Харківський окружний адміністративний суд
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Харків
23 січня 2015 р. справа № 820/18338/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді - Сагайдак В.В.,
при секретарі судового засідання - Ромащенко М.П.,
за участю:
представника позивача - Балабай С.С.,
представника третіх осіб - Максимовського С.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лис" до Управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області, треті особи: Харківська міська рада, Департамент земельних відносин Харківської міської ради про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ :
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Лис", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області, треті особи: Харківська міська рада, Департамент земельних відносин Харківської міської ради, в якому з урахуванням уточнень просить суд:
- визнати незаконними дії Управління державного земельного агентства у м. Харкові Харківської області при наданні витягу № 656 від 13.09.2013 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1929 кв. м. по вул. Сумській, 37 у м. Харкові, які виразилися в незастосуванні коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки як землі змішаного використання, який визначається розрахунково як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання з застосуванням коефіцієнтів земель комерційного використання (Кф 2,5), земель громадського призначення (Кф 0,7) та інших відкритих (незабудованих) земель в межах населеного пункту (Кф 0,1), незастосуванні коефіцієнтів щодо інженерно-інфраструктурних факторів, а саме не забезпечення централізованим теплопостачанням, знаходження ділянки у санітарно-захисній зоні, а також застосування коефіцієнта зони небезпечних геологічних процесів у значенні 0,97016 та коефіцієнта знаходження ділянки у зоні забруднення атмосферного повітря у значенні 0,94812;
- зобов'язати Управління державного земельного агентства у м. Харкові Харківської області надати новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 6310136300:03:001:0011) по вул. Сумській, 37 в м. Харкові площею 1929 кв.м, надану в користування Товариству з обмеженою відповідальністю "ЛИС" з застосуванням коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки - землі змішаного використання, який визначається розрахунково як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання з застосуванням коефіцієнтів земель комерційного використання (Кф 2,5), земель громадського призначення (Кф 0,7) та інших відкритих (незабудованих) земель в межах населеного пункту (Кф 0,1), а також з застосуванням локальних коефіцієнтів на місцеположення земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони, а саме не забезпечення централізованим теплопостачанням, знаходження ділянки у санітарно-захисній зоні, знаходження ділянки у зоні небезпечних геологічних процесів та у зоні забруднення атмосферного повітря у значеннях, передбачених у додатку 3 до Рішенням 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 року № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативно грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.".
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що 24.01.2006 р. між Харківською міською радою (орендодавець) та ТОВ «ЛИС» (орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, яка знаходиться по вул. Сумській, 37 в м. Харкові площею 0,1929 га. Позивач стверджує, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаної земельної ділянки № 656 від 13.09.2013 р. здійснений з порушенням вимог діючого законодавства. Зазначив, що при розрахунку нормативної грошової оцінки зазначеної земельної ділянки було неправомірно застосовано коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки у розмірі 2,5, оскільки, на думку позивача, має бути застосований коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки як землі змішаного використання. Позивач зазначив, що при наданні йому зазначеного витягу також було застосовано не всі локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони. Позивач стверджує, що не було застосовано коефіцієнт інженерно-інфраструктурних факторів, а саме: земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням, а також не застосовано санітарно-гігієнічні фактори, а саме: земельна ділянка знаходиться у санітарно-захисній зоні. Також, на думку позивача, у витязі неправомірно збільшено локальний коефіцієнт зони небезпечних геологічних процесів, що згідно витягу складає 0,97016, та безпідставно застосовано коефіцієнт зони забруднення атмосферного повітря саме у розмірі 0,94812. Зазначив, що незастосування відповідних коефіцієнтів та застосування коефіцієнтів у розмірі, не передбаченому законодавством, призвело до завищеної оцінки вказаної земельної ділянки, що є підставою в майбутньому для нарахування завищеної орендної плати, завдання необґрунтованих збитків підприємству. Посилаючись на викладені обставини, позивач просив суд ухвалити рішення про задоволення позову.
В обґрунтування заперечень проти позову відповідач, Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області, зазначив, що віднесення вказаної земельної ділянки до земель комерційного використання та застосування відповідного коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, у розмірі 2,5, є обґрунтованим та правомірним, оскільки зазначена земельна ділянка надана позивачу для здійснення підприємницької діяльності. Крім того, зазначив, що застосування вказаного коефіцієнту до зазначеної земельної ділянки було також здійснено при видачі довідки про розмір нормативної грошової оцінки вказаної земельної ділянки від 29.09.2004 р. за № 2312/04, яка, зокрема, була однією з підстав для укладення договору оренди земельної ділянки між позивачем та Харківською міською радою. Отже, про застосування коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки у розмірі 2,5 було відомо позивачу ще з 2004 року та до 2014 року позивачем ніколи не оскаржувалось. Щодо невірного, на думку позивача, застосування локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони відповідач зазначив, що розрахунок значення локальних коефіцієнтів при наданні витягу з нормативної грошової оцінки окремих земельних ділянок у м. Харкові здійснюється із застосуванням програмного комплексу «Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013» в автоматизованому режимі, що є використанням ПС- технологій. Отже, Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області не розраховує та не впливає на значення вказаних коефіцієнтів. Посилаючись на викладені обставини, відповідач просив суд ухвалити рішення про відмову у задоволенні позову.
Третя особа, Харківська міська рада, проти позову заперечувала, в обґрунтування заперечень проти позову також зазначила, що значення локальних коефіцієнтів було розраховано розробниками Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. та затверджено відповідним рішенням Харківської міської ради, і внесено до програмного комплексу, а тому Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області не розраховує в ручному режимі та не впливає на значення цих коефіцієнтів. Щодо застосування коефіцієнту за функціональне використання земельної ділянки у розмірі 2,5 зазначив, що виходячи з видів діяльності позивача, його господарська діяльність повністю співпадає з видами діяльності, передбаченими Секцією К (операції з нерухомістю, здавання під найм та послуги юридичним особам, в тому числі реклама), і згідно Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів та Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), земельна ділянка, що знаходиться в користуванні ТОВ «ЛИС», відноситься до земель комерційного використання, а тому при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки повинно бути застосовано значення Кф у розмірі 2,5. Отже, вказаний Управлінням Держземагенства у місті Харкові у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 656 від 13.09.2013 р. Кф у розмірі 2,5 повністю відповідає вимогам чинного законодавства.
Представник позивача в судове засідання прибув, позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд задовольнити позов.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про причини своєї неявки до суду не повідомив, заяви про відкладення розгляду справи чи розгляд справи за його відсутності не надавав. Суд вважає, що неприбуття представника відповідача у судове засідання не перешкоджає розгляду справи за наявними в ній матеріалами.
Представник третіх осіб в судове засідання прибув, проти позовних вимог заперечував та просив суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд встановив наступне.
Як було встановлено судом, 24.01.2006 р. між Харківською міською радою (орендодавець) та ТОВ «ЛИС» (орендар) було укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, яка знаходиться по вул. Сумській, 37 в м. Харкові площею 0,1929 га (а.с. 24-28).
Згідно пояснень позивача, наприкінці липня 2014 року позивач отримав копію позовної заяви від Харківської міської ради про спонукання до укладення додаткової угоди до вищезазначеного договору оренди землі. В додатках до позовної заяви, зокрема, містився витяг № 656 від 13.09.2013 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1929 кв.м по вул. Сумській, 37 у м. Харкові, дослідивши зміст якого, позивач дійшов висновку, що вказаний витяг здійснений з порушенням вимог діючого законодавства.
Так, позивач зазначає, що при наданні йому зазначеного витягу було застосовано не всі локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони. Позивач стверджує, що не було застосовано коефіцієнт інженерно-інфраструктурних факторів, а саме: земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням - 0,90-0,95, а також не застосовано санітарно-гігієнічні фактори, а саме: земельна ділянка знаходиться у санітарно-захисній зоні - 0,80-0,96 (згідно з таблицею 1.7 додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів). Також, на думку позивача, у витязі неправомірно збільшено локальний коефіцієнт зони небезпечних геологічних процесів, що згідно витягу складає 0,97016, проте згідно вказаного Порядку має складати 0,75-0,9, а також безпідставно застосовано коефіцієнт зони забруднення атмосферного повітря саме у розмірі 0,94812.
Суд вважає необґрунтованою вказану правову позицію позивача з огляду на наступне.
Статтею 206 Земельного кодексу України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до Закону.
Преамбулою Закону України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 р. № 1378 встановлено, що цей Закон визначає правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.
У відповідності до положень статті 5 Закону України "Про оцінку земель", залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель та грошова оцінка земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Відповідно до ст. 15 Закону України "Про оцінку земель", підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
У відповідності до ст. 23 Закону України "Про оцінку земель", витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин є Державне агентство земельних ресурсів України (далі - Держземагенство), яке відповідно до пункту 2 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, є правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів.
Відповідно до п.п. 6 п. 4 Положення про Держземагенство України та пункту 21 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою КМ України від 23.03.1995 р. № 213, територіальні органи Держземагенства, зокрема серед іншого, уповноважені видавати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.
Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР, рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень, а згідно зі статтею 73 цього Закону акти ради сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі створення) ради, прийняті в межах наданих повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Також, суд зазначає, що рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 р. № 1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.
Відповідно до п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова в сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 р. та в подальшому підлягає індексації в порядку, встановленому законодавством України. Пунктом 2 вказаного рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. застосовується з 01 січня 2014 року.
Таким чином, попередня вартість 1 кв. м землі в місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007 р. на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007 р. № 335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 р.", рішень Харківської міської ради від 27.02.2008 р. № 42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 р." та була введена в дію з 01.03.2008 р.
Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р." встановлено (п. 2, п. 3), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01 січня 2014 р.
Відповідно до пункту 2.2 рішення, Управління Держземагенства у місті Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством.
Комунальне підприємство "Міський інформаційний центр" є користувачем програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013" за договором з Департаментом земельних відносин, надає доступ до зазначеного програмного комплексу Управлінню Держземагентства у м. Харкові Харківської області для надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, Департаменту земельних відносин для перевірки даних, що містяться у витягах, та виконання інших функцій у межах повноважень та Департаменту самоврядного контролю за використанням та охороною земель для здійснення відповідних контрольних повноважень (п. 2.3 рішення).
Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Харківської міської ради від 23.06.2004 р. № 92/04 позивачу надано в оренду строком до 01.07.2054 р. земельну ділянку по вул. Сумській, 37 в м. Харкові площею 0,1929 га для експлуатації та обслуговування будівлі під офісні приміщення, кафе з літнім майданчиком, з надбудовою мансардного поверху, прибудовою вестибюльної групи. На підставі вказаного рішення між Харківською міською радою та ТОВ «ЛИС» було укладено вищезазначений договір оренди землі від 24.01.2006 р.
Згідно з пунктом 5 вказаного договору, нормативна грошова оцінка зазначеної земельної ділянки становить 3632687,00 грн.
Також, згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 656 від 13.09.2013 р., функціональне використання земельної ділянки, яка знаходиться в користування позивача - "землі комерційного використання" із застосуванням коефіцієнту за функціональне використання земельної ділянки (Кф) - 2,5, а сукупний коефіцієнт КмЗ становить 1,5.
Відповідно до пункту 3.10 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі - Порядок), затвердженого спільним наказом Держкомзему, Мінагрополітики, Мінбудархітектури та УААН від 27.01.2006 р. № 18/15/21/11, зареєстрованого в Мінюсті 05.04.2006 р. за № 388/1226, вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за формулою Цн = Цнз х Кф х КмЗ.
Значення коефіцієнта КмЗ визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. При встановленні значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати його значення на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Установлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу, не меншого, ніж 1:10000 - для міст з чисельністю населення понад цифрових 100 тис. чол. та 1:5000 - для інших населених пунктів.
Для обчислення КмЗ враховувати локальні фактори, наведені в додатку 1, таблиця 1.7, при цьому добуток по факторних оцінок не повинен бути не повинен бути нижче 0,50 і вище 1,50.
Таким чином, розрахунок значення коефіцієнтів КмЗ (локальні фактори) при наданні витягу з нормативної грошової оцінки окремих земельних ділянок у місті Харкові здійснюється із застосуванням програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013" в автоматизованому режимі, що є використанням ПС-технологій.
Аналіз викладеного свідчить, що Управління Держземагентства не розраховує та не впливає на значення зазначеного коефіцієнту.
Значення коефіцієнтів КмЗ (локальні фактори) було розраховано розробниками Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. та затверджено вищевказаним рішенням Харківської міської ради і внесено до програмного комплексу.
Таким чином, суд вважає необґрунтованими позовні вимоги щодо визнання незаконними дій Управління державного земельного агентства у м. Харкові Харківської області при наданні витягу № 656 від 13.09.2013 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1929 кв.м по вул. Сумській, 37 у м. Харкові, які виразилися в незастосуванні коефіцієнтів щодо інженерно-інфраструктурних факторів, а саме не забезпечення централізованим теплопостачанням, знаходження ділянки у санітарно-захисній зоні, а також застосування коефіцієнта зони небезпечних геологічних процесів у значенні 0,97016 та коефіцієнта знаходження ділянки у зоні забруднення атмосферного повітря у значенні 0,94812.
Також, суд вважає необґрунтованими позовні вимоги про визнання незаконними дій Управління державного земельного агентства у м. Харкові Харківської області при наданні витягу № 656 від 13.09.2013 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1929 кв.м по вул. Сумській, 37 у м. Харкові, які виразилися в незастосуванні коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки як землі змішаного використання, який визначається розрахунково як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання з застосуванням коефіцієнтів земель комерційного використання (Кф 2,5), земель громадського призначення (Кф 0,7) та інших відкритих (незабудованих) земель в межах населеного пункту (Кф 0,1).
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Земельного кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Згідно зі ст. 20 Земельного кодексу України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.
Відповідно до пункту 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (далі - Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.
Основний вид економічної діяльності - це вид діяльності суб'єкта, на який припадає найбільший внесок у валову додану вартість (або інший визначений критерій), згідно Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010, затвердженої наказом Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 р. № 457).
Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 р. N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.1998 р. за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
Так, згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, основним видом діяльності ТОВ «ЛИС» є 73.11 Рекламні агентства. Також, видами діяльності позивача є наступні: 59.11 Виробництво кіно- та відеофільмів, телевізійних програм, 59.20 Видання звукозаписів, 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, 73.12 Посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації (а.с. 127).
Згідно додатку 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, в таблиці 1.1 визначені категорії земель за функцією використання та значення коефіцієнтів функціонального використання (Кф), які застосовуються до цих категорій, серед яких: землі комерційного використання Кф=2,5; землі громадського призначення Кф=0,7; землі змішаного використання - розрахунково.
Аналіз викладеного свідчить, що основний вид економічної діяльності ТОВ «ЛИС» (Реклама) відповідає класифікації видів економічної діяльності на землях комерційного використання (входять до секції К - Операції з нерухомістю, здавання під найм та послуги юридичним особам).
Отже, земельна ділянка, яка знаходиться в користуванні ТОВ «ЛИС», відноситься до земель комерційного використання, а тому при розрахунку нормативної грошової оцінки вказаної земельної ділянки повинно бути застосовано значення Кф у розмірі 2,5.
Суд зазначає, що коефіцієнт функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання визначається як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою (п. 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів).
Таким чином, суд прийшов до висновку, що вказаний Управлінням Держземагентства у місті Харкові у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 656 від 13.09.2013 р. Кф у розмірі 2,5 повністю відповідає вимогам чинного законодавства.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, які мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема, з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод, та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Таким чином, суд дійшов висновку щодо правомірності дій Управління державного земельного агентства у м. Харкові Харківської області при наданні витягу № 656 від 13.09.2013 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1929 кв.м по вул. Сумській, 37 у м. Харкові щодо зазначення у витязі коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки як землі комерційного використання (Кф 2,5), щодо незастосування коефіцієнтів щодо інженерно-інфраструктурних факторів, а саме не забезпечення централізованим теплопостачанням, знаходження ділянки у санітарно-захисній зоні, а також застосування коефіцієнта зони небезпечних геологічних процесів у значенні 0,97016 та коефіцієнта знаходження ділянки у зоні забруднення атмосферного повітря у значенні 0,94812.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Позивачем в ході судового розгляду справи не надано суду належних та допустимих доказів в обґрунтування протиправності дій відповідача.
Отже, суд приходить до висновку, що позовні вимоги не обґрунтовані та не підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 94 КАС України судовий збір позивачу не повертається.
На підставі викладеного та керуючись ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 163, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Лис" до Управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області, треті особи: Харківська міська рада, Департамент земельних відносин Харківської міської ради про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити у повному обсязі.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
У повному обсязі постанову складено 26.01.2015 р.
Суддя Сагайдак В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2015 |
Оприлюднено | 27.01.2015 |
Номер документу | 42425002 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Сагайдак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні