та затвердження складу конкурсного комітету покладається на замовника, тобто є компетенцією відповідних органів влади.

У відповідності до п.п. 42, 46 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ №1081 від 03.12.08 року, у разі участі в конкурсі двох або більше перевізників - претендентів конкурсний комітет визначає кращого з використанням бальної системи оцінки пропозиції перевізників-претендентів.

Сумарна кількість балів, одержана кожним перевізником-претендентом, згідно з додатком 4 Порядку, є підставою для визначення переможця конкурсу. Переможцем конкурсу визначається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав більшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Пунктом 67 вказаного Порядку встановлено, що інформація, що міститься в документах повинна бути достовірною станом на момент подання документів, які необхідні для участі в конкурсі.

Пунктом 37 Порядку передбачено, що достовірність інформації викладеної у заяві та документах, визначених п.29 цього Порядку, перевіряється організатором та \або робочим органом не пізніше, ніж за два дні до проведення конкурс.

Згідно ч.1 п.12 Порядку, конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який: - подав до участі у конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію.

Також, п. 55 Порядку встановлено, що організатор має право прийняти рішення про відмову у введенні в дію рішення \чи його окремої частини \ конкурсного комітету - у разі надходження від органів виконавчої влади письмової інформації, що підтверджує факт подання перевізником-претендентом, який за результатами конкурсу визнаний переможцем конкурсу, недостовірної інформації.

Як вбачається з матеріалів справи, конкурсним комітетом Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації з визначення пасажирських перевізників на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування від 03-04 липня 2014 року на маршрутах об'єкта № 50 визначено переможцем конкурсу TOB «Автотранс-Україна», яким були зазначені дані про наявність матеріально-технічної бази, орендованої у ФГ «Валентина», яка знаходиться у Тарутинському районі, у с. Слободка, виходячи з чого за наявності не менш, як трьох працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів ТОВ «Автотранс-Україна» було нараховано 5 балів, а за не менш, як двох працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв нараховано 4 бали.

В свою чергу, як вбачається з листа виконуючого обов'язки голови Тарутинської райдержадміністрації (а.с.9 - 11 том 2), підприємство переможець конкурсу на маршрутах об'єкта № 50, надало договір оренди нерухомого майна, якого по факту в с. Слободка Тарутинського району у ФГ «Валентина» не існує.

Крім того, відповідно до довідки Березинської селищної ради (а.с.12 том 2), складські приміщення на території бувшої військової частини с.Березине, передані ФГ «Валентина» відповідно до договору відповідального зберігання без права суборенди.

Таким чином, судова колегія приходить до висновку, що документи подані ТОВ «Автотранс-Україна» на конкурс з метою здобуття права здійснення перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування на маршрутах об'єкта № 50 не відповідають вищезазначеним вимогам, так як містять недостовірну інформацію.

Наявність вказаної недостовірної інформації вплинула на необ'єктивне оцінювання конкурсної комісії, так як саме вище зазначені критерії щодо наявності матеріально-технічної бази та відповідно наявності не менш, як трьох працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів ТОВ «Автотранс-Україна» та не менш, як двох працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв, стали вирішальними для отримання ТОВ «Автотранс-Україна» переможних балів.

Колегія суддів погоджується з доводами апеляційної скарги та звертає увагу на те, що вказані обставини були доведені до відома конкурсного комітету, однак не взяті до уваги та належним чином не перевірені останнім, що в свою чергу призвело до допущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який подав до участі у конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію та як наслідок, укладення договору на пасажирські перевезення з перевізником без врахування відповідності його всім критеріям та вимогам, встановленим законодавством.

Таким чином, колегія судів вважає помилковим висновок суду першої інстанції про не підтвердження надання ТОВ «Автотранс-Україна» недостовірних відомостей, в тому числі відносно наявності відповідної матеріально-технічної бази у Тарутинському районі Одеської області.

З урахуванням всього вище наведеного, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги є обґрунтованими, а позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекх-М» є такими, які підлягають задоволенню.

Враховуючи вище викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції при розгляді справи та винесенні рішення про відмову в задоволенні адміністративного позову не повно з'ясовано обставини справи, що призвело до неправильного вирішення справи. За таких обставин судове рішення відповідно до вимог п.п.1 ч.1 ст.202 КАС України, підлягає скасуванню з прийняттям по справі нової постанови про задоволення адміністративного позову.

Керуючись ст. 195, ст. 196, п.3 ч.1 ст. 198, п.п.1 ч.1 ст. 202, ст. 207, ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекх-М» задовольнити.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2014 року скасувати.

Прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекх-М».

Скасувати протокольне рішення конкурсного комітету Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку Одеської обласної державної адміністрації з визначення пасажирських перевізників на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування від 03-04 липня 2014 року в частині №50 укладення договору на пасажирські перевезення на автобусному маршруті №2031/2032 Одеса АС «АВ Привоз» - Лужанка, № 1716/1715 Петрівськ - Одеса АС «АВ Привоз» з ТОВ «Автотранс-Україна».

Постанова апеляційного суду набирає чинності негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення виготовлений 18 лютого 2015 року.

Головуючий: І.Г. Ступакова

Судді: О.В. Лук'янчук

М.М. Милосердний

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2015
Оприлюднено25.02.2015
Номер документу42804507
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4946/14

Ухвала від 27.06.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 22.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олексієнко М.М.

Ухвала від 16.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олексієнко М.М.

Ухвала від 30.12.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 04.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олексієнко М.М.

Постанова від 17.02.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Постанова від 17.02.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 30.12.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Постанова від 08.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Ухвала від 02.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні