Справа № 2-а-2140/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" лютого 2009 р.
м. Луцьк
Волинський окружний адміністративний суд в складі :
головуючого - судді Мачульського В.В.,
при секретарі судового засідання Сметані Т.В,
за участю позивача ОСОБА_1,
представника відповідача Чемерис Т.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці і соціального
захисту населення Луцької районної адміністрації про зобов'язання перерахування
та виплати недоплаченої грошової допомоги по догляду за дитиною,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернулася з позовом до Управління праці і
соціального захисту населення Луцької районної адміністрації зобов'язання
відповідача провести нарахування та виплату недоплаченої допомоги по догляду за
дитиною за період з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року в сумі 2433,67
грн.
Свої вимоги обґрунтовує тим, що, перебуваючи у відпустці
по догляду за двома дітьми до досягнення ними трирічного віку, має право на
допомогу по догляду за дитиною в розмірі встановленого законом прожиткового
мінімуму для дітей віком до 6 років згідно Закону України «Про державну
допомогу сім'ям з дітьми» та Закону України «Про загальнообов'язкове державне
соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та
витратами, зумовленими народженням та похованням».
В судовому засіданні позивач заявлені вимоги підтримала
повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не
визнала, зазначаючи, що вони діяли в межах повноважень, наданих законами
України, підзаконними нормативно-правовими актами та в межах коштів, які були
виділені державним бюджетом для виплат допомоги по догляду за дитиною до
досягнення нею трирічного віку. Вважає, що є неналежним відповідачем. Просить
застосувати строки позовної давності, в позові відмовити.
Заслухавши пояснення позивача, представника відповідача,
дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають
частковому задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач перебуває у
відпустці по догляду за двома дітьми до досягнення ними трирічного віку та
отримує допомогу по догляду за дитиною до 3-х років, що підтверджується
довідкою відповідача від 11.12.2008 року НОМЕР_1.
Частиною 1 статті 15 Закону України «Про державну
допомогу сім'ям з дітьми» встановлено, що допомога по догляду за дитиною до
досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом
прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.
Розмір зазначеної допомоги було змінено статтею 56
Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік». Зокрема, частиною 1
статті 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» встановлено,
що у 2007 році допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку
надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом,
встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї
в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130
гривень.
Проте, рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року № 6-рп/2007 зазначені
положення ст. 56 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік»
визнано неконституційними, а тому вони втратили чинність з дня ухвалення
рішення.
Відповідно до статті 43 Закону України «Про
загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою
втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням»
допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається
застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду, але не менше
розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Пунктом 7 статті 71 Закону України «Про Державний бюджет
України на 2007 рік» дію статті 43 Закону України «Про загальнообов'язкове
державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та
витратами, зумовленими народженням та похованням» зупинено.
Однак, рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року № 6-рп/2007 зазначені
положення п. 7 ст. 71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік»
визнано неконституційними.
Отже, розмір допомоги по догляду за дитиною з 09.07.2007
року мав визначатись відповідно до
частини 1 статті 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» та
статті 43 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне
страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами,
зумовленими народженням та похованням».
Виплата відповідачем допомоги по догляду за дитиною в
розмірі, визначеному відповідно до ст. 56 Закону України «Про Державний бюджет
на 2007 рік», яка визнана неконституційною згідно з рішенням Конституційного
Суду України від 09.07.2007 року, є порушенням прав позивача. Відтак, відмова
відповідача у виплаті допомоги у розмірі, встановленому чинним законодавством,
суперечить ч. 1 ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми»
та статті 43 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне
страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами,
зумовленими народженням та похованням».
Заперечення відповідача судом не беруться до уваги,
оскільки відповідно до ст. 46 Конституції України громадяни України мають право
на соціальний захист, яке гарантується загальнообов'язковим державним
соціальним страхуванням. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є
основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від
прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Відповідно до ст. 22 Конституції України конституційні
права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані, при прийнятті нових
законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та
обсягу існуючих прав.
Посилання відповідачем на пропуск позивачем строків позовної
давності є безпідставним, оскільки позивач має право на отримання допомоги у
встановленому законом розмірі до досягнення дитиною 3-х річного віку і протягом
цього періоду має право на звернення з вимогою про здійснення перерахунку
відповідно до вимог чинного законодавства. Отже, позивачем не пропущено строків
звернення до суду, встановлених статтею 99 КАС України.
Позивач у позовній заяві просить зобов'язати відповідача
провести нарахування та виплату недоплаченої допомоги по догляду за дитиною за
період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року в сумі 2433,67 грн. При
постановленні рішення суд відповідно до ст.162 КАС України може визначити
спосіб захисту порушеного права. В даному випадку суд вважає за необхідне
зобов'язати провести нарахування та виплату не конкретної суми допомоги, а зобов'язати провести нарахування та виплату
допомоги за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року у розмірі,
визначеному ст. 15 ч. 1 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми»
та ст. 43 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне
страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами,
зумовленими народженням та похованням», і в такому випадку права позивача
будуть повністю захищені та відновлені.
Посилання Управління праці і соціального захисту населення Луцької
районної адміністрації на те, що воно є неналежним відповідачем у даній справі
спростовуються статтею 5 ч. 1 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з
дітьми», відповідно до якої всі види державної допомоги сім'ям з дітьми, крім
допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами жінкам, зазначеним у частині другій
статті 4 цього Закону, призначають і виплачують органи соціального захисту
населення (до яких і належить відповідач) за місцем проживання батьків
(усиновлювачів, опікуна, піклувальника).
Керуючись ст.ст. 160 ч.3, 163 Кодексу адміністративного
судочинства України та на підставі ч. 1
ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», ст. 43 Закону
України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з
тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та
похованням», суд,
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Зобов'язати Управління праці і соціального захисту населення
Луцької районної адміністрації провести нарахування та виплату ОСОБА_1
недоплаченої допомоги по догляду за дитиною за період з 09 липня 2007 року по
31 грудня 2007 року відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України «Про державну
допомогу сім'ям з дітьми» та ст. 43 Закону України «Про загальнообов'язкове
державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та
витратами, зумовленими народженням та похованням».
Постанова набирає законної сили після закінчення строку
подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо
заяву про апеляційне оскарження було подано, але апеляційна скарга не буде
подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення
цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не
скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного
суду через Волинський окружний адміністративний суд. Заява про апеляційне
оскарження подається протягом десяти днів з дня складення постанови в повному
обсязі - 23 лютого 2009 року. Апеляційна скарга на постанову суду першої
інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне
оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви
про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для
подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно
надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Головуючий
Суддя
В.В.Мачульський
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2009 |
Оприлюднено | 06.08.2009 |
Номер документу | 4229015 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні