ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 січня 2015 р. Справа № 804/19551/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Турової О.М.,
розглянувши в порядку скороченого провадження у м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Міськінформбюро» до Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,-
в с т а н о в и в :
Приватне підприємство «Міськінформбюро» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, в якому просило визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у наданні Приватному підприємству «Міськінформбюро» публічної інформації на підставі Законів України «Про доступ до публічної інформації» та «Про інформацію», а саме:
- копії пропозиції конкурсних торгів Дитячого санаторно-оздоровчого центру «Дружба» - переможця конкурсу на закупівлю послуг дитячих лікувально-оздоровчих закладів санаторного типу у осінньо-зимовий період 2013 року, проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 21 жовтня 2013 року;
- копії пропозиції конкурсних торгів державного підприємства «Дитячий спеціалізований клінічний санаторій «Іскра» - другого учасника конкурсу на закупівлю послуг дитячих лікувально-оздоровчих закладів санаторного типу у осінньо-зимовий період 2013 року, проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 21 жовтня 2013 року;
- копії пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Клеоніка» - переможця конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 08 квітня 2014 року;
- копії пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторно-курортний центр» - другого учасника конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 08 квітня 2014 року;
- копії пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Клеоніка» - переможця конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 23 травня 2014 року;
- копії пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторно-курортний центр» - другого учасника конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 23 травня 2014 року.
Також позивач просив зобов'язати відповідача надати Приватному підприємству «Міськінформбюро» протягом 5 робочих днів з дня набрання чинності рішенням суду означену публічну інформацію.
В обґрунтування пред'явленого позову зазначалося, що в силу приписів ст. ст. 6, 20, 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації», а також ст. ст. 3, 9 Закону України «Про здійснення державних закупівель», відповідь на запит позивача про доступ до публічної інформації, надана відповідачем, як розпорядником цієї публічної інформації, яка стосується державних закупівель, а, отже, є відкритою та такою, що підлягає обов'язковій публікації, про те, що позивач може отримати цю інформацію із загальнодоступних джерел, вважається неправомірною відмовою у наданні такої інформації.
Відповідач пред'явлений адміністративний позов не визнав, подав на нього письмові заперечення, в яких просив повністю відмовити у його задоволенні, посилаючись на те, що розміщення публічної інформації щодо проведення конкурсних торгів на закупівлю послуг дитячих лікувально-оздоровчих закладів санаторного типу у осінньо-зимовий період 2013 року та послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року) здійснювалося відповідачем відповідно до вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель» на офіційному веб-порталі уповноваженого органу в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель». Також детальна інформація про хід та результати конкурсних торгів була розміщена на сайті відповідача. Таким чином, позивач, як і будь-який користувач мережі Інтернет, може вільно ознайомитися з цією інформацією на зазначених ресурсах. Про все вищенаведене позивача було повідомлено шляхом надання відповіді на його запит у встановлений законом строк. Також відповідач зазначав, що документація з вищевказаних конкурсних торгів перевірялася Державною фінансовою інспекцією у Дніпропетровській області і порушень за результатами цієї перевірки виявлено не було. Також відповідна перевірка була проведена прокуратурою Дніпропетровської області та Відділом управління державної служби боротьби з економічною злочинністю в Дніпропетровській області, від яких документи реагування не надходили. Крім того, відповідачем зазначалося, що пропозиції конкурсних торгів, які подаються учасниками закупівель, є документами, що передують прийняттю рішення про розпорядження коштами шляхом укладення договору про закупівлю, тому інформація, що міститься в цих пропозиціях не належить до такої, доступ до котрої згідно Закону України «Про доступ до публічної інформації» не може бути обмежено. При цьому Закон України «Про здійснення державних закупівель» встановлює конфіденційність такої інформації впродовж процесу здійснення процедури закупівлі, що обґрунтовується необхідністю забезпечення справедливої конкуренції під час подання пропозицій на участь у процедурах закупівель. Договір про закупівлю взагалі може містити конфіденційну інформацію про особу, яка прямо не стосується розпорядження бюджетними коштами (наприклад, реквізити банківського рахунку тощо).
Зважаючи на приписи п.1 ч.1 ст.183-2 КАС України, суд розглянув дану справу в порядку скороченого провадження за наявними у справі доказами, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Дослідивши матеріали справи та наявні в них докази, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку про те, що даний адміністративний позов підлягає чстковому задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що 30 жовтня 2014 року ПП «Міськінформбюро» звернулося до Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності із запитом за вих. №158 на отримання публічної інформації в порядку Закону України «Про доступ до публічної інформації», в якому просило надати: копію пропозиції конкурсних торгів, проведених Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 21 жовтня 2013 року (послуги дитячих лікувально-оздоровчих закладів санаторного типу у осінньо-зимовий період 2013 року), наданої переможцем цих торгів - Дитячим санаторно-оздоровчим центром «Дружба», а також копію пропозиції другого учасника цих торгів - Державного підприємства «Дитячий спеціалізований клінічний санаторій «Іскра»; копії пропозицій конкурсних торгів, проведених Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 08 квітня 2014 року та 23 травня 2014 року (послуги дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), наданих переможцем цих торгів - Товариством з обмеженою відповідальністю «Клеоніка», а також копії пропозицій другого учасника цих торгів - Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторно-курортний центр» (а.с.12-13).
На означений запит позивача відповідачем була надана відповідь листом від 05.11.2014р. за вих.№01-15-6684, в якій зазначалося, що інформація про проведення конкурсних торгів на закупівлю послуг дитячих лікувально-оздоровчих закладів санаторного типу у осінньо-зимовий період 2013 року та послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року) була розміщена відповідно до вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель» на офіційному веб-порталі уповноваженого органу в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» ( www.tender.me.gov.ua). У зв'язку із вільним доступом до цієї інформації позивач, як і будь-який користувач мережі Інтернет, може ознайомитися з нею самостійно. Крім того, відповідач зазначав, що ПП «Міськінформбюро» може отримати детальну інформацію про хід та результати конкурсних торгів на сайті обласного відділення Фонду та в друкованих засобах масової інформації органів місцевого самоврядування а також в засобах масової інформації усіх регіонів Дніпропетровської області та печатному органі профспілок. Також Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності повідомило позивача про те, що документація з конкурсних торгів на оздоровлення дітей у осінньо-зимовий період 2013 року та літній період 2014 року була перевірена в ході проведення перевірки Державною фінансовою інспекцією у Дніпропетровській області, за результатами якої був складений акт №04-20/25 від 16.06.2014 року та відповідних порушень не було виявлено. Аналогічні перевірки були проведені прокуратурою Дніпропетровської області та відділом управління державної служби боротьби з економічною злочинністю у Дніпропетровській області, які також не виявили жодних порушень проведення означених конкурсних торгів (а.с.14-17).
Вирішуючи позовні вимоги щодо визнання протиправною відмови відповідача у наданні запитуваної позивачем публічної інформації, а також щодо зобов'язання відповідача надати цю інформацію, суд зважає на наступне.
Статтею 34 Конституції України встановлено, що кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених Законом України «Про доступ до публічної інформації», та інформації, що становить суспільний інтерес, встановлено Законом України «Про доступ до публічної інформації».
Згідно ст.1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Статтею 3 Закону України «Про доступ до публічної інформації», визначені гарантії забезпечення права на доступ до публічної інформації, а саме: право на доступ до публічної інформації гарантується обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації; доступом до засідань колегіальних суб'єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством; здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації; юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.
Згідно ст.4 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до публічної інформації здійснюється на принципах прозорості та відкритості діяльності суб'єктів владних повноважень; вільного отримання та поширення інформації, крім обмежень, встановлених законом; рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.
Відповідно до ст.5 цього Закону доступ до інформації забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію.
При цьому статтею 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено яка публічна інформація належить до інформації з обмеженим доступом та віднесено до її кола конфіденційну інформацію, таємну інформацію та службову інформацію.
Згідно ч.2 ст.6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог: 1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя; 2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам; 3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.
Частинами 3-4 статті 6 вказаного Закону передбачено, що інформація з обмеженим доступом має надаватися розпорядником інформації, якщо він правомірно оприлюднив її раніше. Інформація з обмеженим доступом має надаватися розпорядником інформації, якщо немає законних підстав для обмеження у доступі до такої інформації, які існували раніше.
Відповідно до ч.5 ст.6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.
При цьому ч.7 ст.6 вказаного Закону встановлено, що обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
Згідно ст.19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Як зазначалося вище, позивачем запитувалася публічна інформація, яка стосувалася проведення відповідачем конкурсних торгів на закупівлю послуг дитячих лікувально-оздоровчих закладів санаторного типу у осінньо-зимовий період 2013 року та послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), а саме: отримання копії пропозиції конкурсних торгів, проведених 21 жовтня 2013 року, наданої переможцем цих торгів - Дитячим санаторно-оздоровчим центром «Дружба», а також копії пропозиції другого учасника цих торгів - Державного підприємства «Дитячий спеціалізований клінічний санаторій «Іскра»; копій пропозицій конкурсних торгів, проведених 08 квітня 2014 року та 23 травня 2014 року, наданих переможцем цих торгів - Товариством з обмеженою відповідальністю «Клеоніка», а також копій пропозицій другого учасника цих торгів - Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторно-курортний центр».
У розумінні приписів ст.13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, як суб'єкт владних повноважень, що проводив вищеозначені конкурсні торги, є розпорядником публічної інформації щодо їх проведення.
При цьому приписами ч.1 ст.10 Закону України «Про здійснення державних закупівель» передбачено оприлюднення інформації про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому цим Законом. При цьому оприлюдненню підлягає: оголошення про проведення процедури закупівлі - не пізніш як за 20 робочих днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо цим Законом для окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк; обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі - одночасно з оголошенням про проведення процедури закупівлі; документація конкурсних торгів або кваліфікаційна документація - не пізніш як за 20 робочих днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо цим Законом для окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк; зміни до документації конкурсних торгів або кваліфікаційної документації та роз'яснення до неї (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про їх внесення, але не пізніш як за сім днів до дати розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій; оголошення з відомостями про укладену рамкову угоду (у разі проведення закупівлі за рамковими угодами) - не пізніш як через сім днів з дня укладення рамкової угоди; протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій - протягом трьох робочих днів з дня розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій; інформацію про відхилення пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій та підстави такого відхилення у вигляді протоколу - протягом трьох робочих днів з дня прийняття такого рішення; повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (пропозиції за результатами застосування переговорної процедури закупівлі) - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі; оголошення про результати процедури закупівлі - не пізніш як через сім днів з дня укладення договору про закупівлю або прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися; звіт про результати проведення процедури закупівлі - не пізніш як через три дні з дня його затвердження; повідомлення про внесення змін до договору у випадках, передбачених пунктами 1, 2, 4, 5та 8 частини п'ятої статті 40 цього Закону, - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін; звіт про виконання договору - протягом трьох робочих днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.
Згідно ч.2 ст.10 Закону України «Про здійснення державних закупівель» інформація, зазначена в частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися на вибір замовника в інших засобах масової інформації, на веб-сайтах замовника (у разі наявності) або веб-сайтах відповідних органів влади, органів місцевого самоврядування.
Частиною 5 статті 10 вказаного Закону передбачено, що доступ користувачів до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним.
Статтею 9 Закону України «Про здійснення державних закупівель» встановлено порядок здійснення громадського контролю у сфері державних закупівель та передбачено, що він забезпечується через вільний доступ до всієї інформації щодо державних закупівель, яка підлягає оприлюдненню відповідно до цього Закону. Замовники і учасники процедур закупівель та Уповноважений орган повинні сприяти залученню громадськості до здійснення контролю у сфері закупівель відповідно до законів України «Про громадські об'єднання», «Про звернення громадян» і «Про інформацію». Під час проведення процедур розкриття пропозицій конкурсних торгів мають право бути присутніми представники засобів масової інформації та уповноважені представники громадських об'єднань. Замовники зобов'язані забезпечити безперешкодний доступ представників засобів масової інформації та громадських об'єднань на їхню вимогу до процедури розкриття пропозицій конкурсних торгів та право на фіксацію технічними засобами.
З аналізу наведених законодавчих норм вбачається, що позивачем запитувалася публічна інформація, яка є інформацією з вільним доступом, оскільки підлягає обов'язковому оприлюдненню і стосується розпорядження бюджетними коштами.
Інформація, яка підлягає обов'язковому оприлюдненню відповідно до закону, також автоматично визнається такою, що становить суспільний інтерес. В таких випадках законодавець вже, по суті, провів перевірку цієї інформації на суспільний інтерес і вирішив, що для певних категорій інформації суспільний інтерес у відкритості завжди переважатиме можливу шкоду іншим правам та інтересам.
Наведене спростовує доводи відповідача про відсутність суспільного інтересу під час звернення позивача із вищеозначеним запитом.
При цьому слід зазначити, що вказана інформація запитувалася позивачем вже навіть після проведення конкурсних торгів та оприлюднення інформації про такі закупівлі, в тому числі оприлюднення протоколів розкриття пропозицій конкурсних торгів, що унеможливлює порушення справедливої конкуренції під час процедури цих закупівель і завдання шкоди захищеному інтересу, як про те зазначалося відповідачем.
Відповідно до ч.2 ст.22 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.
За таких обставин, відмова відповідача у наданні позивачу запитуваної інформації з посиланням на те, що вона була розміщена на офіційному веб-порталі уповноваженого органу в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель», на сайті обласного відділення Фонду та в друкованих засобах масової інформації органів місцевого самоврядування, а також в засобах масової інформації усіх регіонів Дніпропетровської області та печатному органі профспілок, є неправомірною відмовою в наданні інформації у розумінні приписів ч.2 ст.22 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Тим більше, що, як зазначалося вище, згідно ч.7 ст.6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
Отже, доступ саме до документу - пропозиції конкурсних торгів - не є обмеженим і лише у разі, коли такий документ міститиме інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення має бути надано інформацію, доступ до якої необмежений.
Зважаючи на наведене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в частині щодо визнання протиправними дій відповідача щодо відмови у наданні ПП «Міськінформбюро» публічної інформації, а саме: копії пропозиції конкурсних торгів Дитячого санаторно-оздоровчого центру «Дружба» - переможця конкурсу на закупівлю послуг дитячих лікувально-оздоровчих закладів санаторного типу у осінньо-зимовий період 2013 року, проведених Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 21 жовтня 2013 року; копії пропозиції конкурсних торгів державного підприємства «Дитячий спеціалізований клінічний санаторій «Іскра» - другого учасника конкурсу на закупівлю послуг дитячих лікувально-оздоровчих закладів санаторного типу у осінньо-зимовий період 2013 року, проведених Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 21 жовтня 2013 року; копії пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Клеоніка» - переможця конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведених Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 08 квітня 2014 року; копії пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторно-курортний центр» - другого учасника конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведених Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 08 квітня 2014 року; копії пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Клеоніка» - переможця конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведених Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 23 травня 2014 року; копії пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторно-курортний центр» - другого учасника конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведених Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 23 травня 2014 року.
Щодо зобов'язання відповідача надати позивачу протягом 5 робочих днів з дня набрання чинності рішенням суду вищеозначеної публічної інформації суд приходить до висновку про часткове задоволення цієї частини позовних вимог, з огляду на наступне.
Так, приписами ч.1 ст.20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» дійсно передбачений обов`язок розпорядника інформації надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
При цьому ч. 4 ст.20 цього Закону встановлює, що у разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
Таким чином, відповідь на запит має бути повною і по суті запитуваної інформації, що в свою чергу, може мати наслідком застосування ч.4 ст.20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», то суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позовної вимоги в частині надання запитуваної інформації саме у п'ятиденний строк, але вважає за доцільне вийти за межі позовних вимог і зобов'язати Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності надати запитувану публічну інформацію в межах строку, встановленого ст.20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», з дня набрання законної сили цим судовим рішенням.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить із того, що позивачем при подачі позову до суду понесені судові витрати у вигляді сплати судового збору у сумі 73грн. 08коп., що підтверджується квитанцією, наявною в матеріалах справи (а.с.11).
Таким чином, судові витрати, понесені позивачем та підтверджені вищенаведеними належними доказами підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь позивача у розмірі 73грн. 08коп.
На підставі викладеного, керуючись статтями 183-2, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов Приватного підприємства «Міськінформбюро» до Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності щодо відмови у наданні Приватному підприємству «Міськінформбюро» публічної інформації на підставі Законів України «Про доступ до публічної інформації» та «Про інформацію», а саме:
- копії пропозиції конкурсних торгів Дитячого санаторно-оздоровчого центру «Дружба» - переможця конкурсу на закупівлю послуг дитячих лікувально-оздоровчих закладів санаторного типу у осінньо-зимовий період 2013 року, проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 21 жовтня 2013 року;
- копії пропозиції конкурсних торгів державного підприємства «Дитячий спеціалізований клінічний санаторій «Іскра» - другого учасника конкурсу на закупівлю послуг дитячих лікувально-оздоровчих закладів санаторного типу у осінньо-зимовий період 2013 року, проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 21 жовтня 2013 року;
- копії пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Клеоніка» - переможця конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 08 квітня 2014 року;
- копії пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторно-курортний центр» - другого учасника конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 08 квітня 2014 року;
- копії пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Клеоніка» - переможця конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 23 травня 2014 року;
- копії пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторно-курортний центр» - другого учасника конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 23 травня 2014 року.
Зобов'язати Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності надати Приватному підприємству «Міськінформбюро» публічну інформацію за запитом від 30.10.2014р. за вих.№158 в межах строку, встановленого ст.20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», з дня набрання законної сили цим судовим рішенням, а саме:
- копію пропозиції конкурсних торгів Дитячого санаторно-оздоровчого центру «Дружба» - переможця конкурсу на закупівлю послуг дитячих лікувально-оздоровчих закладів санаторного типу у осінньо-зимовий період 2013 року, проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 21 жовтня 2013 року;
- копію пропозиції конкурсних торгів державного підприємства «Дитячий спеціалізований клінічний санаторій «Іскра» - другого учасника конкурсу на закупівлю послуг дитячих лікувально-оздоровчих закладів санаторного типу у осінньо-зимовий період 2013 року, проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 21 жовтня 2013 року;
- копію пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Клеоніка» - переможця конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 08 квітня 2014 року;
- копію пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторно-курортний центр» - другого учасника конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 08 квітня 2014 року;
- копію пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Клеоніка» - переможця конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 23 травня 2014 року;
- копію пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторно-курортний центр» - другого учасника конкурсу на закупівлю послуг щодо тимчасового розміщування під час відпусток та інших послуг щодо тимчасового розміщення (послуг дитячих закладів оздоровлення в літній період 2014 року), проведеного Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розкриття пропозицій конкурсних торгів з якого відбулось 23 травня 2014 року.
У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Міськінформбюро (код ЄДРПОУ 33611209) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 73грн. 08коп. (сімдесят три гривні вісім копійок).
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу, з урахуванням приписів ч.8 ст.183-2 цього Кодексу, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.М. Турова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2015 |
Оприлюднено | 04.02.2015 |
Номер документу | 42522379 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні