ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 1/529
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 грудня 2014 року 12:22 № 826/18565/14
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клочкової Н.В., при секретарі судового засідання Легейді Я.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, за участі представників сторін:
представника позивача Пронченко І.О.,
представника відповідача Ткач С.С.,
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 17.12.2014 проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі - відповідач) з наступними позовними вимогами:
- визнати протиправним та скасувати рішення ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві про відмову в реєстрації платником ПДВ ТОВ "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" від 10.10.2014 № 50661/10/26-55-18-09;
- зобов'язати ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві зареєструвати ТОВ "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" в якості платника податку на додану вартість з моменту подання заяви за формою № 1-ПДВ (вх. №5683/10 від 3 жовтня 2014 року).
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02.12.2014 відкрито провадження в адміністративній справі № 826/18565/14.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02.12.2014 закінчено підготовче провадження та призначено справу до розгляду.
В судовому засіданні 17.12.2014 представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві, та просив задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача заперечував проти задоволення адміністративного позову, з підстав викладених у письмових запереченнях.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив.
Як вбачається з позовної заяви, ТОВ "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" 03.10.2014 подало до ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів у Києві реєстраційну заяву платника податку на додану вартість (форма № 1-ПДВ).
Однак, ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів у Києві листом від 10.10.2014 № 50661/10/26-55-18-09 запропонувало ТОВ "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" надати нову заяву про реєстрацію платником ПДВ із зазначенням всіх достовірних даних та обов'язкових реквізитів, оскільки, в заяві від 03.10.2014 в розділі 4 «Місцезнаходження (місце проживання) платника зазначено 01010, м Київ, вул. Миколи Гайцана, буд. 6, проте при звірці реєстраційних даних з Єдиним банком даних про платників податку - юридичних осіб виявлено, що ТОВ "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" (податковий номер 39090924) не знаходиться за вказаною адресою, таким чином дані наведені у заяві потребують виправлення та/або надано не достовірно.
Проте, ТОВ "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" не погоджується з такими діями податкового органу, а тому звернулося з відповідним позовом до суду.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд прийшов до переконання про часткове задоволення позовних вимог виходячи з наступних міркувань.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.
Реєстрація платників податку на додану вартість регулюється статтями 181-183 Податкового кодексу України.
Згідно п. 181.1 ст. 181 ПК України, у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку.
Відповідно до п. 182.1 ст. 182 ПК України, якщо особа, яка відповідно до пункту 181.1 статті 181 цього Кодексу не є платником податку у зв'язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою.
Згідно п. 183.3 ст. 183 ПК України, у разі добровільної реєстрації особи як платника податку або особи, яка відповідає вимогам, визначеним підпунктом 6 пункту 180.1 статті 180 цього Кодексу, реєстраційна заява подається згідно з пунктом 183.7 цієї статті не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і виписку податкових накладних.
Відповідно до п. 183.5 ст. 183 ПК України, особи, зазначені у пункті 183.3 цієї статті, можуть навести у заяві бажаний (запланований) день реєстрації як платника податку, що відповідає даті початку податкового періоду (календарний місяць), з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на виписку податкових накладних.
Реєстрація осіб, зазначених в абзаці другому пункту 183.4 цієї статті, діє з першого числа календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість.
Згідно п. 183.6 ст. 183 ПК України, у разі якщо останній день строку подання заяви припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем строку вважається наступний за вихідним, святковим або неробочим робочий день.
Відповідно до п. 183.7 ст. 183 ПК України, заява про реєстрацію особи як платника податку подається особисто такою фізичною особою або безпосередньо керівником або представником юридичної особи - платника (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та повноважень) до контролюючого органу за місцезнаходженням (місцем проживання) особи.
У реєстраційній заяві зазначаються підстави для реєстрації особи як платника податку.
Крім того, п. 1.2 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України 16.01.2014 № 26, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 лютого 2014 р. за № 232/25009, який діяв з 25.02.2014 по 19.11.2014, визначено порядок:
- реєстрації платників податку на додану вартість;
- анулювання реєстрації платників податку на додану вартість;
- ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр);
- присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість;
- оприлюднення даних з Реєстру;
- перереєстрації платників податку на додану вартість;
- ведення документації при реєстрації/анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість;
- формування і надання витягів та довідок з Реєстру.
Згідно п. 2.1 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, реєстр - це автоматизований банк даних, створений відповідно до пункту 183.12 статті 183 розділу V Кодексу для забезпечення:
- реєстрації та єдиного обліку платників ПДВ;
- єдиних принципів ідентифікації платників ПДВ;
- контролю за справлянням податку на додану вартість;
- організації суцільного й вибіркового аналізу.
Відповідно до п. 3.1 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, реєстрація осіб платниками ПДВ , перереєстрація платників ПДВ проводяться шляхом внесення записів до Реєстру із формуванням за кожним таким записом окремого ідентифікатора.
Особа є зареєстрованою платником ПДВ з відповідної дати реєстрації, внесеної до Реєстру. Реєстрація платника ПДВ є анульованою з дати виключення цього платника ПДВ з Реєстру згідно з розділом V цього Положення.
Згідно п. 3.2 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, платником ПДВ можуть бути зареєстровані особи, визначені у пункті 1.4 розділу I цього Положення та які відповідають вимогам пункту 1.5 розділу I цього Положення.
Для реєстрації платником ПДВ особа повинна перебувати на обліку в контролюючому органі за основним місцем обліку відповідно до Порядку обліку.
Відповідно до п. 3.4 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, відповідно до пункту 182.1 статті 182 розділу V Кодексу, якщо особа, яка відповідно до пункту 181.1 статті 181 розділу V Кодексу не є платником податку у зв'язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою.
Згідно п. 3.5 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, будь-яка особа, що підлягає обов'язковій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєстрацію як платника ПДВ, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника податку на додану вартість за формою N 1-ПДВ (додаток 1):
1) заява подається особисто такою фізичною особою або безпосередньо керівником або представником юридичної особи - платника (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та повноважень) до контролюючого органу за місцезнаходженням (місцем проживання) особи.
2) реєстраційна заява платника ПДВ має бути подана контролюючому органу:
б) особами, що прийняли добровільне рішення про реєстрацію платниками ПДВ (пункт 3.4 цього розділу), або особами, які відповідають вимогам підпункту 6 пункту 180.1 статті 180 розділу V Кодексу (підпункт 6 пункту 1.5 розділу I цього Положення), - не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками ПДВ та матимуть право на податковий кредит і виписку податкових накладних;
3) реєстраційна заява обов'язково має бути підписана заявником із зазначенням дати. Усі розділи реєстраційної заяви підлягають заповненню (крім розділу 2 для юридичних осіб, які подали заяву державному реєстратору у спосіб, визначений в абзаці третьому підпункту 1 цього пункту).
Згідно п. 3.8 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, при реєстрації платника ПДВ обов'язково проводиться перевірка його реєстраційних даних з Єдиного банку даних про платників податку - юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб.
Відомості про заявника мають бути включені до Єдиного державного реєстру. Дані реєстраційної заяви мають бути достовірними та відповідати відомостям Єдиного державного реєстру.
З метою підтвердження достовірності відомостей про відповідність особи вимогам, визначеним статтею 180, пунктом 181.1 статті 181, пунктом 182.1 статті 182 та пунктом 183.7 статті 183 розділу V Кодексу, така особа відповідно до підпункту 20.1.6 пункту 20.1 статті 20 розділу I Кодексу, пункту 73.3 статті 73 розділу II Кодексу подає до контролюючого органу документи, що підтверджують такі відомості.
Відповідно до п. 3.9 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, якщо в заяві про реєстрацію не зазначені обов'язкові реквізити, надані недостовірні або неповні дані , її не скріплено печаткою заявника (для юридичних осіб, які подали заяву до контролюючого органу у спосіб, визначений в абзаці першому підпункту 1 пункту 3.5 цього розділу), не підписано заявником (для фізичних осіб), відповідальною особою заявника (для юридичних осіб) чи особою, яка має документально підтверджене повноваження щодо підпису реєстраційної заяви від особи, яка реєструється платником ПДВ, відомості про заявника не включені до Єдиного державного реєстру, то протягом 5 робочих днів від дня отримання заяви контролюючий орган звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову заяву про реєстрацію (із зазначенням підстав неприйняття попередньої).
Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Печерському районі Головного управління Міндоходів у Києві листом від 10.10.2014 № 50661/10/26-55-18-09 запропонувало ТОВ "КАПС СЕРВІС ГРУП" надати нову заяву про реєстрацію платником ПДВ із зазначенням всіх достовірних даних та обов'язкових реквізитів, оскільки, в заяві від 03.10.2014 в розділі 4 «Місцезнаходження (місце проживання) платника зазначено 01010, м Київ, вул. Миколи Гайцана, буд. 6, проте при звірці реєстраційних даних з Єдиним банком даних про платників податку - юридичних осіб виявлено, що ТОВ "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" (податковий номер 39090924) не знаходиться за вказаною адресою, таким чином дані наведені у заяві потребують виправлення та/або надано не достовірно.
Проте, позивач заперечує проти такого рішення відповідача та стверджує, що ТОВ "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" (податковий номер 39090924) знаходиться за юридичною адресою: 01010, м Київ, вул. Миколи Гайцана, буд. 6, що підтверджується інформацією зазначеною у відомостях з ЄДР, а статус відомостей про юридичну особу - підтверджено (Т. 1, арк 12-16).
Крім того, згідно ч. 1 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Відтак, враховуючи, що позивач відомостями з ЄДР підтвердив місцезнаходження ТОВ "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" (податковий номер 39090924) за юридичною адресою: 01010, м Київ, вул. Миколи Гайцана, буд. 6 суд дійшов висновку, що відповідач протиправно відмовив позивачу у реєстрації платника ПДВ та запропонував надати нову заяву про реєстрацію платником ПДВ із зазначенням всіх достовірних даних та обов'язкових реквізитів.
У зв'язку з чим, позовна вимога про визнати протиправним та скасування рішення державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Головного управління Міндоходів у м. Києві про відмову в реєстрації платником ПДВ ТОВ "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" від 10.10.2014 № 50661/10/26-55-18-09 підлягає задоволенню, оскільки позивач підтвердив місцезнаходження ТОВ "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" (податковий номер 39090924) за юридичною адресою: 01010, м Київ, вул. Миколи Гайцана, буд. 6.
Щодо позовної вимоги про зобов'язання ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві зареєструвати ТОВ "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" в якості платника податку на додану вартість з моменту подання заяви за формою № 1-ПДВ (вх. №5683/10 від 3 жовтня 2014 року) суд дійшов висновку про відмову у її задоволенні з наступних підстав.
Крім того, згідно п. 183.9 ст. 183 ПК України, у разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника податку контролюючий орган зобов'язаний внести до реєстру платників податку запис про реєстрацію такої особи як платника податку з бажаного (запланованого) дня реєстрації платника податку, зазначеного у його заяві, або протягом 5 робочих днів від дати надходження реєстраційної заяви , якщо бажаний (запланований) день реєстрації у заяві не зазначено чи такий день настає раніше дати, що припадає на останній день строку, встановленого для реєстрації платника податку контролюючим органом. Якщо бажаний (запланований) день реєстрації, зазначений у заяві особи, настає після завершення 5 робочих днів від дати надходження реєстраційної заяви, контролюючий орган зобов'язаний внести до реєстру платників податку запис про реєстрацію такої особи як платника податку не пізніше бажаного (запланованого) дня реєстрації платника податку, зазначеного у його заяві.
Отже, податковий орган, у разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника податку, може внести до реєстру платників податку запис про реєстрацію такої особи як платника податку або з бажаного (запланованого) дня , або протягом 5 робочих днів від дати надходження реєстраційної заяви , якщо бажаний (запланований) день реєстрації у заяві не зазначено чи такий день настає раніше дати, що припадає на останній день строку, встановленого для реєстрації платника податку контролюючим органом.
Відповідно до п. 3.1 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, реєстрація осіб платниками ПДВ , перереєстрація платників ПДВ проводяться шляхом внесення записів до Реєстру із формуванням за кожним таким записом окремого ідентифікатора.
Особа є зареєстрованою платником ПДВ з відповідної дати реєстрації, внесеної до Реєстру. Реєстрація платника ПДВ є анульованою з дати виключення цього платника ПДВ з Реєстру згідно з розділом V цього Положення.
Отже, з аналізу даної норми вбачається, що податковий орган вносить до Реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію платника ПДВ і лише з цієї дати платник податків вважається платником ПДВ, а тому можна дійти висновку, що відповідач не зможе зареєструвати позивача платником ПДВ датою, яка вже минула.
Відтак, враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку, що позовна вимога про зобов'язання ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві зареєструвати ТОВ "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" в якості платника податку на додану вартість з моменту подання заяви за формою № 1-ПДВ (вх. №5683/10 від 3 жовтня 2014 року) не підлягає задоволенню.
Відтак, суд дійшов висновку, що позовні вимоги частково обґрунтовані, а тому підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Частиною 1 ст.9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до положень ч.1 ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 72 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Статтею 159 КАС України встановлено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, яке ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Враховуючи вищевикладене, повно та всебічно дослідивши наявні матеріали справи, а також норми чинного законодавства України, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог частково.
Згідно ч. 3 ст. 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Керуючись ст.ст. 2, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Головного управління Міндоходів у м. Києві про відмову в реєстрації платником ПДВ ТОВ "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" від 10.10.2014 № 50661/10/26-55-18-09.
3. В іншій частині позову відмовити.
4. Присудити з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ДРУКАРНЯ ІМЕНІ ФРАНЦА ЙОСИПА" (код ЄДРПОУ 39090924) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 73,08 грн. (сімдесят три грн. 08 коп.).
Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, після закінчення строку на апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо постанова не оскаржена в апеляційному порядку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Н.В. Клочкова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2014 |
Оприлюднено | 20.01.2015 |
Номер документу | 42340069 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клочкова Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні