Ухвала
від 26.05.2015 по справі 802/4228/14-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 802/4228/14-а

Головуючий у 1-й інстанції: Заброцька Л.О.

Суддя-доповідач: Залімський І. Г.

26 травня 2015 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Залімського І. Г.

суддів: Смілянця Е. С. Сушка О.О. ,

секретар судового засідання: Лозінська Н.В.,

за участі:

представника позивача: Шемети І.П.,

представника відповідача: Сидоришина М.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Хмільницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 05 березня 2015 року у справі за адміністративним позовом Хмільницького районного споживчого товариства до Хмільницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування рішень,

В С Т А Н О В И В :

В грудні 2014 року Хмільницьке районне споживче товариство звернулось до Вінницького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Хмільницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування рішень про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 05 березня 2015 року позов задоволено.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 05 березня 2015 року скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з'ясування обставин справи і, як наслідок, невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованої постанови.

Представник відповідача в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав у повному обсязі, просив вимоги, що в ній викладені, задовольнити.

Представник позивача заперечив проти задоволення апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, що з'явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, Хмільницьке районне споживче товариство зареєстроване перебуває на обліку у Хмільницькій ОДПІ та є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування ( а.с. 16, 18 ).

За період з січня по квітень 2014 року Хмільницьким районним споживчим товариством сплата єдиного внеску проводилась вчасно і в повному обсязі, що підтверджується платіжними дорученнями за вказані місяці, які містяться в матеріалах справи. Так, позивач за січень 2014 року перераховував єдиний внесок на р/р №37191201000223, а за лютий - березень 2014 року на р/р №37194201000231 УДКСУ Хмільник, код одержувача 38657693, назва одержувача Хмільницька ОДПІ, МФО банку одержувача 802015, єдиний внесок нараховано за зарплату, що підтверджується платіжними дорученнями ( а.с. 86-90 ).

Разом з цим, рішеннями Хмільницької ОДПІ №0015651700, №0015661700, №0015671700 від 10.11.2014 року, що отримані позивачем 18.11.2014 року, на підставі частини 10 та пункту 2 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування застосовано до Хмільницького районного споживчого товариства штрафні санкції та нараховано пеню за періоди 21.02.2014 - 17.03.2014 року, 21.02.2014 - 15.04.2014 року та 21.03.2014 - 17.04.2014 року ( а.с. 12-14 ).

Підставою прийняття вказаних рішень слугував висновок податкового органу про те, що Хмільницьке районне споживче товариство з січня 2014 року повинно було здійснювати відрахування єдиного внеску на рахунок міського бюджету, проте, підприємство продовжувало відрахування на рахунок районного бюджету, у зв'язку з чим єдиний внесок за січень 2014 року було зараховано на призначений рахунок несвоєчасно.

Позивач не погодився із рішеннями Хмільницької ОДПІ №0015651700, №0015661700, №0015671700 від 10.11.2014 року та оскаржив їх до суду.

Задовольняючи позов Хмільницького районного споживчого товариства суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не доведено вину в порушенні пункту 2 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464-VI), що виключає можливість застосування до відповідача адміністративно-господарські санкції згідно положень Закону № 2464-VI.

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції, зважаючи на наступне.

Частиною другою статті 6 Закону № 2464-VI встановлено обов'язок платника єдиного внеску своєчасно та у повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати такий внесок.

Починаючи з 11.08.2013 року набрали чинності положення ч. 5, 7 ст. 9 Закону № 2464-VI, відповідно до яких сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування.

При цьому частиною 8 статті 9 Закону № 2464-VI передбачено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.

Таким чином, з набранням чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» №406-VII від 04.07.2013 року, а саме з 11.08.2013 року функції з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування віднесено до компетенції органів доходів і зборів.

Отже, позивач з січня місяця 2014 року повинен був здійснювати перерахування єдиного внеску на новий рахунок до міського бюджету. Проте, Хмільницьке районне споживче товариство вчасно і в повному обсязі продовжувало сплачувати єдиний внесок на рахунок районного бюджету.

Встановлено, що 03 жовтня 2013 року Хмільницька ОДПІ проінформувала платників єдиного соціального внеску про зміну рахунків для сплати. Так, у газеті «Я та місто» за №40(00110) від 03 жовтня 2013 року розміщено оголошення, у якому Хмільницька ОДПІ проінформувала, що з метою реалізації норм Закону України від 04.07.2013 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» було відкрито нові рахунки в органах Державної казначейської служби для зарахування єдиного внеску, які введено в дію з 1 жовтня 2013 року, а також вказала реквізити та номера нових рахунків Хмільницької ОДПІ міста Хмільника та Хмільницького району для сплати платниками єдиного внеску ( а.с. 51 ).

16.01.2014 року Хмільницькою ОДПІ проведено річний семінар з платниками податків на тему «Практика застосування норм податкового законодавства України. Останні зміни», однак, згідно наданого відповідачем списку учасників семінару, представник позивача не був присутній на зазначеному заході (а.с. 49 - 50).

Позивач зазначає, що про обов'язок з 1 січня 2014 року здійснювати відрахування єдиного внеску на новий рахунок міського бюджету йому стало відомо лише у квітні 2014 року. Після встановлення даних обставин позивач двічі (14.04.2014 року та 20.10.2014 року) звертався до податкового органу з заявами щодо перерахування (перенесення ) сплачених до районного бюджету коштів по єдиному соціальному внеску за січень 2014 року по платіжному дорученню №3 від 05.02.2014 року на рахунок міського бюджету, однак останні не були вирішенні по суті (а.с. 84-91).

Відповідно до ч. 3 ст. 25 Закону № 2464-VI суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

Частиною 10 статті 25 Закону № 2464-VI передбачено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Згідно з п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464-VI за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску орган доходів і зборів накладає на платника єдиного внеску штраф у розмірі 10% своєчасно не сплачених сум.

Відповідно до пп. 2 п. 7.2 розділу VІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міндоходів України № 455 від 09.09.2013 року розрахунок фінансових санкцій за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску здійснюється на підставі даних карток особових рахунків платників. При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення після сплати (погашення) у повному обсязі недоїмки окремо за кожний період, за який сплачується єдиний внесок, незалежно від кількості випадків сплати за вказаний період.

Статтею 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Підставою застосування даного виду санкцій є винне, протиправне невиконання чи неналежне виконання суб'єктом господарювання своїх зобов'язань, передбачених чинним законодавством, що порушує права інших суб'єктів господарювання.

Таким чином, адміністративно-господарські санкції застосовуються до суб'єктів господарювання у діях яких наявна вина.

В даному випадку встановлено, що Хмільницьким районним споживчим товариством сплата єдиного внеску проводилась вчасно і в повному обсязі, тобто вимоги Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» позивачем були виконанні. Отже, висновки відповідача про порушення позивачем пункту 2 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» є безпідставними, а прийняті на підставі таких висновків рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - протиправними.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про відмову в задоволенні позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 198 та статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу Хмільницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 05 березня 2015 року - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.

Ухвала суду буде складена в повному обсязі 28.05.2015р.

Головуючий Залімський І. Г.

Судді Смілянець Е. С.

Сушко О.О.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2015
Оприлюднено02.06.2015
Номер документу44430110
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/4228/14-а

Ухвала від 26.12.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 16.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 26.05.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 14.04.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 14.04.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Постанова від 05.03.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 12.12.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні