Ухвала
від 19.02.2015 по справі 150/928/14-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 150/928/14-а

Головуючий у 1-й інстанції: Цимбалюк Л.П.

Суддя-доповідач: Біла Л.М.

19 лютого 2015 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Білої Л.М.

суддів: Гонтарука В. М. Сапальової Т.В. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Лозінської Н.В.,

позивача - ОСОБА_1

відповідача - Кушнір В.П., Рибчука А.І.

третьої особи - Смик Л.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Чернівецької районної спілки споживчих товариств на постанову Чернівецького районного суду Вінницької області від 03 листопада 2014 року у справі за адміністративним позовом депутатів Чернівецької селищної ради: ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 до Чернівецької селищної ради Чернівецького району Вінницької області, третя особа - Чернівецька районна спілка споживчих товариств про визнання протиправним та скасування рішення селищної ради,

В С Т А Н О В И В :

В жовтні 2014 року депутати Чернівецької селищної ради: ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 звернулися до суду з позовом до Чернівецької селищної ради Чернівецького району Вінницької області, третя особа без права самостійних вимог - Чернівецька районна спілка споживчих товариств про визнання протиправним та скасування рішення селищної ради.

Постановою Чернівецького районного суду Вінницької області від 03 листопада 2014 року позов задоволено. Скасовано рішення Чернівецької селищної ради Чернівецького району Вінницької області 7 сесії 6 скликання від 17.10.2011 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна, 93 в смт. Чернівці».

Не погодившись з ухваленим судом першої інстанції рішенням третя особа - Чернівецька районна спілка споживчих товариств оскаржила його в апеляційному порядку. В своїй апеляційній скарзі третя особа, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просила суд апеляційної інстанції скасувати постанову Чернівецького районного суду Вінницької області від 03 листопада 2014 року та закрити провадження у справі.

Позивачі скористалися правом регламентованим положеннями ст.191 КАС України та надали письмові заперечення на апеляційну скаргу (№1207/15 від 22.01.2015р.), в яких зазначили, що апеляційна скарга не обґрунтована, а суд першої інстанції дослідив всі факти, які мають значення для вирішення справи, застосував правові норми, які підлягають застосуванню до правовідносин, що склалися та прийняв законне та обґрунтоване рішення.

В судовому засіданні представник апелянта підтримала доводи викладені в апеляційній скарзі та просила щодо її задоволення.

Представник позивачів та представники відповідача в судовому засіданні просили відмовити в задоволенні апеляційної скарги третьої особи.

Суд апеляційної інстанції розглянув справу в межах доводів апеляційної скарги відповідно до вимог ст.195 КАС України.

Колегія суддів Вінницького апеляційного адміністративного суду, заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, вивчивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, предметом позову є неправомірність рішення Чернівецької селищної ради, прийняте на 7 сесії 6 скликання від 17.10.2011 року, яким був затверджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна, 93 в смт. Чернівці.

Вищевказане рішення було прийнято селищною радою на підставі заяви Чернівецької райспоживспілки, в якій було зазначено, що 20.06.2011 року Чернівецька районна спілка споживчих товариств приєднала до себе Дочірнє підприємство «Ринок» Чернівецької райспоживспілки і з 20.06.2011 року до спілки перейшли всі права та обов'язки ДП «Ринок».

Незгода позивачів із зазначеним рішенням слугувала зверненню з цим позовом до суду.

Задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем прийнято рішення 7 сесії 6 скликання від 17.10.2011 року не на підставі та не у спосіб, що передбачені законами України та без врахування всіх обставин, що мали значення при його прийнятті, а тому останнє є протиправним та підлягає скасуванню.

Колегія суддів Вінницького апеляційного адміністративного суду погоджується з такими висновками суду першої інстанції та вважає, що вони зроблені за виключної юридичної оцінки обставин справи з правильним застосуванням до спірних правовідносин норм матеріального права та при дотриманні норм процесуального права.

Статутом Чернівецької районної спілки споживчих товариств, в редакції, затвердженій четвертими зборами ради шостого скликання Чернівецької райспоживспілки, оформлених протоколом від 13.03.2013р., зареєстрованим державним реєстратором 18.04.2013р. за №11701050014000138 передбачено, що райспоживспілка є повним юридичним правонаступником активів, пасивів та зобов'язань реорганізованого шляхом приєднання до неї: ДП "Ринок" Чернівецької районної спілки споживчих товариств, ідентифікаційний код 30160516, зареєстрованого Чернівецькою районною державною адміністрацією Вінницької області, реєстраційний №11701070001000256 від 15.12.2010 року, свідоцтво про державну реєстрацію серії А01 № 517932 (п.3.1).

Державна реєстрація припинення юридичної особи ДП "Ринок" в результаті приєднання до Чернівецької райспоживспілки була проведена 13.03.2012 року.

Таким чином, спілка подала до Чернівецької селищної ради неправдиві дані щодо припинення юридичної особи ДП «Ринок» та перехід до неї всіх прав та обов'язків даного підприємства, що було взято до уваги селищною радою і на підставі таких даних на 7 сесії 6 скликання від 17.10.2011 року було прийнято рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна 93 в смт. Чернівці.

Крім того, Чернівецькою селищною радою при прийнятті рішення не було враховано вимоги чинного законодавства, зокрема: ч.2 ст.104 ЦК України, згідно якої юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення та ст.91 ГК України, відповідно до якої припинення діяльності господарського товариства відбувається шляхом його ліквідації або реорганізації відповідно до ст.59 цього Кодексу. Ліквідація господарського товариства вважається завершеною, а товариство таким, що припинило свою діяльність, з дня внесення запису про його ліквідацію до державного реєстру.

Відповідно до листа № 5/3.3.17 від 10.02.2014 року Реєстраційної служби Чернівецького районного управління юстиції у Вінницькій області, державна реєстрація припинення юридичної особи ДП «Ринок» і/к 30160516 в результаті приєднання до Чернівецької районної спілки споживчих товариств проведена 12.03.2012 року, а тому саме з даного часу райспоживспілка є правонаступником всіх прав та обов'язків ДП «Ринок» і саме з цього часу Чернівецька райспоживспілка як правонаступник повинна була звернутись з відповідною заявою до селищної ради про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для облаштування території ринку по вул. Леніна, 93 в смт. Чернівці. До 17.10.2011 року на виконання рішення селищної ради від 23.02.2007 року, прийнятого на 7 сесії 6 скликання, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки повинен був виготовляти та подавати на затвердження селищній раді ДП «Ринок», діяльність якого не була припинена.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що рішення селищної ради 7 сесії 6 скликання від 17.10.2011 року, яким було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна 93 в смт. Чернівці є незаконним та таким, що прийнято внаслідок неправдивих даних, поданих Спілкою, оскільки райспоживспілці не надавався дозвіл на виготовлення проекту землеустрою (дозвіл на розробку проекту відводу земельної ділянки площею 0,72 га для облаштування території базару на умовах оренди з земель комунальної власності селища по вул. Леніна, 93 надавався Дочірньому підприємству "Ринок" Чернівецької райспоживспілки згідно рішення 7 сесії 5 скликання від 23.02.2007 року) і станом на 17.10.2011 року до Чернівецької райспоживспілки всі права ДП «Ринок» не перейшли, оскільки реорганізація завершена не була та ДП «Ринок» не припинив свою діяльність.

У зв'язку із вищезазначеним, на підставі повноважень, наданих позивачам Законом України «Про статус депутатів місцевих рад», на виконання вимог ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», позивачі подали на розгляд сесії звернення про скасування незаконного рішення, прийнятого на 7 сесії 6 скликання 17.10.2011 року, яким було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна 93 в смт. Чернівці.

За результатом розгляду даного звернення був виготовлений проект рішення селищної ради про скасування рішення 7 сесії 6 скликання від 17.10.2011 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку вул. Леніна, 93, в смт. Чернівці».

Даний проект був винесений на розгляд сесії, на якій були присутні депутати ОСОБА_10, ОСОБА_7, ОСОБА_11, ОСОБА_8, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_6, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17

Згідно протоколу 31 сесії 6 скликання від 07.08.2014 року за прийняття вищевказаного рішення проголосувало 5 депутатів, проти -0, утримались - 6. Таким чином, рішення сесії не було прийнято.

На підставі вищенаведеного селищна рада 07.08.2014 року прийняла рішення про відмову в задоволенні клопотання депутатів про скасування рішення 7 сесії 6 скликання від 17.10.2011 року врахувавши ту обставину, що Вінницький апеляційний адміністративний суд у своїй постанові від 10.04.2013 року у справі № 150/27/13-а зазначив, що скасування рішень селищної ради у зв'язку з їх невідповідністю законам України та Конституції України повинно відбуватись лише в судовому порядку.

Як зазначено Конституційним Судом України у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень ч.2 ст. 19, ст. 144 Конституції України, ст. 25, ч. 14 ст. 46, частин 1, 10 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування), орган місцевого самоврядування має право приймати рішення, вносити до них зміни та/чи скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Відповідно до вимог ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Слід зазначити, що пунктом 5 рішення № 7-рп/2009 Конституційного Суду України визначено, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Ненормативні правові акти місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вони вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Згідно ст. 1, 2 та 3 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу зобов'язаний виражати і захищати інтереси відповідної територіальної громади та її частини - виборців свого виборчого округу, виконувати їх доручення в межах своїх повноважень,'наданих законом, брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування. Депутат місцевої ради є повноважним і рівноправним членом відповідної ради представницького органу місцевого самоврядування. Депутат місцевої ради відповідно до цього Закону наділяється всією повнотою прав, необхідних для забезпечення його реальної участі у діяльності ради та її органів.

Відповідно до п.3 ч.2 ст.11 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат місцевої ради має право вимагати усунення порушень законності і встановлення правового порядку.

Таким чином, депутати селищної ради на підставі вищевказаних норм мали право звернення до суду про визнання протиправним та скасування відповідного рішення селищної ради, тим більше з врахуванням того, що Чернівецька селищна рада не могла одночасно виступати позивачем і відповідачем по даній справі.

Надавши правову оцінку діям відповідача стосовно прийняття оскаржуваного рішення, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, колегія суддів повністю погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає їх обґрунтованими та повноцінно вмотивованими судом в рішенні від 03.11.2014 року.

Доводи апелянта, викладені в апеляційній скарзі не спростовують висновків суду першої інстанції та є не обґрунтованими, у зв'язку з чим, колегія суддів приходить до висновку про відмову в задоволенні апеляційної скарги третьої особи - Чернівецька районна спілка споживчих товариств та залишення в силі постанови Чернівецького районного суду Вінницької області від 03 листопада 2014 року.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7)з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Так, відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч.2 ст.159 КАС України, законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм адміністративного процесуального права.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.198, ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З урахуванням вище викладеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, а відтак, підстав для скасування такого рішення не вбачається.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу Чернівецької районної спілки споживчих товариств залишити без задоволення, а постанову Чернівецького районного суду Вінницької області від 03 листопада 2014 року - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.

Ухвала суду складена в повному обсязі протягом п'яти днів з дня закінчення розгляду справи.

Головуючий /підпис/ Біла Л.М.

Судді /підпис/ Гонтарук В. М.

/підпис/ Сапальова Т.В.

З оригіналом згідно:

секретар

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2015
Оприлюднено03.03.2015
Номер документу42865003
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —150/928/14-а

Постанова від 16.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 21.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 22.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 03.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 26.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні