Рішення
від 19.12.2014 по справі 922/4413/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" грудня 2014 р.Справа № 922/4413/14

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Ольшанченка В.І.

при секретарі судового засідання Гонтарем А.Д.

розглянувши справу

за позовом Харківської міської ради Харківської області (м. Харків) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод "Будінвест" (м. Харків) про внесення змін до договору оренди землі, за участю представників:

позивача - гол. спеціаліста-юрисконсульта сектору судової роботи відділу з питань містобудування та архітектури Юридичного департаменту ХМР Лук'янчука І.В. (довіреність №08-11/5937/2-13 від 30.12.2013 р.);

відповідача - Поліщука О.Л. (довіреність від 08.04.2014 р.), Ринкевича Ю.Б. (довіреність від 07.07.2014 р.),

ВСТАНОВИВ:

Позивач просить прийняти рішення, яким внести зміни до договору оренди землі від 26.02.2008 р. №640867100008 шляхом визнання договору про зміну до вказаного договору оренди землі укладеним в наступній редакції:

" ДОДАТКОВА УГОДА

до договору оренди землі,

зареєстрованого "26" лютого 2008 року за № 640867100008

у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного

земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах"

Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАВОД "БУДІНВЕСТ", який є правонаступником усього майна, усіх прав та обов'язків Закритого акціонерного товариства "Будінвест" (Орендар) в особі керівника


з другого боку, домовились про нижченаведене:

І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 „Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 "Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування у місті Харкові" (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 „Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" пункти 5., 9., 13., 14. договору оренди землі, зареєстрованого "26" лютого 2008 року за № 640867100008 змінити, доповнити пункт 2. словами та пункт 28. підпунктом д) і викласти у такій редакції:

„2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки 6310137500:07:046:0025."

„5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 923 від 24.09.2013 становить 2770989 грн. (два мільйони сімсот сімдесят тисяч дев'ятсот вісімдесят дев'ять гривень). При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки."

„9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 501/14 від 11.11.2013 на рік становить 7,2 % від її нормативної грошової оцінки і складає 199511,21 грн. (сто дев'яносто дев'ять тисяч п'ятсот одинадцять гривень 21 копійка), або в місяць - 16625,93 грн. (шістнадцять тисяч шістсот двадцять п'ять гривень 93 копійки)."

„13. Розмір орендної плати переглядається у разі:

а) зміни умов господарювання, передбачених договором;

б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

в) зміни нормативної грошової оцінки;

г) внаслідок інфляції - щорічно;

д) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

е) в інших випадках, передбачених законом."

„14. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені законодавством, справляється пеня згідно діючого законодавства."

„28. д) в разі ухилення Орендаря від перерахунку орендної плати при настанні умов, передбачених п. 13 договору, Орендодавець має право звернутися до суду для визнання додаткової угоди до договору оренди землі укладеною в зміненій редакції."

II. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого "26" лютого 2008 року за № 640867100008 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.

ОРЕНДОДАВЕЦЬ ОРЕНДАР

Харківська міська рада ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ

Харківської області ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ

м. Харків, м-н Конституції, 7 "ЗАВОД "БУДІНВЕСТ", який є

код 04059243 правонаступником усього майна,

усіх прав та обов'язків Закритого

акціонерного товариства

"Будінвест"

61066, м. Харків,

вул. Велозаводська, буд. 1

код 14103790

В особі міського голови В особі керівника


Г.А. Кернес

".

/підпис/ /підпис/ /ПІБ/

Відповідач, в запереченнях на позов, просить відмовити у задоволенні позовних вимог позивача, посилаючись на те, що жодного факту порушення ним умов договору не було, а також на те, що невідповідність умов договору конкретним вимогам закону з боку позивача не наведено.

Позивач надав заперечення на відзив відповідача на позовну заяву, які просив суд долучити до матеріалів справи.

Розглянувши клопотання позивача про долучення до матеріалів справи заперечення на відзив відповідача на позовну заяву, суд вирішив його задовольнити.

В судовому засіданні 16.12.2014 р. оголошувалась перерва до 19.12.2014 р.

Після перерви відповідач надав письмові пояснення щодо правового обґрунтування заперечень проти позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи та вислухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

На підставі рішення Харківської міської ради від 27.04.2005 р. №88/05 та рішення від 27.06.2006 р. №122/06 03.10.2007 р. між Харківською міською радою та ТОВ "Завод "Будінвест" укладено договір оренди землі (надалі - договір), відповідно до якого ТОВ "Завод "Будінвест" отримало в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,1036 га по вул. Механізаторська, 43в-41а в м. Харкові строком до 01.04.2020 р.

26.02.2008 р. договір був зареєстрований у Харківській регіональній філії ДП "Центрдержавного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" в державному реєстрі земель за №640867100008.

Згідно п. 5 договору нормативна оцінка земельної ділянки становить 1180132,00 грн.

Відповідно до п. 9 вказаного договору розмір орендної плати в місяць становить 4641,61 грн.

Згідно п. 13 договору розмір орендної плати переглядається у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; внаслідок інфляції щорічно; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

Отже згідно умов договору оренди земельної ділянки підставою для збільшення розміру орендної плати є збільшення ставок земельного податку відповідно змін у чинному законодавстві, тобто коли визначена у договорі орендна плата є нижчою за встановлений законом її граничний розмір.

Відповідно до п. 35 договору зміна умов договору оренди землі можлива за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди, спір вирішується в судовому порядку.

Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 р. №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.

Згідно з п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 р. та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.

Пунктом 2 рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року застосовується з 01 січня 2014 року.

Попередня вартість 1 кв.м землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007 р. на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007 р. №335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 р." та рішення Харківської міської ради від 27.02.2008 р. №42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 р." та була введена в дію з 01.03.2008 р.

Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. №1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р." встановлено, що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р." вводиться в дію з 01.01.2014 р. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Пунктом 5 зазначеного рішення Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

Відповідно до п. 3.1, п. 3.2 зазначеного Порядку зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі. Зміни до договору оренди землі оформлюються додатковою угодою. Підготовка додаткової угоди здійснюється Департаментом земельних відносин відповідно до Порядку укладання договорів оренди землі у м. Харкові.

Рішенням Харківської міської ради від 19.12.2012 р. №960/12 затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Згідно з п. 16.4 вказаного Порядку зміни до договору оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором землі, підлягає перегляду у випадку, також зміни нормативної грошової оцінки землі.

Всі вищевказані рішення Харківської міської ради є діючими, в судовому чи адміністративному порядку не скасовані.

На підставі вищевказаних положень рішень Харківської міської ради Департаментом земельних відносин Харківської міської ради було:

- одержано витяг з державного земельного кадастру про земельну ділянку;

- виконано розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності станом на 01.01.2013 р. №949/14;

- одержано витяг №923 від 24.09.2013 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

На підставі вказаних документів Департаментом підготовлено проект додаткової угоди до договору оренди землі від 26 березня 2014 р., який разом із листами-пропозиціями від 13.12.2013 р. №4883/0/225-13 та від 11.06.2014 р. №4905/0/225-14 рекомендованим поштовим відправленням направлено на адресу відповідача.

З метою забезпечення здійснення реєстрації додаткових угод шляхом внесення відповідних змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації з реєстру у формі витягу, на підставі ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та постанови КМУ від 21.11.2012 р. №1204 "Про затвердження розміру і порядок використання плати за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації із зазначеного реєстру", Департаментом земельних відносин було запропоновано відповідачу сплатити кошти:

- в розмірі 51,00 грн. за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

- в розмірі 120,00 грн. за надання інформації з Реєстру у формі витягу та надати оригінали платіжних документів до міської ради.

Відповідно до п. 36 договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо умов договору оренди спір розв'язується у судовому порядку.

Позивач направляв відповідачу проект додаткової угоди та пропозицію про сплату коштів в сумі 51,00 грн. та 120,00 грн.

На вказані вимоги виконавчого органу Харківської міської ради відповідачем було направлено лист від 22.01.2014 р. №3 та лист від 13.05.2014 р. №88 із своїми зауваженнями щодо запропонованого проекту. Зауваження стосувались неможливості збільшення разом з нормативно грошовою оцінкою земельної ділянки ще й погодженої в договірному порядку відсоткової ставки для розрахунку розміру орендної плати.

В досудовому порядку сторони не дійшли згоди з приводу укладення додаткової угоди до договору оренди землі, що й зумовило позивача звернутися до суду з відповідним позовом.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним вище обставинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними ст. 122 Земельного кодексу України.

Згідно зі ч.1 ст. 20 Земельного кодексу України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради Міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Згідно зі ч. 1 ст. 144 Конституції України рішення органів місцевого самоврядування, прийняті в межах визначених законом повноважень, є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Як вже зазначалося, спірний договір оренди землі було укладено на підставі рішення виконавчого комітету Харківської міської ради.

Відповідно до ч. 2 ст. 792 Цивільного кодексу України, ч. 8 ст. 93 Земельного кодексу України відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.

Положенням ст. 2 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що відносини, пов'язані з орендою землі регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України "Про оренду землі", іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Відповідно до ст. 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Так, ст. 21 Закону України "Про оренду землі" визначено, що орендна плата за землю-це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди землі (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Виходячи із змісту ч. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно зі ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше ніж один раз у 5 - 7 років.

Підставами проведення оцінки земель, виходячи з положень ст. 15 Закону України "Про оцінку земель", є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Статтею 20 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Згідно з п. 1 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Статтею 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Відповідно до ч. 2 статті 648 Цивільного кодексу України зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.

Відповідно до статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Договір є двостороннім, якщо правами та обов'язками наділені обидві сторони договору.

Статтею 628 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Згідно з ч. 3 статті 6 Цивільного кодексу України сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.

Частиною 1 ст. 651 ЦК України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Згідно зі ст. 30 Закону України "Про оренду землі" та п. 35 договору оренди землі зміна умов договору оренди землі здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Статтею 632 ЦК України передбачено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Отже, зважаючи на наведені норми, вбачається, що підставою для внесення змін до договору оренди землі за рішенням суду на вимогу однієї із сторін є або істотне порушення умов договору, або наявність відповідного застереження в договорі щодо відповідних підстав для його зміни чи прямої вказівки в законі про необхідність внесення змін.

Відповідно до пункту 13 договору, сторони при укладенні договору досягли згоди, що розмір орендної плати переглядається зокрема у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів та в інших випадках, передбачених законом.

Таким чином, орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, у зв'язку зі зміною зазначеним рішенням органу місцевого самоврядування розмірів нормативної грошової оцінки земель міста Харкова, що використовується для визначення розміру орендної плати по укладеному між сторонами договору оренди землі, виникли обставини, передбачені пунктом 13 цього договору як підстава для обов'язкового перегляду (зміни) розміру орендної плати.

Зважаючи на наведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про внесення змін до договору в частині розміру орендної плати через зміну грошової оцінки землі, а саме до пунктів 5 та 9 договору, які запропоновані в доданій до позовної заяви додатковій угоді є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, окрім частини пункту 5 щодо покладення на орендаря обов'язку при змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради виконувати за свій рахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки, оскільки позивачем не доведено законних підстав, що передбачають внесення таких умов до договору оренди землі.

Крім того, суд також вважає такими, що підлягають задоволенню вимоги щодо внесення до пункту 2 договору відомостей щодо кадастрового номеру земельної ділянки, оскільки відповідно до статті 15 Закону України "Про оренду землі", в редакції змін, внесених Законом №3613-VI, така істотна умова договору оренди землі як об'єкт оренди повинна містити відомості щодо кадастрового номеру, місця розташування та розміру земельної ділянки.

Втім, суд дійшов висновку, про відмову в задоволення позову в частині щодо визнання укладеною додаткову угоду до договору оренди землі в редакції частини п.п. 13, 14, 28, виходячи з наступного.

Так, додаткова угода містить положення щодо зміни до наступних пунктів договору: пункту 13 - щодо доповнення його такими підставами перегляду орендної плати як зміна коефіцієнтів індексації, визначених законодавством та зміна нормативної грошової оцінки; пункт 14 - зміни щодо сплати пені за невнесення орендної плати у встановлені строки; пункт 28 - зміни щодо права орендодавця в разі ухилення орендаря від перерахунку орендної плати з наведених у пункті 13 підстав звернутися до суду для визнання додаткової угоди до договору землі укладеної в зміненій редакції.

Суд, зазначає, що вказані зміни до договору оренди землі позивач просить суд внести за відсутністю обґрунтування в позовній заяві. Так в позовній заяві відсутні мотивування щодо внесення змін в пунктів 13, 14, 28 договору.

При цьому суд наголошує, що позов складається з його підстав та предмету.

Під предметом позову розуміється певна матеріальна правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої позивач просить прийняти судове рішення.

Підставами позову є зазначені позивачем в позовній заяві обставини, якими він обґрунтовує свої матеріально-правові вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу.

З огляду на зазначене, зміни до пунктів 13, 14, 28 спірного договору виходять за межі підстав позову.

Суд зазначає, що господарський суд розглядає справи в межах позову, тобто в межах його підстав та предмету, виходити за які він має право лише у випадку, передбаченому п. 2 ч. 1 статті 83 ГПК України - за клопотанням заінтересованої сторони, якщо це необхідно для захисту прав і законних інтересів позивача або третіх осіб із самостійними вимогами на предмет спору.

Статтею 22 ГПК України передбачено право позивача до початку розгляду господарським судом справи по суті змінити предмет та підставу позову.

Проте позивач не заявляв клопотання про вихід за межі позову та не змінював підстав позову в порядку статті 22 ГПК України, а тому у господарського суду відсутні правові підстави для задоволення позовних вимог про внесення вказаних змін до пунктів 13, 14, 28 договору оренди землі.

Крім того, як зазначалось вище, підставою для внесення змін до договору оренди землі за рішенням суду на вимогу однієї із сторін є наявність відповідного застереження в договорі щодо відповідних підстав для його зміни чи прямої вказівки в законі про необхідність внесення змін.

Натомість в договорі оренди землі сторони не погодили право на внесення змін до його положень щодо підстав перегляду орендної плати, сплати пені за невнесення орендної плати у встановлені строки та права орендодавця в разі ухилення орендаря від перерахунку орендної плати з наведених у пункті 13 підстав звернутися до суду для визнання додаткової угоди до договору землі, укладеної в зміненій редакції.

Чинне законодавства також не містить прямих вказівок щодо необхідності внесення таких змін до договору оренди землі.

Зазначені зміни до пунктів 13, 14, 28 спірного договору не передбачені чинним на час його укладення та на даний час Типовим договором оренди землі, який відповідно до ч. 2 статті 14 Закону України "Про оренду землі" було затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 р. №220.

Так пункт 13 Типового договору оренди землі не передбачає такої підстави перегляду орендної плати як зміна нормативної грошової оцінки землі.

Пунктом 14 Типового договору оренди землі передбачено, що у разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим договором, справляється пеня у розмірі__(відсотків) несплаченої суми за кожний день прострочення.

Також Типовий договір оренди землі не містить положень щодо права орендодавця в разі ухилення орендаря від перерахунку орендної плати з передбачених договором підстав звернутися до суду для визнання додаткової угоди до договору землі, укладеної в зміненій редакції.

Посилання позивача на рішення Харківської міської ради від 19.12.2012 р. №960/12, яким затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові, суд вважає безпідставним, оскільки воно не має зворотної сили і не розповсюджується на укладений до його прийняття договір.

Виходячи з вищевикладеного, суд вважає позовні вимоги підлягаючими задоволенню частково.

Відповідно до ст. 49 ГПК України витрати по оплаті судового збору покладаються на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст. 144 Конституції України, ст.ст. 6, 626, 628, 632, 648, 651, 792 ЦК України, ст.ст. 1, 2, 5, 13, 15, 18, 20, 21, 30 Закону України "Про оцінку земель", ст.ст. 59,73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.ст. 33-35, 43, 49, 82-85 ГПК України,

ВИРІШИВ:

В позові відмовити частково.

Внести зміни до договору оренди землі зареєстрованого "26" лютого 2008 року за №640867100008 в наступній редакції:

"ДОДАТКОВА УГОДА

до договору оренди землі,

зареєстрованого "26" лютого 2008 року за №640867100008

у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного

земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах"

Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАВОД "БУДІНВЕСТ", який є правонаступником усього майна, усіх прав та обов'язків Закритого акціонерного товариства "Будінвест" (Орендар) в особі керівника


з другого боку, домовились про нижченаведене:

І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 „Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 "Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування у місті Харкові" (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 „Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" пункти 5, 9 договору оренди землі, зареєстрованого "26" лютого 2008 р. за №640867100008 змінити, доповнити пункт 2 словами та викласти у такій редакції:

„2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки 6310137500:07:046:0025."

„5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації №923 від 24.09.2013 р. становить 2770989 грн. (два мільйони сімсот сімдесят тисяч дев'ятсот вісімдесят дев'ять гривень)."

„9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком №501/14 від 11.11.2013 р. на рік становить 7,2% від її нормативної грошової оцінки і складає 199511,21 грн. (сто дев'яносто дев'ять тисяч п'ятсот одинадцять гривень 21 копійка), або в місяць - 16625,93 грн. (шістнадцять тисяч шістсот двадцять п'ять гривень 93 копійки)."

ОРЕНДОДАВЕЦЬ ОРЕНДАР

Харківська міська рада ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ

Харківської області ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ

м. Харків, м-н Конституції, 7. "ЗАВОД "БУДІНВЕСТ", який є

код 04059243 правонаступником усього майна,

усіх прав та обов'язків Закритого

акціонерного товариства

"Будінвест"

61066, м. Харків,

вул. Велозаводська, буд. 1.

код 14103790

В особі міського голови В особі керівника


Г.А. Кернес

".

/підпис/ /підпис/ /ПІБ/

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАВОД "БУДІНВЕСТ" (61066, м. Харків, вул. Велозаводська, буд. 1. Код ЄДРПОУ 14103790) на користь Харківської міської ради (61003, м. Харків, м-н Конституції, 7. Код ЄДРПОУ 04059243) судовий збір в сумі 609,00 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 24.12.2014 р.

Суддя В.І. Ольшанченко

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення19.12.2014
Оприлюднено06.01.2015
Номер документу42207147
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/4413/14

Ухвала від 12.03.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Шевель О. В.

Ухвала від 08.12.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 19.11.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 03.11.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 20.10.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 08.06.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Білоусова Я.О.

Постанова від 03.06.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Білоусова Я.О.

Рішення від 19.12.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 08.10.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні