ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" січня 2015 р.Справа № 924/1676/14
Господарський суд Хмельницької області у складі:
судді Субботіної Л.О., розглянувши матеріали
за позовом Фермерського господарства "Ніва-Агро" с.Залісці Дунаєвецького району Хмельницької області
до Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області м. Хмельницький
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 с. Маків Дунаєвецького району Хмельницької області
про 1. Визнання недійсним наказу Головного управління Дежржземагенства у Хмельницькій області №22-1447/14-14-СГ від 20.06.2014р.
2. Визнання недійсним наказу Головного управління Дежржземагенства у Хмельницькій області №22-4819/14-14-СГ від 08.10.2014р.
Представники сторін:
позивач: Олійник В.А - представник за довіреністю від 03.12.2014р.
відповідач: Циганюк І.М. - представник за довіреністю № 9-22-0.8-15157/2-14 від 08.12.2014р.
третя особа: ОСОБА_4 - представник за довіреністю від 26.11.2014р.
Рішення приймається 21.01.2015р., оскільки в судових засіданнях 23.12.2014р. та 13.01.2015р. оголошувалась перерва.
В судовому засіданні відповідно до ч. 2 ст. 85 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Суть спору: позивач, з урахуванням заяви про зміну предмету позову та про відмову від позовних вимог до Дунаєвецької райдержадміністрації, звернувся з позовом до суду про визнання недійсними наказів Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області №22-1447/14-14-СГ від 20.06.2014р. та №22-4819/14-14-СГ від 08.10.2014р. В обґрунтування позову зазначає, що 26.10.2007р. між фермерським господарством "Ніва-Агро" та Дунаєвецькою районною державною адміністрацією Хмельницької області було укладено договір оренди землі. Об'єктом оренди є земельна ділянка загальною площею 55,3274 га, кадастровий номер 6821887600:04:001:0005. Розпорядженням Дунаєвецької РДА №676/2012-р від 29.10.2012р. було прийнято рішення про поновлення договору оренди земельної ділянки від 26.10.2012р. терміном на 5 років. Позивач неодноразово звертався до представників Дунаєвецької РДА з вимогою укласти додаткову угоду до договору на новий строк та отримував відмову. Однак, позивач продовжив сплачувати орендну плату за землю, що підтверджується довідкою Дунаєвецької об'єднаної ДПІ №683/10/20-227 від 22.08.2014р. Зважаючи на вказане, позивач вважає, що сторони фактично досягли згоди з усіх істотних мов договору на новий строк. В той же час листом Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області № 27-22-0.5-9975/2-14 від 22.09.2014р. позивача було повідомлено про те, що 20.06.2014р. видано наказ № 22-1447/14-14-СГ на надання згоди на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, якою користується позивач, гр.ОСОБА_1 Позивач вказує, що такі дії відповідача суперечать приписам ч. 5 ст. 116 Земельного кодексу України, оскільки земельна ділянка у позивача не вилучалась і згоди на таке вилучення останній не надавав. Тому позивач звернувся до суду із даним позовом для захисту своїх порушених прав.
Представник позивача позовні вимоги підтримує, вважає їх правомірними та обґрунтованими.
Представник відповідача позов не визнає. У письмовому відзиві вказує, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню. Зазначає, що ОСОБА_1 звернувся до головного управління із заявою щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності з метою подальшої передачі її в оренду для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Рахнівської сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області. Відділом Держезмагенства у Дунаєвецькому районі на запит відповідача була надана інформація, що вказана земельна ділянка не перебуває у власності, користуванні інших осіб та може передаватися у користування. Тому спеціалістами головного управління було підготовлено та видано відповідний наказ №22-1447/14-14-СГ від 20.06.2014р., який є законним, прийнятим на підставі норм чинного законодавства і у відповідності до повноважень відповідача. Також вказує, що позивач відповідно до договору оренди земельної ділянки, орендував земельну ділянку строком на п'ять років, термін дії договорів закінчився 29.10.2012р. Вважає, що договір оренди земельної ділянки вважався би поновленим на той самий строк і на тих самих умовах тільки у випадку укладення додаткової угоди про поновлення договору із уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування та реєстрації у органах державної реєстрації прав, тому з вказаних підстав просить в позові відмовити.
Представник третьої особи позов не визнає. В письмових поясненнях по справі вказує, що позивачем не було виконано вимоги ч.3 ст.33 Закону України "Про оренду землі" щодо направлення проекту додаткової угоди, що не дало можливості адміністрації перевірити його на відповідність вимогам закону та (за необхідності) узгодити з орендарем істотні умови договору, пролонгація договорів оренди не могла відбутися, оскільки відсутній факт направлення позивачем такого проекту. Факт не направлення додаткової угоди підтверджується листом Дунаєвецької РДА від 31.12.2014р. Крім того, позивачем не оскаржувався факт неукладення додаткових угод до договору оренди землі. Також зазначає, що нормами законодавства України, які були чинні під час виникнення спірних правовідносин прямо встановлена обов'язковість оформлення додаткової угоди до договору оренди землі для оформлення факту його поновлення. Крім того вказує, що згідно ч.10 ст.33 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що у разі зміни межі або цільового призначення земельної ділянки поновлення договору оренди землі здійснюється у порядку одержання земельної ділянки на праві оренди. На думку третьої особи, відбулися зміни меж земельної ділянки, тому пролонгація договору оренди між позивачем та уповноваженим органом мала відбутися не у формі додаткової угоди до договору оренди, а в формі договору оренди земельної ділянки з дотриманням вимог, визначених Законом України "Про оренду землі". В свою чергу, необхідних дій, передбачених Законом України "Про оренду землі" позивач не здійснив, отже, договори оренди землі пролонговані не були, а були припинені на підставі ст. 31 зазначеного Закону в зв'язку із закінченням строку, на які їх було укладено.
Судом під час розгляду матеріалів справи встановлено наступне:
26.10.2007р. між Дунаєвецькою районною державною адміністрацією (далі - орендодавець) та Фермерським господарством "Ніва-Агро" (далі - орендар) було укладено договір оренди землі, згідно п. 1.1 якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Рахнівської сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області.
Відповідно до п. 2.1 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 55,3274 га.
Пунктом 8 договору визначено, що його укладено на 5 років. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 60 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.
Цей договір набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації (п.40 договору).
Договір підписаний, скріплений печатками сторін та зареєстрований у Дунаєвецькому районному відділі ДЗК, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 29.10.2007р. за №040775300577. Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, кадастровий номер земельної ділянки 6821887600:04:001:0005.
27.04.2009р. та 12.01.2012р. сторони підписали додаткові угоди про зміну умов договору оренди земельної ділянки від 26.10.2007р. в частині орендної плати.
Розпорядженням Дунаєвецької районної державної адміністрації Хмельницької області №676/2012-р від 29.10.2012р. було поновлено договір оренди земельної ділянки від 26.10.2007р., який зареєстрований у Дунаєвецькому відділі Хмельницької регіональної філії державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 29.10.2007р. за №040775300577, на земельну ділянку площею 55,3274 га, терміном на 5 років для ведення фермерського господарства за межами населеного пункту на території Рахнівської сільської ради, укладеного між Дунаєвецькою райдержадміністрацією та ФГ "Ніва-Агро".
Згідно листа Дунаєвецької райдержадміністрації № 2259-08/2014 від 31.12.2014р. вищевказане розпорядження було прийнято за результатами розгляду заяви голови ФГ "Ніва-Агро". При цьому проекти додаткових угод про поновлення договорів оренди в райдержадміністрацію не надавались.
20.06.2014р. Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області видано наказ № 22-1447/14-14-СГ, яким надано дозвіл гр.ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду за рахунок земель сільськогосподарського призначення, яка розташована за межами населених пунктів Рахнівської сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області. Орієнтований розмір земельної ділянки 55,3274 га з цільовим призначенням - для ведення фермерського господарства.
Наказом Головного управління Дежржземагенства у Хмельницькій області №22-4819/14-14-СГ від 08.10.2014р. затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду гр.ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Рахнівської сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області, надано в оренду гр.ОСОБА_1 земельну ділянку площею 53,2380 га (кадастровий номер 6821887600:04:001:0006) для ведення фермерського господарства строком на 30 років, яка розташована за межами населених пунктів Рахнівської сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області.
27.10.2014р. між Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області (орендодавець) та гр.ОСОБА_1 (орендар) укладено договір оренди землі, за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для ведення фермерського господарства на території Рахнівської сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області. Відповідно до п.п. 2, 5 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 53,2380 га. Кадастровий номер земельної ділянки 6821887600:04:001:0006. Договір укладено на 30 років (п. 9 договору).
Згідно наявних в матеріалах справи листів відділу Держземагенства у Дунаєвецькому районі № 02-21/4933 від 12.12.2014р., № 22-2211-0.3-12/2-15 від 05.01.2015р., викопіювання з картографічного матеріалу земельна ділянка з кадастровим номером 6821887600:04:001:0006, яка розташована за межами населених пунктів Рахнівської сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області, була зареєстрована в межах відповідної зони та кварталу, на території якої раніше перебувала земельна ділянка з кадастровим номером 6821887600:04:001:0005, місце розташування вказаних земельних ділянок співпадає частково.
Вважаючи, що накази Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області №22-1447/14-14-СГ від 20.06.2014р. та №22-4819/14-14-СГ від 08.10.2014р. були прийняті з порушенням норм чинного законодавства та прав позивача, останній звернувся до суду із даним позовом. При цьому на підтвердження фактичного використання спірної земельної ділянки позивачем подано в матеріали справи довідку Дунаєвецької об'єднаної державної податкової інспекції Управління Міндоходів у Хмельницькій області № 683/10/20-227 від 22.08.2014р. про нарахування та сплату ФГ "Ніва-Агро" орендної плати за землю за 2012-2014 роки, а також довідку управління агропромислового розвитку Дунаєвецької райдержадміністрації № 02-28-01 від 05.01.2015р., в якій зазначено про обробіток та засів позивачем земельної ділянки площею 55,34 га за межами населеного пункту на території Рахнівської сільської ради у 2012-2014 роках. Також позивачем подано в матеріали справи технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки (кадастровий номер 6821887600:04:001:0005, площа 55,3274 га) в натурі (на місцевості) для ведення фермерського господарства, розташованого за адресою: Рахнівська сільська рада (за межами населеного пункту).
Аналізуючи надані по справі докази, оцінюючи їх в сукупності, судом до уваги приймається наступне:
За приписами статті 2 Земельного кодексу України земельними відносинами є суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею, суб'єктами в яких виступають громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади, а об'єктами - землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні паї (частки).
Відповідно до частини 1 статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Положеннями п.1.2. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" передбачено, що господарським судам підвідомчі лише справи у спорах, що виникають із земельних відносин приватноправового характеру, тобто з відносин, врегульованих нормами цивільного або господарського права і пов'язаних із здійсненням сторонами цивільних або інших майнових прав на земельні ділянки на засадах рівності.
З приписів ст.ст. 13, 14 Конституції України, ст.ст. 177, 181, 324 ЦК України, ст. 148 ГК України вбачається, що земля та земельні ділянки є об'єктами цивільних прав, а держава та територіальні громади через свої органи беруть участь у земельних відносинах з метою реалізації цивільних та інших прав у приватноправових відносинах, тобто прав власників земельних ділянок.
Справи у спорах за участю державних органів та органів місцевого самоврядування, що виникають з правовідносин, у яких державні органи та органи місцевого самоврядування реалізують повноваження власника землі, а також в інших спорах, які виникають із земельних відносин приватноправового характеру, за відповідності складу сторін спору статті 1 ГПК підвідомчі господарським судам.
Індивідуальні акти органів держави або місцевого самоврядування, якими реалізовуються волевиявлення держави або територіальної громади як учасника цивільно-правових відносин і з яких виникають, змінюються, припиняються цивільні права і обов'язки, не належать до правових актів управління, а спори щодо їх оскарження мають приватноправовий характер, тобто справи у них підвідомчі господарським судам.
Законом України "Про місцеві державні адміністрації" визначено організацію, повноваження та порядок діяльності місцевих державних адміністрацій та статтею 13 встановлено, що до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить, зокрема, вирішення питань, в тому числі, використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля.
Відповідно до статті 17 Земельного кодексу України до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить, зокрема, розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Згідно ст. 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 31 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що договір оренди землі припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено.
Відповідно до ст. 33 Закону України "Про оренду землі" по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі).
Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі.
До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди.
При поновленні договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо орендної плати та інших істотних умов договору переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється.
Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення.
У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із: власником земельної ділянки (щодо земель приватної власності); уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності).
Керівник органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який уповноважений підписувати додаткову угоду до договору оренди землі щодо земельної ділянки державної або комунальної власності, визначається рішенням цього органу.
Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку.
Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді.
У разі зміни межі або цільового призначення земельної ділянки поновлення договору оренди землі здійснюється у порядку одержання земельної ділянки на праві оренди.
Виходячи із змісту вищевказаних норм, при вирішенні спорів щодо поновлення договору оренди землі необхідно з'ясовувати, зокрема, чи повідомляв орендар орендодавця у встановленому порядку про намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк та чи заперечував орендодавець у строк, визначений законом, проти поновлення договору.
Як вбачається з матеріалів справи, до закінчення строку дії договору оренди землі від 26.10.2007р. позивач звертався до Дунаєвецької райдержадміністрації із заявою про його поновлення. За результатами розгляду вказаної заяви позивача Дунаєвецькою районною державною адміністрацією Хмельницької області прийнято розпорядження №676/2012-р від 29.10.2012р., яким поновлено договір оренди земельної ділянки від 26.10.2007р. на земельну ділянку площею 55,3274 га, терміном на 5 років для ведення фермерського господарства за межами населеного пункту на території Рахнівської сільської ради, укладеного між Дунаєвецькою райдержадміністрацією та ФГ "Ніва-Агро".
Протягом 2012-2014 років позивач продовжував використовувати спірну земельну ділянку, сплачував за неї орендні платежі та вирощував на ній сільськогосподарські культури, що підтверджується довідкою Дунаєвецької об'єднаної державної податкової інспекції Управління Міндоходів у Хмельницькій області № 683/10/20-227 від 22.08.2014р. та довідкою управління агропромислового розвитку Дунаєвецької райдержадміністрації №02-28-01 від 05.01.2015р.
Будь-яких заперечень щодо поновлення договору оренди від 26.10.2007р. та використання спірної земельної ділянки позивачем від Дунаєвецької райдержадміністрації не надходило. Доказів на спростування вказаного в матеріали справи не подано.
Враховуючи зазначене, суд доходить до висновку, що договір оренди земельної ділянки був поновлений на той самий строк (5 років) і на тих самих умовах, що були передбачені договором оренди землі від 26.10.2007 року.
Доводи відповідача та третьої особи з приводу того, що позивачем не було виконано вимоги ч.3 ст.33 Закону України "Про оренду землі" щодо направлення проекту додаткової угоди Дунаєвецькій РДА та в подальшому не було її укладено, в зв'язку з чим пролонгація договору оренди не могла відбутися, судом до уваги не приймаються, оскільки наявність чи відсутність тексту додаткової угоди жодним чином не впливає на обов'язок адміністрації розглянути заяву і повідомити орендаря чи згодна вона поновити договір (аналогічна позиція викладена в постанові ВГСУ по справі № 922/1658/13 від 22.10.2013р.). Крім того, розпорядженням Дунаєвецької РДА №676/2012-р від 29.10.2012р., яке є чинним та у судовому порядку не оскаржувалось, було поновлено договір оренди земельної ділянки від 26.10.2007р. В свою чергу, укладання між сторонами додаткової угоди до договору оренди є лише документальним оформленням вже існуючого факту продовження спірних орендних правовідносин (постанова ВГСУ у справі №5002-20/1965-2012 від 12.02.2013р.).
Також судом приймається до уваги, що ч. 9 ст. 33 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди може бути оскаржено в суді, тобто оскарження до суду дій орендодавця є не обов'язком орендаря, а його правом. Тому не оскарження позивачем факту неукладення додаткової угоди до договору оренди землі жодним чином не впливає на факт поновлення орендних правовідносин.
Безпідставним є також посилання третьої особи на ч.10 ст.33 Закону України "Про оренду землі", якою передбачено, що у разі зміни межі або цільового призначення земельної ділянки поновлення договору оренди землі здійснюється у порядку одержання земельної ділянки на праві оренди, оскільки при поновленні договору оренди з позивачем межі та цільове призначення спірної земельної ділянки не змінювались, що випливає із змісту розпорядження Дунаєвецької РДА №676/2012-р від 29.10.2012р.
Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 43 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" встановлено, що акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду.
Згідно зі статтею 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі. Якщо за результатами розгляду справи факту такого порушення не встановлено, у господарського суду немає правових підстав для задоволення позову (п.2 Роз'яснення Президії Вищого арбітражного суду України № 02-5/35 від 26.01.2000р. "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів").
20.06.2014р. Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області видано наказ № 22-1447/14-14-СГ, яким надано дозвіл гр.ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду за рахунок земель сільськогосподарського призначення, яка розташована за межами населених пунктів Рахнівської сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області. Наказом Головного управління Дежржземагенства у Хмельницькій області №22-4819/14-14-СГ від 08.10.2014р. затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду гр.ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Рахнівської сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області, надано в оренду гр.ОСОБА_1 земельну ділянку площею 53,2380 га (кадастровий номер 6821887600:04:001:0006) для ведення фермерського господарства строком на 30 років, яка розташована за межами населених пунктів Рахнівської сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області.
Згідно наявних в матеріалах справи листів відділу Держземагенства у Дунаєвецькому районі № 02-21/4933 від 12.12.2014р., № 22-2211-0.3-12/2-15 від 05.01.2015р., викопіювання з картографічного матеріалу земельна ділянка з кадастровим номером 6821887600:04:001:0006, яка розташована за межами населених пунктів Рахнівської сільської ради Дунаєвецького району Хмельницької області, була зареєстрована в межах відповідної зони та кварталу, на території якої раніше перебувала земельна ділянка з кадастровим номером 6821887600:04:001:0005, місце розташування вказаних земельних ділянок співпадає частково.
Таким чином, гр.ОСОБА_1 було передано в оренду земельну ділянку площею 53,2380 га, яка знаходиться в межах земельної ділянки, що перебуває в оренді у позивача.
Частиною 5 ст. 116 Земельного кодексу України передбачено, що земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Оскільки на момент прийняття спірних наказів договір оренди земельної ділянки від 26.10.2007р. в силу приписів ст. 33 Закону України "Про оренду землі" вже був поновлений, позивач не надавав згоди на вилучення у нього спірної земельної ділянки, то накази Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області №22-1447/14-14-СГ від 20.06.2014р. та №22-4819/14-14-СГ від 08.10.2014р. були прийняті з порушенням приписів вищевказаних норм Земельного кодексу України та Закону України "Про оренду землі", а також прав і охоронюваних законом інтересів позивача щодо володіння та користування належною йому на умовах оренди спірною земельною ділянкою.
Зважаючи на викладене, оцінюючи надані сторонами докази, позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені належними у справі доказами та підлягають задоволенню у повному обсязі.
У відповідності до ст. 49 ГПК України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача, в зв'язку із задоволенням позову.
Керуючись ст.ст.1,12, 33, 44, 49, 82, 84, 85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов Фермерського господарства "Ніва-Агро" с.Залісці Дунаєвецького району Хмельницької області до Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області м.Хмельницький за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 с. Маків Дунаєвецького району Хмельницької області про 1. Визнання недійсним наказу Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області №22-1447/14-14-СГ від 20.06.2014р. 2. Визнання недійсним наказу Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області №22-4819/14-14-СГ від 08.10.2014р. задовольнити.
Визнати недійсним наказ Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області №22-1447/14-14-СГ від 20.06.2014р. "Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою".
Визнати недійсним наказ Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області №22-4819/14-14-СГ від 08.10.2014р. "Про затвердження документації із землеустрою та передачі в оренду земельної ділянки".
Стягнути з Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області (м.Хмельницький, вул.Інститутська, 4/1, код 38428145) на користь Фермерського господарства "Ніва-Агро" (Хмельницька обл., Дунаєвецький район, с.Залісці, 1 Травня, 5, код 34725556) 2436,00 грн. (дві тисячі чотириста тридцять шість гривень 00 коп.) витрат по оплаті судового збору.
Видати наказ.
Повне рішення складено 26.01.2015р.
Суддя Л.О. Субботіна
Віддрук. 4 прим. :
1 - до справи,
2 - позивачу (01033, м. Київ, вул. Паньківська 5, 5 поверх),
3 - відповідачу (29016, м. Хмельницький, вул. Інститутська, 4/1),
4 - третій особі (АДРЕСА_1).
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2015 |
Оприлюднено | 30.01.2015 |
Номер документу | 42440165 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Субботіна Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні