ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
15 січня 2015 року 15:37 справа №826/16890/14
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., за участю секретаря Калужського Д.О. та представників:
позивача : Габрилевич Ю.Ю.;
відповідача: Клімчук В.С.
розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу
за позовомДержавної інспекції України з контролю за цінами доТовариства з обмеженою відповідальністю "Карпати Транс Інвест" простягнення адміністративно-господарських санкцій
На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 15 січня 2015 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
Державна інспекція України з контролю за цінами (далі по тексту - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпати Транс Інвест" (далі по тексту - відповідач, ТОВ "Карпати Транс Інвест"), в якому просить стягнути з відповідача суму необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 56 654,93 грн. та штрафу у розмірі 56 654,93 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 листопада 2014 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі №826/16890/15.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 грудня 2014 року адміністративну справу №826/16890/14 призначено до судового розгляду.
В судовому засіданні 15 січня 2015 року представники позивача позовні вимоги підтримали, представник відповідача проти задоволення позову заперечив.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
Державною інспекцією України з контролю за цінами проведено перевірку дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін ТОВ "Карпати Транс Інвест", за результатами якої складено акт від №292 (далі по тексту - акт перевірки).
За результатами проведеної перевірки встановлено, що ТОВ "Карпати Транс Інвест" при формуванні ціни на ковбасні вироби варені застосувало граничну торгівельну (постачальницько-збутову) надбавку більше ніж 10 відсотків та, як наслідок, необґрунтовано отримано суму виручки в розмірі 56 654,93 грн., чим порушено вимоги розпорядження Київської міської державної адміністрації від 08 травня 2012 року №741 "Про регулювання цін на продовольчі товари".
На підставі акта перевірки Державною інспекцією України з контролю за цінами прийнято рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін від 12 серпня 2014 року №201, яким передбачено вилучити у ТОВ "Карпати Транс Інвест" в дохід державного бюджету суму необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 56 654,93 грн. та штрафу у сумі 56 654,93 грн. (далі по тексту - рішення).
Оскільки докази на підтвердження виконання вказаного рішення в добровільному порядку відсутні, Державна інспекція України з контролю за цінами просить стягнути зазначену суму у судовому порядку.
Відповідач проти задоволення позову заперечив з підстав порушення позивачем процедури проведення перевірки та протиправності рішень, прийнятих за результатами такої перевірки.
Окружний адміністративний суд міста Києва погоджується з позовними вимогами Державної інспекції України з контролю за цінами та вважає їх обґрунтованими, виходячи з наступних мотивів.
Основні засади цінової політики і відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення визначає Закон України "Про ціни і ціноутворення".
Відповідно до статті 16 Закону України "Про ціни і ціноутворення" органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами; інші органи, визначені законом.
Повноваження та порядок діяльності уповноважених органів, права та обов'язки їх посадових осіб, які здійснюють державний контроль (нагляд) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та державне спостереження у сфері ціноутворення, визначаються цим Законом, Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та іншими законами.
Згідно пункту 1 Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами, затвердженого Указом Президента України від 30 березня 2012 року №236/2012, Державна інспекція України з контролю за цінами (Держцінінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра економічного розвитку і торгівлі України (далі - Міністр).
Держцінінспекція України входить до системи органів виконавчої влади і реалізує державну політику з контролю за цінами.
Статтею 17 Закону України "Про ціни і ціноутворення" визначено, що основними функціями уповноважених органів є: виконання контрольно-наглядових функцій за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; здійснення державного спостереження у сфері ціноутворення; запобігання порушенням у сфері ціноутворення.
Пунктом 6 частини першої статті 18 Закону України "Про ціни і ціноутворення" встановлено, що уповноважені органи мають право приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Згідно пункту 8 частини першої статті 18 Закону України "Про ціни і ціноутворення" уповноважені органи мають право звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Частиною першою статті 20 Закону України "Про ціни і ціноутворення" передбачено, що до суб'єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін - вилучення необґрунтовано одержаної виручки, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу (реалізації) товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання (крім тих, що на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача), та штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки.
Згідно частини другої статті 20 Закону України "Про ціни і ціноутворення" суми адміністративно-господарських санкцій зараховуються до державного бюджету.
Частиною дев'ятою статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" зокрема встановлено, що розпорядження або інший розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) - обов'язкове для виконання письмове рішення органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень у визначені строки.
Судом встановлено, що рішення отримано представником відповідача 15 серпня 2014 року, однак доказів на підтвердження сплати ТОВ "Карпати Транс Інвест" суми необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 56 654,93 грн. та штрафу у розмірі 56 654,93 грн., чи оскарження рішення в судовому порядку, станом на день вирішення спору відповідачем до суду не надано.
Таким чином, факт несплати позивачем в дохід державного бюджету суми необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 56 654,93 грн. та штрафу у розмірі 56 654,93 грн. є підтвердженим.
Відповідно до частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Суд не приймає до уваги доводи відповідача про порушення позивачем процедури проведення перевірки та протиправність рішення, оскільки наведені обставини не є предметом доказування у даній справі, а доказів оскарження відповідачем рішення матеріали справи не містять.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державної інспекції України з контролю за цінами є доведеними, підтверджуються необхідними доказами, та про необхідність їх задоволення.
Враховуючи викладене, керуючись пунктом 1 частини першої статті 3, статтями 17, 69, 70, 71, 106, 107, 121, 158 - 163, 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Державної інспекції України з контролю за цінами задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпати Транс Інвест" (04050, м. Київ, вул. Мельникова, буд. 12, код ЄДРПОУ 33448586) на користь Державного бюджету України (розрахунковий рахунок 61117106700011, код 21081100, одержувач - УДКСУ у Шевченківському районі м. Києва, код 37995466, банк одежувача - ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019) суму необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 56 654,93 грн. (п'ятдесят шість тисяч шістсот п'ятдесят чотири гривні дев'яносто три копійки) та штрафу у розмірі 56 654,93 грн. (п'ятдесят шість тисяч шістсот п'ятдесят чотири гривні дев'яносто три копійки).
3. Стягнути з Державної інспекції України з контролю за цінами (код ЄДРПОУ 38005487; 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11) на користь Державного бюджету України (отримувач УДСКУ у Печерському районі, код 38004897, банк отримувача ГУ ДКСУ у м. Києві, код банку 820019, рахунок 31218206784007) суму судового збору за подання адміністративного позову у розмірі 2 260,20 грн. (дві тисячі двісті шістдесят гривень двадцять копійок).
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2015 |
Оприлюднено | 26.01.2015 |
Номер документу | 42422630 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні