Рішення
від 28.01.2015 по справі 924/321/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"28" січня 2015 р.Справа № 924/321/14

Господарський суд Хмельницької області у складі:

суддя Димбовський В.В., розглянувши матеріали справи

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд Палас", м. Хмельницький

до публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Хмельницькгаз", м. Хмельницький

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача територіальне управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки в Хмельницькій області

про зобов'язання видати технічні умови на підключення до газопостачання першої черги будівництва 16-ти поверхового 72-х квартирного житлового будинку за адресою: м.Хмельницький, вул. Подільська, 115

За участю представників:

від позивача: Войналович О.М. - за довіреністю від 07.04.2014р.

від відповідача: Волощук П.Ю. - за довіреністю від 11.06.2014р.

від третіх осіб: Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України - не з`явився; територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки в Хмельницькій області - не з`явився; головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області - Кобилюх Т.А. - за довіреністю №01/16 від 16.07.2014р.

У судовому засіданні відповідно до ч. 2 ст. 85 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору: позивач звернувся з позовом до суду про зобов'язання видати технічні умови на підключення до газопостачання для поквартирного опалення з використанням котлів із закритою камерою згорання першої черги будівництва 16-ти поверхового 72-х квартирного житлового будинку за адресою: м. Хмельницький, вул. Подільська, 115.

В обґрунтування позову зазначає, що звернувся до відповідача з проханням видати технічні умови на підключення до газопостачання першої черги будівництва 16-ти поверхового 72-х квартирного житлового будинку за адресою: м. Хмельницький, вул.Подільська, 115.

18.10.2013р. відповідачем листом вих. №3966/18 відмовлено у видачі технічних умов на підключення до газопостачання, посилаючись на п.6.34 Державних будівельних норм України "Газопостачання" В.2.5-20-2001, відповідно до яких газові каміни, конвектори, калорифери та інші типи опалювального газового обладнання заводського виготовлення з відводом продуктів згорання через зовнішню стіну будинку допускається передбачати лише для опалення приміщень житлових будинків висотою до 10 поверхів включно. Позивач вважає відмову відповідача безпідставною та незаконною, у зв'язку з чим був змушений звернутися з позовом до суду. При цьому вказує, що відповідно до п. 5 ст. 10 Закону України "Про будівельні норми" позивачем було отримано погодження Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України та Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України на здійснення відхилення від будівельних норм - встановлення газових опалювальних котлів та газових плит у квартирах в 16-ти поверховому житловому будинку за адресою: м. Хмельницький, вул. Подільська, 115. Також можливість такого відхилення від будівельних норм підтверджується витягом з протоколу №2 засідання секції Науково-технічної ради Мінрегіону від 27.02.2013р.

Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, вважає їх правомірними та обґрунтованими, подав письмові докази.

Представник відповідача позов не визнає, вважає його безпідставним та необґрунтованим. У відзиві на позов та письмових поясненнях відповідач вказує, що ДБН В.2.5-20-2001 забороняють здійснювати газифікацію 16-поверхового житлового будинку.

Відповідач звертає увагу на те, що позивач посилається на лист Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №7/18-3038 від 28.02.2013р. та на витяг з протоколу №2 засідання секції "Містобудування та архітектури, будівництва об'єктів цивільного та промислового призначення, будівельних матеріалів і виробів" Науково-технічної ради Мінрегіону від 27.02.2013р., як на погодження суб'єкта нормування на обгрунтоване відхилення від будівельних норм. Вважає, що з даним висновком погодитись не можна, адже виходячи зі змісту ч. 5 ст. 10 Закону України "Про будівельні норми" обґрунтовані відхилення від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки у спосіб, не передбачений будівельними нормами, можуть бути погоджені суб'єктом нормування відповідно до встановленого ним порядку.

Стверджує, що даний лист є повідомленням про те, що відбулось засідання секції Науково-технічної ради Мінрегіону від 27.02.2013р. та про рішення даної секції. Свою правову позицію в даному листі Мінрегіонбуд України не визначив. Саме тому, лист Мінрегіонбуду України не є рішенням щодо можливості відхилень від вимог ДБН В.2.5-20-2001, а є листом-повідомленням, безпосереднього ж висновку Мінрегіонбуду України надано не було.

Звертає увагу на ту обставину, що відповідно до п.4.5. Положення про Науково-технічну раду Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.09.2011р. №208, рішення Науково-технічної ради (НТР) мають рекомендаційний характер. У разі необхідності для виконання рішень, прийнятих НТР, видається наказ Міністерства.

На його думку, зазначені положення кореспондуються з листом Міністерства юстиції України від 23.04.2004р. №24-45-303, де зазначено, що листи не є нормативно-правовими актами та не повинні містити нових правових норм і державній реєстрації в Міністерстві юстиції України не підлягають. Листи мають лише роз'яснювальний та рекомендаційний характер. У разі встановлення нових правових норм листами, вони підлягають скасуванню та відкликанню з місць застосування. Державні будівельні норми України "Газопостачання" В.2.5-20-2001 затверджені наказом Держбуду України від 23 квітня 2001р. №101, тобто є нормативним документом, і тому погодження на обгрунтовані відхилення від будівельних норм має визначатись аналогічним документом (наказом).

Таким чином робить висновок про те, що якщо зазначені листи вважати погодженням відхилення від пункту 6.34 ДБН В 2.5-20-2001, таке відхилення стосується лише самого дозволу на факт встановлення котлів для поквартирного опалення, проте залишається умова - дотримання всіх норм та правил безпеки та охорони праці при встановленні таких котлів, їх експлуатації та технічному обслуговуванні.

Територіальне управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки в Хмельницькій області проти позову заперечує в зв'язку з його необгрунтованістю та просить відмовити в позові в повному обсязі.

Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області в свою чергу вважає,що у зв'язку з тим, що Міністерство регіонального розвитку та будівництва надало дозвіл ТОВ «Гранд Палас» на влаштування опалювального газового обладнання для поквартирного опалення і гарячого водопостачання та побутових плит лише за умови погодження з органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій, то Головне управління надало лист про те, що не заперечує про встановлення опалювального газового обладнання, проте лише за умови виконання вимог нормативно-правових актів з питань пожежної та техногенної безпеки, які необхідно передбачати в проектно-кошторисній документації на вищезазначені об'єкти.

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України підтримує попередньо подані пояснення згідно яких посилається на ту обставину,що погодження обґрунтованих відхилень від діючих державних будівельних норм у проектній документації оформляється листом Мінрегіонбуду за підписом Міністра або Заступника Міністра відповідно до розподілу обов'язків .

Судом під час розгляду матеріалів справи встановлено наступне.

Згідно довідки Головного управління статистики у Хмельницькій області АА № 752471 від 12.11.2012р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Гранд-Палас" м. Хмельницький здійснює будівництво житлових і нежитлових будівель.

У відповідності до рішення двадцять четвертої сесії Хмельницької міської ради № 34 від 24.04.2013р. було припинено право користування ТОВ "Хмельницькбудінвест" земельною ділянкою, площею 4200 кв.м. за адресою: м.Хмельницький, вул.Подільська, 115 та на підставі даного рішення передано вказану земельну ділянку в оренду ТОВ "Гранд-Палас" строком на три роки (до 24.04.2016р.). Згідно п. 15 договору оренди землі № 202-01-2013/3117682 від 29.10.2013р. земельна ділянка, площею 4200 кв.м., за адресою: м. Хмельницький, вул. Подільська, 115 передається в оренду для будівництва першої черги 72-х квартирного житлового будинку з 4-х квартирним пентхаусом та торгівельними приміщеннями (сектор А); другої черги 16-ти поверхового будинку для офісних та готельних приміщень (секція Б); третьої черги 72-х квартирного житлового будинку з чотирьохквартирним пентхаусом та торгівельними приміщеннями (секція В).

20.12.2007р. акціонерним товариством "Хмельницькгаз" видавались ТОВ "Хмельницькбудінвест" технічні умови №3160 від 20.12.2007р. на підключення до газових мереж об'єкту за адресою: м. Хмельницький, вул. Подільська, 115 із терміном дії - 2 роки, які передбачали при проектуванні газифікацію окремо розташованої котельні елітного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими торгівельними закладами.

У подальшому в зв'язку із зміною фірми замовника на будівництво, 21.02.2014р. ПАТ "Хмельницькгаз" внесені зміни до технічних умов №3036 від 20.12.2007р., які видані ТОВ "Гранд-Палас" на підключення до газових мереж об'єкту за адресою: м. Хмельницький, вул.Подільська, 115 та передбачають при проектуванні: газифікацію опалювальних котелень елітного житлового комплексу з вбудовано-прибудованими торгівельними закладами.

На даний час ТОВ "Гранд-Палас" здійснює будівництво житлового комплексу за адресою: м.Хмельницький, вул. Подільська, 115.

06.02.2013р. ТОВ "Гранд-Палас" звернулось до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (Мінрегіону України) з листом №2/06-13, в якому просило, як виняток, погодити відхилення від вимог ДБН В.2.5-20-2001 "Газопостачання", з влаштування опалювального газового обладнання для поквартирного опалення, гарячого водопостачання та побутових плит в 16-ти поверхових будинках з 1 по 16 поверхи, на об'єктах будівництва житлового комплексу з трьох будинків, по вул.Подільська, 115, Проскурівського підпілля, 157 та одного будинку по вул. Проскурівського підпілля, 165а у м.Хмельницькому.

27.02.2013р. відбулось засідання секції "Містобудування та архітектури, будівництва об'єктів цивільного та промислового призначення, будівельних матеріалів і виробів" Науково-технічної ради Мінрегіону України, на якому розглядалось вищевказане звернення ТОВ "Гранд-Палас". На засіданні було вирішено, враховуючи лист ПАТ "УкрНДІінжпроект" від 20.02.2013р. № 1-40, вважати за можливе встановлення газових опалювальних котлів для по квартирного опалення з використанням котлів із закритою камерою згоряння з відведенням продуктів згоряння через зовнішню стіну будинку, що не суперечить п. 6.34 чинних ДБН В.2.5-20-2001 "Газопостачання", а також газових плит у квартирах в 16-ти поверхових будинках з 1 по 16 поверхи на об'єктах будівництва житлового комплексу з трьох будинків, в тому числі по вул. Подільська, 115 в м.Хмельницькому за умови погодження вказаного питання з Державною службою України з надзвичайних ситуацій, наглядовими органами та експлуатаційними службами міста.

Листом Мінрегіону України позивача було повідомлено про прийняте вищевказане рішення та надіслано витяг з протоколу № 2 засідання секції від 27.02.2013р.

Згідно листа Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) № 2547/0/6-4/6/13 від 18.03.2013р. Держгірпромнагляд не заперечує проти влаштування опалювального газового обладнання для поквартирного опалення і гарячого водопостачання та побутових плит з 1 по 16 поверхи в трьох 16-ти поверхових житлових будинках по вул.Подільська, 115, Проскурівського підпілля, 157, 165а в м.Хмельницькому за умови: передбачення проектних рішень щодо влаштування належного повітрообміну в приміщеннях; встановлення котлів із закритою камерою згоряння та видаленням продуктів згоряння через зовнішню стіну; дотримання вказівок заводів-виготовлювачів щодо монтажу газових котлів і коаксіальних димоходів; встановлення сигналізаторів до вибухової концентрації газу з відключаючими пристроями і виводом сигналу на диспетчерський пункт та дотримання вимог нормативно-правових актів з промислової безпеки і охорони праці.

Після отримання усіх вищевказаних відповідей позивач звернувся до відповідача із листом № 13/10-13 від 10.10.2013р. щодо видачі технічних умов на підключення до газопостачання першої черги будівництва 16-ти поверхового 72-х квартирного житлового будинку по вул.Подільській, 115 у м.Хмельницькому

У відповіді № 3966/18 від 18.10.2013р. на вказаний лист ПАТ "Хмельницькгаз" повідомило, що відповідно до п. 6.34 Державних будівельних норм України "Газопостачання" В.2.5-20-2001 газифікація 16-ти поверхового житлового будинку не передбачена, тому надати технічні умови немає правової підстави.

Вважаючи таку відмову неправомірною, позивач звернувся до суду із даним позовом. В ході судового розгляду на виконання вимог суду позивачем було подано в матеріали справи лист Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області №01-1983/05 від 26.05.2014р., згідно якого останнє не заперечує проти влаштування опалювального газового обладнання для по квартирного опалення і гарячого водопостачання та побутових плит з 1 по 16 поверхи на об'єкті будівництва житлового будинку по вул.Подільська, 115 в м.Хмельницькому за умови дотримання вимог нормативно-правових актів з питань пожежної та техногенної безпеки.

Аналізуючи надані по справі докази, оцінюючи їх в сукупності, судом до уваги приймається наступне.

Пунктом 6.34 Державних будівельних норм України В.2.5-20-2011 "Газопостачання" визначено, що для опалення приміщень житлових будинків висотою до 10 поверхів включно допускається передбачати газові каміни, конвектори, калорифери та інші типи опалювального газового обладнання заводського виготовлення з відводом продуктів згоряння через зовнішню стіну будинку (за схемою передбаченою заводом-виготовлювачем). При цьому подачу газу до газового обладнання, встановлюваного в приміщеннях житлового будинку (у тому числі і розташованих у них громадських установ) слід передбачати самостійними відгалуженнями, на яких у місці приєднання до газопроводу повинні установлюватися поза приміщеннями, де встановлено газове обладнання, вимикаючи пристрої.

Відповідно п.6.54 Державних будівельних норм України В.2.5-20-2011 "Газопостачання" в громадських будинках і прибудинкових до них приміщеннях можлива установка газового обладнання, в тому числі для теплопостачання, за винятком громадських будинків висотою понад 26, 5 м (від планувальної відмітки до відмітки підлоги верхнього поверху) будинків з атріумами, багатофункціональних будинків з житловими приміщеннями.

Таким чином, зазначені два пункти ДБН В.2.5-20-2001 не дозволяють здійснювати газифікацію вище десятого поверху житлового будинку.

За змістом ст.ст. 173 та 174 Господарського кодексу України суб'єкт є зобов'язаним вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт - вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку на підставі закону або іншого нормативно-правового акта, що регулює господарську діяльність, акта управління господарською діяльністю, господарського договору та інших угод, внаслідок заподіяння шкоди, придбання або збереження майна за рахунок іншої особи без достатніх на це підстав, у результаті створення об'єктів інтелектуальної власності, інших дій суб'єктів чи подій, з яким закон пов'язує настання правових наслідків у сфері господарювання.

Відповідно п.4 ч.3 ст.20 та п.1 ч.2 ст. 21 Закону України "Про засади функціонування ринку природного газу" постачальники зобов'язані забезпечувати постачання природного газу з дотриманням установлених державними стандартами та нормативно-технічними актами вимог щодо його якості і тиску.

Газотранспортні та газорозподільні підприємства зобов'язані: забезпечувати рівні права доступу до своїх мереж всім суб'єктам ринку природного газу, крім випадків, передбачених законодавством.

Відповідно ст. 30 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" технічні умови - комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об'єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам, зокрема щодо водо-, тепло-, енерго- і газопостачання, каналізації, радіофікації, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод, телефонізації, телекомунікації, диспетчеризації, пожежної та техногенної безпеки.

Згідно п. 1.3 Порядку доступу та приєднання до Єдиної газотранспортної системи України, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики № 420 від 19.04.2012, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України N721/21034 від 07.05.2012, технічні умови - документ, що визначає комплекс умов і вимог до інженерного забезпечення приєднання та підключення об'єкта системи газопостачання (газоспоживання) замовника до газових мереж і містить вихідні дані для проектування зовнішнього та/або внутрішнього газопостачання.

Відповідно ч.1 ст.11 Закону України "Про будівельні норми" застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов'язковим для всіх суб'єктів господарювання незалежно від форми власності, які провадять будівельну, містобудівну, архітектурну діяльність та забезпечують виготовлення продукції будівельного призначення. Міжнародні, регіональні та національні (державні) будівельні норми, правила, стандарти інших держав застосовуються в Україні відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Частиною 5 ст. 10 Закону України "Про будівельні норми" встановлено, що обґрунтовані відхилення від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки у спосіб, не передбачений будівельними нормами, можуть бути погоджені суб'єктом нормування відповідно до встановленого ним порядку.

Відповідно Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженого Указом Президента України № 633/2011 від 31.05.2011, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України входить до системи органів виконавчої влади і є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної житлової політики і політики у сфері будівництва, архітектури, містобудування та житлово-комунального господарства, до повноважень якого належить, зокрема, затвердження державних будівельних норм.

В основу позиції позивача покладено лист Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.02.2013, яким повідомлено позивача про засідання секції е Науково-технічної ради Мінрегіонбуду України від 27.02.2013 та рішення даної секції, на якому вирішено вважати за можливе встановлення газових опалювальних котлів з по квартирного опалення з використанням котлів із закритою камерою згоряння з відведенням продуктів згоряння через зовнішню стіну будинку, що не суперечить п.6.34 чинних ДБН В.2.5-20-2001 "Газопостачання", а також газових плит у квартирах в 16-ти поверхових будинках з 1 по 16 поверхи на об'єктах будівництва житлового комплексу з трьох будинків, в тому числі по вул. Подільська, 115 в м. Хмельницькому за умови погодження вказаного питання з Державною службою України з надзвичайних ситуацій, наглядовими органами та експлуатаційними службами міста. Однак, даний лист також носить рекомендаційний характер та не передбачає можливість порушення приписів п.6.54 ДБН В.2.5-20-2001 "Газопостачання".

Відповідно до ст.111-12 ГПК України вказівки,що містяться у постанові касаційної інстанції, є обов'язковими для суду першої інстанції під час нового розгляду справи.

Як зазначено в постанові Вищого господарського суду України від 05.11.2014р. по справі №924/321/14, зокрема, встановлено та обставина, що господарські суди дійшли помилкового висновку, що позивач погодив вказані відхилення від будівельних норм із Держгірпромнаглядом України та Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області, оскільки вище вказані погодження були надані не безумовно, а за умови дотримання будівельних норм.

У свою чергу, як вже зазначалось, умовами такого погодження є погодження відхилень з експлуатаційними службами міста.

Відповідач являється експлуатаційною службою міста Хмельницького та заперечує проти влаштування опалювального газового обладнання для поквартирного опалення і гарячого водопостачання та побутових плит з 1 по 16 поверхи, на об'єкті будівництва житлового будинку по вул. Подільська, 115 в м. Хмельницькому, оскільки в разі видачі технічних умов на вказаний об'єкт будівництва не зможе забезпечити безпечну та безаварійну експлуатацію 16-ти поверхового житлового будинку з індивідуальним опаленням.

У свою чергу умовою погодження з боку Держгірпромнагляду України є передбачення проектних рішень щодо влаштування належного повітрообміну в приміщеннях, встановлення котлів із закритою камерою згорання та видаленням продуктів згорання через зовнішню стіну, дотримання вказівок заводів-виготовлювачів щодо монтажу газових котлів і коаксіальних димоходів, встановлення сигналізаторів довибухової концентрації газу з виключаючими пристроями і виводом сигналу на диспетчерський пункт та дотримання вимог нормативно-правових актів з промислової безпеки і охорони праці.

З боку Державної служби України з надзвичайних ситуацій умовою погодження є дотримання вимог нормативно-правових актів з питань пожежної та техногенної безпеки.

Враховуючи встановлені обставини відсутності погодження відхилень від будівельних норм вищезазначеними особами та відсутність такого погодження на момент розгляду справи в суді, а також відсутність передбаченої Державними будівельними нормами можливості здійснювати газифікацію вище десятого поверху житлового будинку, доводи позивача є необгрунтованими.

З врахуванням наведених обставин, у позові слід відмовити.

Витрати по оплаті судового збору покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

У позові товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд Палас", м. Хмельницький до публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Хмельницькгаз", м. Хмельницький, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача територіальне управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки в Хмельницькій області про зобов'язання видати технічні умови на підключення до газопостачання першої черги будівництва 16-ти поверхового 72-х квартирного житлового будинку за адресою: м.Хмельницький, вул. Подільська, 115 відмовити.

Повне рішення складено 02 лютого 2015 року.

Суддя В.В. Димбовський

Віддруковано 6 примірників: 1 - до справи, 2 - позивачу, 3 - відповідачу, 4, 5, 6 - третім особам: Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (м. Київ, вул. Велика Житомирська, 9), Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області, територіальному управлінню Держгірпромнагляду в Хмельницькій області (м. Хмельницький, вул. Кам`янецька, 74).

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення28.01.2015
Оприлюднено02.02.2015
Номер документу42520308
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/321/14

Ухвала від 17.12.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Димбовський В.В.

Ухвала від 12.05.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Постанова від 10.06.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Ухвала від 26.08.2014

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 12.08.2014

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 22.05.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Постанова від 11.03.2015

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гулова А.Г.

Ухвала від 11.03.2015

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Гулова А.Г.

Ухвала від 16.02.2015

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Сініцина Л.М.

Рішення від 28.01.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Димбовський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні