Постанова
від 23.02.2015 по справі 820/18168/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 лютого 2015 р. № 820/18168/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бідонька А.В,

при секретарі судового засідання - Кульчій А.М.

за участю:

представника позивача - Дружиніної О.О.,

представника відповідача - Наконечного А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "САДКО-УКРАЇНА" до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "САДКО-УКРАЇНА", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області в якому просив суд скасувати податкове повідомлення-рішення №0001352201 від 27.10.2014 року.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що податкове повідомлення - рішення, прийняте відповідачем за результатами проведення перевірки слід скасувати, оскільки акт перевірки, на підставі якого було прийнято податкове повідомлення - рішення, ґрунтується на висновках, які суперечать діючому законодавству України. Зазначає, що в акті містяться посилання на документи, які не передбачені чинним податковим кодексом, тому не можуть бути прийняті в якості доказів та взяті за підставу для донарахування штрафних санкцій. Вважає, що податкове повідомлення рішення №0001352201 від 27.10.2014 року є незаконним, та таким, що винесено з явним порушенням норм діючого законодавства України, а тому підлягає скасуванню.

Представник відповідача у судовому засіданні та письмових запереченнях, наданих до суду, проти позову заперечував, зазначивши, що порушення, встановлені в ході перевірки позивача, зафіксовані належним чином в акті перевірки, а оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийнято на законних підставах та відповідає чинному законодавству, у зв'язку з чим просив у задоволенні позову відмовити.

Представник позивача в судове засідання прибув, просив адміністративний позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання з'явився, проти позову заперечував та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності встановив наступне.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "САДКО-УКРАЇНА" зареєстроване Виконавчиим комітетом Харківської міської ради за №14801200000025058.

Судом встановлено, що фахівцями Основ'янської ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області проведено документальну виїзну планову перевірку ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2011 по 31.12.2013 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 по 31.12.2013 року.

Результати перевірки оформлені Актом №3212/20-38-22-04/31939296 від 29.09.2014 року.

Згідно висновків вказаного Акту перевірки за твердженням перевіряючих в діяльності ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" встановлено порушення: п.п . 135.5.5 п. 135.5 ст.135, п.138.2 ст.138, п.п . 139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового Кодексу України з урахуванням змін та доповнень донараховано податок на прибуток на загальну суму 3226353 грн., за період 2-4 квартал 2011р. на загальну суму 1081753 грн., за період 2012 р. на загальну суму 279090,0 грн., у т.ч. по періодам за 1 квартал 2012 року у сумі 45150,0 грн., за 2 квартал 2012 року у сумі 40950,0 грн., за 3 квартал 2012 року у сумі 177660,0 грн., за 4 квартал 2012 року у сумі 15330,0 грн., за період 2013 р. на загальну суму 1865510,0 грн.

На підставі висновків Акту перевірки №3212/20-38-22-04/31939296 від 29.09.2014 року Основ'янською ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області винесено податкове повідомлення - рішення 0001352201 від 27.10.2014 року..

Як свідчать матеріали справи, фактичною підставою для відображення в акті порушення п.п . 135.5.5 п. 135.5 ст.135, п.138.2 ст.138, п.п . 139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового Кодексу України і винесення спірного податкового повідомлення - рішення виявився, викладений в акті, висновок відповідача про те, що позивачем занижено валові доходи та доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування за перевіряємий період на суму 3226353 грн. у зв'язку із відображенням в податковому обліку господарських операцій з реалізації контрагентам товару, перехід права власності на який від позивача до суб'єктів господарювання не підтверджений належними доказами і фактична передача такого товару не відбувалась. Податковим органом не встановлено наявність поставок товарів на адресу контрагентів

Зі змісту акту перевірки встановлено, що ДПІ вважає, що позивач (з огляду на те, що фактично товар передавався не встановленим особам, а факт передачі товару контрагентам не підтверджений) від суб'єктів господарювання отримав на банківський рахунок безповоротну фінансову допомогу, яка безпідставно не включена до складу валових доходів та доходів.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, які покладені суб'єктом владних повноважень в основу спірних правових актів індивідуальної дії на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, суд виходить з наступного.

Матеріалами справи підтверджено, що в 2 кварталі 2011 р. - 4 кварталі 2013 р. ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" було придбано автозапчастини у Російських виробників на суму 61707072,38 грн.

Автозапчастини придбавалися у наступних контрагентів: ЗАТ "ВАТІ-АВТО", ТОВ "ВАТІ", ТОВ "Маса", ТОВ "Работек -1", ТОВ "Работек -3", ТОВ "Контур", ВАТ "Пластик", ТОВ "Автомаркет-Послуга ", ТОВ "Волгопромтранс ", ІП ОСОБА_3, ТОВ "Роберт Бош ", ВАТ "Уфімське агрегатне виробниче об`єднання", що підтверджується наявними у матеріалах справи первинними документами бухгалтерського обліку.(т.2, т.3, т.4, т.5).

В подальшому придбані автозапчастини були відвантажені покупцям на загальну відпускну суму 78688953,14 грн. з ПДВ.

Зокрема, матеріалами справи підтверджено, що між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "АВЕЛОН-Д" (код 37191907) було укладено договір поставки №АВ-1101 від 01.11.2010 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 3350000,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 2-53).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін , а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "АВЕЛОН-Д" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до наступних платіжних доручень: №486 від 14.04.11 - 140000,00 грн.; №493від 18.04.11 - 165000,00 грн. ; №496 від 18.04.11 - 40000,00 грн.; №526 від 06.05.11 - 130000,00 грн.; №530 від 11.05.11 - 150000,00 грн. ;№532 від 12.05.11 - 175000,00 грн. ;№537 від 13.05.11 - 100000,00 грн. ;№540 від 16.05.11 - 315000,00 грн.; №542 від 17.05.11 - 50000,00 грн. ; №560 від 27.05.11 - 30000,00 грн.; №570 від 02.06.11 - 70000,00 грн.; №579 від 09.06.11 - 60000,00 грн.; №581 від 10.06.11 - 55000,00 грн.; №584 від 14.06.11 - 150000,00 грн.; №585від 15.06.11 - 90000,00 грн.; №586 від 15.06.11 - 70000,00 грн.; №589 від 16.06.11 - 200000,00 грн.; №599 від 20.06.11 - 125000,00 грн.; №602 від 21.06.11 - 110000,00 грн.; №607 від 21.06.11 - 15000,00 грн.; №608 від 22.06.11 - 25000,00 грн.; №753 від 09.09.11 - 185000,00 грн. ; №754 від 12.09.11 - 200000,00 грн. ; №775 від 26.09.11 - 75000,00 грн.; №781 від 30.09.11 - 50000,00 грн.; №788 від 04.10.11 - 40000,00 грн.; №794 від 07.10.11 - 50000,00 грн.; №797 від 10.10.11 - 150000,00 грн.; № 817 від 20.10.11 - 100000,00 грн.; №822 від 25.10.11 - 100000,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ПП "СПЕЦСТАНКОСТРОЙ" (код 36841879) було укладено договір поставки №16 від 01.04.2011 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ"САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 123900,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 55-67).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ПП "СПЕЦСТАНКОСТРОЙ" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до наступних платіжних доручень : №63 від 12.05.11 - 20200,00 грн.; №71 від 16.05.11 - 20200,00 грн.; №98 від 27.05.11 - 10100,00 грн.; №112 від 08.06.11 - 8000,00 грн.; №122 від 15.06.11 - 15150,00 грн.; №134 від 24.06.11 - 50250,00 грн.

Матеріалами справи підтверджено, що між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ПП "АНСІ-УКРАЇНА" (код 33413129) було укладено договір поставки №2 від 10.02.2012 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 190000,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 68-75).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ПП "АНСІ-УКРАЇНА" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до наступних платіжних доручень : №72 від 13.02.12 - 750000,00 грн.; №107 від 16.03.12 - 700000,00 грн.; №169 від 23.04.12 - 450000,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "КОНДОР ФІНАНС" (код 38387874) було укладено договір поставки №13 від 12.04.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 250000,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 77-79).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "КОНДОР ФІНАНС" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №54 від 12.04.13 - 250000,00 грн.

Крім того, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "КРАФТ-ПРОФІ" (код 38615737) було укладено договір поставки №39 від 09.09.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 195000,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 81-85).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "КРАФТ-ПРОФІ" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №65 від 09.09.13 - 115000,00 грн. та №80 від 13.09.13 - 80000,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ПП "КОЛОРІТ" (код 31271688) було укладено договір поставки №9 від 25.02.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 693000,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 87-94).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ПП "КОЛОРІТ" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №307 від 25.02.13 - 200000,00 грн., №317 від 26.02.13 - 290000,00 грн. та №436 від 19.03.13 - 203000,00 грн.

Судом встановлено, що між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "НІКОЛЕЙД" (код 33631838) було укладено договір поставки №38 від 16.08.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 230000,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 96-102).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "НІКОЛЕЙД" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №6 від 16.08.13 - 100000,00 грн.; №11 від 23.08.13 - 110000,00 грн. та №17 від 29.08.13 - 20000,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "ДНЕПРОДОМ" (код 38615716) було укладено договір поставки №39 від 23.08.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 147000,00грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 104-108).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "ДНЕПРОДОМ" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №71 від 23.08.13 - 92000,00 грн.

Крім того, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "АЛЬЯНС-ІСТ" (код 38113730) було укладено договір поставки №23 від 09.07.2012 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 239000,00грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 110-133).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "АЛЬЯНС-ІСТ" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжних доручень: №95 від 09.07.12 - 25000,00 грн.; №136 від 24.07.12 - 35000,00 грн.; №218 від 20.08.12 - 36000,00 грн.; №251 від 28.08.12 - 30000,00 грн.; №279 від 06.09.12 - 10000,00 грн.; №383 від 25.09.12 - 10000,00 грн.; №518 від 19.10.12 - 20000,00 грн.; №661 від 12.11.12 - 24000,00 грн.; №918 від 19.12.12 - 24000,00 грн.; №972 від 28.12.12 - 5000,00 грн.; №1020 від 21.01.13 - 10000,00 грн.; №1157 від 15.02.13 - 10000,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "Намів-1 ЖЭУ 6" (код 37278825) було укладено договір поставки №13 від 25.04.2012 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 150000,00грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 135-138).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "Намів-1 ЖЭУ 6" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №368 від 28.04.12 - 150000,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "ГЛАС" (код 35269599) було укладено договір поставки №38 від 21.11.2011 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 255250,00грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 140-148).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "ГЛАС" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжних доручень:№188 від 14.02.12 - 10000,00 грн.; №234 від 15.03.12 - 40000,00 грн.; №245 від 23.03.12 - 10000,00 грн.; №247 від 26.03.12 - 10000,00 грн.

Крім того, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "ТІТУС ТРЕЙД" (код 38005005) було укладено договір поставки №56 від 09.10.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 630000,00грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 150-166).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "ТІТУС ТРЕЙД" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжних доручень: №19 від 09.10.13 - 120000,00 грн.; №40 від 14.10.13 - 120000,00 грн.; №43 від 14.10.13 - 60000,00 грн.; №88 від 15.11.13 - 80000,00 грн.; №95 від 18.11.13 - 150000,00 грн.; №140 від 06.12.13 - 950000,00 грн.; №141 від 06.12.13 - 5000,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "КЛЕРМОНТ" (код 38812609) було укладено договір поставки №54 від 07.10.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 326000,00грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 168-178).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "КЛЕРМОНТ" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжних доручень: №30 від 08.10.13 - 40000,00 грн.;№31 від 08.10.13 - 90000,00 грн.;№74 від 23.10.13 - 150000,00 грн.;№90 від 30.10.13 - 46000,00 грн.

Крім того, ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "ГРУПА ЭКЛІПТ" (код 38652208) було укладено договір поставки №69 від 13.11.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 900000,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 180-209).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок продавця на склад покупця, що підтверджується наявними у матеріалах справи товаротранспортними накладними (т.6 а.с . 183,189,192,197).

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "ГРУПА ЭКЛІПТ" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжних доручень: №31 від 13.11.13 - 150000,00 грн.;№94 від 05.12.13 - 170000,00 грн.; №114 від 11.12.13 - 100000,00 грн.; №115 від 12.12.13 - 100000,00 грн.;№128 від 13.12.13 - 50000,00 грн.;№129 від 13.12.13 - 50000,00 грн.;№130 від 13.12.13 - 50000,00 грн.;№131 від 13.12.13 - 50000,00 грн.;№142 від 18.12.13 - 50000,00 грн.;№143 від 18.12.13 - 50000,00 грн.;№181 від 26.12.13 - 80000,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "ПРОМ-СЕРВІС" (код 38196822) було укладено договір поставки №7 від 11.02.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 355000,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 211-220).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "ПРОМ-СЕРВІС" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжних доручень: №9 від 15.02.13 - 60000,00 грн.;№10 від 18.02.13 - 15000,00 грн.;№24 від 25.02.13 - 250000,00 грн.;№25 від 26.02.13 - 30000,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "ОСІРІС-ЮГ" (код 36486823) було укладено договір поставки №73 від 09.12.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 413382,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 222-234).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок продавця на склад покупця, що підтверджується наявними у матеріалах справи товарно-транспортною накладною (т.6 а.с . 229).

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "ОСІРІС-ЮГ" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжних доручень: №64 від 11.12.13 - 413382,00 грн.

Крім того, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ПП "Промспецтех " (код 36841884) було укладено договір поставки №77 від 27.08.2010 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 20200,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 236-240).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ПП "Промспецтех " було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжних доручень: №505 від 01.04.11 - 10100,00 грн.; №549 від 14.04.11 - 10100,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "САНТА-Н" було укладено договір поставки №2 від 04.01.2011 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 151039,0 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.6 а.с . 243-250, т.7 а.с . 1).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "САНТА-Н" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжних доручень наявних у матеріалах справи.

Судом встановлено, що між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "Технопром " було укладено договір поставки №11 від 11.03.2011 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 8688,99 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.7 а.с . 3-9).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "Технопром " було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжних доручень наявних у матеріалах справи.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "УНІВЕРСАЛ ЛЮКС" (код 38316190) було укладено договір поставки №17 від 18.04.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 2033000,00грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.7 а.с . 11-37).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "УНІВЕРСАЛ ЛЮКС" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжних доручень : №7 від 19.04.13 - 115000,00 грн.; №8 від 19.04.13 - 85000,00 грн ; №11 від 22.04.13 - 235000,00 грн.; №19 від 24.04.13 - 130000,00 грн.; №21 від 24.04.13 - 50000,00 грн ; №53 від 17.05.13 - 100000,00 грн.; №54 від 18.05.13 - 40000,00 грн.; №55 від 20.05.13 - 60000,00 грн.; №65 від 22.05.13 - 60000,00 грн.; №63 від 22.05.13 - 250000,00 грн ; №72 від 23.05.13 - 150000,00 грн.; №92 від 29.05.13 - 100000,00 грн.; №120 від 05.06.13 - 200000,00 грн.; №125 від 07.06.13 - 43000,00 грн.; №126 від 07.06.13 - 57000,00 грн ; №208 від 17.07.13 - 100000,00 грн.; №249 від 08.08.13 - 100000,00 грн.; №253 від 09.08.13 - 80000,00 грн.; №282 від 23.08.13 - 78000,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ "СХІДТРЕЙДІНГ" (код 38866481) було укладено договір поставки №65 від 21.10.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 770075,70 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи (т.7 а.с . 38-54).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок продавця на склад покупця, що підтверджується наявними у матеріалах справи товарно-транспортними накладними (т.7 а.с . 41,43,49).

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ "СХІДТРЕЙДІНГ" було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №33 від 23.10.13 - 500000,00 грн.

Крім того, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ «ПРОДСЕРВИСЛЮКС» (код 38198165) було укладено договір поставки №12 від 01.04.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 484580,53 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.7 а.с . 56-75).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ «ПРОДСЕРВИСЛЮКС» було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №41 від 09.04.13 - 13352,00 грн.; №46 від 11.04.13 - 16623,00 грн.; №58 від 24.04.13 - 15806,00 грн.; №60 від 26.04.13 - 14668,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ «УКРБУДІВНИЦЯ» (код 35381314) було укладено договір поставки №40 від 25.09.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 290000,00 з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.7 а.с . 77-84).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ «УКРБУДІВНИЦЯ» було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №197 від 20.09.13 - 60000,00 грн.; №4 від 25.09.13 - 60000,00 грн.; №5 від 25.09.13 - 45000,00 грн ; №6 від 25.09.13 - 55000,00 грн ; №8 від 26.09.13 - 40000,00 грн.

Судом встановлено, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ «ОБ"ЄДНАНА ТОРГОВА ГРУПА СІЛВЕР» (код 38866497) було укладено договір поставки №64 від 21.10.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 130000,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.7 а.с . 86-1214).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок продавця на склад покупця, що підтверджується наявними у матеріалах справи товарно-транспортними накладними (т.7 а.с . 89,92,99,102,106,108,).

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ «ОБ"ЄДНАНА ТОРГОВА ГРУПА СІЛВЕР» було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №42 від 22.10.13 - 40000,00 грн.; №49 від 28.10.13 - 90000,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ «УКРМЕТАЛСНАБ-7» (код 36365691) було укладено договір поставки №17 від 27.04.2011 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 603250,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.7 а.с . 123-132).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ «УКРМЕТАЛСНАБ-7» було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №1 від 27.04.11 - 10100,00 грн.

Крім того, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ПП «ЗОВ» (код 25491157) було укладено договір поставки №23 від 01.06.2011 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 366646,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.7 а.с . 134-155).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ПП «ЗОВ» було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №1 від 20.06.11 - 31800,00 грн.; №3 від 24.06.11 - 82500,00 грн.; №17 від 11.07.11 - 4750,00 грн.; №19 від 13.07.11 - 39920,00 грн.; №37 від 29.07.11 - 27048,00 грн.; №42 від 02.08.11 - 38600,00 грн.; №51 від 11.08.11 - 28950,00 грн.; №54 від15.08.11 - 20436,00 грн.; №59 від 18.08.11 - 47854,00 грн.; №81 від 14.09.11 - 3588,00 грн.; №85 від 29.09.11 - 30000,00 грн.; №86 від 30.09.11 - 11200,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ «ІНТЕХМАШ» (код 37263473) було укладено договір поставки №15 від 15.04.2011 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 856931,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.7 а.с . 157-168).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ «ІНТЕХМАШ» було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №229 від 18.04.11 - 165000,00 грн.; №392 від 24.05.11 - 50000,00 грн.; №408 від 30.05.11 - 92327,00 грн.

Крім того, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ«ЛОРЕНС ТРЕЙД» (код 38393212) було укладено договір поставки №23 від 17.06.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 1805000,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи (т.7 а.с . 170-196).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ«ЛОРЕНС ТРЕЙД» було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №21 від 18.06.13 - 180000,00 грн.; №23 від 19.06.13 - 35000,00 грн.; №24 від 19.06.13 - 50000,00 грн.; №29 від 25.06.13 - 170000,00 грн.; №32 від 26.06.13 - 80000,00 грн.; №38 від 27.06.13 - 150000,00 грн.; №42 від 01.07.13 - 195000,00 грн.; №43 від 01.07.13 - 35000,00 грн ; №44 від 01.07.13 - 150000,00 грн ; №59 від 05.07.13 - 150000,00 грн.; №78 від 12.07.13 - 200000,00 грн.; №94 від 18.07.13 - 150000,00 грн.; №116 від 25.07.13 - 60000,00 грн.; №119 від 26.07.13 - 50000,00 грн.; №130 від 01.08.13 - 150000,00 грн.

Крім того, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ «ХІМТЯЖБУД» (код 36841863) було укладено договір поставки №6 від 01.10.2010 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 494490,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.7 а.с . 198-216).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ «ХІМТЯЖБУД» було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №263 від 13.04.11 - 10100,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ «ВІМакс Европа ЛТД» (код 35719271) було укладено договір поставки №14 від 11.04.2011 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 4145233,76 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.7 а.с . 218-250, т.8 а.с . 1-52).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ «ВІМакс Европа ЛТД» було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №41 від 11.04.11 - 125000,00 грн.;№57 від 22.04.11 - 100000,00 грн.; №100 від 03.06.11 - 100000,00 грн.; №109 від 10.06.11 - 100000,00 грн.; №326 від 11.11.11 - 40000,00 грн ; №328 від 16.11.11 -50000,00 грн.

Судом встановлено, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ «КАРДАМОН» (код 38105206) було укладено договір поставки №53 від 01.08.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 1484224,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.8 а.с . 53-88).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок продавця на склад покупця, що підтверджується наявними у матеріалах справи товарно-транспортними накладними (т.7 а.с . 56,69,78).

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ «КАРДАМОН» було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №891 від 23.10.13 - 350000,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ «ЛАНКОРН» (код 38329461) було укладено договір поставки №89 від 27.06.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 413702,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.8 а.с . 89-97).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ «ЛАНКОРН» було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №336 від 03.07.13 -100000,00 грн.; №379 від 10.07.13 - 13233,00 грн.; №406 від 15.07.13 - 127412,00 грн.

Також, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ «ЛУДАН ГРУП» (код 38760891) було укладено договір поставки №89 від 27.06.2013 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 1099000,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.8 а.с . 98-124).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ «ЛУДАН ГРУП» було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №36 від 05.09.13 - 90000,00 грн.; №58 від 13.09.13 - 95000,00 грн.; №61 від 16.09.13 - 150000,00 грн.

Крім того, між ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" та ТОВ «Грифон БУД» (код 33305781) було укладено договір поставки №37 від 01.11.2011 року.

На виконання умов зазначеного договору ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" поставило замовнику автозапчастини на загальну суму 6415000,00 грн. з ПДВ , що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними та податковими накладними наявними у матеріалах справи. (т.8 а.с . 125-197).

Згідно п.2.1 договору фізичне переміщення товару, а саме поставка та відвантаження автозапчастин відбувалось за згодою сторін, а саме за рахунок покупця зі складу продавця.

Оплату за отримані автозапчастини ТОВ «Грифон БУД» було здійснено у повному обсязі грошовими коштами за безготівковим розрахунком відповідно до платіжного доручення №625 від 20.09.13 - 400000,00 грн.; №626 від 20.09.13 - 200000,00; №630 від 21.09.13 - 100000,00 грн.

Матеріалами справи підтверджено, що суми ПДВ включені до складу податкових зобов'язань за перевіряємий період, відображено у реєстрі виданих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з ПДВ та даним податкових декларацій з ПДВ за період з 01.01.2011 по 31.12.2013 року

Суд зазначає, що в Акті перевірки №3212/20-38-22-04/31939296 від 29.09.2014 року відповідачем зроблено висновок про не підтвердження реальності господарської операції (а саме договорів поставки), через відсутність у ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" транспортної документації.

Разом з тим, нормативно-правові акти, що передбачають обов'язкове оформлення товарно-транспортних та залізничних накладних, регулюють відносини з перевезення товарно-матеріальних цінностей.

Однак, позивач із покупцями, відповідно до укладених договорів, вступив у відносини з купівлі-продажу (поставки ), що за своєю правовою природою відрізняються від відносин перевезення і не є тотожними.

Відповідно до пункту 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, товарно-транспортна накладна - це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

За змістом пункту 11.1 цих Правил товарно-транспортна накладна є основним документами на перевезення вантажів.

Таким чином, товарно-транспортна накладна за встановленою формою є обов'язковою для застосування відправниками та одержувачами вантажів, позаяк є підставою для проведення розрахунків за договором перевезення, а також для списання та оприбуткування товарно-матеріальних цінностей.

Однак, зі змісту договорів поставки не встановлено, що замовником поставки виступав продавець (позивач у справі). Таким чином, ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" не брало участі у відносинах з перевезення вантажу. Подання товарно-транспортних накладних за наявності первинних документів на підтвердження фактичного отримання та оплати товару (видаткової накладної, виписки з банківського рахунку тощо) не є обов'язковим у зв'язку з тим, що у даному спорі не оцінюється правомірність формування ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" податкового кредиту за операцією з перевезення товарів.

Крім того, вказані правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні не встановлюють правил податкового обліку валових витрат платників податку, а лише встановлюють права, обов'язки та відповідальність власників автомобільного транспорту (перевізників). При цьому, документи обумовлені вказаними правилами, зокрема, товарно-транспортна накладна та подорожній лист, не є документами первинного бухгалтерського обліку, що підтверджують обставини придбання та продажу товарно-матеріальних цінностей.

Відповідно до умов міжнародних Правил тлумачення термінів "Інкотермс " в редакції 2000 року термін СРТ("Carriage paid to") "Перевозка оплачена до" означає, що продавець передає товар перевізнику чи іншій особі, визначений продавцем, в узгодженому місці (якщо таке місце узгоджено сторонами) .

Зі змісту договорів, укладених між позивачем та покупцями, встановлено, що поставка товару здійснюється на умовах СРТ- склад постачальника.

Крім того, судом встановлено, що при оформленні договорів поставки по деяки м покупцям, за домовленістю сторін, позивач брав на себе обов'язок щодо доставки товару на адресу покупця, та відповідно заключив додаткові договори з перевізниками та оформляв товарно-транспортні накладні, які наявні в матеріалах справи.

Таким чином, суд вважає посилання податкового органу на відсутність у позивача транспортної документації, що на думку податкового органу свідчить про не підтвердження реальності господарської операції (а саме договорів поставки) не обґрунтованим.

Також, суд вважає необґрунтованими висновки податкового органу стосовно того, що продані позивачем автозапчастини є безоплатно наданим товаром з огляду на наступне.

Відповідно до підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 ПК України об'єкт оподаткування податком на прибуток підприємств складає прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 135.1 статті 135 ПК України доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137, на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються з: доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до пункту 135.4 цієї статті; інших доходів, які визначаються відповідно до пункту 135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у пункті 135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.

Інші доходи, як зазначено в підпункті 135.5.4 пункту 135.5 статті 135 ПК України, включають вартість товарів, робіт, послуг, безоплатно отриманих платником податку у звітному періоді, визначена на рівні не нижче звичайної ціни, суми безповоротної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному податковому періоді, безнадійної кредиторської заборгованості, крім випадків, коли операції з надання/отримання безповоротної фінансової допомоги проводяться між платником податку та його відокремленими підрозділами, які не мають статусу юридичної особи;

Пунктом 138.2 статті 138 ПК України визначено, що витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

За змістом підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 ПК України витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку не відносяться до витрат.

З аналізу наведених норм законодавства випливає, що за умови не підтвердження фактичної передачі товару покупцю, отримані від останнього кошти фактично є безповоротною фінансовою допомогою, яка включається до складу валових доходів та доходів у відповідному періоді.

При цьому слід зазначити, що для цілей зазначених правовідносин законодавцем презюмується реальність господарської операції, що відображається в податковому обліку. Реальність господарської операції, як обставина, що входить до предмету доказування, встановлюється на підставі доказів, оцінка яким надається судами з урахуванням положень статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підтвердження фактичного виконання умов договорів поставки позивачем надано податкові та видаткові накладні, довіреності, платіжні доручення.

Вказані докази повністю підтверджують факт поставки товару позивачем його контрагентам та свідчать про реальність господарських операцій, що відображені позивачем в податковому обліку.

Оскільки судом встановлено, що поставка товару мала реальний характер, викликаючи зміни в структурі активів позивача, що підтверджено документами первинного бухгалтерського обліку (які досліджувались вище), суд приходить до висновку про недоведеність ДПІ факту допущення порушень податкової дисципліни ТОВ "САДКО-УКРАЇНА" (Аналогічна правова позиція викладена в Ухвалі Вищого адміністративного суду від 25.09.2014 року К/800/31979/13).

Також, суд вважає за необхідне зазначити, що фактичною підставою для відображення в акті порушення позивачем п.п . 135.5.5 п. 135.5 ст.135, п.138.2 ст.138, п.п . 139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового Кодексу України Податкового кодексу України стала податкова інформація отримана від інших податкових органів щодо покупців позивача.

Проте згідно приписів ст. 234 Цивільного кодексу України правочин , який вчинено без наміру створення правових наслідків, є фіктивним. Фіктивний правочин визнається недійсним судом. Відповідач не навів посилання на судові рішення щодо недійсності вчинених позивачем правочинів як фіктивних або інших доказів щодо фіктивності здійснюваної позивачем діяльності. Таким чином, податковий орган, перекручуючи норми чинного законодавства України, невірно їх застосовує в частині кваліфікації вчинених позивачем правочинів . За відсутності фактів, що відповідно до законодавства свідчили б про нікчемність укладених угод, інших доказів та обґрунтувань недійсності укладених позивачем правочинів , а тим більш, їх нікчемності відповідачем не надано.

Також, суд вважає за необхідне зазначити, що обмеження права сумлінного платника податку на формування податкового кредиту у зв'язку з порушенням його контрагентами порядку обліку та звітування по податкам суперечать практиці Європейського суду з прав людини. Так, відповідно п. 57 Рішення Європейського суду з прав людини по справі "Булвес " АД проти Болгарії від 22.01.09 р судом було зазначено, що оскільки компанія-заявник у повному обсязі та вчасно виконала обов'язки з дотримання встановлених Державою-членом Конвенції норм стосовно ПДВ та не мала засобів для забезпечення виконання податкових зобов'язань постачальником і не знала про невиконання останнім своїх обов'язків, вона могла правомірно очікувати отримання вигоди від застосування одного із основних правил системи оподаткування ПДВ, а саме від визнання права на податковий кредит щодо суми ПДВ, яка була сплачена постачальнику. Більше того, лише після подачі декларації із віднесенням відповідних сум до складу податкового кредиту та проведення податковими органами зустрічної перевірки постачальника могло бути встановлено, чи виконав постачальник свій обов'язок подання звітності з ПДВ у повному обсязі. Відповідачем не доведено обізнаності позивача щодо недобросовісного декларування своїх зобов'язань його контрагентами. Отже, позивач не може нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку. Такі вимоги, на думку зазначеного рішення Європейського суду з прав людини, є надмірним тягарем для платника податку, що порушує справедливий баланс, який повинен підтримуватись між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту прав власності.

Виходячи з вищенаведеного суд доходить висновку, що фактичні обставини справи об'єктивно засвідчують реальність здійснення господарських операцій позивача з контрагентами (покупцями) .

Стаття 19 Конституції встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його висновки, і не довів правомірності прийнятого ним податкового повідомлення-рішення. За таких умов, оскаржуване позивачем податкове повідомлення-рішення №0001352201 від 27.10.2014 року не відповідає вимогам закону, що є підставою для його скасування.

Враховуючи зазначене суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 94 КАС України, враховуючи, що рішення приймається на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про необхідність стягнення документально підтверджених судових витрат з держбюджету на користь позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 11, 71, 72, 94, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "САДКО-УКРАЇНА" до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області №0001352201 від 27.10.2014 року.

Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31217206784011, отримувач: УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова Харківської області, код 37999628, МФО 851011, банк ГУДКСУ у Харківській області) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "САДКО-УКРАЇНА" ( код ЄДРПОУ 319392966) судовий збір у розмірі 487,20 грн.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Суддя Бідонько А.В.

Повний текст постанови виготовлений 27.02.2015 року.

Дата ухвалення рішення23.02.2015
Оприлюднено04.03.2015
Номер документу42885518
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/18168/14

Ухвала від 29.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 05.11.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 07.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 29.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 05.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Постанова від 23.02.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 05.11.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні