Постанова
від 21.01.2015 по справі 826/651/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

21 січня 2015 року № 826/651/15

О 16 годині 54 хвилини в приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою у м. Києві по вул. Великій Васильківській, 81-а, Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого Бояринцевої М.А. при секретарі судового засідання Голубничій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за поданням Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві (юридична адреса: 01068, м. Київ, вул. Кошиця, 3)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація" (юридична адреса: 02140, м. Київ, вул. Лариси Руденко, 6-а)

про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві звернулася до суду з поданням (з урахуванням уточнених вимог) про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація", застосованого рішенням виконуючого обов'язки начальника Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві Лавровим О.С. від 16 січня 2015 року № 285/10/26-51-22-08.

Ухвалою суду від 20 січня 2015 року про відкриття провадження в адміністративній справі ухвалено викликати представників сторін в судове засідання відповідно до статей 33-34 Кодексу адміністративного судочинства України телефонограмою.

Представник відповідача в судове засідання 21 січня 2015 року не з'явився, заперечень на подання податкового органу не надав.

Відповідно до частини першої статті 38 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач є таким, що належним чином повідомлений.

В обґрунтування заявлених вимог заявник посилається на Конституцію України, Податковий кодекс України та зазначає, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація" відмовлено у допуску посадових осіб для проведення перевірки в зв'язку з чим Державною податковою інспекцією у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві складено акт не допуску посадової особи на перевірку та прийнято рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків від 16 січня 2015 року № 285/10/26-51-22-08.

В судовому засіданні 21 січня 2015 року допитаний в якості свідка головний державний ревізор-інспектор ОСОБА_2, який надав пояснення, що він 16 січня 2015 року здійснив виїзд за податковою адресою Товариства з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація" (м. Київ, вул. Лариси Руденко, 6-а, офіс 616.8), за якою його повідомлено, що директор та юрист Товариства з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація" знаходяться в офісі 616.5 та зазначив, що директор та юрист Товариства з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація" відмовилися від отримання копії наказу на проведення перевірки та відмовили йому у допуску для проведення перевірки.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується подання, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, суд приходить до наступних висновків.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація" (ідентифікаційний код 33738971) є юридичною особою та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві.

Державною податковою інспекцією у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві направлено керівнику Товариства з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація" запит від 9 грудня 2014 року № 13475/10/26-51-15-01-127 про надання інформації та її документального підтвердження, яким Державна податкова інспекція у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві з метою здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) у відповідності до підпункту 16.1.5 пункту 16.1 статті 16 та підпунктів 20.1.1, 20.1.6 пункту 20.1 статті 20, статті 42, підпунктів 62.1.2, 62.1.3 пункту 62.1 статті 62, пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України, абзацу другого пункту 14 постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року за № 1245 запропонувала надати завірені копії документів за період вересень 2014 року, а саме:

- установчі та реєстраційні документи, накази на призначення директора та бухгалтера;

- ліцензії (дозволи тощо), якщо передбачають види діяльності;

- укладені договори купівлі-продажу та інші договори, які укладені підприємствами-контрагентами;

- податкові накладні, видаткові накладні або акти виконаних робіт, сертифікати, довіреності;

- документи, що підтверджують транспортування продукції, надання робіт (послуг);

- інформацію про перевізників товарно-матеріальних цінностей на всіх етапах його руху в постачальника до покупця, та здійснених розрахунків за надані послуги транспортування та включення результатів таких операцій до податкового обліку з відповідним їх відображенням у податкових деклараціях (розрахунках, звітах тощо);

- форми розрахунків (грошова, вексельна, взаємозалік), стан таких розрахунків станом на кінець періоду, що перевіряється, та на дату проведення перевірки платіжні доручення;

- наявності відповідних складських приміщень, умов зберігання товару, матеріальних цінностей, документального оформлення їх руху (оприбуткування, переміщення та відвантаження), проведення (в разі необхідності) інвентаризації та/або опитування матеріально-відповідальних осіб;

- фактичної наявності у підприємства відповідних виробничих потужностей, транспортних засобів, матеріальних і фінансових ресурсів, наявності необхідної кількості працюючих з відповідними фаховими знаннями для здійснення виробництва (надання послуг, виконання робіт) тощо;

- відображення у первинних документах та документах бухгалтерського обліку проведених операцій;

- реєстрів виданих податкових накладних з підсумками податкового зобов'язання з ПДВ за відповідні податкові періоди;

- оборотно-сальдові відомості по бухгалтерських рахунках 63, 37, 36, 68, 31;

- дані щодо зв'язку господарської операції (факту придбання товарів (робіт, послуг),, спорудження основних фондів, понесення інших витрат тощо) з господарською діяльності підприємства;

- інші документи, що підтверджують взаємовідносини з підприємствами-контрагентами.

Також в запиті вказано про необхідність подання інформації відносно того, чи є підприємство кінцевим споживачем товару. Якщо підприємство є експортером або посередником - зазначити повну назву покупця даного товару, код ЄДРПОУ, його індивідуальний податковий номер платника ПДВ, місцезнаходження, номери, дати, назву та кількість товару, загальну суму, в тому числі ПДВ, зазначену в товарно-транспортних накладних та податкових накладних виписаних постачальником (покупцем) за період, в якому відбувались взаємовідносини та вказано про необхідність подання первинних документів по взаємовідносинах з покупцями даного товару (надання послуг).

Вказаний запит отриманий Товариством з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація" 11 грудня 2014 року.

Листом від 12 січня 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація" повідомило виконуючого обов'язки начальника Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві про те, що запит від 9 грудня 2014 року № 13475/10/26-51-15-01-127 не відповідає вимогам законодавства, а тому не підлягає виконанню, оскільки у запиті не вказано про підстави для надсилання запиту.

За результатами розгляду наданих Товариством з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація" пояснень, Державною податковою інспекцією у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві на підставі підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України прийнято наказ від 16 січня 2015 року № 32-П про проведення позапланової виїзної документальної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація" з питань дотримання вимог чинного законодавства за вересень 2014 року з 16 січня 2015 року, тривалістю п'ять робочих днів.

16 січня 2015 року Державною податковою інспекцією у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві видано головному державному ревізору-інспектору ОСОБА_2 направлення на перевірку № 17/26-51-22-03-10.

16 січня 2014 року головним державним ревізором-інспектором ОСОБА_2 складено акт № 33 відмови від підпису посадовими особами в направленні на перевірку від 16 січня 2015 року № 17/26-51-22-03-10, згідно якого станом на 16:00 год. 16 січня 2015 року посадова особа - директор Товариства з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація" відмовився від підпису в пред'явленому направленні на проведення документальної позапланової виїзної перевірки.

Згідно акту головного державного ревізора-інспектора ОСОБА_2 не допуску посадової особи на перевірку від 16 січня 2015 року № 34, не можливо розпочати з 16 січня 2015 року станом на 16:00 год. позапланову виїзну документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація" в зв'язку з не допуском посадової особи Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві на проведення позапланової виїзної документальної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація" та відповідно не можливістю здійснення вручення копії наказу № 32-П від 16 січня 2015 року на проведення документальної позапланової виїзної перевірки та пред'явлення направлення за № 17/26-51-22-03-10 від 16 січня 2015 року на проведення документальної позапланової виїзної перевірки.

16 січня 2015 року начальник управління податкового аудиту звернувся до виконуючого обов'язки начальника Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві Лаврова О.С. з проханням застосувати адміністративний арешт майна платника податків.

Рішенням виконуючого обов'язки начальника Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві Лаврова О.С. від 16 січня 2015 року № 285/10/26-51-22-08 застосовано умовний адміністративний арешт майна платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація", що перебуває (розміщене, зберігається) за адресою: м. Київ, вул. Лариси Руденко, 6-а, офіс 616.8.

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Згідно підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації щодо виявлених фактів, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

У відповідності до пункту 78.4 статті 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу (пункт 78.5 статті 78 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 81.1 статті 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу;

- копії наказу про проведення перевірки;

- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.

Судом досліджено документи, складені заявником для проведення перевірки, та встановлено їх відповідність вимогам Податкового кодексу України.

При пред'явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.

Пунктом 81.2 статті 81 Податкового кодексу України встановлено, що у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.

Як встановлено під час розгляду справи, відбувся факт недопуску посадової особи податкового органу для здійснення позапланової перевірки.

Відповідно до статті 94 Податкового кодексу України адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.

Арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.

Арешт майна полягає у забороні платнику податків вчиняти щодо свого майна, яке підлягає арешту, дії, зазначені у пункті 94.5 цієї статті.

Арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.

Арешт майна може бути повним або умовним.

Повним арештом майна визнається заборона платнику податків на реалізацію прав розпорядження або користування його майном. У цьому випадку ризик, пов'язаний із втратою функціональних чи споживчих якостей такого майна, покладається на орган, який прийняв рішення про таку заборону.

Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов'язковому попередньому отриманні дозволу керівника відповідного контролюючого органу на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником контролюючого органу, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.

Керівник контролюючого органу (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, яке надсилається:

- платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна;

- іншим особам, у володінні, розпорядженні або користуванні яких перебуває майно такого платника податків, з вимогою тимчасово зупинити його відчуження.

Арешт на майно може бути накладено рішенням керівника контролюючого органу (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Дослідивши обставини справи та докази, надані учасниками судового засідання, суд приходить до висновку про наявність підстав для застосування умовного адміністративного арешту майна товариства.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтею 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Подання Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві задовольнити повністю.

2. Підтвердити обґрунтованість умовного адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Будархреставрація" (місцезнаходження: 02140, м. Київ, вул. Лариси Руденко, 6-а, ідентифікаційний код 33738971), застосованого рішенням виконуючого обов'язки начальника Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві Лавровим О.С. від 16 січня 2015 року № 285/10/26-51-22-08.

Відповідно до частини сьомої статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя М.А. Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.01.2015
Оприлюднено26.01.2015
Номер документу42383318
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/651/15

Ухвала від 25.11.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Волков О.Ф.

Ухвала від 15.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 25.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 15.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 11.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Епель О.В.

Постанова від 21.01.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 20.01.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні