Постанова
від 24.12.2014 по справі 815/6767/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/6767/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 грудня 2014 року м.Одеса

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Кипаренко Н.Ю.

Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 27.06.2014р. №37-15 щодо визначення суми податкового зобов'язання по орендній платі за землю у загальному розмірі 50293,77грн., -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Донецькій області від 27.06.2014р. №37-15 щодо визначення суми податкового зобов'язання по орендній платі за землю у загальному розмірі 50293,77грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідно до ст.6 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від 2 вересня 2014року №1669-VII під час проведення антитерористичної операції звільнити суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності. Перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, затверджено Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. №1053-р, місто Артемівськ віднесено до населеного пункту, на території якого здійснювалась антитерористична операція. У зв'язку з чим, на думку позивача, особа, котра є користувачем земельних ділянок державної та комунальної власності, на період проведення антитерористичної операції повинна бути звільнена від плати за землю.

Відповідач - Артемівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів в Донецькій області, з позовними вимогами не погоджується та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (від 22.12.2014р. вхід.№31969/14), наголошуючи, зокрема, на правомірності винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 27.06.2014р. №37-15 щодо визначення суми податкового зобов'язання по орендній платі за землю у загальному розмірі 50293,77грн., оскільки укладений 01.11.2013р. між Артемівською міською радою та ФОП ОСОБА_1 Договір оренди земельної ділянки комунальної власності територіальної громади м.Артемівськ до теперішнього часу є чинним та в добровільному або судовому порядку не розірвано. Також, відповідач наголошує, що Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.11.2014р. №1079-р «Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053» зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014р. №1053 "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція".

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Таким чином, з урахуванням того, що представник відповідача - Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Донецькій області у судове засідання 24.12.2014р. не з'явився, а також з огляду на відсутність потреби у витребуванні додаткових доказів, виклику у судове засідання свідка, експерта, судом ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч.6 ст.128 КАС України.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного податкового законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 27.06.2014р. Артемівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів в Донецькій області винесено податкове повідомлення-рішення №37-15 щодо визначення суми податкового зобов'язання по орендній платі за землю у загальному розмірі 50293,77грн.

Не погодившись з означеним податковим повідомленням-рішенням від 27.06.2014р. №37-15 щодо визначення суми податкового зобов'язання по орендній платі за землю у загальному розмірі 50293,77грн., позивач - ОСОБА_1 звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою про визнання його протиправним та скасування.

Так, на думку суду, оскаржуване позивачем податкове повідомлення-рішення Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Донецькій області від 27.06.2014р. №37-15 щодо визначення суми податкового зобов'язання по орендній платі за землю у загальному розмірі 50293,77грн., винесено контролюючим органом правомірно, та з урахуванням положень чинного податкового законодавства, виходячи з наступного.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В силу п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як встановлено судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, 05.02.2014р. ОСОБА_1 звернулась до Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Донецькій області із заявою №С-716, у якій просила зареєструвати її платником орендної плати за землю, за результатами розгляду якої, податковим органом зареєстровано ОСОБА_1 платником орендної плати за землю.

Відповідно до п.15.1 ст.15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно з п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Судом з»ясовано, що 01.11.2013р. між Артемівською міською радою (Орендодавець) та фізичною особою ОСОБА_1 (Орендар) укладено Договір оренди земельної ділянки комунальної власності територіальної громади м.Артемівськ, відповідно до п.п.1,2,5 якого Орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку яка знаходиться у АДРЕСА_2. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,3228га., кадастровий №1410300000:00:023:0240. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 1942804,08грн. (60186грн. за 1кв.м.). Згідно з п.п.8-10 означеного правочину, договір укладено на 5 років. Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі та строки встановлені Податковим кодексом України. Розмір річної орендної плати складає 58284,37грн., розмір місячної орендної плати складає 4857,03грн. Орендна плата вноситься не пізніше 30 числа, наступного за звітним місяця.

Також, між Артемівською міською радою (Орендодавець) та фізичною особою ОСОБА_1 (Орендар) підписано Акт приймання-передачі об'єкту оренди, відповідно до якого Орендодавець передав, а Орендар прийняв земельну ділянку, межі якої встановлено на місцевості, яка знаходиться по АДРЕСА_2, загальною площею 0,3228га., кадастровий №1410300000:00:023:0240.

Згідно з п.п.14.1.136 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до п.288.4 ст.288 Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Як встановлено судом та зазначено вище, відповідно до п.п.9, 10 Договору оренди земельної ділянки комунальної власності територіальної громади м.Артемівськ від 01.11.2013р. орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі та строки встановлені Податковим кодексом України. Розмір річної орендної плати складає 58284,37грн., розмір місячної орендної плати складає 4857,03грн. Орендна плата вноситься не пізніше 30 числа, наступного за звітним місяця.

При цьому, позивачем - ОСОБА_1 до суду не надано жодних доказів на підтвердження того, що укладений між Артемівською міською радою (Орендодавець) та фізичною особою ОСОБА_1 (Орендар) Договір оренди земельної ділянки комунальної власності територіальної громади м.Артемівськ від 01.11.2013р. наразі сторонами розірвано, та він не є дійсним.

Судом встановлено, що Указом Президента України №405/2014 від 14.04.2014р. «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України".

Тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення визначено Законом України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від 2 вересня 2014року №1669-VII (зі змінами та доповненнями), відповідно до ст.1 якого період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року N 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України. Територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року №405/2014.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» під час проведення антитерористичної операції звільнити суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.

Приписами ст.11 означеного Закону Кабінет Міністрів України зобов'язано у десятиденний строк з дня опублікування цього Закону затвердити перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014року №405/2014, у період з 14 квітня 2014 року до її закінчення.

Таким чином, судом встановлено, що перелік земельних ділянок державної та комунальної власності, на які розповсюджуються пільги, встановлені ст.6 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», визначається виходячи з переліку населених пунктів, на території яких здійснюється антитерористична операція, згідно переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до вимог п.5 ст.11 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції».

З метою впорядкування офіційного оприлюднення нормативно-правових актів, що їх приймають Верховна Рада України, Президент України, Кабінет Міністрів України, забезпечення регулювання суспільних правовідносин на основі чинних актів, запобігання перекрученням їх змісту, визначення порядку набрання ними чинності, відповідно до статті 57, частин другої та п'ятої статті 94, частини другої статті 102 Конституції України, Президентом України 10.06.1997р. прийнято Указ №503/97 «Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності» (зі змінами та доповненнями), відповідно до п.5 якого нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо більш пізній строк набрання ними чинності не передбачено в цих актах. Акти Кабінету Міністрів України, які визначають права і обов'язки громадян, набирають чинності не раніше дня їх опублікування в офіційних друкованих виданнях.

Згідно з п.3 Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014року №405/2014, він набирає чинності з дня його опублікування, котре відбулося 14.04.2014р. на сайті виконуючого обов'язки Президента України, та в офіційному віснику Президента України - 15.04.2014р.

Відповідно до ч.1 ст.11 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Судом встановлено, що Закон України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» опублікований в офіційному виданні - газеті «Голос України», зокрема, 14.10.2014р, у зв'язку з чим набрав чинності 15.10.2014р.

На виконання абзацу третього пункту 5 статті 11 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" Кабінетом Міністрів України 30 жовтня 2014р. прийнято Розпорядження №1053-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція», яким затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.

Водночас, судом встановлено, що Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014р. №1079-р «Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014р. №1053» зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014р. №1053.

Таким чином, судом встановлено, що наразі Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014р. №1079-р «Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014р. №1053» зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014р. №1053, яким затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, а відтак позивач - ОСОБА_1, земельна ділянка якої знаходиться у АДРЕСА_2, не звільнена від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.

Отже, з урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку щодо правомірності та ґрунтовності донарахування Артемівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів в Донецькій області позивачу орендної плати за землю у загальному розмірі 50293,77грн.

Вищевикладене спростовує твердження позивача, наведені у позовній заяві.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.ч.1,4 ст.70 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Відповідно до ч.ч.1,3 ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно зі ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відтак, беручи до уваги наведене та оцінюючи надані сторонами по справі письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 до Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 27.06.2014р. №37-15 щодо визначення суми податкового зобов'язання по орендній платі за землю у загальному розмірі 50293,77грн., не обґрунтовані, документально не підтверджені, не ґрунтуються на положеннях чинного законодавства, отже задоволенню не підлягають.

У зв'язку з тим, що у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю, витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача, відповідно до положень ст.94 КАС України.

Керуючись ст.ст.2, 4, 7-9, 11, 12, 69, 71, 94, ст.ст.158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 27.06.2014р. №37-15 щодо визначення суми податкового зобов'язання по орендній платі за землю у загальному розмірі 50293,77грн., відмовити.

2. Стягнути із ОСОБА_1 (65049, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь державного бюджету України судовий збір у сумі 1644(одна тисяча шістсот сорок чотири)грн. 30коп.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2014
Оприлюднено30.12.2014
Номер документу42022859
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6767/14

Ухвала від 09.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 11.03.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Постанова від 24.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 15.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 05.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 01.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні