УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
12 грудня 2014 р. м. Вінниця
Справа № 802/4228/14-а
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Заброцька Людмила Олександрівна, розглянувши матеріали позовної заяви за позовом Хмільницького районного споживчого товариствадо Хмільницької об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування рішень,
в с т а н о в и в :
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Хмільницького районного споживчого товариства до Хмільницька об"єднана державна податкова інспекція ГУ Міністерства доходів і зборів України у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування рішень.
Ознайомившись з позовною заявою і доданими до неї матеріалами, приходжу до висновку, що вона підлягає залишенню без руху з таких підстав.
Частиною 1 статті 107 КАС України передбачено, що суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст. 106 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 104 КАС України позов пред'являється шляхом подання позовної заяви до суду першої інстанції. При цьому адміністративний позов подається до адміністративного суду у формі письмової позовної заяви, яка повинна відповідати загальним вимогам, що встановлені ст. 106 КАС України.
Норми статті 106 КАС України не містять виключень і поширюють на всі випадки звернення до суду з позовною заявою, у зв'язку з чим недотримання положень цієї статті свідчить про невідповідність позовної заяви вимогам закону.
Частиною третьою статті 106 КАС України визначено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
Згідно з абз. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про судовий збір", судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір", судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, – у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
В силу вимог пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду позову майнового характеру встановлюється ставка судового збору в розмірі 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати; немайнового характеру – ставка судового збору в розмірі 0,06 розміру мінімальної заробітної плати.
Під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги (ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір").
Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" станом на 01.01.2014 року мінімальна заробітна плата визначалася на рівні 1218 грн.
Таким чином, ставка судового збору за подання адміністративного позову майнового характеру становить 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1827 грн. та не більше 4872 грн., а немайнового характеру – 73,08 грн.
Відповідно до пункту першого частини другої статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Окремі рішення, прийняті суб'єктом владних повноважень, можуть породжувати підстави для змін майнового стану фізичної чи юридичної особи.
Зокрема, реалізація таких рішень може призводити до зменшення або збільшення майна особи. Відповідно оскарження такого рішення спрямоване на захист порушеного права у публічно-правових відносинах з метою збереження належного особі майна.
Отже, вимога про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень, яке впливає на склад майна позивача, у тому числі шляхом безпідставного стягнення податків, зборів, штрафних санкцій тощо, є майновою.
З огляду на викладене адміністративними позовами майнового характеру є вимоги щодо протиправності рішень про визначення грошових зобов'язань платників податків, про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, про стягнення адміністративно-господарських та інших штрафних санкцій тощо.
Як вбачається з прохальної частини позовної заяви, позивач просить визнати протиправними та скасувати рішення №0015671700 від 10.11.2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвочасну (несвоєчасне перерахування) сплату єдиного внеску в сумі 231,01 грн., №0015661700 від 10.11.2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвочасну (несвоєчасне перерахування) сплату єдиного внеску в сумі 488,39 грн., №0015651700 від 10.11.2014 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвочасну (несвоєчасне перерахування) сплату єдиного внеску в сумі 631,70 грн.
Таким чином, звернені до суду вимоги про скасування вказаних рішень відповідача - суб'єкта владних повноважень належать до майнових, оскільки їх безпосереднім наслідком є зміна складу майна позивача.
Отже, розмір судового збору, який підлягає сплаті при зверненні до суду з такою вимогою (вимогою майнового характеру ), виходячи з її розміру, становить 182,70 грн. Проте, згідно з доданою до позовної заяви квитанцією від 28.11.2014 року, позивач при зверненні до адміністративного суду сплатив судовий збір в сумі 73,08 грн., тобто не в повному розмірі.
З урахуванням вищевикладеного, суд позбавлений можливості вирішити питання щодо відкриття провадження у справі та призначення її до розгляду та, керуючись приписами ст.108 КАС України, приходить до висновку, що позовну заяву слід залишити без руху та надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.
Керуючись ст. ст. 105, 106, 108, 165, 185, 186, 254 КАС України, -
у х в а л и в :
Позовну заяву Хмільницького районного споживчого товариства до Хмільницька об"єднана державна податкова інспекція ГУ Міністерства доходів і зборів України у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування рішень залишити без руху.
Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом п'яти днів з дня отримання копії даної ухвали.
Копію даної ухвали направити позивачу для відома та виконання.
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Заброцька Людмила Олександрівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2014 |
Оприлюднено | 22.12.2014 |
Номер документу | 41923628 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні