Ухвала
від 12.02.2015 по справі 826/5579/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/5579/14 Головуючий у 1-й інстанції: Кузьменко В.А.; Суддя-доповідач: Сорочко Є.О.

У Х В А Л А

Іменем України

12 лютого 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Сорочко Є.О.

Суддів: Горбань Н.І.

Межевич М.В.

при секретарі Грисюк Г.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 листопада 2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькона Плюс" до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними дій, зобо'язати вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Алькона Плюс" (далі - ТОВ "Алькона Плюс") звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі - ДПІ у Печерському районі) про:

- визнання протиправними дій по внесенню змін в систему "Податковий блок" в частині податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість на підставі актів про неможливість проведення зустрічної звірки від 20.09.2013 р. №1220/26-55-22-07/38149463, про неможливість проведення зустрічної звірки від 05.09.2013 р.№1017/26-55-22-07/38149463, про неможливість проведення зустрічної звірки від 23.09.2013 р. №1325/26-55-22-01/38149463, про неможливість проведення зустрічної звірки від 04.11.2013 р. №2109/26-55-22-01/38149463, про неможливість проведення зустрічної звірки від 06.12.2013 р. №2828/26-55-22-01/38149463;

- зобов'язання відновити в системі "Податковий блок" дані податкової звітності позивача, шляхом внесення показників, зазначених у податкових деклараціях з ПДВ за грудень 2012 року, квітень-вересень (включно) 2013 року.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 листопада 2014 року позов задоволено.

На вказану постанову ДПІ у Печерському районі подало апеляційну скаргу, в якій просить її скасувати та ухвалити нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права.

У зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до матеріалів справи, ДПІ у Печерському районі здійснено:

- заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ "Алькона Плюс" з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту по взаємовідносинах з ПП "Вінтекс" за травень 2013 року, за результатами яких складено акт від 05.09.2013 р. №1017/26-55-22-07/38149463 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Алькона Плюс" з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту по взаємовідносинах з ПП "Вінтекс" (код за ЄДРПОУ 38149463) за травень 2013 року";

- заходи з метою проведення зустрічної звірки з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту по взаємовідносинах з ТОВ "Укрпросторг" за грудень 2012 року, квітень 2013 року та ПП "Прайм-М" за квітень 2013 року, за результатами яких складено акт від 20.09.2013 р. №1220/26-55-22-07/38149463 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Алькона Плюс" з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту по взаємовідносинах з ТОВ "Укрпросторг" (код ЄДРПОУ 38347590) за грудень 2012 року, квітень 2013 року та ПП "Прайм-М" (код ЄДРПОУ 34161267) за квітень 2013 року";

- заходи з метою проведення зустрічної звірки з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту по взаємовідносинах із платниками податків, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01 червня 2013 року по 31 липня 2013 року, за результатами яких складено акт від 23.09.2013 р. №1325/26-55-22-01/38149463 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Алькона Плюс" з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту по взаємовідносинах із платниками податків, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.06.2013 року по 31.07.2013 року ";

- заходи з метою проведення зустрічної звірки з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту по взаємовідносинах із платниками податків, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01 вересня 2013 року по 31 вересня 2013 року, за результатами яких складено акт від 06.12.2013 р. №2828/26-55-22-01/38149463 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Алькона Плюс" з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту по взаємовідносинах із платниками податків, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.09.2013 року по 31.09.2013 року";

- заходи з метою проведення зустрічної звірки з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту по взаємовідносинах із платниками податків, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01 серпня 2013 року по 30 серпня 2013 року, за результатами яких складено акт від 06.12.2013 р. №2828/26-55-22-01/38149463 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Алькона Плюс" з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту по взаємовідносинах із платниками податків, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.08.2013 року по 30.08.2013 року".

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі таких актів відповідачем до інформаційної системи державної податкової служби "Податковий блок" позивачу скореговані показники податкових зобов'язань та податкового кредиту.

Відповідно до ст. 74 цього Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

Статтею 16 Закону України "Про інформацію" визначено, що податковою інформацією є сукупність відомостей і даних, які створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.

Дані усіх актів перевірок (камеральних, документальних невиїзних, планових, позапланових) або довідок без виключень, що здійснювались посадовими особами Державної податкової служби, підлягають фіксації в інформаційній аналітичній системі незалежно від їх змісту. Зміст інформації, що міститься в актах або довідках, коригується по мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань.

Разом з тим, статтею 54 Податкового кодексу України встановлено, що суми податкових та грошових зобов'язань визначаються або платником податків самостійно шляхом їх зазначення у податковій декларації або визначається контролюючим органом шляхом прийняття рішення про визначення сум грошового зобов'язання.

Крім того, Податковим кодексом України передбачено процедуру узгодження податкових зобов'язань.

При цьому, процес зіставлення даних податкової звітності з ПДВ у розрізі контрагентів є формальним рівнем податкового контролю, на стадії якого податковий орган фактично порівнює задекларовані контрагентами кореспондуючі суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з метою оперативного виявлення платників, що підлягають документальній перевірці.

Зазначений етап контрольно-перевірочної роботи не передбачає здійснення податковим органом оцінки дотримання платником вимог податкового законодавства та аналізу змісту та характеру правовідносин, що стали підставою для формування даних податкового обліку платника, адже питання правильності відображення платником в обліку проведених господарських операцій досліджуються податковим органом при проведенні податкової перевірки платника з дослідженням фінансово-господарських документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податку.

Таким чином, висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку, як підстави для внесення змін до вказаної бази даних може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податкових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.

Колегія суддів звертає увагу на те, що податковий орган за наслідками зазначених заходів не приймав податкового повідомлення-рішення, отже податкові зобов'язання не узгоджувались.

Таким чином, відповідачем безпідставно анульовано показники відповідної податкової звітності позивача за перевіряємий період та безпідставно внесено зміни до автоматизованої системи.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо задоволення позову, а тому апеляційну скаргу ДПІ у Печерському районі необхідно залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 листопада 2014 року - без змін, оскільки вона ухвалена з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. ст. 41, 160, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві залишити без задоволення , а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 листопада 2014 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в порядку та строки передбачені ст. 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Сорочко Є.О.

Судді: Горбань Н.І.

Межевич М.В.

Повний текст ухвали складено 17.02.2015 року

.

Головуючий суддя Сорочко Є.О.

Судді: Горбань Н.І.

Межевич М.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2015
Оприлюднено19.02.2015
Номер документу42749456
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5579/14

Ухвала від 18.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 30.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 02.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 12.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 23.01.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Постанова від 24.11.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 25.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 19.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 29.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Ухвала від 29.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні