Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
24 грудня 2014 р. Справа № 820/18931/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Тітова О.М.,
при секретарі судового засідання - Кікояна Г.О.,
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Луганської області Янголь Інеси Павлівни, Реєстраційної служби Сумського міського управління юстиції у Сумській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Публічне акціонерне товариство "Луганський енергозавод" про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
Позивач, ОСОБА_1, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить суд:
- визнати протиправними дії державного реєстратора Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Луганської області Янголь Інеси Павлівні щодо внесення 17 жовтня 2014 року змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо зазначення в інформації про керівника (осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами) Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод" (код ЄДРПОУ 00178695 місцезнаходження: 91020, Луганська область, м. Луганськ, вул. Руднєва, 56) про звільнення ОСОБА_4 як керівника згідно наказу № 16/236 від 14.10.2014 року та включення Бондаренка Максима Володимировича як підписанта з 14.10.2014 року, призначеного тимчасово виконуючим обов'язки голови правління ПАТ "Луганський енергозавод" згідно наказу № 16/236 від 14.10.2014 року;
- зобов'язати державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Сумського міського управління юстиції у Сумські області скасувати незаконні зміни від 17 жовтня 2014 року у відомостях про керівника (осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами) Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод" (код ЄДРПОУ 00178695; місцезнаходження: 91020, Луганська область, м. Луганськ, вул. Руднєва, 56) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відповідно до яких з інформації про керівника (осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами) Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод" (код ЄДРПОУ 00178695; місцезнаходження: 91020, Луганська область, м. Луганськ, вул. Руднєва, 56) було зазначено про звільнення ОСОБА_4 як керівника згідно наказу № 16/236 від 14.10.2014 року та включення Бондаренка Максима Володимировича як підписанта з 14.10.2014 року, призначеного тимчасово виконуючим обов'язки голови правління ПАТ "Луганський енергозавод" згідно наказу № 16/236 від 14.10.2014 року, та поновити в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про ОСОБА_4 як керівника Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод" та особи, яка обирається (призначаються) до органу управління Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод", уповноважена представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами;
- присудити з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, понесені судові витрати у загальній сумі 194,88 (сто дев'яносто чотири) гривні 88 копійок (витрати по сплаті судового збору у розмірі 73,08 гривні за подання позовної заяви та по сплаті судового збору у розмірі 121,80 гривня за подання заяви про забезпечення доказів).
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що внесення Державним реєстратором Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції луганської області Янголь І.П. змін до записів про Публічне акціонерне товариство "Луганський енергозавод" є протиправним, оскільки ч.3 ст.4 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" від 02 вересня 2014 року №1669-VII встановлено заборону на проведення реєстраційних дій, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) та керівника юридичної особи, місцезнаходженням якої є територія проведення антитерористичної операції, на період її проведення.
Крім того, позивач зазначив, що лише визнання дій державного реєстратора протиправними не має наслідком скасування (виключення) незаконних змін, внесених державним реєстратором до Єдиного державного реєстру, а тому, для поновлення порушених прав та інтересів позивача та з метою реального виконання судового рішення існує необхідність зобов'язати державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідної реєстраційної служби скасувати такі незаконні зміни, поновити відомості про ОСОБА_4 як керівника Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод" та виключити відомості про Бондаренка Максима Володимировича як тимчасово виконуючого обов'язки голови правління Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод" (шляхом внесення відповідних змін до інформації про осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами).
Водночас, з урахуванням додаткових пояснень, позивач зауважив, що відповідно до діючого законодавства України, реєстраційні дії щодо юридичних осіб, місцезнаходженням яких є Донецька та Луганська області, можуть здійснюватись державним реєстратором реєстраційної служби територіального органу Міністерства юстиції України будь-якої області або міста Києва, а тому, за вибором позивача, такі дії мають бути здійснені Реєстраційною службою Сумського міського управління юстиції у Сумській області.
В судових засіданнях представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити, через канцелярію суду 24.12.2014 року надав заяву про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач-1, Державний реєстратор Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції луганської області Янголь І.П., заперечуючи проти позовних вимог, надав письмові заперечення, в яких послався на необґрунтованість позовних вимог. Зазначив, що під час внесення 17.10.2014 року змін до записів про Публічне акціонерне товариство "Луганський енергозавод" не порушив жодного законодавчого акту, зокрема й Закон України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" від 02 вересня 2014 року №1669-VII, оскільки на вказану дату не існувало затвердженого Кабінетом Міністрів України переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.
Представник відповідача-1, повідомленого належним чином про дату, час та місце розгляду справи, до суду не прибув та свого представника не направив, клопотання про відкладення розгляду справи не надав.
Відповідач-2, Реєстраційна служба Сумського міського управління юстиції у Сумській області, у судове засідання не з'явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, подав клопотання про розгляд справи за відсутності його представників. В поданих відповідачем-2 суду письмових поясненнях зазначив, що відповідно до Наказу Міністерства юстиції України від 05.11.2014 №1849/5 визнано таким, що втратив чинність Наказ Міністерства юстиції України від 15.08.2014 р. № 1355/5 "Про проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців місцезнаходженням яких є Донецька та Луганська області". Проведення будь-яких реєстраційних дій щодо осіб, місцезнаходження або місце проживання є територія проведення антитерористичної операції, здійснюється державними реєстраторами реєстраційних служб територіальних органів Міністерства юстиції України в областях та місті Києві. Повідомив, що доступ до реєстраційних справ юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, які знаходяться на території м. Луганськ відсутній, пояснень з приводу адміністративного позову про визнання протиправними дій та скасування запису, державним реєстратором реєстраційної служби Сумською міського управління юстиції, надати не можливо, та при винесенні рішення по справі покладався на розсуд суду.
Представник третьої особи, Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод", повідомленого належним чином про дату, час та місце розгляду справи, до суду не прибув та свого представника не направив, будь-яких письмових заперечень чи пояснень щодо позовних вимог не надав.
Суд вважає, що перешкод для розгляду справи немає, а саме: відсутня потреба заслухати свідка чи експерта; особи, які беруть участь у справі, були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, а тому справу слід розглянути за наявними в ній матеріалами в порядку письмового провадження з огляду на ч. 6 ст. 128 КАС України.
Відповідно до ч.1 ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Оцінивши надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні у відповідності до положень ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає, що заявлений позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Так, судом встановлено, що 17 жовтня 2014 року державним реєстратором Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Луганської області Янголь Інесою Павлівною до Єдиного державного реєстру внесено запис про зміну керівника (осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами) Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод", а саме: зазначено про звільнення ОСОБА_4 як керівника згідно наказу №16/236 від 14.10.2014 року та включення Бондаренка Максима Володимировича як підписанта з 14.10.2014 года, призначеного тимчасово виконуючим обов'язки голови правління ПАТ "Луганський енергозавод" згідно наказу №16/236 від 14.10.2014 року. Не погоджуючись з зазначеними вище діями суб'єкта владних повноважень позивач звернувся до суду з вказаним адміністративним позовом.
Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV (далі - Закон №755-IV).
Відповідно до ст. 1 Закону №755-IV, державний реєстратор - посадова особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, є Міністерство юстиції України, що передбачено пунктом 1 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року №395/2011. При цьому, відповідно до п.2 Положення, Мін'юст України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України.
Виходячи з вказаного, державний реєстратор як посадова особа Міністерства юстиції України при здійсненні своїх повноважень повинен неухильно дотримуватись вимог Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства України, а також доручень Президента України.
Частиною 3 статті 4 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" від 02 вересня 2014 року №1669-VII (надалі - Закон №1669 - VII) встановлено, що проведення реєстраційних дій, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) та керівника юридичної особи, місцезнаходженням якої є територія проведення антитерористичної операції, на період її проведення забороняється.
Статтею11 Закону №1669 - VII передбачено, що цей Закон №1669 - VII набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, і втрачає чинність через шість місяців з дня завершення антитерористичної операції, крім пункту 4 статті 11 "Прикінцеві та перехідні положення" цього Закону №1669 - VII. Враховуючи, що Закон №1669 - VII було офіційно опубліковано в виданні "Голос України", 2014, 10, від 14.10.2014 року N 197, Закон №1669 - VII набув чинності 15 жовтня 2014 року. Таким чином, встановлена Законом №1669 - VII заборона на проведення реєстраційних дій, пов'язаних із зміною керівника юридичної особи, місцезнаходженням якої є територія проведення антитерористичної операції, діє починаючи з 15.10.2014 року.
Зазначений нормативний акт також є спеціальним нормативним актом по відношенню до Закону №755-IV. Під час розгляду справи судом встановлено, що згідно до положень статуту Публічного акціонерного товариства "Луганський Енергозавод" (у новій редакції від 11.07.2011 р.) та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 17.11.2014 р. місцезнаходженням ПАТ "Луганський Енергозавод" є Луганська область, м. Луганськ, вул. Руднєва, буд. № 56.
17.10.2014 року до державного реєстратора Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Луганської області Янголь Інеси Павлівни надійшли документи, подані для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про зміну керівника (осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами) Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод". Прийнявши подані документи, відповідач-1 провів реєстраційну дію - вніс до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис про зміну керівника Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод", а саме: зазначив про звільнення ОСОБА_4 як керівника згідно наказу №16/236 від 14.10.2014 року та включив Бондаренка Максима Володимировича як підписанта з 14.10.2014 года, призначеного тимчасово виконуючим обов'язки голови правління ПАТ "Луганський енергозавод" згідно наказу №16/236 від 14.10.2014 року.
З приводу встановлених під час розгляду справи обставин суд зазначає наступне.
Суд критично ставиться до посилання відповідача-1 на відсутність станом на 17.10.2014 року затвердженого Кабінетом Міністрів України переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, як на доказ законності дії відповідача-1 під час проведення 17.10.2014 року реєстраційної дії, що оскаржуються позивачем, з урахуванням наступного:
Згідно статті 6 Конституції України, органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. При цьому для публічно-правових відносин закріплений і діє імперативний принцип дії законодавчих та підзаконних актів, відповідно до якого посадові особи органів державної влади та управління можуть вчиняти лише такі дії, які прямо визначені нормативним актом, та зобов'язані утримуватись від вчинення дій, які нормативним актом прямо заборонені.
Згідно п.9 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 395/2011, Мін'юст України у межах повноважень, на основі та на виконання Конституції та законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує і контролює їх виконання. При цьому рішення Мін'юсту України, прийняті в межах його повноважень, обов'язкові до виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами та місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності і громадянами.
17.06.2014 року Міністерством юстиції України прийнято наказ №953/5 "Про невідкладні заходи щодо захисту прав громадян на території проведення антитерористичної операції", яким (в редакції, що діяла станом на 17.10.2014 року) Державній реєстраційній службі України було наказано вжити заходів щодо тимчасового припинення доступу користувачів до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців на територіях, визначених у цьому наказі, при цьому такими територіями, зокрема, визначено Луганську область (крім окремих районів, серед яких місто Луганськ не визначено).
Крім того, Міністерство юстиції України у своєму листі від 26.08.2014 року №6809-0-4-14/6.1 зауважило, що наказ №953/5 "Про невідкладні заходи щодо захисту прав громадян на території проведення антитерористичної операції" прийнято з метою захисту прав та законних інтересів фізичних та юридичних осіб у зв'язку з соціально-політичною ситуацією, що склалась в Донецькій та Луганській області.
Отже, вже починаючи з червня 2014 року Міністерство юстиції України встановило, які території беззаперечно є територіями проведення антитерористичної операції, при цьому Луганська область (місто Луганськ зокрема) визнана територією проведення антитерористичної операції Міністерством юстиції України, посадовою особою якого є відповідач-1. Враховуючи вказане, відповідач-1 не міг не знати про цей факт та не мав права проводити реєстраційні дії всупереч забороні, передбаченій Законом №1669 - VII.
Таким чином, за вказаних обставин, відповідач-1 17.10.2014 року провів реєстраційні дії в порушення вимог ч.3 ст.4 Закону №1669-VII, чим вчинив протиправні дії щодо внесення 17 жовтня 2014 року змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців щодо зміни керівника (осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами) Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод", а саме: зазначення про звільнення ОСОБА_4 як керівника згідно наказу №16/236 від 14.10.2014 року та включення Бондаренка Максима Володимировича як підписанта з 14.10.2014 года, призначеного тимчасово виконуючим обов'язки голови правління ПАТ "Луганський енергозавод" згідно наказу №16/236 від 14.10.2014 року.
Позивачем належним чином доведено, що дії Відповідача-1 що оскаржуються, порушують права та законні інтереси позивача. Так, статтею 16 Закону №755-IV визначено, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців створюється з метою забезпечення державних органів, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру. Отже, інформація, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, використовується під час здійснення товариством господарської діяльності, укладання угод/договорів, розпорядження майном товариства, в тому числі банківськими рахунками. Статус відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців визначено в ст.18 Закону №755-IV, згідно якій якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Пунктом 8.3.6 Статуту Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод", зареєстрованого 11.07.2011 року, передбачено повноваження Голови Правління товариства, серед яких зазначено й право укладати правочини, угоди, пов'язані з відчуженням основних засобів на суму, що дорівнює 10% активів товариства.
Внаслідок внесення відповідачем-1 17.10.2014 року змін до записів про Публічне акціонерне товариство "Луганський енергозавод" в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців існує ризик втрати частини майна Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод", оскільки Бондаренко Максим Володимирович, який зазначений відповідачем-1 в реєстрі як особа, призначена тимчасово виконуючим обов'язки голови правління Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод", може здійснити дії (укласти правочини, угоди), пов'язані з відчуженням основних засобів на суму, що дорівнює 10% активів товариства, а також може здійснювати інші дії, пов'язані з використанням/розпорядженням як майном, так і грошовими коштами Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод".
Суд зазначає, що Закон №1669-VII прийнятий для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції. Однак внаслідок здійснення відповідачем-1 протиправних дій щодо внесення 17 жовтня 2014 року змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців щодо зміни керівника (осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами) Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод" вимог Закону, Публічне акціонерне товариство "Луганський енергозавод" може зазнати значних збитків.
Позивачем надано суду Виписку про стан рахунку в цінних паперах станом на 06.11.2014 року, видану ТОВ "АНАЛІТІК-РЕГІСТРАТОР", з якої вбачається, що позивач є акціонером Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод". Отже, позивач як акціонер має корпоративні права, що випливають з права власності на акції та включають як немайнові права (право на участь в управлінні акціонерним товариством), так і майнові права (право на отримання дивідендів та активів акціонерного товариства у разі його ліквідації), а також інші права та правомочності.
Таким чином, фінансовий та майновий стан Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод" має прямий вплив на права позивача як акціонера, а завдання Бондаренком Максимом Володимировичем як особою, що вказана в Єдиному державному реєстрі як тимчасово виконуючий обов'язки Голови Правління, збитків товариству матиме негативні наслідки саме для акціонерів товариства, зокрема й для позивача.
Одночасно, з урахуванням встановлених обставин справи, суд приходить до висновку, що для повного захисту прав, свобод та інтересів позивача, про захист яких він просить, необхідно зобов'язати державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідної реєстраційної служби скасувати такі незаконні зміни від 17 жовтня 2014 року у відомостях про керівника Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод", поновити відомості про ОСОБА_4 як керівника Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод" та виключити відомості про Бондаренка Максима Володимировича як тимчасово виконуючого обов'язки голови правління Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод" (шляхом внесення відповідних змін до інформації про осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами).
Наказом Міністерства юстиції України від 05.11.2014 року №1849/5 "Про проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, місцезнаходженням/місцем проживання яких є територія проведення антитерористичної операції" передбачено, що проведення будь-яких реєстраційних дій щодо осіб, місцезнаходженням/місцем проживання яких є територія проведення антитерористичної операції, здійснюється державними реєстраторами юридичних та фізичних осіб - підприємців реєстраційних служб територіальних органів Міністерства юстиції України в областях та місті Києві, при цьому визначено, що до затвердження та введення в дію акта Кабінету Міністрів України, яким визначено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалась антитерористична операція, дія цього наказу поширюється на юридичних осіб, місцезнаходженням яких є Донецька та Луганська області.
Отже, реєстраційні дії щодо юридичних осіб, місцезнаходженням яких є Донецька та Луганська області, можуть здійснюватись державним реєстратором реєстраційної служби територіального органу Міністерства юстиції України будь-якої області або міста Києва.
Суд приймає до уваги, що не можливо визначити, має та чи буде мати в майбутньому Реєстраційна служба Луганського міського управління юстиції Луганської області можливість проводити реєстраційні дії, тому визнає можливим за вибором позивача зобов'язати провести реєстраційну дію щодо скасування незаконних змін від 17 жовтня 2014 року у відомостях про керівника Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод" у Єдиному державному реєстрі та поновлення відомостей про ОСОБА_4 як керівника зазначеного товариства Реєстраційну службу Сумського міського управління юстиції у Сумській області.
За правилами частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач-1 в обґрунтування правомірності своїх дій належних доказів не надав, а тому суб'єктом владних повноважень не доведено своєї правоти.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд прийшов до переконання про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 69-71, ст. 94, ст.ст. 158-163, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Державного реєстратора Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Луганської області Янголь Інеси Павлівни, Реєстраційної служби Сумського міського управління юстиції у Сумській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Публічне акціонерне товариство "Луганський енергозавод" про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
1. Визнати протиправними дії державного реєстратора Реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції Луганської області Янголь Інеси Павлівни щодо внесення 17 жовтня 2014 року змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо зазначення в інформації про керівника (осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами) Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод" (код ЄДРПОУ 00178695; місцезнаходження: 91020, Луганська область, м. Луганськ, вул. Руднєва, 56) про звільнення ОСОБА_4 як керівника згідно наказу №16/236 від 14.10.2014 року та включення Бондаренка Максима Володимировича як підписанта з 14.10.2014 года, призначеного тимчасово виконуючим обов'язки голови правління ПАТ "Луганський енергозавод" згідно наказу №16/236 від 14.10.2014 року.
2.Зобов'язати державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Реєстраційної служби Сумського міського управління юстиції у Сумській області скасувати незаконні зміни від 17 жовтня 2014 року у відомостях про керівника (осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами) Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод" (код ЄДРПОУ 00178695; місцезнаходження: 91020, Луганська область, м. Луганськ, вул. Руднєва, 56) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, відповідно до яких в інформації про керівника (осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами) Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод" (код ЄДРПОУ 00178695; місцезнаходження: 91020, Луганська область, м. Луганськ, вул. Руднєва, 56) було зазначено про звільнення ОСОБА_4 як керівника згідно наказу №16/236 від 14.10.2014 року та включення Бондаренка Максима Володимировича як підписанта з 14.10.2014 года, призначеного тимчасово виконуючим обов'язки голови правління ПАТ "Луганський енергозавод" згідно наказу №16/236 від 14.10.2014 року, та поновити в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомості про ОСОБА_4 як керівника Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод" та особи, яка обирається (призначаються) до органу управління Публічного акціонерного товариства "Луганський енергозавод", уповноважена представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами.
3. Присудити з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, понесені судові витрати по сплаті судового збору у сумі 73,08 (сімдесят три) гривні 08 копійок за подання позовної заяви.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десятиденний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня отримання копії постанови. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Суддя Тітов О.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2014 |
Оприлюднено | 12.01.2015 |
Номер документу | 42175127 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні