Постанова
від 25.12.2014 по справі 813/6371/14
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 грудня 2014 року № 813/6371/14

Львівський окружний адміністративний суд у складі :

головуючого - судді Костецького Н.В.

за участю секретаря судового засідання Приймака С.І.

представника позивача Московича А.Я.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Техніка для бізнесу» до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання протиправними дій та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Техніка для бізнесу» (далі - ТзОВ «Техніка для бізнесу») звернулось до Львівського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області (далі - ДПІ у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області, відповідач), у якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення № 0001642201, № 0001652201 від 06.05.2014 року та № 0002072201, № 0002062201 від 04.06.2014 року. Під час судового розгляду справи позивач збільшив свої позовні вимоги і окрім позовних вимог про скасування перелічених податкових повідомлень - рішень, просив визнати протиправними дії посадових осіб ДПІ у Галицькому районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області щодо викладення 04.06.2014 року акту перевірки № 238/13-04-22-01/22396671 від 15.04.2014 року у новій редакції та прийняття на основі такого акту нових (додаткових) повідомлень - рішень № 0002072201 та № 0002062201 від 04.06.2014 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про безпідставність висновків податкового органу, яких він дійшов за результатами позапланової виїзної перевірки позивача з питань дотримань податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 по 01.09.2013, результати якої оформлені актом перевірки № 238/13-04-22-01/22396671 від 15.04.2014 року, оскільки кожна фінансово-господарська операція ТзОВ «Техніка для бізнесу» з його контрагентами підтверджується первинними документами, та належним чином відображена у податкових деклараціях. Акт перевірки не містить достатніх доказів факту порушення ТзОВ «Техніка для бізнесу» вимог податкового законодавства, тому винесені на його підставі податкові повідомлення - рішення є незаконними. Крім цього відповідачем незаконно винесено податкові повідомлення-рішення № 0002072201 та № 0002062201 від 04.06.2014 року, оскільки було допущено порушення процедури їх прийняття, а також незаконно викладено акт перевірки у новій редакції. Вважає незаконними дії посадових осіб ДПІ у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області щодо викладення акту перевірки № 238/13-04-22-01/22396671 в новій редакції, та прийняття на його основі додаткових податкових повідомлень - рішень, оскільки такі здійснені з порушенням процедури оформлення та реалізації матеріалів перевірки.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав суду додаткові пояснення та письмові докази, просив суд позов задовольнити повністю з підстав зазначених у позовній заяві та заяві про збільшення позовних вимог.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату і час його проведення. У судовому засіданні 11.12.2014 року проти задоволення позовних вимог заперечила у повному обсязі з підстав, викладених в поданих суду письмових запереченнях. Додатково пояснивши, що ДПІ у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області при перевірці діяла в межах норм ПК України. Просила суд відмовити у задоволенні позову повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Завданням адміністративного судочинства, відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), є захист прав, свобод та інтересі фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

До адміністративних судів згідно з ч.2 цієї ж статті можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо такі рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Судом згідно матеріалів справи встановлено, що ТзОВ «Техніка для бізнесу» зареєстровано виконавчим комітетом Львівської міської ради 28.07.1997 року. 03.12.2010 року виконавчим комітетом Львівської міської ради здійснено перереєстрацію та видано нове свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 719435 (номер запису в ЄДР про заміну свідоцтва про державну реєстрацію № 1 415 107 0013 001623).

Відповідно до довідки з управління статистики серії АА № 297862 від 27.01.2011 року основними видами діяльності ТзОВ «Техніка для бізнесу» є оптова торгівля офісною технікою та устаткуванням, діяльність у сфері інжинірингу, електромонтажні роботи, виробництво електронно - обчислювальних машин та іншого устаткування для оброблення інформації, монтаж та установлення електронно - обчислювальних машин та іншого устаткування для оброблення інформації, діяльність автомобільного вантажного транспорту.

Судом встановлено, що посадовими особами ДПІ у Галицькому районі м. Львова проведена позапланова виїзна перевірка фінансово-господарської діяльності ТзОВ «Техніка для бізнесу» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 року по 01.09.2013 року; з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства при здійсненні взаємовідносин з ТзОВ «Інтерпроцесор» (ЄДРПОУ 36258064) за період з 01.01.2010 року по 01.09.2013 року.

За результатами якої складено акт від 15.04.2014 року № 238/13-04-22-01/22396671 (далі - акт перевірки), у висновках якого зафіксовано порушення позивачем вимог податкового законодавства, а саме:

-п.5.2.1 п.5.2, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5, п.п.11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», п.138.1, п.138.2 ст.138, п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на прибуток за перевіряємий період на загальну суму 20 154 183,00 грн.

-п.198.1, п. 198.2, п.198.3, 198.6 ст. 198, п.201.1, п.201.4, п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на додану вартість за перевіряємий період на загальну суму 7 865 111,57 грн.

За наслідками проведеної перевірки, ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято податкові повідомлення - рішення від 06.05.2013 року: № 0001642201, яким ТзОВ «Техніка для бізнесу» визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 20 186 502,08 грн. (за основним платежем 20 154 183,00 грн., штрафні (фінансові) санкції 32 319,08 грн.) та № 0001652201, яким ТзОВ «Техніка для бізнесу» визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 10 357 203,97 грн. (за основним платежем 7 865 111,57 грн., штрафні (фінансові) санкції 2 492 092,40грн.)

Зазначені податкові повідомлення-рішення оскаржувались в адміністративному порядку та залишені за результатами розгляду без змін.

Після початку процедури адміністративного оскарження податкових повідомлень - рішень від 06.05.2013 року: № 0001642201 та № 0001652201, ДПІ у Галицькому районі м. Львова 04.06.2014 року надіслала на адресу ТзОВ «Техніка для бізнесу» супровідний лист, в додатках до якого містився акт перевірки № 238/13-04-22-01/22396671 від 15.04.2014 року (викладений у новій редакції) та прийняті на його підставі додаткові податкові повідомлення - рішення: № 0002072201 від 04.06.2014 року, яким ТзОВ «Техніка для бізнесу» визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 334 906,69 грн. (основний платіж - 334 906,69 грн., штрафна (фінансова) санкція - 0,00 грн.) та № 0002062201 від 04.06.2014 року, яким ТзОВ «Техніка для бізнесу» визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 4 818 334,62 грн. (основний платіж - 3 634 031,59 грн., штрафна (фінансова) санкція - 1 184 303,03 грн.).

Зазначені податкові повідомлення-рішення також оскаржувались в адміністративному порядку та залишені за результатами розгляду без змін.

Оцінивши за вимогами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд частково погоджується з доводами ТзОВ «Техніка для бізнесу» виходячи з наступного.

Як вбачається зі змісту акту перевірки, Відповідачем зроблено висновок про безтоварність господарських операцій ТзОВ «Техніка для бізнесу» з контрагентами ТзОВ «Інтерпроцесор», ТзОВ «ЮГ-Експрес», ТзОВ «Фрейя Технолоджі», ТзОВ «Тернар Логік ПСВ», ПП «Румеб», ТзОВ «РМ-Техно», ПП «Ново-Ком», ТзОВ «Комп-Плюс», ТзОВ «ГІПЕРІОН-2010», ТзОВ «Альт-таб-системс», ТзОВ «Інтелектуальні технології відеоспостереження», ТзОВ «Торговий дім ІТ Рішень», ТзОВ «ГАЛСЕРВІС ІТ» за період який охоплювався перевіркою.

Безтоварність таких операцій в акті перевірки обґрунтована наявною в Відповідача інформацією про контрагентів, відсутністю заявок на постачання товарів; документів, що підтверджують якість товарів; актів приймання-передачі товарів по якості. Крім цього, як зазначає Відповідач в акті перевірки, у видаткових накладних не розшифровано підпису особи, яка відвантажила товар; в ТТН не вказано адреси складів Постачальників, а зазначено тільки місто, в деяких випадах факт транспортування товарів по кількох видаткових накладних оформлявся однією ТТН.

Відповідно до ч.1 ст.138 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

За правилами, встановленими ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається відповідно до ч.2 ст.71 КАС України на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч.1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, га інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

З приводу проведення позивачем фінансово - господарських операцій з контрагентами, судом встановлено наступне:

Щодо господарських операцій з ТзОВ «РМ - Техно».

ТзОВ «Техніка для бізнесу» придбало у ТзОВ «РМ - Техно» товари (ліцензійні ключі до програмного забезпечення, модулі, плати) відповідно до видаткової накладної № РМТ-002293 від 12.08.2011 року на загальну суму 61 746,12 грн., в т.ч. ПДВ 10 291,02 грн. Товар приймався посадовою особою ТзОВ «Техніка для бізнесу» Запорожець О.Г. на підставі довіреності на прийняття ТМЦ № К001202 від 12.08.2011 року.

По факту реалізації товарів, ТзОВ «РМ - Техно» виписано податкову накладну № 127 від 12.08.2011 року на загальну суму 61 746,12 грн., в т.ч. ПДВ 10 291,02 грн.

Придбаний у вищевказаних контрагентів товар був реалізований.

Крім цього, ТзОВ «РМ - Техно» надано послуги ТзОВ «Техніка для бізнесу», які полягали у проведенні курсу навчання за програмою «Монтаж та програмування обладнання Avaya IP Office». Факт надання вказаних послуг підтверджується актом здачі - приймання робіт № РМТ0000576 від 28.02.2011 року та податковою накладною № 440 від 21.02.2011 року на загальну суму 4 300,03 грн., в т.ч. ПДВ 716,67 грн.

Розрахунки за придбані товари відбулися у безготівковій формі, шляхом переказу коштів на розрахунковий рахунок ТзОВ «РМ - Техно», заборгованість відсутня.

Факти здійснення вказаних господарських операцій відображено у податкових деклараціях з ПДВ (зокрема у додатку № 5) ТзОВ «Техніка для бізнесу» та ТзОВ «РМ - Техно».

Щодо господарських операцій з ТзОВ «Інтелектуальні Технології Відеоспостереження».

ТзОВ «Техніка для бізнесу» придбало у ТзОВ «Інтелектуальні Технології Відеоспостереження» товари (програмне забезпечення) відповідно до видаткових накладних: № РН-007 від 27.01.2012 року на загальну суму 8 626,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 437,67 грн. та № РН-008 від 27.01.2012 року на загальну суму 26 254,00 грн., в т.ч. ПДВ 4 375,67 грн. Товар приймався посадовою особою ТзОВ «Техніка для бізнесу» Богданець В.О. відповідно до довіреності на отримання ТМЦ № К001423 від 27.01.2012 року.

У зв'язку з тим, що ТзОВ «Техніка для бізнесу» придбавало вказаний товар шляхом здійснення попередньої оплати, податкові накладні № 12 (на загальну суму 8 626,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 437,67 грн.) та № 13 (26 254,00 грн., в т.ч. ПДВ 4 375,67 грн.) були виписані ТзОВ «Інтелектуальні Технології Відеоспостереження» по першій події (оплата за товар) 24.01.2012 року.

Розрахунки за придбані товари відбулися у безготівковій формі, шляхом переказу коштів на розрахунковий рахунок ТзОВ «Інтелектуальні Технології Відеоспостереження», заборгованість відсутня. Придбане програмне забезпечення в подальшому було реалізовано ТзОВ «Західноукраїнський автомобільний дім».

Факти здійснення вказаних господарських операцій відображено у податкових деклараціях з ПДВ (зокрема у додатку № 5) ТзОВ «Техніка для бізнесу» та ТзОВ «Інтелектуальні Технології Відеоспостереження».

Щодо господарських операцій з ТзОВ «Юг - Експрес».

Відповідно до умов договору постачання № 1911-1 від 19.11.2012 року ТзОВ «Техніка для бізнесу» (покупець) придбало у ТзОВ «Юг - Експрес» (постачальник) товари (телевізори марки Toshiba) на загальну суму 245 030,00 грн., в т.ч. ПДВ 40 838,34 грн. відповідно до видаткових накладних: № РН-0000165 від 20.11.2012 року на загальну суму 48 880,00 грн., в т.ч. ПДВ 8 146,67 грн.; № РН-0000176 від 03.12.2012 року на загальну суму 75 300,00 грн., в т.ч. ПДВ 12 550,00 грн.; № РН-0000214 від 18.12.2012 року на загальну суму 25 200,00 грн., в т.ч. ПДВ 4 200,00 грн.; № РН-0000217 від 24.12.2012 року на загальну суму 25 200,00 грн., в т.ч. ПДВ 4 200,00 грн.; № РН-0000002 від 09.01.2013 року на загальну суму 25 200,00 грн., в т.ч. ПДВ 4 200,00 грн.; № РН-00000014 від 17.01.2013 року на загальну суму 45 250,00 грн., в т.ч. ПДВ 7 541,67 грн.

Відповідно до умов договору (п.п. 2.4; 2.6), товар доставлявся до складських приміщень ТзОВ «Техніка для бізнесу» за рахунок (засобами) Продавця - ТзОВ «Юг - Експрес». ТзОВ «Техніка для бізнесу» не зберігалися товарно - транспортні накладні, на підставі яких ТзОВ «Юг - Експрес» здійснювало поставку товару, оскільки ТзОВ «Техніка для бізнесу» не понесло витрат на транспортування товарів і відповідно не включало такі витрати до валових витрат.

Товари приймалися посадовими особами ТзОВ «Техніка для бізнесу» Облогіним О.В. (на підставі довіреностей на приймання ТМЦ: №Л-16110001 від 16.11.2012 року; № Л-03120001 від 03.12.2012 року; № Л-18120001 від 18.12.2012 року; № Л-24120008 від 24.12.2012 року; №Л-09010002 від 09.01.2012 року) та Григорчуком І.Р. (на підставі довіреності на приминання ТМЦ №К-001877 від 17.01.2013 року).

По факту реалізації товарів ТзОВ «Юг - Експрес» складено податкові накладні: № 17 від 20.11.2012 року на загальну суму 48 880,00 грн., в т.ч. ПДВ 8 146,67 грн.; № 2 від 03.12.2012 року на загальну суму 75 300,00 грн., в т.ч. ПДВ 12 550,00 грн.; № 40 від 18.12.2012 року на загальну суму 25 200,00 грн., в т.ч. ПДВ 4 200,00 грн.; № 43 від 24.12.2012 року на загальну суму 25 200,00 грн., в т.ч. ПДВ 4 200,00 грн.; № 3 від 09.01.2013 року на загальну суму 25 200,00 грн., в т.ч. ПДВ 4 200,00 грн.; № 14 від 17.01.2013 року на загальну суму 45 250,00 грн., в т.ч. ПДВ 7 541,67 грн.

Розрахунки за придбані товари відбулися у безготівковій формі, шляхом переказу коштів на розрахунковий рахунок ТзОВ «Юг - Експрес», заборгованість відсутня.

Щодо господарських операцій з ПП «Гіперіон - 2010».

Відповідно до умов договору поставки № 2102-1 від 21.02.2011 року ТзОВ «Техніка для бізнесу» (Покупець) придбало у ПП «Гіперіон - 2010» (Постачальник) товари (комп'ютерну техніку та комплектуючі) на загальну суму 3 489 074,40 грн., в т.ч. ПДВ 581 512,40 грн. відповідно до видаткових накладних: № 17 від 01.03.2011 року на загальну суму 697 048,80 грн., в т.ч. ПДВ 116 174,80 грн.; № 18 від 03.03.2011 року на загальну суму 594 606,00 грн., в т.ч. ПДВ 99 101,00 грн.; № 19 від 14.03.2011 року на загальну суму 329 203,20 грн., в т.ч. ПДВ 54 867,20 грн.; № 20 від 21.03.2011 року на загальну суму 712 543,20 грн., в т.ч. ПДВ 118 757,20 грн.; № 21 від 21.03.2011 року на загальну суму 515 794,80 грн., в т.ч. ПДВ 85 965,80 грн.; № 22 від 28.03.2011 року на загальну суму 639 878,40 грн., в т.ч. ПДВ 106 646,40 грн.

Відповідно до умов договору та досягнутої домовленості, обов'язок по доставці товару взято на себе ТзОВ «Техніка для бізнесу». Транспортування товару відбувалося власним транспортом ТзОВ «Техніка для бізнесу» відповідно до товарно - транспортних накладних: № 0103/04-55/02/8-П від 01.03.2011 року; № 0303/18-33/03/1-П від 03.03.2011 року; № 1403/04-55/03/3-П від 14.03.2011 року; № 2103/04-55/03/5-П від 21.03.2011 року; № 2803/04-55/03/7-П від 28.03.2011 року.

Товари приймалися посадовою особою ТзОВ «Техніка для бізнесу» Москаленко С.О. (на підставі довіреностей на приймання ТМЦ: № Л-01030007 від 01.03.2011 року; № 03030004 від 03.03.2011 року; № 14030006 від 14.03.2011 року; № 2103007 від 21.03.2011 року; № Л-21030007 від 21.03.2011 року; № 28030006 від 28.03.2011).

По факту реалізації товарів ТзОВ «Юг - Експрес» складено податкові накладні: № 17 від 01.03.2011 року на загальну суму 697 048,80 грн., в т.ч. ПДВ 116 174,80 грн.; № 18 від 03.03.2011 року на загальну суму 594 606,00 грн., в т.ч. ПДВ 99 101,00 грн.; № 19 від 14.03.2011 року на загальну суму 329 203,20 грн., в т.ч. ПДВ 54 867,20 грн.; № 20 від 21.03.2011 року на загальну суму 712 543,20 грн., в т.ч. ПДВ 118 757,20 грн.; № 21 від 21.03.2011 року на загальну суму 515 794,80 грн., в т.ч. ПДВ 85 965,80 грн.; № 22 від 28.03.2011 року на загальну суму 639 878,40 грн., в т.ч. ПДВ 106 646,40 грн.

Розрахунки за придбані товари відбулися у безготівковій формі, шляхом переказу коштів на розрахунковий рахунок ПП «Гіперіон - 2010», заборгованість відсутня.

Варто зазначити, що за результатами перевірки Відповідачем по вказаних операціях донараховано грошове зобов'язання лише з податку на прибуток, оскільки грошові зобов'язання з ПДВ вже донараховувалися за результатами проведення перевірки у 2012 році. На підтвердження правомірності формування валових витрат по вказаних господарських операціях з ТзОВ «Гіперіон - 2010» Позивач надав суду копію постанови Львівського окружного адміністративного суду від 21.12.2011 року у справі № 2а-12010/11/1370, якою суд підтвердив право ТзОВ «Техніка для бізнесу» на формування податкового кредиту по контрагенту ТзОВ «Гіперіон - 2010» за березень 2011 року. Вказана постанова набрала законної сили а обставини викладені в ній береться судом до уваги при розгляді даної справи (на підставі ст. 72 КАС України) як такі, що не потребують доказування.

Щодо господарських операцій з ТзОВ «Альт таб сістемс».

Відповідно до умов договору поставки № 0201-3/2008 від 02.01.2008 року ТзОВ «Техніка для бізнесу» (покупець) придбано у ТзОВ «Альт таб сістемс» товари (комплектуючі до комп'ютерної техніки) на загальну суму 5 998 066,08 грн., в т.ч. ПДВ 999 677,68 грн. відповідно до видаткових накладних: № 1 від 01.08.2011 року на загальну суму 254 778,00 грн., в т.ч. ПДВ 42 463,00 грн.; № 2 від 01.08.2011 року на загальну суму 216 587,40 грн., в т.ч. ПДВ 36 097,90 грн.; № 3 від 01.08.2011 року на загальну суму 127 500,00 грн., в т.ч. ПДВ 21 250,00 грн.; № 4 від 04.08.2011 року на загальну суму 286 203,00 грн., в т.ч. ПДВ 47 700,50 грн.; № 5 від 04.08.2011 року на загальну суму 310 131,00 грн., в т.ч. ПДВ 51 688,50 грн.; № 6 від 08.08.2011 року на загальну суму 415 646,40 грн., в т.ч. ПДВ 69 274,40 грн.; № 7 від 08.08.2011 року на загальну суму 184 144,80 грн, в т.ч. ПДВ 30 690,80 грн.; №8 від 09.08.2011 року на загальну суму 523 426,80 грн., в т.ч. ПДВ 87 237,80 грн.; № 9 від 11.08.2011 року на загальну суму 220 973,76 грн., в т.ч. ПДВ 36 828,96 грн.; № 10 від 11.08.2011 року на загальну суму 350 746,80 грн, в т.ч. ПДВ 58 457,80 грн.; № 11 від 15.08.2011 року на загальну суму 264 542,40 грн., в т.ч. ПДВ 44 090,40 грн.; № 12 від 15.08.2011 року на загальну суму 141 468,00 грн, в т.ч. ПДВ 23 578,00 грн.; № 13 від 15.08.2011 року на загальну суму 192 412,80 грн, в т.ч. ПДВ 32 068,80 грн.; № 14 від 17.08.2011 року на загальну суму 184 941,60 грн., в т.ч. ПДВ 30 823,60 грн.; № 15 від 18.08.2011 року на загальну суму 429 955,92 грн., в т.ч. ПДВ 71 659,32 грн.; № 16 від 18.08.2011 року на загальну суму 135 369,60 грн., в т.ч. ПДВ 22 561,60 грн.; № 17 від 22.08.2011 року на загальну суму 314 058,00 грн., в т.ч. ПДВ 52 343,00 грн.; № 18 від 22.08.2011 року на загальну суму 269 181,60 грн., в т.ч. ПДВ 44 863,60 грн.; № 19 від 25.08.2011 року на загальну суму 245 656,80 грн., в т.ч. ПДВ 40 942,80 грн.; № 20 від 25.08.2011 року на загальну суму 350 668,80 грн., в т.ч. ПДВ 58 444,80 грн.; № 21 від 29.08.2011 року на загальну суму 392 088,00 грн,. в т.ч. ПДВ 65 348,00 грн.; № 22 від 29.08.2011 року на загальну суму 187 584,60 грн., в т.ч. ПДВ 31 264,10 грн.

Товари приймалися посадовою особою ТзОВ «Техніка для бізнесу» Москаленко С.О. на підставі довіреностей на приймання ТМЦ: № л01080008 від 01.08.2011 року; № л4080006 від 04.08.2011 року; № л08080008 від 08.08.2011 року; № л09080006 від 09.08.2011 року;№ л11080008 від 11.08.2011 року; № л15080007 від 15.08.2011 року; № л17080004 від 17.08.2011 року; № л18080005 від 18.08.2011 року; № л22080007 від 22.08.2011 року; № л25080005 від 25.08.2011 року; № л29080006 від 29.08.2011 року.

Відповідно до умов договору та досягнутої домовленості, обов'язок по доставці товару взято на себе ТзОВ «Техніка для бізнесу». Транспортування товару відбувалося власним транспортом ТзОВ «Техніка для бізнесу» відповідно до товарно - транспортних накладних: № 0108/04-55/08/1-П від 01.08.2011 року; № 0408/04-55/08/2-П від 04.08.2011 року; № 0808/04-55/08/3-П від 08.08.2011 року; № 0908/48-66/08/7-П від 09.08.2011 року; № 1108/04-55/08/4-П від 11.08.2011 року; № 1508/04-55/08/5-П від 15.08.2011 року; № 1808/04-55/08/6-П від 18.08.2011 року; № 2208/04-55/08/6-П від 22.08.2011 року; № 2508/04-55/08/6-П від 25.08.2011 року; № 2908/04-55/08/6-П від 29.08.2011 року.

Розрахунки за придбані товари відбулися шляхом видачі векселів (які на даний час погашені), заборгованість відсутня.

Щодо господарських операцій з ТзОВ «Фрейя Технолоджі».

Відповідно до умов договору поставки № 0401-19 від 04.01.2011 року ТзОВ «Техніка для бізнесу» (покупець) придбано у ТзОВ «Фрейя Технолоджі» товари (комп'ютерна техніка та комплектуючі) на загальну суму 8 229 732,12 грн., в т.ч. ПДВ 1 371 622,02 грн. відповідно до видаткових накладних: № 124 від 01.02.2011 року на загальну суму 211 999,98 грн., в т.ч. ПДВ 35 333,33 грн.; № 125 від 07.02.2011 року на загальну суму 446 871,78 грн., в т.ч. ПДВ 74 478,63 грн.; № 126 від 07.02.2011 року на загальну суму 486 134,16 грн., в т.ч. ПДВ 81 022,36 грн.; № 127 від 07.02.2011 року на загальну суму 405 466,20 грн., в т.ч. ПДВ 67 577,70 грн.; № 128 від 07.02.2011 року на загальну суму 503 621,40 грн., в т.ч. ПДВ 83 936,90 грн.; № 129 від 10.02.2011 року на загальну суму 178 137,60 грн., в т.ч. ПДВ 29 689,60 грн.; № 130 від 10.02.2011 року на загальну суму 591 408,00 грн, в т.ч. ПДВ 98 568,00 грн.; № 131 від 10.02.2011 року на загальну суму 344 706,00 грн., в т.ч. ПДВ 57 451,00 грн.; № 132 від 10.02.2011 року на загальну суму 420 450,60 грн., в т.ч. ПДВ 70 075,10 грн.; № 312 від 01.03.2011 року на загальну суму 459 547,20 грн, в т.ч. ПДВ 76 591,20 грн.; № 313 від 01.03.2011 року на загальну суму 497 139,60 грн., в т.ч. ПДВ 82 856,60 грн.; № 314 від 03.03.2011 року на загальну суму 388 526,40 грн, в т.ч. ПДВ 64 754,40 грн.; № 315 від 10.03.2011 року на загальну суму 507 886,80 грн, в т.ч. ПДВ 84 647,80 грн.; № 316 від 14.03.2011 року на загальну суму 404 697,60 грн., в т.ч. ПДВ 67 449,60 грн.; № 317 від 21.03.2011 року на загальну суму 680 118,00 грн., в т.ч. ПДВ 113 353,00 грн.; № 318 від 24.03.2011 року на загальну суму 690 549,60 грн., в т.ч. ПДВ 115 091,60 грн.; № 319 від 28.03.2011 року на загальну суму 566 848,80 грн., в т.ч. ПДВ 94 474,80 грн.; № 320 від 31.03.2011 року на загальну суму 445 622,40 грн., в т.ч. ПДВ 74 270,40 грн.

Товари приймалися посадовою особою ТзОВ «Техніка для бізнесу» Москаленко С.О. на підставі довіреностей на приймання ТМЦ: № л-31030013 від 31.03.2011 року; № л-28030007 від 28.03.2011 року; № л-24030007 від 24.03.2011 року; № л-21030008 від 21.03.2011 року; № л-14030007 від 14.03.2011 року; № л-10030006 від 10.03.2011 року; № л-03030005 від 03.03.2011 року; № л-01030008 від 01.03.2011 року; № л-10020001 від 10.02.2011 року; № л-0702005 від 07.02.2011 року; № л-01020001 від 01.02.2011 року.

По факту поставки ТзОВ «Фрейя технолоджі» виписано наступні податкові накладні: № 124 від 01.02.2011 року на загальну суму 211 999,98 грн., в т.ч. ПДВ 35 333,33 грн.; № 125 від 07.02.2011 року на загальну суму 446 871,78 грн., в т.ч. ПДВ 74 478,63 грн.; № 126 від 07.02.2011 року на загальну суму 486 134,16 грн., в т.ч. ПДВ 81 022,36 грн.; № 127 від 07.02.2011 року на загальну суму 405 466,20 грн., в т.ч. ПДВ 67 577,70 грн.; № 128 від 07.02.2011 року на загальну суму 503 621,40 грн., в т.ч. ПДВ 83 936,90 грн.; № 129 від 10.02.2011 року на загальну суму 178 137,60 грн., в т.ч. ПДВ 29 689,60 грн.; № 130 від 10.02.2011 року на загальну суму 591 408,00 грн, в т.ч. ПДВ 98 568,00 грн.; № 131 від 10.02.2011 року на загальну суму 344 706,00 грн., в т.ч. ПДВ 57 451,00 грн.; № 132 від 10.02.2011 року на загальну суму 420 450,60 грн., в т.ч. ПДВ 70 075,10 грн.; № 312 від 01.03.2011 року на загальну суму 459 547,20 грн, в т.ч. ПДВ 76 591,20 грн.; № 313 від 01.03.2011 року на загальну суму 497 139,60 грн., в т.ч. ПДВ 82 856,60 грн.; № 314 від 03.03.2011 року на загальну суму 388 526,40 грн, в т.ч. ПДВ 64 754,40 грн.; № 315 від 10.03.2011 року на загальну суму 507 886,80 грн, в т.ч. ПДВ 84 647,80 грн.; № 316 від 14.03.2011 року на загальну суму 404 697,60 грн., в т.ч. ПДВ 67 449,60 грн.; № 317 від 21.03.2011 року на загальну суму 680 118,00 грн., в т.ч. ПДВ 113 353,00 грн.; № 318 від 24.03.2011 року на загальну суму 690 549,60 грн., в т.ч. ПДВ 115 091,60 грн.; № 319 від 28.03.2011 року на загальну суму 566 848,80 грн., в т.ч. ПДВ 94 474,80 грн.; № 320 від 31.03.2011 року на загальну суму 445 622,40 грн., в т.ч. ПДВ 74 270,40 грн.

Відповідно до умов договору та досягнутої домовленості, обов'язок по доставці товару взято на себе ТзОВ «Техніка для бізнесу». Транспортування товару відбувалося власним транспортом ТзОВ «Техніка для бізнесу» відповідно до товарно - транспортних накладних: № 0102/04-55/01/7-П від 01.02.2011 року; № 0702/04-55/02/1-П від 07.02.2011 року; № 1002/04-55/02/1-П від 10.02.2011 року; № 0103/04-55/02/4-П від 01.03.2011 року; № 0303/18-33/03/1-П від 03.03.2011 року; № 1003/18-33/03/3-П від 10.03.2011 року; № 1403/04-55/03/3-П від 14.03.2011 року; № 2103/04-55/03/2-П від 21.03.2011 року; № 2403/04-55/03/4-П від 24.03.2011 року; № 2803/04-55/03/2-П від 28.03.2011 року; № 3103/04-55/03/8-П від 31.03.2011 року.

Розрахунки за придбані товари відбулися шляхом видачі векселів (які на даний час погашені у встановленому порядку), заборгованість відсутня.

Щодо господарських операцій з ТзОВ «Торговий дім ІТ Рішень».

ТзОВ «Техніка для бізнесу» придбало у ТзОВ «Торговий дім ІТ Рішень» товари (комплектуючі до комп'ютерної техніки) на загальну суму 148 686,56 грн., в т.ч. ПДВ 24 781,09 грн. відповідно до видаткових накладних: № 485 від 15.05.2012 року на загальну суму 23 724,80 грн., в т.ч. ПДВ 3 954,13 грн.; № 816 від 13.07.2012 року на загальну суму 124 961,76 грн., в т.ч. ПДВ 20 826,96 грн.

Відповідно до досягнутої домовленості, обов'язок по доставці товару взято на себе ТзОВ «Торговий дім ІТ рішень».

Товари приймалися посадовими особами ТзОВ «Техніка для бізнесу» Яремчук О.М. (ВН № 485) на підставі довіреності на приймання ТМЦ № К001561 від 15.05.2012 року та Василенко А.О. (ВН 816) на підставі довіреності на приймання ТМЦ № 1635 від 13.07.2012 року.

По факту реалізації товарів ТзОВ «Торговий дім ІТ Рішень» складено податкові накладні: № 48 від 15.05.2012 року на загальну суму 23 724,80 грн., в т.ч. ПДВ 3 954,13 грн.; № 67 від 13.07.2012 року на загальну суму 124 961,76 грн., в т.ч. ПДВ 20 826,96 грн.

Розрахунки за придбані товари відбулися у безготівковій формі, шляхом переказу коштів на розрахунковий рахунок ТзОВ «Торговий дім ІТ Рішень», заборгованість відсутня.

Щодо господарських операцій з ТзОВ «Галсервіс ІТ».

ТзОВ «Техніка для бізнесу» придбало у ТзОВ «Галсервіс ІТ» товари (комплектуючі до комп'ютерної техніки) на загальну суму 231 264,64 грн., в т.ч. ПДВ 38 544,11 грн. відповідно до видаткових накладних: № 384 від 25.04.2013 року на загальну суму 220 046,18 грн., в т.ч. ПДВ 36 674,36 грн.; № 385 від 25.04.2013 року на загальну суму 6 894,90 грн., в т.ч. ПДВ 1 149,15 грн.; № 564 від 31.05.2013 року на загальну суму 4 323,56 грн., в т.ч. ПДВ 720,59 грн.

Відповідно до досягнутої домовленості, обов'язок по доставці товару взято на себе ТзОВ «Галсервіс ІТ».

Товари приймалися посадовими особами ТзОВ «Техніка для бізнесу» Василенко А.О. на підставі довіреностей на приймання ТМЦ: № К001991 від 25.04.2013 року; № к2008 від 31.05.2013 року.

По факту реалізації товарів ТзОВ «Галсервіс ІТ» складено податкові накладні: № 193 від 25.04.2013 року на загальну суму 220 046,18 грн., в т.ч. ПДВ 36 674,36 грн.; № 194 від 25.04.2013 року на загальну суму 6 894,90 грн., в т.ч. ПДВ 1 149,15 грн.; № 145 від 31.05.2013 року на загальну суму 4 323,56 грн., в т.ч. ПДВ 720,59 грн.

Розрахунки за придбані товари відбулися у безготівковій формі, шляхом переказу коштів на розрахунковий рахунок ТзОВ «Галсервіс ІТ», заборгованість відсутня.

Щодо господарських операцій з ТзОВ «Тернар Логік ПСВ».

Відповідно до умов договору поставки № 2807-2/2011 від 28.07.2011 року ТзОВ «Техніка для бізнесу» (покупець) придбано у ТзОВ «Тернар Логік ПСВ» (постачальник) товари (комп'ютерна техніка та комплектуючі) на загальну суму 5 039 342,53 грн., в т.ч. ПДВ 999 138,35 грн. відповідно до видаткових накладних: № 157 від 01.08.2011 року на загальну суму 261 904,80 грн., в т.ч. ПДВ 43 650,80 грн.; № 158 від 01.08.2011 року на загальну суму 230 242,00 грн., в т.ч. ПДВ 46 048,40 грн.; № 159 від 04.08.2011 року на загальну суму 338 258,00 грн., в т.ч. ПДВ 67 651,60 грн.; № 160 від 04.08.2011 року на загальну суму 161 218,00 грн., в т.ч. ПДВ 32 243,60 грн.; № 161 від 08.08.2011 року на загальну суму 182 755,00 грн., в т.ч. ПДВ 36 551,00 грн.; № 162 від 08.08.2011 року на загальну суму 282 851,00 грн., в т.ч. ПДВ 56 570,20 грн.; № 163 від 11.08.2011 року на загальну суму 158 544,00 грн., в т.ч. ПДВ 31 708,80 грн.; № 164 від 11.08.2011 року на загальну суму 307 240,50 грн, в т.ч. ПДВ 61 448,10 грн.; № 165 від 15.08.2011 року на загальну суму 278 522,50 грн., в т.ч. ПДВ 55 704,50 грн.; № 166 від 15.08.2011 року на загальну суму 220 803,00 грн., в т.ч. ПДВ 44 160,60 грн.; № 167 від 18.08.2011 року на загальну суму 155 245,00 грн, в т.ч. ПДВ 31 049,00 грн.; № 168 від 18.08.2011 року на загальну суму 340 751,20 грн., в т.ч. ПДВ 68 150,24 грн.; № 169 від 22.08.2011 року на загальну суму 252 740,20 грн, в т.ч. ПДВ 50 548,04 грн.; № 170 від 22.08.2011 року на загальну суму 245 517,00 грн, в т.ч. ПДВ 49 103,40 грн.; № 171 від 23.08.2011 року на загальну суму 390 855,00 грн., в т.ч. ПДВ 78 171,00 грн.; № 172 від 25.08.2011 року на загальну суму 326 218,50 грн., в т.ч. ПДВ 65 243,70 грн.; № 173 від 25.08.2011 року на загальну суму 154 995,50 грн., в т.ч. ПДВ 30 999,10 грн.; № 174 від 29.08.2011 року на загальну суму 424 072,00 грн., в т.ч. ПДВ 84 814,40 грн.; № 175 від 30.08.2011 року на загальну суму 326 609,33 грн., в т.ч. ПДВ 65 321,87 грн.

Товари приймалися посадовою особою ТзОВ «Техніка для бізнесу» Москаленко С.О. на підставі довіреностей на приймання ТМЦ: № л-01080007 від 01.08.2011 року; № л-1080007 від 01.08.2011 року; № л-4080005 від 04.08.2011 року; № л-04080005 від 04.08.2011 року; № л-08080007 від 08.08.2011 року; № л-11080007 від 11.08.2011 року; № л-15080006 від 15.08.2011 року; № л-18080004 від 18.08.2011 року; № л-22080006 від 22.08.2011 року; № л-23080005 від 23.08.2011 року; № л-25080004 від 25.08.2011 року; № л-29080005 від 29.08.2011 року; № л-30080007 від 30.08.2011 року.

По факту поставки ТзОВ «Тернар Логік ПСВ» виписано наступні податкові накладні: № 157 від 01.08.2011 року на загальну суму 261 904,80 грн., в т.ч. ПДВ 43 650,80 грн.; № 158 від 01.08.2011 року на загальну суму 230 242,00 грн., в т.ч. ПДВ 46 048,40 грн.; № 159 від 04.08.2011 року на загальну суму 338 258,00 грн., в т.ч. ПДВ 67 651,60 грн.; № 160 від 04.08.2011 року на загальну суму 161 218,00 грн., в т.ч. ПДВ 32 243,60 грн.; № 161 від 08.08.2011 року на загальну суму 182 755,00 грн., в т.ч. ПДВ 36 551,00 грн.; № 162 від 08.08.2011 року на загальну суму 282 851,00 грн., в т.ч. ПДВ 56 570,20 грн.; № 163 від 11.08.2011 року на загальну суму 158 544,00 грн., в т.ч. ПДВ 31 708,80 грн.; № 164 від 11.08.2011 року на загальну суму 307 240,50 грн, в т.ч. ПДВ 61 448,10 грн.; № 165 від 15.08.2011 року на загальну суму 278 522,50 грн., в т.ч. ПДВ 55 704,50 грн.; № 166 від 15.08.2011 року на загальну суму 220 803,00 грн., в т.ч. ПДВ 44 160,60 грн.; № 167 від 18.08.2011 року на загальну суму 155 245,00 грн, в т.ч. ПДВ 31 049,00 грн.; № 168 від 18.08.2011 року на загальну суму 340 751,20 грн., в т.ч. ПДВ 68 150,24 грн.; № 169 від 22.08.2011 року на загальну суму 252 740,20 грн, в т.ч. ПДВ 50 548,04 грн.; № 170 від 22.08.2011 року на загальну суму 245 517,00 грн, в т.ч. ПДВ 49 103,40 грн.; № 171 від 23.08.2011 року на загальну суму 390 855,00 грн., в т.ч. ПДВ 78 171,00 грн.; № 172 від 25.08.2011 року на загальну суму 326 218,50 грн., в т.ч. ПДВ 65 243,70 грн.; № 173 від 25.08.2011 року на загальну суму 154 995,50 грн., в т.ч. ПДВ 30 999,10 грн.; № 174 від 29.08.2011 року на загальну суму 424 072,00 грн., в т.ч. ПДВ 84 814,40 грн.; № 175 від 30.08.2011 року на загальну суму 326 609,33 грн., в т.ч. ПДВ 65 321,87 грн.

Відповідно до умов договору та досягнутої домовленості, обов'язок по доставці товару взято на себе ТзОВ «Техніка для бізнесу». Транспортування товару відбувалося власним транспортом ТзОВ «Техніка для бізнесу» відповідно до товарно - транспортних накладних: № 0108/04-55/08/1-П від 01.08.2011 року; № 0408/04-55/08/2-П від 04.08.2011 року; № 0808/04-55/08/3-П від 08.08.2011 року; № 1108/04-55/08/4-П від 11.08.2011 року; № 1508/04-55/08/5-П від 15.08.2011 року; № 1808/04-55/08/6-П від 18.08.2011 року; № 2208/04-55/08/6-П від 22.08.2011 року; № 2508/04-55/08/6-П від 25.08.2011 року; № 2908/04-55/08/6-П від 29.08.2011 року; № 3008/04-55/08/6-П від 30.08.2011 року.

Розрахунки за придбані товари відбулися шляхом видачі векселів (які на даний час погашені у встановленому порядку), заборгованість відсутня.

Щодо господарських операцій з ТзОВ «Комп Плюс».

Відповідно до умов договору поставки № 2502-1 від 25.02.2011 року ТзОВ «Техніка для бізнесу» (Покупець) придбало у ТзОВ «Комп Плюс» (Постачальник) товари (комп'ютерна техніка та комплектуючі) на загальну суму 34 241 613,70 грн., в т.ч. ПДВ 5 706 935,62 грн. відповідно до видаткових та податкових накладних.

Товари приймалися посадовою особою ТзОВ «Техніка для бізнесу» Москаленко С.О. на підставі довіреностей на приймання ТМЦ (номери та дати яких вказані у самих видаткових накладних).

Відповідно до умов договору та досягнутої домовленості, обов'язок по доставці товару взято на себе ТзОВ «Техніка для бізнесу». Транспортування товару відбувалося власним транспортом ТзОВ «Техніка для бізнесу» відповідно до товарно - транспортних накладних.

Розрахунки за придбані товари відбулися шляхом видачі векселів (які на даний час погашені у встановленому порядку), заборгованість відсутня.

Щодо господарських операцій з ТзОВ «Інтерпроцесор».

Відповідно до умов договору поставки № 0111-6/2010 від 01.11.2010 року ТзОВ «Техніка для бізнесу» (покупець) придбало у ТзОВ «Інтерпроцесор» (постачальник) товари (комп'ютерна техніка та комплектуючі) на загальну суму 39 019 234,58 грн., в т.ч. ПДВ 6 503 205,76 грн. відповідно до видаткових та податкових накладних.

Товари приймалися посадовою особою ТзОВ «Техніка для бізнесу» Москаленко С.О. на підставі довіреностей на приймання ТМЦ (номери та дати яких вказані у самих видаткових накладних).

Відповідно до умов договору та досягнутої домовленості, обов'язок по доставці товару взято на себе ТзОВ «Техніка для бізнесу». Транспортування товару відбувалося власним транспортом ТзОВ «Техніка для бізнесу» відповідно до товарно - транспортних накладних. Розрахунки за придбані товари відбулися шляхом видачі векселів (які на даний час погашені у встановленому порядку), заборгованість відсутня.

Як вбачається з матеріалів справи, товари, які ТзОВ «Техніка для бізнесу» придбано у перелічених контрагентів зберігався у складському приміщенні ТзОВ «Техніка для бізнесу» за адресою: м. Львів, вул. П'ясецького, 12.

Позивач надав суду докази подальшої реалізації товарів, які придбав у перелічених контрагентів, що свідчить про використання придбаних товарів у господарській діяльності Позивача.

Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку (який є основою будь-якого іншого обліку) господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Відповідно до ст.1 зазначеного Закону, первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до вказаного Закону, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88, первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Суд зазначає, що первинні документи, якими позивач доводить здійснення господарської операції з вищезазначеними контрагентами, оформлені належним чином, такі містять необхідні реквізити, повністю відображають зміст господарських операцій ТзОВ «Техніка для бізнесу» з переліченими контрагентами і не мають недоліків, які б свідчили про їх невідповідність вимогам до первинних документів.

Суд не бере до уваги таких обґрунтувань безтоварності господарських операцій позивача з переліченими вище контрагентами як відсутність заявок на постачання товарів; документів, що підтверджують якість товарів; актів приймання-передачі товарів по якості, оскільки складання вказаних документів не передбачено договорами між Позивачем та контрагентами, а сертифікати якості товарів надавалися Відповідачу і містяться в матеріалах справи.

Щодо недоліків у складанні первинних документів, про які в акті перевірки вказує Відповідач (у видаткових накладних не розшифровано підпису особи, яка відвантажила товар; в ТТН не вказано адреси складів Постачальників, а зазначено тільки місто), суд вважає їх необгрунтованими, оскільки в інформаційному листі ВАСУ від 01.11.2011 № 1936/11/13-11, що спрямований на однакове застосування адміністративними судами окремих приписів Податкового кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України, вказано, що сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов'язаннях платника податків у зв'язку з його господарською діяльністю мали місце. Витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Для з'ясування обставин реальності вчинення господарської операції судам належить ретельно перевіряти доводи податкових органів про фактичне нездійснення господарської операції, викладені в актах перевірки або підтверджені іншими доказами.

Стосовно наведення в акті перевірки інформації про акти перевірок контрагентів, на які відповідач посилається як на обгрунтування безтоварності господарських операцій, суд звертає увагу, що вказаними актами не досліджувалася діяльність позивача та не було встановлено порушення законодавства саме позивачем, а встановлено виключно негативні наслідки для самих контрагентів.

Чинне законодавство України не ставить у залежність виникнення у платника ПДВ права на податковий кредит від дотримання вимог податкового законодавства іншим суб'єктом господарювання, зокрема тим, який не був постачальником товарів (послуг), на вартість яких нарахований ПДВ, що включений платником податку до податкового кредиту.

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини у справі «БУЛВЕС АД проти Болгарії» (заява № 3991/03) Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 22 січня 2009 року зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку і в результаті сплачувати ПДВ вдруге, а також сплачувати пеню. На думку суду, такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту права власності.

Тому, оцінюючи наявні в матеріалах справи докази, що стосуються господарських операцій між ТзОВ «Техніка для бізнесу» та ТзОВ «Інтерпроцесор», ТзОВ «ЮГ-Експрес», ТзОВ «Фрейя Технолоджі», ТзОВ «Тернар Логік ПСВ», ТзОВ «РМ-Техно», ТзОВ «Комп-Плюс», ТзОВ «ГІПЕРІОН-2010», ТзОВ «Альт-таб-системс», ТзОВ «Інтелектуальні технології відеоспостереження», ТзОВ «Торговий дім ІТ Рішень», ТзОВ «ГАЛСЕРВІС ІТ» суд надає перевагу належним письмовим доказам, а саме документам первинного бухгалтерського обліку.

Підтвердженням реальності господарських операцій з переліченими контрагентами може також слугувати наявна в матеріалах справи ухвала Залізничного районного суду м. Львова від 02.12.2014 року у справі № 462/8247/14-к, яка набрала законної сили 10.12.2014 року.

Даною ухвалою Залізничний районний суд м. Львова задоволив клопотання прокурора відділу управління нагляду прокуратури Львівської області Гулай Б.М. про звільнення ОСОБА_10 від кримінальної відповідальності на підставі ч.4 ст.212 КК України та звільнив ОСОБА_10 від кримінальної відповідальності на підставі ч.4 ст. 212 КК України, а кримінальне провадження № 32014140000000118 від 20.05.2014 року закрив.

Як вбачається із змісту ухвали від 02.12.2014 року у справі № 462/8247/14-к, Залізничний районний суд м. Львова досліджував обставини здійснення фінансово - господарських операцій ТзОВ «Техніка для бізнесу» та встановив, відсутність ознак несплати чи ухилення від сплати податків по взаємовідносинах ТзОВ «Техніка для бізнесу» з контрагентами ТзОВ «Інтерпроцесор», ТзОВ «ЮГ-Експрес», ТзОВ «Фрейя Технолоджі», ТзОВ «Тернар Логік ПСВ», ТзОВ «РМ-Техно», ТзОВ «Комп-Плюс», ТзОВ «ГІПЕРІОН-2010», ТзОВ «Альт-таб-системс», ТзОВ «Інтелектуальні технології відеоспостереження», ТзОВ «Торговий дім ІТ Рішень», ТзОВ «ГАЛСЕРВІС ІТ». Згідно висновків Залізничного районного суду взаємовідносини з переліченими контрагентами мають реальний характер та спрямовані на досягнення економічної вигоди.

Суд, безпосередньо дослідивши долучені до матеріалів справи первинні документи та надані пояснення, беручи до уваги ухвалу Залізничного районного суду м. Львова від 02.12.2014 року у справі № 462/8247/14-к, приходить до висновку про реальність фінансово - господарських операцій ТзОВ «Техніка для бізнесу» з контрагентами ТзОВ «Інтерпроцесор», ТзОВ «ЮГ-Експрес», ТзОВ «Фрейя Технолоджі», ТзОВ «Тернар Логік ПСВ», ТзОВ «РМ-Техно», ТзОВ «Комп-Плюс», ТзОВ «ГІПЕРІОН-2010», ТзОВ «Альт-таб-системс», ТзОВ «Інтелектуальні технології відеоспостереження», ТзОВ «Торговий дім ІТ Рішень», ТзОВ «ГАЛСЕРВІС ІТ».

Натомість суд погоджується з висновками відповідача щодо неправомірного формування витрат ТзОВ «Техніка для бізнесу» з контрагентами ПП «Румеб» (за ІІІ квартал 2011 року на суму 2456716 грн.) та ПП «Ново - Ком» (за І квартал 2011 року на суму 64 418 грн.). Представлені позивачем пояснення та первинні документи хоча і містять в собі відображення об'єму та змісту господарських операцій, однак не являються достатніми доказами реальності їх здійснення в сукупності з іншими доказами.

Як зазначено в ухвалі Залізничного районного суду м. Львова від 02.12.2014 року у справі № 462/8247/14-к, безпідставне формування ТзОВ «Техніка для бізнесу» в період І кварталу валових витрат підтверджено показами ОСОБА_11, яка будучи допитана як свідок повідомила, що обіймати посаду директора ПП «Румеб» та підписувати документи фірми погодилася за грошову винагороду на пропозицію невстановленої слідством особи. Свою причетність до господарської діяльності підприємства в тому числі проведення фінансово - господарських взаємовідносин з ТзОВ «Техніка для бізнесу» заперечила.

Також висновком експерта № 728 від 23.09.2014 року, на який посилається Залізничний районний суд м. Львова в ухвалі 02.12.2014 року, НДЕКЦ при Управлінні МВС України на Львівській залізниці, підписи від імені директора ПП «Ново - Ком» ОСОБА_12 на документах фінансово - господарських взаємовідносин з ТзОВ «Техніка для бізнесу», виконані від його імені іншою особою з наслідуванням та однією особою.

Крім цього, директором ТзОВ «Техніка для бізнесу» ОСОБА_10 в рахунок відшкодування завданих державі збитків та погашення заборгованості перед бюджетом, сплачено кошти в загальній сумі 581 839грн..

Подані позивачем до матеріалів справи первинні документи по взаємовідносинах ТзОВ «Техніка для бізнесу» з ПП «Румеб» та ПП «Ново - Ком», хоча і складені по формі та змісту у відповідності до чинних вимог, але з урахуванням наведених обставин, які встановлені в ході досудового розслідування та досліджені Залізничним районним судом м. Львова викликають сумнів у реальності здійснення таких господарських операцій.

Щодо вимоги про визнання неправомірними дій посадових осіб ДПІ у Галицькому районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області щодо викладення 04.06.2014 року акту перевірки № 238/13-04-22-01/22396671 від 15.04.2014 року у новій редакції та прийняття на основі такого акту нових (додаткових) повідомлень - рішень № 0002072201 та № 0002062201 від 04.06.2014 року, суд вважає таку вимогу підставною і такою, що підлягає до задоволення з огляду на наступне.

Позапланова виїзна перевірка ТзОВ «Техніка для бізнесу» (на підставі наказу № 241 від 01.04.2014 року) проводилася з 25.03.2014 року по 08.04.2014 року.

15.04.2014 року (на 5-й робочий день після закінчення перевірки) ДПІ у Галицькому районі м. Львова було складено акт перевірки № 238/13-04-22-01/22396671 (у первісному вигляді).

Даний акт перевірки ТзОВ «Техніка для бізнесу» отримано 22.04.2014 року. Враховуючи те, що заперечень на акт перевірки ТзОВ «Техніка для бізнесу» не продавалося, ДПІ у Галицькому районі м. Львова 06.05.2014 року (в межах 10 робочих днів з дня вручення акту перевірки) прийнято податкові повідомлення - рішення № 0001642201 та № 0001652201, на які 12.05.2014 року ТзОВ «Техніка для бізнесу» було подано первинну скаргу № 1205/14-2.

Після проведення вказаної позапланової перевірки ТзОВ «Техніка для бізнесу» та складення за її результатами 15.04.2014 року акту перевірки № 238/13-04-22-01/22396671, ДПІ у Галицькому районі м. Львова в супереч існуючим нормам Податкового кодексу України, які регулюють порядок проведення позапланової перевірки та оформлення її результатів, 04.06.2014 року виклала акт перевірки від 15.04.2014 року № 238/13-04-22-01/22396671 у новій редакції. Причинами такого виправлення (як зазначає ДПІ у Галицькому районі м. Львова у листі № 6232/13-04-22-01 від 04.06.2014 року) стали технічні збої у ІС «Податковий блок».

Нормами чинного Податкового кодексу України та підзаконних нормативно - правових актів, що регулюють порядок оформлення матеріалів перевірок, відсутній порядок та підстави внесення змін до акту перевірки, який вже складено та вручено платнику податків. Крім цього, викладення акту перевірки в новій редакції поза встановленими термінами його складання (5 робочих днів після закінчення терміну перевірки - в даному випадку перевірка завершилася 08.04.2014 року) є грубим порушенням порядку оформлення матеріалів перевірок, а тому прийняття на його основі податкових повідомлень - рішень № 0002062201, № 0002072201 від 04.06.2014 року є незаконним.

Разом із актом перевірки, викладеним у новій редакції ДПІ у Галицькому районі м. Львова надіслано додаткові повідомлення - рішення № 0002062201 та № 0002072201 датовані 04.06.2014 року. Таким чином, ДПІ порушено норми ст. 86 Податкового кодексу України, за відповідно до якої повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки. У даному випадку вручення податкових повідомлень - рішень відбулося разом із врученням акту перевірки (у новій редакції).

Вказаними неправомірними діями посадові особи ДПІ у Галицькому районі м. Львова порушили право ТзОВ «Техніка для бізнесу» на надання своїх зауважень до акту перевірки, яке передбачено п. 86,7 ст. 86 Податкового кодексу України та право надання документів, визнаних в акті перевірки як відсутніх.

Нормами Податкового кодексу України (далі - ПК України) детально визначено процедуру проведення позапланових перевірок, порядок оформлення матеріалів перевірок та порядок і строки прийняття податкових повідомлень - рішень податковими органами.

Строки складення акту перевірки чітко визначені у п. 86.3 ст. 83 Податкового кодексу України, згідно якого акт (довідка) документальної виїзної перевірки, що визначено статтями 77 і 78 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, та реєструється у контролюючому органі протягом п'яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку.

Один примірник акта або довідки про результати виїзної планової чи позапланової документальної перевірки у день його підписання або відмови від підписання вручається або надсилається платнику податків чи його законному представнику.

Після отримання примірника акту перевірки платник податків у відповідності до п.86.7 ст. 86 ПК України має право подати свої зауваження до акту перевірки: у разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податків протягом п'яти робочих днів з дня отримання акта (довідки). Такі заперечення розглядаються контролюючим органом протягом п'яти робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв'язку з необхідністю з'ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень.

Як визначено нормами п.86.8 ст. 86 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

Внаслідок порушення порядку проведення перевірки, оформлення матеріалів перевірки, прийняття податкових повідомлень - рішень та не виявлення таких порушень під час розгляду первинної скарги виник судовий спір.

Суд звертає увагу, що відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

-на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

- з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

-обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

-безсторонньо (неупереджено);

-добросовісно;

-розсудливо;

-з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

-пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

-з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

-своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Встановлені судом обставини свідчать про те, що зазначені вище вимоги виконані не були.

З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та обґрунтованими в частині, за виключенням підтвердження права позивача на віднесення до валових витрат сум по фінансово - господарських операціях ПП «Румеб» (за ІІІ квартал 2011 року на суму 2456716 грн.) та ПП «Ново - Ком» (за І квартал 2011 року на суму 64 418 грн.), яке на думку суду є неправомірними і не підтвердженим належними і достатніми доказами. А тому адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України підлягають відшкодуванню з Державного бюджету України понесені позивачем судові витрати у виді судового збору.

Керуючись ст. ст. 7-14, 17, 18, 49, 51, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області від 06.05.204 року № 0001652201, від 04.06.2014 року № 0002072201, №0002062201 та від 06.05.204 року № 0001642201 в частині нарахування суми основного зобов'язання за основним платежем в розмірі 19 572 343 (дев'ятнадцять мільйонів п'ятсот сімдесят дві тисячі триста сорок три) грн.

3. Визнати протиправними дії посадових осіб Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області щодо викладення 04.06.2014 року акту перевірки № 238/13-04-22- 01/22396671 від 15.04.2014 року у новій редакції та прийняття на підставі такого акту перевірки нових податкових повідомлень рішень № 0002072201 та №0002062201.

4. Стягнути з Державного бюджету України на користь ТзОВ «Техніка для бізнесу» 560 грн.. 28 коп. судового збору.

5. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Повий текст постанови виготовлено 30 грудня 2014 року.

Суддя Костецький Н.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2014
Оприлюднено06.01.2015
Номер документу42099883
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/6371/14

Ухвала від 29.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 04.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Юрченко В.П.

Ухвала від 07.12.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 11.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 05.12.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 11.11.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 10.11.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 02.06.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 01.06.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні