Постанова
від 11.02.2015 по справі 922/2113/14
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2015 року Справа № 922/2113/14

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого: Полянського А.Г.,

суддів: Кравчука Г.А., Мачульського Г.М.,

розглянувши

касаційну скаргу Харківської міської ради

на постанову Харківського апеляційного господарського

суду від 02.12.2014 року

у справі № 922/2113/14 Господарського суду Харківської області

за позовом Харківської міської ради

до товариства з обмеженою відповідальністю "Лекс"

про внесення змін до договору, -

за участю представників сторін:

позивача - не з'явились, відповідача - не з'явились,

В С Т А Н О В И В:

Рішенням від 11.08.2014 р. Господарського суду Харківської області (суддя - Лаврова Л.С.) позов задоволено повністю. Вирішено внести зміни до договору оренди землі, зареєстрованого 01.11.2005 року за № 040567100112 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі в такій редакції:

"ДОДАТКОВА УГОДА до договору оренди землі, зареєстрованого "01" листопада 2005 року за № 040567100112 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах"

Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "ЛЕКС" (Орендар) в особі керівника з другого боку, домовились про нижченаведене:

І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 "Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові" (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 "Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" пункти 5., 9., 13., 14. договору оренди землі, зареєстрованого 01.11 2005р. за №040567100112 змінити, доповнити пункт 2. словами та пункт 28. підпунктом д) і викласти у такій редакції:

"2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки № 1 - 6310136300:13:039:0009, земельної ділянки № 2 - 6310136300:13:030:0003."

"5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки № 1 відповідно до витягу з технічної документації № 594 від 24.09.2013 становить 2386418 грн. (два мільйона триста вісімдесят шість тисяч чотириста вісімнадцять гривень), земельної ділянки №2 відповідно до витягу з технічної документації № 594/1 від 24.09.2013 становить 2248993 грн. (два мільйона двісті сорок вісім тисяч дев'ятсот дев'яносто три гривні).

При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки."

"9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Розмір орендної плати за земельну ділянку № 1 згідно з розрахунком №35/14 від 02.10.2013 на рік становить 5,6 % від її нормативної грошової оцінки і складає 133639,41 грн. (сто тридцять три тисячі шістсот тридцять дев'ять гривень сорок одна копійка), або в місяць - 11136,62 грн. (одинадцять тисяч сто тридцять шість гривень шістдесят дві копійки); за земельну ділянку № 2 згідно з розрахунком № 34/14 від 02.10.2013 на рік становить 5,6 % від її нормативної грошової оцінки і складає 125943,61 грн. (сто двадцять п'ять тисяч дев'ятсот сорок три гривні шістдесят одна копійка), або в місяць - 10495,30 грн. (десять тисяч чотириста дев'яносто п'ять гривень тридцять копійок)."

"13. Розмір орендної плати переглядається у разі:

а) зміни умов господарювання, передбачених договором;

б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

в) зміни нормативної грошової оцінки;

г) внаслідок інфляції - щорічно;

д) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

е) в інших випадках, передбачених законом."

"14. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені законодавством, справляється пеня згідно діючого законодавства."

"28. д) в разі ухилення Орендаря від перерахунку орендної плати при настанні умов, передбачених п. 13 договору, Орендодавець має право звернутися до суду для визнання додаткової угоди до договору оренди землі укладеною в зміненій редакції."

ІІ. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого "01" листопада 2005 року за № 040567100112 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.

Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 02.12.2014 р. (судді - Лакіза В.В., Гетьман Р.А., Шутенко І.А.) рішення від 11.08.2014 р. Господарського суду Харківської області скасовано. Прийнято нове судове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючиcь з постановою апеляційного господарського суду, Харківська міська рада звернулась до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить її скасувати та залишити в силі рішення суду першої інстанції, мотивуючи скаргу доводами про порушення судом норм матеріального та процесуального права.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого господарського суду України прийшла до висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню частково, виходячи із наступного.

Згідно положень ч. 2 ст. 111 5 ГПК України касаційна інстанція перевіряє юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення у рішенні або постанові господарських судів.

З матеріалів справи вбачається, що Харківська міська рада Харківської у травні 2014 року звернулась до суду з позовом до ТОВ фірма "Лекс" у якому просила суд внести зміни до договору оренди землі, зареєстрованого "01" листопада 2005 року за № 040567100112 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі у редакції, викладеній у позовній заяві.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач посилався на порушення відповідачем приписів ст.ст. 651, 654 ЦК України.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі рішення Харківської міської ради "Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва (реконструкції) та подальшої експлуатації об'єктів" від 24.11.2004 р. № 191/04 між Харківською міською радою та ТОВ ФІРМА "ЛЕКС" був укладений договір оренди землі зареєстрованого "01" листопада 2005 року за № 040567100112 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах".

Відповідно до пункту 5 вказаного Договору нормативна грошова оцінка земельної становить ділянки № 1 - 218 179 грн., ділянки № 2 - 689 302 гривень.

Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 594 від 24.09.2013 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки № 1 становить 2 386 418 гривень, земельної ділянки № 2 відповідно до витягу з технічної документації № 594/1 від 24.09.2013 становить 2 248 993 грн.

Згідно з пунктом 13 договору оренди землі зареєстрованого "26" листопада 2004 року № 85114/04 розмір орендної плати переглядається у разі: а) зміни умов господарювання, передбачених договором; б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; в) внаслідок інфляції щорічно; г) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; д) в інших випадках передбачених законом.

Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 р. № 1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. Згідно п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України. Пунктом 2 рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. застосовується з 01 січня 2014 року.

Попередня вартість 1 кв. м землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007 р. на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007 р. № 335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року", рішень Харківської міської ради від 27.02.2008 року № 42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року" та була введена в дію з 01.03.2008р.

Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013" встановлено (п. 2, п. 3), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Пунктом 5 зазначеного рішення Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

Рішенням Харківської міської ради від 29.12.2012 р. № 960/12 затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Відповідно до пункту 16.4 вказаного Порядку зміни до договору оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором оренди землі, підлягає перегляду у випадку, також зміни нормативної грошової оцінки землі.

Департаментом земельних відносин Харківської міської ради рекомендованим поштовим відправленням направлено на адресу Відповідача направлено проект додаткової угоди до договору оренди землі № 040567100112 від "01" листопада 2005 року, разом із листами-пропозиціями від 07.12.2013 р. № 4233/0/225-13 та від 07.12.2013 р. № 4338/0/225-13.

Відповідно договору оренди землі зареєстрованого "01" листопада 2005 року за № 040567100112 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.

Оскільки відповідно до частини першої статті 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, внесення змін до договору оренди землі у разі зміни ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів уповноваженим органом повинно здійснюватися з дотриманням порядку, визначеного вказаною нормою зазначеного Кодексу.

У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Таким чином, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом, і оскільки укладений між сторонами договір передбачає можливість зміни розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленого умовами договору.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що розмір орендної плати за земельні ділянки встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється розділом ХІІІ Податкового кодексу України; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом, а також не може перевищувати для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки (ст.ст. 288.5-288.5.2 Розділу ХІІІ Податкового кодексу України).

Суд дійшов висновку про доведеність позивачем підстав та права вимагати від орендаря приведення договору оренди землі у відповідність до вимог чинного законодавства України.

Натомість, апеляційний господарський суд скасовуючи рішення суду першої інстанції виходив з того, що при дослідженні витягу №594 від 30.10.2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1393 кв.м. по вул. Асхарова (в районі вул. Піхотної), судом встановлено, що розрахунок нормативно грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 6310136300:13:039:0009, яка передана в оренду відповідачу, складено виходячи з того, що функціональне виростання земельної ділянки - землі комерційного використання, застосовано коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки Кф в розмірі 2,5 та визначено, що під забудовою на цій земельній ділянці знаходиться 1393 кв.м., що в свою чергу, вплинуло на величину нормативно грошової оцінки. При дослідженні витягу №594/1 від 30.10.2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1252 кв.м. по вул. Асхарова (в районі вул. Піхотної), колегією суддів встановлено, що розрахунок нормативно грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 6310136300:13:030:0003, яка передана в оренду відповідачу, складено виходячи з того, що функціональне виростання земельної ділянки - землі комерційного використання, застосовано коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки Кф в розмірі 2,5 та визначено, що під забудовою на цій земельній ділянці знаходиться 1252 кв.м., що в свою чергу, вплинуло на величину нормативно грошової оцінки.

Апеляційним господарським судом було зазначено, що оскільки на цей час відсутнє рішення органу місцевого самоврядування про віднесення земельної ділянки по вул. Асхарова (в районі вул. Піхотної) до категорії земель комерційного використання (тобто, до категорії земель, коефіцієнт функціонального використання яких становить 2,5), новий договір оренди землі між позивачем та відповідачем не укладено, спірний договір оренди землі діє в тій редакції, яка була узгоджена та підписана сторонами, позивач не мав права визначати у додатковій угоді нормативну грошову оцінку землі на підставі витягу № 594 та № 594/1 від 30.10.2013 року, у яких застосоване інше функціональне використання земельної ділянки ніж те, що встановлено в договорі оренди землі.

З висновками апеляційного господарського суду колегія суддів погодитись не може з огляду на наступне.

Згідно з частиною 1 статті 15 Закону "Про оренду землі" однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

За змістом частин 1, 2 статті 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Відповідно до частини 1 статті 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, визначених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Відповідно до вимог статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Згідно з пунктами 34, 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин, затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

Так, судами встановлено, що за умовами п.13 Договору розмір орендної плати переглядається у разі, зокрема, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, в інших випадках, передбачених законом.

Судами встановлено, що відповідач зміни до договору на яких наполягав позивач не підписав.

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 3 червня 2008 року за № 309-VI внесено зміни до ч. ч. 4, 5 ст. 21 Закону України "Про оренду землі", відповідно до яких річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю"; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю". Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки. При цьому у разі визначення орендаря на конкурентних засадах може бути встановлений більший розмір орендної плати, ніж зазначений у цій частині.

У зв'язку із введенням в дію з 1 січня 2011 року Податкового кодексу України Закон України "Про плату за землю" втратив чинність (ч. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України).

Статтею 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір орендної плати встановлюється в договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом, та не може перевищувати: для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Судами встановлено, що рішенням позивача змінено нормативно грошову оцінку землі.

Судами не встановлено, що це рішення органу місцевого самоврядування скасовано у встановленому законом порядку.

Отже, встановлення статтею 288 ПК України граничних розмірів річної орендної плати за земельну ділянку є підставою для приведення положень спірного договору оренди земельної ділянки у відповідність до вимог закону в частині визначення розміру орендної плати.

Згідно з ч. 1 ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Частиною 1 ст. 651 ЦК України також встановлено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у цих правовідносинах, що розглядаються.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду України від 20.11.2012 р. у справі № 28/5005/640/2012,, від 20.08.2013 р. у справі № 5009/3430/12, яка відповідно до приписів статті 111 28 Господарського процесуального кодексу України є обов'язковою для всіх суб'єктів владних повноважень та всіх судів України, а суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність із рішеннями Верховного Суду України.

За вказаних обставин, позов в частині внесення змін до договору оренди землі в частині визначення розміру орендної плати за земельну ділянку підлягає задоволенню.

Разом з цим, позивачем не доведено необхідності зміни решти пунктів договору, які не стосуються зміни нормативної грошової оцінки землі.

Враховуючи те, що вимоги позивача щодо внесення змін до договору оренди землі суд визнає частково обґрунтованими, а відповідач надісланий йому позивачем проект додаткової угоди до договору оренди не підписав, що стало підставою для подання позову та враховуючи, що вирішення спору не потребує встановлення додаткових обставин, Вищий господарський суд України вважає за можливе прийняти нове рішення про часткове задоволення позову відповідно до п. 2 ст.111 9 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст. ст. 111 5 , 111 7 , 111 9 , 111 10 , 111 11 ГПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Харківської міської ради задовольнити частково.

Постанову Харківського апеляційного господарського суду від 02.12.2014 та рішення господарського суду Харківської області від 11.08.2014 у справі № 922/2113/14 скасувати.

Прийняти нове рішення.

Внести зміни до договору оренди землі зареєстрованого 01.11.2005 року за № 040567100112, виклавши абзац другий пункту 9 в наступній редакції:

"Розмір орендної плати за земельну ділянку № 1 згідно з розрахунком №35/14 від 02.10.2013 на рік становить 5,6 % від її нормативної грошової оцінки і складає 133639,41 грн. (сто тридцять три тисячі шістсот тридцять дев'ять гривень сорок одна копійка), або в місяць - 11136,62 грн. (одинадцять тисяч сто тридцять шість гривень шістдесят дві копійки); за земельну ділянку № 2 згідно з розрахунком № 34/14 від 02.10.2013 на рік становить 5,6 % від її нормативної грошової оцінки і складає 125943,61 грн. (сто двадцять п'ять тисяч дев'ятсот сорок три гривні шістдесят одна копійка), або в місяць - 10495,30 грн. (десять тисяч чотириста дев'яносто п'ять гривень тридцять копійок)."

В іншій частині позову відмовити.

Головуючий суддя Полянський А.Г.

Судді Кравчук Г.А.

Мачульський Г.М.

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення11.02.2015
Оприлюднено18.02.2015
Номер документу42743007
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/2113/14

Ухвала від 04.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Полянський А.Г.

Ухвала від 29.07.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 02.07.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 23.06.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Постанова від 11.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Полянський А.Г.

Ухвала від 23.01.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Полянський А.Г.

Постанова від 08.12.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Лакіза В.В.

Ухвала від 12.09.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Лакіза В.В.

Ухвала від 01.09.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Слободін М.М.

Рішення від 11.08.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні