Постанова
від 28.01.2015 по справі 914/2801/14
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 січня 2015 року Справа № 914/2801/14 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого Остапенка М.І., суддів :Гончарука П.А., Стратієнко Л.В. розглянувши касаційну скаргу Фермерського господарства "Горачек" на постанову Львівського апеляційного господарського суду від 20.11.2014 року у справі за позовомХодорівської міської ради доФермерського господарства "Горачек" прознесення самовільно збудованої тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності

В С Т А Н О В И В:

у серпні 2014 року, Ходорівська міська рада звернулась до господарського суду з позовом до ФГ "Горачек", у якому просила зобов`язати відповідача знести тимчасову споруду для здійснення підприємницької діяльності (малу архітектурну форму - літню терасу), по вул. Кропивницького, 1 в м. Ходорів, (тротуар на вул. Т.Шевченка) як встановлену без відповідного дозволу, тоб-то самовільно.

Рішенням господарського суду Львівської області від 06.10.2014 року позов задоволено. Зобов`язано ФГ "Горачек" знести самовільно встановлену тимчасову споруду для здійснення підприємницької діяльності (малу архітектурну форму - літню терасу), за адресою: вул. Кропивницького, 1 в м. Ходорів, (тротуар на вул. Т.Шевченка).

За наслідками перегляду справи в апеляційному порядку, постановою Львівського апеляційного господарського суду від 20.11.2014 року рішення суду першої інстанції залишено без змін.

Постановлені у справі судові рішення оскаржено в касаційному порядку й ухвалою Вищого господарського суду України від 20.01.2015 року порушено касаційне провадження у справі за касаційною скаргою відповідача, у якій він посилається на порушення судами норм матеріального та процесуального права, і просить постановлені судові рішення скасувати, а справу направити до суду першої інстанції на новий розгляд.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши матеріали справи та обговоривши наведені у касаційній скарзі доводи, не вбачаючи підстав для зупинення касаційного провадження за клопотанням відповідача, судова колегія вважає, що скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно ст. 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" розміщення об`'єктів будівництва зобов`язує суб'єктів містобудування додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів.

При цьому, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови території відповідно до вимог цього Закону, а власник або користувач земельної ділянки реалізує своє право на забудову земельної ділянки за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Проектування та будівництво об`єктів власниками або користувачами земельних ділянок здійснюється шляхом отримання вихідних даних, розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи, затвердження проектної документації, виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, реєстрації права власності на об'єкт містобудування.

Що ж до тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, якими відповідно до ст. 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначаються одноповерхові споруди, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту та можуть мати як закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення, то розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244, комплексна схема розміщення тимчасової споруди та архітип розробляються за рішенням сільської, селищної, міської, районної ради суб'єктом господарювання, який має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, та затверджуються рішенням (розпорядженням, наказом) виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації.

Підставою для розміщення тимчасової споруди є паспорт прив'язки.

Замовник, який має намір встановити тимчасову споруду, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення тимчасової споруди, до якої додаються графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування тимчасової споруди, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів тимчасової споруди з прив'язкою до місцевості та реквізити замовника.

Відповідність намірів щодо місця розташування тимчасової споруди комплексній схемі розміщення тимчасових споруд (у разі її наявності), будівельним нормам визначає відповідний орган з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації.

У разі відсутності у складі відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради органу з питань містобудування та архітектури відповідність намірів щодо місця розташування тимчасової споруди на території сільської, селищної, міської ради визначає орган з питань містобудування та архітектури відповідної районної державної адміністрації за територіальною належністю.

Про відповідність намірів замовника щодо місця розташування тимчасової споруди комплексній схемі розміщення тимчасових споруд (у разі її наявності), будівельним нормам замовник повідомляється відповідним органом з питань містобудування та архітектури письмово протягом трьох робочих днів з дня такого визначення відповідності намірів або замовнику надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення тимчасової споруди.

Для оформлення паспорта прив'язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив'язки тимчасової споруди, до якої додає: схему розміщення тимчасової споруди, ескізи фасадів тимчасової споруди у кольорі М 1:50 (для стаціонарних тимчасових споруд), які виготовляє суб'єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб'єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів України", технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.

Паспорт прив'язки тимчасової споруди оформлюється органом з питань містобудування та архітектури, та включає схему розміщення тимчасвої споруди, виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі 1:500, а також схему благоустрою прилеглої території, ескізи фасадів тимчасової споруди у кольорі М 1:50 (для стаціонарних тимчасових споруд), технічні умови щодо інженерного забезпечення тимчасової споруди, отримані замовником у балансоутримувача відповідних мереж, реквізити замовника.

Паспорт прив'язки підписується керівником (заступником керівника) відповідного органу з питань містобудування та архітектури виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації.

Строк дії паспорта прив'язки визначається органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень.

Продовження строку дії паспорта прив'язки здійснюється за заявою замовника, шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив'язки органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації.

Після розміщення тимчасової споруди замовник подає до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або відповідної районної державної адміністрації письмову заяву у якій зазначає, що він виконав вимоги паспорта прив'язки.

Паспорт прив'язки виготовляється у двох примірниках. Один примірник зберігається у замовника тимчасової споруди, другий - у відповідному органі з питань містобудування та архітектури.

Відомості паспорта прив'язки вносяться органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або відповідної районної державної адміністрації в інформаційну базу містобудівного кадастру (для стаціонарних тимчасових споруд).

Розміщення тимчасових споруд без дотримання цього Порядку забороняється і у разі їх самовільного встановлення вони підлягають демонтажу (п. 2.30 порядку).

Як вбачається із матеріалів справи, а це не оспорюється і у касаційній скарзі, облаштування тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності здійснено без дотримання зазначених вище правових норма, тоб-то самовільно, без відповідного дозволу, з порушенням зокрема і вимог Закону України "Про автомобільні дороги", а тому за таких обставин господарський суд першої інстанції та апеляційний господарський суд прийшли до правильного висновку щодо правомірності заявлених вимог, обґрунтовано постановили про задоволення позову і підстав для скасування чи зміни судових рішень за мотивів, наведених у касаційній скарзі, судова колегія Вищого господарського суду України не вбачає.

Враховуючи наведене, керуючись ст. ст. 111 9 , 111 11 ГПК України, Вищий господарський суд України, -

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу залишити без задоволення, а постанову Львівського апеляційного господарського суду від 20.11.2014 року - без змін..

Головуючий М.І. Остапенко

Судді П.А. Гончарук

Л.В. Стратієнко

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення28.01.2015
Оприлюднено06.02.2015
Номер документу42590955
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/2801/14

Ухвала від 19.08.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Яворський Б.І.

Ухвала від 25.05.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Яворський Б.І.

Рішення від 04.06.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Яворський Б.І.

Постанова від 28.01.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Остапенко М.І.

Ухвала від 20.01.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Остапенко М.І.

Постанова від 20.11.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кордюк Г.Т.

Ухвала від 27.10.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кордюк Г.Т.

Рішення від 06.10.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Яворський Б.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні