Постанова
від 29.01.2015 по справі 809/1228/14
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"29" січня 2015 р. Справа № 809/1228/14

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Боброва Ю.О.,

за участю секретаря судового засідання Дмитрашко О.М.,

розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом Всеукраїнської громадської організації «Комітет конституційно-правового контролю України»

до Івано-Франківського університету права імені Короля Данила Галицького, заступника першого проректора Івано-Франківського університету права імені Короля Данила Галицького Остафійчука Петра Георгійовича

про визнання дій та бездіяльності протиправними, -

ВСТАНОВИВ:

28.04.2014 року Всеукраїнська громадська організація «Комітет конституційно-правового контролю України» (надалі - позивач) звернулася з адміністративним позовом до ректора Івано-Франківського університету права імені Короля Данила Галицького про визнання дій протиправними.

Ухвалою суду від 16.01.2015 року замінено відповідача в даній справі на Івано-Франківський університет права імені Короля Данила Галицького (надалі - відповідач-1) та залучено в якості другого відповідача - заступника першого проректора Івано-Франківського університету права імені Короля Данила Галицького Остафійчука Петра Георгійовича (надалі - відповідач-2).

Позовні вимоги, з урахуванням заяви від 16.12.2014 року про їх уточнення, мотивовані тим, що 25.11.2013 року позивач направив до ректора Івано-Франківського університету права імені Короля Данила Галицького запит з проханням надати публічну інформацію про даний вищий навчальний заклад, яка становить суспільний інтерес у вигляді належним чином завірених копій його статуту, свідоцтва про реєстрацію, довідки про включення до Державного реєстру вищих навчальних закладів України з додатками, ліцензії та додатків до неї, витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, правил прийому на навчання у 2014 році, Положення про приймальну комісію, наказу про затвердження складу приймальної комісії, плану та графіку засідань приймальної комісії університету.

02.12.2013 року на адресу позивача направлена відповідь на вказаний запит, однак жодних із зазначених вище належно завірених копій документів надано не було, а лише вказано, що запитувана інформація розміщена на сайті університету. Позивач вважає неправомірною відмову в наданні інформації, такою, що суперечить Закону України «Про доступ до публічної інформації» та просить: визнати протиправними дії заступника першого проректора університету Остафійчука П.Г. щодо відмови в задоволенні запиту на інформацію, визнати протиправною бездіяльність Івано-Франківського університету права імені Короля Данила Галицького, що полягає у ненаданні публічної інформації на запит Всеукраїнської громадської організації «Комітет конституційно-правового контролю України».

Позивач направив на адресу суду клопотання про розгляд справи без участі його представника. Просив позов задовольнити повністю з підстав, зазначених у позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце судового розгляду, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався. Заяв та клопотань про відкладення розгляду справи чи про розгляд справи за його відсутності суду не подав, про причини неявки суд не повідомив. Тому, суд вважає, що відповідач був належно повідомлений про дату, час і місце судового розгляду.

Згідно частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

За таких обставин, відповідно до частини 4 частини 122 та частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглянув справу в письмовому провадженні.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти них, дослідивши і оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом установлено, що приватний вищий навчальний заклад Івано-Франківський університет права імені Короля Данила Галицького зареєстрований як юридична особа 18.05.2005 року виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради, ідентифікаційний код в ЄДР - 24684167 (а.с. 29-33).

Всеукраїнська громадська організація «Комітет конституційно-правового контролю України» (надалі - ВГО «Комітет конституційно-правового контролю України») є громадською організацією, завданням якої відповідно до її Статуту є здійснення громадського контролю за діяльністю Міністерств, їх територіальних підрозділів, посадових та службових осіб, підпорядкованих їм органів, підприємства, установ, організацій, інших юридичних осіб, в тому числі за діяльністю Міністерства освіти і науки України. Ідентифікаційний код в ЄДР - 35416341 (а.с. 12-16).

25.11.2013 року ВГО «Комітет конституційно-правового контролю України» за вих. №991/4-13 скерувала на адресу Івано-Франківського університету права імені Короля Данила Галицького запит про надання публічної інформації про цей вищий навчальний заклад, яка становить суспільний інтерес. Зокрема, позивач просив направити на його поштову адресу належним чином завірені копії наступних документів: статуту вищого навчального закладу, свідоцтва про його реєстрацію, довідки про включення до Державного реєстру вищих навчальних закладів України з додатками, ліцензії та додатків до неї, витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, правил прийому на навчання у 2014 році, Положення про приймальну комісію, наказу про затвердження складу приймальної комісії, плану та графіку засідань приймальної комісії університету (а.с. 9,10).

Листом від 02.12.2013 року за вих. №1352 за підписом заступника першого проректора університету Остафійчука П.Г. на адресу ВГО «Комітет конституційно-правового контролю України» направлена відповідь про те, що окрема запитувана публічна інформація - правила прийому до вищого навчального закладу у 2014 році, Положення про приймальну комісію тощо розміщена на сайті університету. Однак, надати належним чином завірені копії установчих та дозвільних документів, зазначених у запиті, відповідачі відмовились з причин того, що вони стосуються обставин захисту прав, свобод та інтересів осіб та передбачають наявність встановленого судом або іншим уповноваженим органом факту їх порушень, що ще не настав, а отже є передчасним та безпідставним (а.с. 11).

Разом з тим, суд вважає вказану вище відповідь на запит позивача про надання публічної інформації формальною та неповною, такою, що порушує установлені Законом України «Про доступ до публічної інформації» права ВГО «Комітет конституційно-правового контролю України» на отримання такої інформації, з огляду на наступне.

Закон України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 року за №2939-VI, зі змінами та доповненнями (надалі - Закон №2939-VI) визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону №2939-VI публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом (частина 2 вказаної статті).

Згідно частини 1 статті 3 вказаного Закону право на доступ до публічної інформації, серед іншого, гарантується: обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації; здійсненням громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації; юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.

Нормами статті 5 Закону №2939-VI доступ до інформації забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію.

Позивач та відповідачі, ураховуючи їх правовий статус, є суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації в розумінні норм статті 12 Закону №2939-VI. При цьому, позивач - запитувач інформації, а відповідачі - є розпорядниками інформації (пункти 1, 2, 3 частини 1 статті 12 та пункти 1, 2, 3 частини 1 статті 13 вказаного Закону).

Крім того, згідно пунктів 3 та 6 частини 1 статті 21 Закону «Про громадські об'єднання» від 22.03.2012 року за №4572-VI забезпечується право громадського об'єднання, котрим є позивач, одержувати у порядку, визначеному законом, публічну інформацію, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації та здійснювати права, не заборонені законом.

Відповідно до частини 1 статті 14 Закону №2939-VI розпорядники інформації зобов'язані: 1) оприлюднювати інформацію про свою діяльність та прийняті рішення; 2) систематично вести облік документів, що знаходяться в їхньому володінні; 3) вести облік запитів на інформацію; 4) визначати спеціальні місця для роботи запитувачів з документами чи їх копіями, а також надавати право запитувачам робити виписки з них, фотографувати, копіювати, сканувати їх, записувати на будь-які носії інформації тощо; 5) мати спеціальні структурні підрозділи або призначати відповідальних осіб для забезпечення доступу запитувачів до інформації; 6) надавати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації.

Порядок оприлюднення публічної інформації її розпорядниками регламентований нормами статті 15 Закону №2939-VI.

Суд вважає, що запит ВГО «Комітет конституційно-правового контролю України» від 25.11.2013 року за вих. №991/4-13 відповідає нормам, установленим статтею 19 Закону №2939-VI.

Відповідно до частини 1 статті 22 Закону №2939-VI розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону.

При цьому, згідно частини 2 статті 22 Закону відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.

Окрім вказаного, суд зазначає, що відповідно до пункту 7 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 30.09.2013 року №11 «Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 13 січня 2011року №2939-VI «Про доступ до публічної інформації», повідомлення запитувача інформації про можливість ознайомитися із запитуваною інформацією на сайті розпорядника публічної інформації суперечить частині другій статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, вважається протиправною відмовою в наданні інформації, оскільки офіційний сайт є загальнодоступним джерелом.

Тобто, на переконання суду, нормами Закону №2939-VI установлено, що доступ до інформації забезпечується двома шляхами: шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації і надання інформації за запитами на інформацію. Тому виконання розпорядником обов'язку щодо оприлюднення судових рішень не звільняє від обов'язку надати публічну інформацію на запит. Отже, підстав для відмови в задоволенні запиту у відповідачів не було.

Таким чином, ураховуючи вказані вище норми закону та фактичні обставини даної адміністративної справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги ВГО «Комітет конституційно-правового контролю України» про визнання протиправними дій заступника першого проректора Івано-Франківського університету імені Короля Данила Галицького Остафійчука Петра Георгійовича, що полягають у відмові в задоволенні запиту на інформацію від 25.11.2013 року за вих. №991/4-13, а також про визнання протиправною бездіяльності Івано-Франківського університету імені Короля Данила Галицького, що полягає в ненаданні достовірної, точної та повної інформації згідно запиту від 25.11.2013 року за вих. №991/4-13, - слід задовольнити повністю.

Крім вказаного, суд зазначає, що відповідно до частини 2 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Тому, суд вважає, що з метою повного захисту прав та інтересів позивача в даній адміністративній справі слід вийти за межі позовних вимог та, окрім вказаного вище, зобов'язати Івано-Франківський університет імені Короля Данила Галицького надати ВГО «Комітет конституційно-правового контролю України» достовірну, точну та повну інформацію згідно запиту від 25.11.2013 року за вих. №991/4-13.

Відповідно до вимог частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України. Тому, на користь позивача слід стягнути з Державного бюджету України сплачений ним судовий збір в сумі 73,08 грн.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 11, 94, 122, 128, 158- 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати дії заступника першого проректора Івано-Франківського університету імені Короля Данила Галицького Остафійчука Петра Георгійовича, що полягають у відмові Всеукраїнській громадській організації «Комітет конституційно-правового контролю України» в задоволенні запиту на інформацію від 25.11.2013 року за вих. №991/4-13 - протиправними.

Визнати бездіяльність Івано-Франківського університету імені Короля Данила Галицького, що полягає у ненаданні Всеукраїнській громадській організації «Комітет конституційно-правового контролю України» достовірної, точної та повної інформації згідно запиту від 25.11.2013 року за вих. №991/4-13 - протиправною.

Зобов'язати Івано-Франківський університет імені Короля Данила Галицького надати Всеукраїнській громадській організації «Комітет конституційно-правового контролю України» достовірну, точну та повну інформацію згідно запиту від 25.11.2013 року за вих. №991/4-13.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Всеукраїнської громадської організації «Комітет конституційно-правового контролю України» (вул. Петрозаводська, 2-А, м. Київ, 03035, ідентифікаційний код в ЄДР - 35416341) судовий збір в сумі 73,08 грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, установлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: /підпис/ Ю.О. Бобров

Постанова в повному обсязі складена о 10:25 год. 29.01.2015 року.

Дата ухвалення рішення29.01.2015
Оприлюднено04.02.2015
Номер документу42524138
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1228/14

Ухвала від 17.11.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Постанова від 29.01.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 16.01.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 23.10.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Рибачук А.І.

Ухвала від 26.08.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Рибачук А.І.

Ухвала від 13.06.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Ухвала від 07.05.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Ухвала від 24.04.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні