ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
16 грудня 2014 рокусправа № 804/2543/14
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Сафронової С.В.
суддів: Поплавського В.Ю. Чепурнова Д.В.
за участю секретаря судового засідання: Надточія В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна Фабрика "Рейнфорд" на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 березня 2014 року у справі № 804/2543/14 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна Фабрика "Рейнфорд" до Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу,
в с т а н о в и л а :
12 лютого 2014 року позивач звернувся до адміністративного суду із вищезазначеним позовом посилаючись на те, що начальником Лівобережної ОДПІ м.Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровський області Коренюк К.Є. видано наказ про проведення документальної позапланової виїзної перевірки від 03.02.2014 року №118 на підставі пп.78.1.1. п.78.1. ст.78 Податкового кодексу України. Співробітники податкової інспекції прибули на ТОВ "Молочна фабрика "Рейнфорд" з вимогою про допуск до проведення документальної позапланової перевірки. Позивач відмовив в проведенні перевірки, оскільки вважає наказ таким, що суперечить нормам чинного законодавства, оскільки не було законних підстав для призначення даної перевірки відповідно до пп.78.1.1. п.78.1. ст.78 ПК України. За таких обставин, позивач просив суд: визнати протиправним та скасувати №118 від 03.02.2014 року "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Молочна фабрика "Рейнфорд" (код ЄДРПОУ 13472597), винесений Лівобережною ОДПІ м.Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровський області.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 березня 2014 року в задоволенні позовних вимог було відмолено.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Судом першої інстанції встановлено, що що начальником Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровський області Коренюк К.Є. видано наказ про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Молочна фабрика "Рейнфорд" (код ЄДРПОУ 13472597) від 03.02.2014 року №118, на підставі пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України.
Як вбачається з матеріалів справи, в даному наказі зазначено, що документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "Молочна фабрика "Рейнфорд" призначена з 14.02.2014 року тривалістю 5 робочих днів, з питань дотримання вимог податкового законодавства України під час здійснення взаємовідносин з ПП "Багатопромислова фірма Мадлобт" (код ЄДРПОУ 37057953), ПП "Фірма "Малдіс" (код ЄДРПОУ 36991261), ТОВ "НВП Меркурій" (код ЄДРПОУ 33019275), ПП "Транс-Грейн" (код ЄДРПОУ 36725965), ТОВ ТРІО 031390* (код ЄДРПОУ 30544093), ТОВ "ВКП Омега-Спектр" (код ЄДРПОУ 37211582), ТОВ "Промислова спілка Балтімор" (код ЄДРПОУ 37212696), ТОВ "НПК "Ресурспром" (код ЄДРПОУ 37148631), ТОВ "Дніпроенергостандарт" (код ЄДРПОУ 33669966), ТОВ "Науково-виробниче об'єднання "МСК-Інвест" (код ЄДРПОУ 34656392), ПП "Топаз-96" (код ЄДРПОУ 24237155), ТОВ "ННП Брат" (код ЄДРПОУ34156215), ПП "Вакант" (код ЄДРПОУ 32228565), ТОВ "Віта Плюс" (код ЄДРПОУ 30659735), ТОВ "Галактика-М" (код ЄДРПОУ 31890900) за серпень, вересень, листопад, грудень 2010 року, січень, лютий, квітень, травень, червень, липень 2011 року, квітень, травень 2012 року, їх реальності та повноти відображення в обліку, на підставі пп.78.1.1. п.78.1. ст.78 ПК України.
Встановлено, що листом від 04.02.2014 року № 3 року позивач відмовив Лівобережній ОДПІ в допуску до проведенні перевірки, оскільки на адресу позивача надходив лише запит від 03.09.2013 року № 5541/10/-22 про надання інформації та їх документального підтвердження, на який ТОВ "Молочна фабрика "Рейнфорд" була надана відповідь від 06.09.2013 року № 24 про звільнення платника податків від обов'язку надавати відповідь на запит, оскільки останній, на погляд позивача, не відповідає приписам податкового законодавства.
Право податкової інспекції на проведення перевірки визначено пп.20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України. Контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до п. 9 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1245, органи державної податкової служби мають право звернутися до суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та документального підтвердження такої інформації.
Відповідно до пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.1 п.78.1 ст.78, п.78.4 ст.78, п.86.1, 86.3 ст.86 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту. Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки. Результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, у строки визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов'язаний його підписати. Строк складення акта (довідки) про результати перевірки не зараховується до строку проведення перевірки, встановленого цим Кодексом (з урахуванням його продовження). У разі незгоди платника податків з висновками акта такий платник зобов'язаний підписати такий акт перевірки із зауваженнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта або окремо у строки, передбачені цим Кодексом. Акт (довідка) документальної виїзної перевірки, що визначено статтями 77 і 78 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами органу державної податкової служби, які проводили перевірку, та реєструється в органі державної податкової служби протягом п'яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті, - протягом 10 робочих днів).
Відповідно до Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 року №984 результати документальних перевірок оформлюються у формі акта або довідки. У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт, а у разі відсутності порушень - довідка. Акт це службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
При цьому, слід зазначити, що наказ про призначення перевірки є актом тимчасової дії, фактично, дія наказу вимірюється певним проміжком часу, та вичерпується на момент виконання такого наказу - тобто на час безпосереднього проведення призначеної перевірки.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, ухвалу та постанову суду першої інстанції від 13 березня 2014 року слід залишити без змін, як такі, що прийняті з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 198, ст.ст. 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України колегія суддів, -
у х в а л и л а :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна Фабрика "Рейнфорд" - залишити без задоволення.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 березня 2014 року у справі № 804/2543/14 - залишити без змін.
Ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.
Головуючий: С.В. Сафронова
Суддя: В.Ю. Поплавський
Суддя: Д.В. Чепурнов
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2014 |
Оприлюднено | 14.01.2015 |
Номер документу | 42235018 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні