cpg1251 ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 О К Р Е М А У Х В А Л А
25 грудня 2014 року № 813/6371/14
Львівський окружний адміністративний суд у складі :
головуючого - судді Костецького Н.В.
за участю секретаря судового засідання Приймака С.І.
представника позивача Московича А.Я.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Техніка для бізнесу» до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання протиправними дій та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
Під час розгляду адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю«Техніка для бізнесу» ( далі- ТзОВ «Техніка для бізнесу») до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області (далі - ДПІ у Галицькому районі м. Львова) про визнання протиправними дій та скасування податкових повідомлень-рішень, суд виявив порушення закону, яке полягає в наступному.
15.04.2014 року ДПІ у Галицькому районі м. Львова за наслідками перевірки ТзОВ «Техніка для бізнесу» було складено акт № 238/13-04-22-01/22396671 «Про результати позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Техніка для бізнесу» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 по 01.09.2013 року; з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства при здійсненні взаємовідносин з ТзОВ «Інтерпроцесор» (ЄДРПОУ:36258064) за період з 01.01.2010 року по 01.09.2013 року (далі - акт перевірки).
На підставі даного акта, ДПІ у Галицькому районі м. Львова 06.05.2013 року було прийнято податкові повідомлення - рішення: № 0001642201, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 20 186 502,08 грн. (за основним платежем 20 154 183,00 грн., штрафні (фінансові) санкції 32 319,08 грн.) та № 0001652201, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 10 357 203,97 грн. (за основним платежем 7 865 111,57 грн., штрафні (фінансові) санкції 2 492 092,40грн.)
04.06.2014 року акт перевірки № 238/13-04-22-01/22396671 від 15.04.2014 року з порушенням встановленої процедури проведення та оформлення перевірок було викладено в новій редакції.
На підставі викладення акта перевірки в новій редакції, було прийнято податкові повідомлення - рішення № 0002062201 (по податку на додану вартість, яким визначено грошове зобов'язання в розмірі 4 818 334,62 грн.) та № 0002072201 (по податку на прибуток, яким визначено грошове зобов'язання 334 906,69 грн.)
Вказаний акт перевірки в новій редакції разом із податковими повідомленнями - рішеннями № 0002062201 та №20002072201 від 04.06.2014 року надіслано ТзОВ «Техніка для бізнесу» супровідним листом № 6232/13-04-22-01 від 04.06.2014 року.
ТзОВ «Техніка для бізнесу» оскаржило винесені 04.06.2014 року податкові повідомлення - рішення до ГУ Міндоходів у Львівській області в порядку адміністративного оскарження.
11.07.2014 року рішенням Головного управління Міндоходів у Львівській області № 16832/10/13-01-10-08-05/1001 «Про результати розгляду скарг» було залишено без змін податкові повідомлення - рішення ДПІ у Галицькому районі м. Львова № 0001642201, № 0001652201 від 06.05.2014 року; № 0002062201, № 0002072201 від 04.06.2014 року, а скарги ТзОВ «Техніка для бізнесу» № 1205/14-2 від 12.05.2014 року та 1206/14-2 від 12.06.2014 року - без задоволення.
Дії посадових осіб ДПІ у Галицькому районі м. Львова щодо викладення 04.06.2014 року акта перевірки № 238/13-04-22-01/22396671 від 15.04.2014 року у новій редакції та прийняття на його підставі додаткових повідомлень - рішень є протиправними з огляду на наступне.
Позапланова виїзна перевірка ТзОВ «Техніка для бізнесу» (на підставі наказу № 241 від 01.04.2014 року) проводилася з 25.03.2014 року по 08.04.2014 року.
15.04.2014 року (на 5-й робочий день після закінчення перевірки) ДПІ у Галицькому районі м. Львова було складено акт перевірки № 238/13-04-22-01/22396671 (у первісному вигляді).
Даний акт перевірки ТзОВ «Техніка для бізнесу» отримано 22.04.2014 року. Враховуючи те, що заперечень на акт перевірки ТзОВ «Техніка для бізнесу» не подавалося, ДПІ у Галицькому районі м. Львова 06.05.2014 року (в межах 10 робочих днів з дня вручення акту перевірки) прийнято податкові повідомлення - рішення № 0001642201 та № 0001652201, на які 12.05.2014 року ТзОВ «Техніка для бізнесу» було подано первинну скаргу № 1205/14-2.
Після проведення вказаної позапланової перевірки ТзОВ «Техніка для бізнесу» та складення за її результатами 15.04.2014 року акта перевірки № 238/13-04-22-01/22396671, ДПІ у Галицькому районі м. Львова в супереч нормам Податкового кодексу України, які регулюють порядок проведення позапланової перевірки та оформлення її результатів, 04.06.2014 року виклала акт перевірки від 15.04.2014 року № 238/13-04-22-01/22396671 у новій редакції. Причинами такого виправлення (як зазначає ДПІ у Галицькому районі м. Львова у листі № 6232/13-04-22-01 від 04.06.2014 року) стали технічні збої у ІС «Податковий блок».
Нормами чинного Податкового кодексу України та підзаконних нормативно - правових актів, що регулюють порядок оформлення матеріалів перевірок, відсутній порядок та підстави внесення змін до акта перевірки, який вже складено та вручено платнику податків. Крім цього, викладення акту перевірки в новій редакції поза встановленими термінами його складання (5 робочих днів після закінчення терміну перевірки - в даному випадку перевірка завершилася 08.04.2014 року) є грубим порушенням порядку оформлення матеріалів перевірок, а тому прийняття на його підставі податкових повідомлень - рішень № 0002062201, № 0002072201 від 04.06.2014 року є незаконним.
Разом із актом перевірки, викладеним у новій редакції ДПІ у Галицькому районі м. Львова надіслано додаткові повідомлення - рішення № 0002062201 та № 0002072201 датовані 04.06.2014 року. Таким чином, ДПІ порушено норми ст. 86 Податкового кодексу України, за відповідно до якої повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки. У даному випадку вручення податкових повідомлень - рішень відбулося разом із врученням акту перевірки (у новій редакції).
Вказаними неправомірними діями посадові особи ДПІ у Галицькому районі м. Львова порушили право ТзОВ «Техніка для бізнесу» на надання своїх зауважень до акту перевірки, яке передбачено п. 86,7 ст. 86 Податкового кодексу України та право надання документів, визнаних в акті перевірки як відсутніх.
Нормами Податкового кодексу України (далі - ПК України) детально визначено процедуру проведення позапланових перевірок, порядок оформлення матеріалів перевірок та порядок і строки прийняття податкових повідомлень - рішень податковими органами.
Строки складення акту перевірки чітко визначені у п. 86.3 ст. 83 Податкового кодексу України, згідно якого акт (довідка) документальної виїзної перевірки, що визначено статтями 77 і 78 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, та реєструється у контролюючому органі протягом п'яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку.
Один примірник акта або довідки про результати виїзної планової чи позапланової документальної перевірки у день його підписання або відмови від підписання вручається або надсилається платнику податків чи його законному представнику.
Після отримання примірника акта перевірки платник податків у відповідності до п.86.7 ст. 86 ПК України має право подати свої зауваження до акту перевірки: у разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податків протягом п'яти робочих днів з дня отримання акта (довідки). Такі заперечення розглядаються контролюючим органом протягом п'яти робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв'язку з необхідністю з'ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень.
Як визначено нормами п.86.8 ст. 86 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.
Описані вище порушення не були виявлені та усунуті посадовими особами ДПІ у Галицькому районі м. Львова, які приймали рішення на підставі висновків акту перевірки, викладеного у новій редакції, а також посадовими особами ГУ Міндоходів у Львівській області особами, які безпосередньо проводили розгляд первинної скарги на податкові повідомлення - рішення № 0002062201, № 0002072201 від 04.06.2014 року.
Внаслідок порушення порядку проведення перевірки, оформлення матеріалів перевірки, прийняття податкових повідомлень - рішень та не виявлення таких порушень під час розгляду первинної скарги виник судовий спір.
Суд звертає увагу, що відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
-на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
-з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
-обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
-безсторонньо (неупереджено);
-добросовісно;
-розсудливо;
-з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
-пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
-з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
-своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Встановлені судом обставини свідчать про те, що зазначені вище вимоги виконані не були. Відповідно до ст. 166 КАС України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону. Про вжиті заходи суд повідомляється не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали.
З урахуванням виявлених порушень податкового законодавства, суд вважає за доцільне направити окрему ухвалу до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.
Керуючись ст.ст. 17-19, 160-163, 166 КАС України, -
УХВАЛИВ:
Окрему ухвалу скерувати в Головне управління Державної фіскальної служби у Львівській області для вжиття заходів щодо виявлення причин порушення податкового законодавства, зазначених у мотивувальній частині ухвали, та вжиття дієвих заходів до їх усунення.
Про вжиті заходи повідомити Львівський окружний адміністративний суд не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали.
Окрема ухвала може бути оскаржена особами, інтересів яких вона стосується.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.
Ухвала суду набирає законної сили у порядку, встановленому ст.254 КАС України.
В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину ухвали.
Повний текст ухвали складено 30.12. 2014 року.
Суддя Костецький Н.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2014 |
Оприлюднено | 06.01.2015 |
Номер документу | 42099866 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні