ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 У Х В А Л А про залишення позовної заяви без розгляду в частині позовних вимог 15 грудня 2014 року № 813/5375/14
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лейко-Журомської М.В.,
секретар судового засідання Єдинак Г.Б.,
за участю представника позивача Красіцької Т.Г., представника відповідача Боровця М.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Буському районі Львівської області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Авангард» про стягнення заборгованості
в с т а н о в и в:
Управління Пенсійного фонду України в Буському районі Львівської області звернулось до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Авангард» про стягнення заборгованості в сумі 14 214,45 грн. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, покриваються підприємствами, на яких було набуто пільговий стаж. Оскільки гр. ОСОБА_3 працював трактористом-машиністом у Сільськогосподарському товаристві з обмеженою відповідальністю «Авангард», то відповідач повинен відшкодовувати Управлінню Пенсійного фонду України в Буському районі Львівської області суму фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначеної гр. ОСОБА_3 Проте відповідачем не сплачено суму відшкодування за січень 2013 року по липень 2014 року в розмірі 14 214,45 грн., тому позивач звернувся з позовом до суду.
Відповідно до частини 1 статті 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Частиною 2 статті 99 КАС України передбачено, що для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень.
З аналізу наведених норм можна дійти висновку, що для звернення суб'єкта владних повноважень до адміністративного суду з позовом встановлено загальний строк - шість місяців, який обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог, якщо КАС України або іншим законом не встановлено спеціальний строк та порядок його обчислення.
Постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1 затверджено Інструкцію про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України (далі - Інструкція № 21-1).
Інструкція № 21-1 розроблена відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування».
Відповідно до пункту 1.2 Інструкції № 21-1 ця Інструкція визначає процедуру добровільної участі осіб у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, а також відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Розділ 6 Інструкції № 21-1 визначає порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Відповідно до пункту 6.1 Інструкції № 21-1 відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Згідно з пунктом 6.8 Інструкції № 21-1 підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій.
Частина 15 статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначає, що строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
З визначених у статті 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» понять «пенсія» та «страхові внески» вбачається, що заборгованість перед органами Пенсійного фонду України з відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій та недоїмка зі сплати страхових внесків не є тотожними поняттями, оскільки страховий внесок не є пенсією, призначеною на пільгових умовах.
Отже, чинне законодавство не передбачає спеціальних строків або їх відсутність щодо стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, а положення частини 15 статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» не можуть бути застосовані до спірних відносин у цій справі.
Також до вказаних відносин не можуть бути застосовані строки, які визначені в статті 102 Податкового кодексу України, оскільки витрати на виплату та доставку пільгових пенсій не є податком.
Тому під час вирішення питання щодо строків звернення до адміністративного суду з вказаним позовом, слід застосовувати визначений частиною 2 статті 99 КАС України шестимісячний строк, який обчислюється з дня виникнення підстав, що дають Пенсійному органу право на пред'явлення цих вимог.
Враховуючи те, що пунктом 6.8 Інструкції № 21-1 підприємствам встановлено обов'язок по сплаті коштів по відшкодуванню нарахованих сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах до 25-го числа кожного місяця, то наступний день (26 число місяця), є днем з якого починається перебіг шестимісячного строку звернення до суду Пенсійного фонду з позовом про стягнення своєчасно не внесених коштів.
З матеріалів справи судом встановлено, що заборгованість зокрема в сумі 9 331,89 грн. яку Управління Пенсійного фонду України в Буському районі Львівської області просить стягнути з відповідача стосується періоду з січня по грудень 2013 року, однак адміністративний позов до суду подано 30.07.2014 року, тобто з пропуском строку звернення до адміністративного суду.
Статтею 100 КАС України передбачено можливість визнання судом причин пропуску строку звернення до суду поважними.
Поважними причинами визнаються лише такі обставини, які є об'єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, що звернулась з адміністративним позовом, пов'язані з дійсно істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій та підтверджені належним чином.
Згідно з імперативною нормою частини 1 статті 100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд за заявою особи, яка його подала, не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.
Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 155 КАС України суд своєю ухвалою залишає позовну заяву без розгляду, якщо позовну заяву подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до адміністративного суду і суд не знайшов підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними.
Враховуючи те, що позивачем пропущено строк звернення до адміністративного суду в частині стягнення 9 331,89 грн., а з позовної заяви та доданих до неї матеріалів не вбачається підстав для визнання причин пропуску цього строку поважними, позов в цій частині підлягає залишенню без розгляду.
Залишення позовної заяви без розгляду не позбавляє позивача права повторно звернутись до суду.
Керуючись ст. ст. 99, 100, 155, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України суд
у х в а л и в:
позовну заяву Управління Пенсійного фонду України в Буському районі Львівської області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Авангард» в частині позовних вимог щодо стягнення заборгованості в сумі 9 331,89 грн. - залишити без розгляду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подала, до суду апеляційної інстанції.
Ухвала суду, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст ухвали виготовлено 18 грудня 2014 року
Суддя М.В. Лейко-Журомська
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.12.2014 |
Оприлюднено | 23.12.2014 |
Номер документу | 41949587 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лейко-Журомська Майя Вікторівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лейко-Журомська Майя Вікторівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лейко-Журомська Майя Вікторівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лейко-Журомська Майя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні