Постанова
від 03.06.2015 по справі 922/4413/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" червня 2015 р. Справа № 922/4413/14

Колегія суддів у складі: головуючий суддя Білоусова Я.О. , суддя Пуль О.А. , суддя Крестьянінов О.О.

при секретарі Литвиновій К.О.

за участю представників сторін:

позивача - Жилки С.Є. (довіреність від 09.04.15р. №08-11/1602/2-15),

відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу відповідача (вх. №780 Х/2) на рішення господарського суду Харківської області від 19.12.14р. у справі № 922/4413/14

за позовом Харківської міської ради, м.Харків,

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод "Будінвест", м.Харків,

про внесення змін до договору,

ВСТАНОВИЛА:

Рішенням господарського суду Харківської області від 19.12.14р. (суддя Ольшанченко В.І.) позов задоволено частково. Внесено зміни до пунктів 2, 5, 9 укладеного між сторонами договору оренди землі, зареєстрованого 26.02.08р. за №640867100008; в частині внесення змін до пунктів 13, 14, 28 вказаного договору у позові відмовлено.

Відповідач із рішенням не погодився, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування місцевим господарським судом норм матеріального права, просить оскаржуване рішення скасувати та прийняти нове рішення, яким повністю відмовити в задоволенні позову.

Скарга обґрунтована тим, що суд не врахував, що в п.29 Порядку оформлення договорів оренди землі у м.Харкові, який затверджено рішенням Харківської міської ради від 29.12.2012р. №960/12, зазначено, що даний Порядок не поширюється на договори оренди землі (додаткові угоди) та угоди про розірвання договорів оренди землі, які були підписані міським головою до набрання чинності даним Порядком. Враховуючи, що договір оренди землі від 26.02.2008р. №640867100008 укладено до набрання чинності вказаним Порядком, суд на думку відповідача необґрунтовано послався на вказаний Порядок як підставу для внесення змін до чинного договору оренди.

Крім того, як зазначив апелянт, суд неправомірно застосував до спірного договору оренди «Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в м.Харкові», затверджене рішенням Харківської міської ради від 27.02.2008р. №41/08, оскільки це Положення набрало чинності вже після укладення та реєстрації вищевказаного договору оренди землі.

Також посилається на інші обставини, викладені в апеляційній скарзі.

Представник позивача у судовому засіданні, у відзиві на апеляційну скаргу та у додатковому відзиві (вх. №6339 20.04.2015р.) проти апеляційної скарги заперечував, посилаючись на безпідставність доводів апелянта, просив залишити оскаржуване рішення без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні докази по справі, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду встановила.

В жовтні 2014р. Харківська міська рада звернулась до господарського суду Харківської області з позовом до ТОВ «Завод «Будінвест», в якому позивач просив прийняти рішення, яким внести зміни до договору оренди землі від 26.02.2008р. №640867100008 шляхом визнання договору про зміну до вказаного договору оренди землі укладеним в наступній редакції:

" ДОДАТКОВА УГОДА

до договору оренди землі,

зареєстрованого "26" лютого 2008 року за № 640867100008

у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного

земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах"

«____»


20

Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАВОД "БУДІНВЕСТ", який є правонаступником усього майна, усіх прав та обов'язків Закритого акціонерного товариства "Будінвест" (Орендар) в особі керівника


з другого боку, домовились про нижченаведене:

І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 „Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 "Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування у місті Харкові" (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 „Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" пункти 5., 9., 13., 14. договору оренди землі, зареєстрованого "26" лютого 2008 року за № 640867100008 змінити, доповнити пункт 2. словами та пункт 28. підпунктом д) і викласти у такій редакції:

„2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки 6310137500:07:046:0025."

„5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 923 від 24.09.2013 становить 2770989 грн. (два мільйони сімсот сімдесят тисяч дев'ятсот вісімдесят дев'ять гривень). При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки."

„9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 501/14 від 11.11.2013 на рік становить 7,2 % від її нормативної грошової оцінки і складає 199511,21 грн. (сто дев'яносто дев'ять тисяч п'ятсот одинадцять гривень 21 копійка), або в місяць - 16625,93 грн. (шістнадцять тисяч шістсот двадцять п'ять гривень 93 копійки)."

„13. Розмір орендної плати переглядається у разі:

а) зміни умов господарювання, передбачених договором;

б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

в) зміни нормативної грошової оцінки;

г) внаслідок інфляції - щорічно;

д) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

е) в інших випадках, передбачених законом."

„14. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені законодавством, справляється пеня згідно діючого законодавства."

„28. д) в разі ухилення Орендаря від перерахунку орендної плати при настанні умов, передбачених п. 13 договору, Орендодавець має право звернутися до суду для визнання додаткової угоди до договору оренди землі укладеною в зміненій редакції."

II. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого "26" лютого 2008 року за № 640867100008 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.

ОРЕНДОДАВЕЦЬ ОРЕНДАР

Харківська міська рада ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ

Харківської області ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ

м. Харків, м-н Конституції, 7 "ЗАВОД "БУДІНВЕСТ", який є

код 04059243 правонаступником усього майна,

усіх прав та обов'язків Закритого

акціонерного товариства

"Будінвест"

61066, м. Харків,

вул. Велозаводська, буд. 1

код 14103790

В особі міського голови В особі керівника


Г.А. Кернес

".

/підпис/ /підпис/ /ПІБ/

Відповідач, в запереченнях на позов (вх. №3835 від 03.11.2014р.) просив відмовити у задоволенні позовних вимог позивача, посилаючись на те, що він сумлінно виконує свої обов'язки орендаря. Згідно з умовами договору оренди землі і Податкового кодексу України щорічно самостійно проводить розрахунок орендної плати з урахуванням індексації визначеної в договорі оренди грошової оцінки землі.

19.12.2014р. господарським судом Харківської області прийнято оскаржуване рішення.

Колегія суддів дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги, правильність застосування місцевим господарським судом норм процесуального та матеріального права приходить до висновку про часткове задоволення апеляційної скарги виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі рішення Харківської міської ради від 27.04.2005р. №88/05 та рішення від 27.06.2006р. №122/06 03.10.2007р. між Харківською міською радою та ТОВ "Завод "Будінвест" укладено договір оренди землі, відповідно до якого ТОВ "Завод "Будінвест" отримало в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,1036 га по вул. Механізаторська, 43в-41а в м. Харкові строком до 01.04.2020р.

26.02.2008р. договір був зареєстрований у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" в державному реєстрі земель за №640867100008.

Відповідно до п. 5 договору нормативна оцінка земельної ділянки становить 1180132,00 грн.

Відповідно до п. 9 договору розмір орендної плати в місяць становить 4641,61 грн.

Відповідно до п. 13 договору розмір орендної плати переглядається у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; внаслідок інфляції щорічно; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

Отже згідно умов договору оренди земельної ділянки підставою для збільшення розміру орендної плати є збільшення ставок земельного податку відповідно до змін у чинному законодавстві, тобто коли визначена у договорі орендна плата є нижчою за встановлений законом її граничний розмір.

Відповідно до п. 35 договору зміна умов договору оренди землі можлива за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди, спір вирішується в судовому порядку.

Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013р. №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. Відповідно до п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013р. та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України. Пунктом 2 рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року застосовується з 01 січня 2014 року.

Попередня вартість 1 кв.м землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007 р. на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007 р. №335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 р." та рішення Харківської міської ради від 27.02.2008 р. №42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 р." та була введена в дію з 01.03.2008 р.

Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013р. №1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р." встановлено, що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р." вводиться в дію з 01.01.2014р. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Пунктом 5 зазначеного рішення Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

Відповідно до п. 3.1, п. 3.2 зазначеного Порядку зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі. Зміни до договору оренди землі оформлюються додатковою угодою. Підготовка додаткової угоди здійснюється Департаментом земельних відносин відповідно до Порядку укладання договорів оренди землі у м. Харкові.

Рішенням Харківської міської ради від 19.12.2012р. №960/12 затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Згідно з п. 16.4 вказаного Порядку зміни до договору оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором землі, підлягає перегляду у випадку, також зміни нормативної грошової оцінки землі.

Всі вищевказані рішення Харківської міської ради є діючими, в судовому чи адміністративному порядку не скасовані.

На підставі вищевказаних положень рішень Харківської міської ради Департаментом земельних відносин Харківської міської ради було:

- одержано витяг з державного земельного кадастру про земельну ділянку;

- виконано розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності станом на 01.01.2013 р. №949/14;

- одержано витяг №923 від 24.09.2013 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

На підставі вказаних документів Департаментом підготовлено проект додаткової угоди до договору оренди землі від 26 березня 2014р., який разом із листами-пропозиціями від 13.12.2013 р. №4883/0/225-13 та від 11.06.2014 р. №4905/0/225-14 рекомендованим поштовим відправленням направлено на адресу відповідача.

З метою забезпечення здійснення реєстрації додаткових угод шляхом внесення відповідних змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації з реєстру у формі витягу, на підставі ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та постанови КМУ від 21.11.2012 р. №1204 "Про затвердження розміру і порядок використання плати за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації із зазначеного реєстру", Департаментом земельних відносин було запропоновано відповідачу сплатити кошти: в розмірі 51,00 грн. за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; в розмірі 120,00 грн. за надання інформації з Реєстру у формі витягу та надати оригінали платіжних документів до міської ради.

Відповідно до п. 36 договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо умов договору оренди спір розв'язується у судовому порядку.

Позивач направляв відповідачу проект додаткової угоди та пропозицію про сплату коштів в сумі 51,00 грн. та 120,00 грн.

На вказані вимоги виконавчого органу Харківської міської ради відповідачем було направлено лист від 22.01.2014 р. №3 та лист від 13.05.2014 р. №88 із своїми зауваженнями щодо запропонованого проекту. Зауваження стосувались неможливості збільшення разом з нормативно грошовою оцінкою земельної ділянки ще й погодженої в договірному порядку відсоткової ставки для розрахунку розміру орендної плати.

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.

Оскільки відповідно до частини першої статті 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, внесення змін до договору оренди землі у разі зміни ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів уповноваженим органом повинно здійснюватися з дотриманням порядку, визначеного вказаною нормою зазначеного Кодексу.

У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Таким чином, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом, і оскільки укладений між сторонами договір передбачає можливість зміни розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленого умовами договору.

В досудовому порядку сторони не дійшли згоди з приводу укладення додаткової угоди до договору оренди землі, що й зумовило позивача звернутися до суду з відповідним позовом.

Приймаючи рішення про часткове задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що відповідно до пункту 13 договору, сторони при укладенні договору досягли згоди, що розмір орендної плати переглядається, зокрема, у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів та в інших випадках, передбачених законом. Таким чином, яке зазначено в рішенні, орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, у зв'язку зі зміною зазначеним рішенням органу місцевого самоврядування розмірів нормативної грошової оцінки земель міста Харкова, що використовується для визначення розміру орендної плати по укладеному між сторонами договору оренди землі, тому виникли обставини, передбачені пунктом 13 цього договору як підстава для обов'язкового перегляду (зміни) розміру орендної плати. Крім того, суд також задовольнив вимоги щодо внесення до пункту 2 договору відомостей щодо кадастрового номеру земельної ділянки, оскільки відповідно до статті 15 Закону України "Про оренду землі", в редакції змін, внесених Законом №3613-VI, така істотна умова договору оренди землі як об'єкт оренди повинна містити відомості щодо кадастрового номеру, місця розташування та розміру земельної ділянки.

Однак, з даними висновками місцевого господарського суду колегія суддів погодитись не може з огляду на наступне.

Згідно з частиною 1 статті 15 Закону "Про оренду землі" однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

За змістом частин 1, 2 статті 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності). Відповідно до частини 1 статті 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, визначених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Відповідно до вимог статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Згідно з пунктами 34, 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин, затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

Так, відповідно до п.13 договору розмір орендної плати переглядається у разі, зокрема, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, в інших випадках, передбачених законом.

Як свідчать матеріали справи, відповідач зміни до договору, на яких наполягав позивач, не підписав.

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 3 червня 2008 року за № 309-VI внесено зміни до ч. ч. 4, 5 ст. 21 Закону України "Про оренду землі", відповідно до яких річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю"; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю". Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки. При цьому у разі визначення орендаря на конкурентних засадах може бути встановлений більший розмір орендної плати, ніж зазначений у цій частині.

У зв'язку із введенням в дію з 1 січня 2011 року Податкового кодексу України Закон України "Про плату за землю" втратив чинність (ч. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України).

Статтею 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір орендної плати встановлюється в договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом, та не може перевищувати: для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Отже, встановлення статтею 288 ПК України граничних розмірів річної орендної плати за земельну ділянку є підставою для приведення положень спірного договору оренди земельної ділянки у відповідність до вимог закону в частині визначення розміру орендної плати.

Згідно з ч. 1 ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Частиною 1 ст. 651 ЦК України також встановлено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у цих правовідносинах, що розглядаються.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду України від 20.11.2012 р. у справі № 28/5005/640/2012,, від 20.08.2013 р. у справі № 5009/3430/12, яка відповідно до приписів статті 111 28 Господарського процесуального кодексу України є обов'язковою для всіх суб'єктів владних повноважень та всіх судів України, а суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність із рішеннями Верховного Суду України.

За вказаних обставин, позов в частині внесення змін до договору оренди землі в частині визначення розміру орендної плати за земельну ділянку підлягає задоволенню.

Разом з цим, позивачем не доведено та нормативно не обґрунтовано необхідності зміни решти пунктів договору, які не стосуються зміни нормативної грошової оцінки землі.

Враховуючи те, що вимоги позивача щодо внесення змін до договору оренди землі суд визнає частково обґрунтованими, а відповідач, надісланий йому позивачем проект додаткової угоди до договору оренди не підписав, колегія суддів вважає, що позов підлягає задоволенню частково, в зв'язку з чим рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Відповідно до статті 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до статті 43 Господарського процесуального кодексу України Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню частково, тому рішення господарського суду Харківської області від 19.12.14р. у справі № 922/4413/14 слід скасувати та прийняти нове рішення.

Керуючись статтями 91, 99, 101, 102, п.2 статті 103, статтею 105 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів,

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод "Будінвест" задовольнити частково.

Рішення господарського суду Харківської області від 19.12.14р. у справі № 922/4413/14 скасувати.

Прийняти нове рішення.

Внести зміни до договору оренди землі зареєстрованого 26.02.2008 року за № 640867100008, виклавши абзац другий пункту 9 в наступній редакції:

"Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком №501/14 від 11.11.2013р. на рік становить 7,2% від її нормативної грошової оцінки і складає 199511,21 грн. (сто дев'яносто дев'ять тисяч п'ятсот одинадцять гривень 21 копійка), або в місяць - 16625,93 грн. (шістнадцять тисяч шістсот двадцять п'ять гривень 93 копійки)."

В іншій частині позову відмовити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод "Будінвест" (61066, м. Харків, вул. Велозаводська, буд. 1, код ЄДРПОУ 14103790) на користь Харківської міської ради (61003, м. Харків, м-н Конституції, 7, код ЄДРПОУ 04059243) 609,00 грн. судового збору за подання позовної заяви та 304,50 грн. судового збору за подання апеляційної скарги.

Доручити господарському суду Харківської області видати відповідний наказ.

Повний текст постанови складено 04.06.2015р.

Головуючий суддя Білоусова Я.О.

Суддя Пуль О.А.

Суддя Крестьянінов О.О.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення03.06.2015
Оприлюднено08.06.2015
Номер документу44544840
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/4413/14

Ухвала від 12.03.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Шевель О. В.

Ухвала від 08.12.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 19.11.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 03.11.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 20.10.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 08.06.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Білоусова Я.О.

Постанова від 03.06.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Білоусова Я.О.

Рішення від 19.12.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

Ухвала від 08.10.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Ольшанченко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні