Постанова
від 23.02.2015 по справі 826/20369/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

23 лютого 2015 року 08:02 № 826/20369/14

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі головуючого судді Саніна Б.В., при секретарі судового засідання Дмитрієвій В.В. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом Гаражно-будівельного кооперативу (ГБК) "ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ" до 1. Київської міської ради 2. Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 3. Начальника землеустрою Голосіївського району м. Києва Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Тільса Олега Олексійовича про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся Гаражно-будівельний кооператив (ГБК) «Теремки-1-Новий» (надалі-позивач/ГБК «Теремаки-1-Новий») з адміністративним позовом до Київської міської ради (надалі-відповідач-1/КМР, Київрада), Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (надалі-відповідач-2/ДЗР ВО КМР (КМДА)), Начальника землеустрою Голосіївського району м. Києва Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Тільса Олега Олексійовича (надалі-відповідач-3/Начальник Голосіївського району м. Києва ДЗР ВО КМР (КМДА) Тільс О.О.), в якому просить суд:

1. Визнати протиправною та незаконною бездіяльність ДЗР ВО КМР (КМДА) щодо не розгляду в установлений законом строк клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. та 19.09.2014 р. та доданих до них документів ГБК «Теремки-1-Новий».

2. Визнати протиправною та незаконною бездіяльність ДЗР ВО КМР (КМДА) в реалізації права на отримання в користування земельної ділянки щодо ненадання та неприйняття відповідного рішення-висновку до клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. та 19.09.2014 р. та доданих до них документів ГБК «Теремки-1-Новий» та усунути перешкоди в оформленні права власності на земельну ділянку, кадастровий номер 8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова,67.

3. Визнати протиправними та незаконними дії та бездіяльність ДЗР ВО КМР (КМДА) в реалізації права на отримання в користування земельної ділянки та неприйняття відповідного рішення стосовно не передання клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. та 19.09.2014 р. та доданих до них документів ГБК «Теремки-1-Новий» на розгляд КМР та усунути перешкоди в оформленні права власності на земельну ділянку.

4. Встановити факт своєчасного, в установлені законом строки/терміни подання Головою ГБК «Теремки-1-Новий» Шевчишиним В.Ф. письмового повідомлення від 07.10.2014 р. та письмового (другого) повідомлення від 18.11.2014 р. на адресу КМР, ДЗР ВО КМР (КМДА) про укладення договору №06/10/14 від 06.10.2014 р. про виконання робіт з розроблення технічної документації щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (надалі-Договір №06/10/14), кадастровий номер №8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова,67 між ГБК «Теремки-1-Новий», адреса: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова,67, код ЄДРПОУ 37308367 та ТОВ «РІВА», адреса: 03127, м. Київ, просп.40-річчя Жовтня, буд.№100/2, код ЄДРПОУ 36287252, свідоцтво №278153 серія Б.

5. Визнати правомірним та законним подання Головою ГБК «Теремки-1-Новий» Шевчишиним В.Ф. клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. через «Дозвільний центр» Головного управління з питань регуляторної політики та підприємництва ВО КМР (КМДА), адреса: 02096, м. Київ, вул. Дніпровська-Набережна, буд.19-Б.

6. Зобов'язати ДЗР ВО КМР (КМДА) розглянути, надати висновки, передати, внести на розгляд сесії КМР питання про розгляд клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. та від 19.09.2014 р. ат доданих до них документів ГБК «Теремки-1-Новий» на розгляд КМР.

7. Зобов'язати КМР після розгляду клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. та від 19.09.2014 р. та доданих до них документів ГБК «Теремки-1-Новий» надати дозвіл на розроблення документації із землеустрою земельної ділянки, кадастровий номер №8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова,67 .

8. Зобов'язати КМР, ДЗР ВО КМР (КМДА), Начальника відділу землеустрою Голосіївського району м. Києва ДЗР ВО КМР (КМДА) Тільса О.О. розробити проект рішення Київради про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення ГБК «Теремки-1-Новий» земельної ділянки, кадастровий номер 8:000000000:79:713:003 на пр-т. Академіка Глушкова, 67 у Голосіївському районі м. Києва для експлуатації та обслуговування існуючих більше 25 (двадцяти п'яти років) гаражів.

9. Зобов'язати КМР, ДЗР ВО КМР (КМДА), Начальника відділу землеустрою Голосіївського району м. Києва ДЗР ВО КМР (КМДА) Тільса О.О. погодити проект рішення Київради про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення ГБК «Теремки-1-Новий» земельної ділянки, кадастровий номер 8:000000000:79:713:003 на пр-т. Академіка Глушкова, 67 у Голосіївському районі м. Києва для експлуатації та обслуговування існуючих більше 25 (двадцяти п'яти років) гаражів у відповідності до вимог Регламенту ВО КМР (КМДА), затвердженого розпорядженням ВО КМР (КМДА) №1810 від 08.10.2013 р.

10. Зобов'язати КМР розглянути та прийняти рішення на найближчому пленарному засіданні відповідно до розробленого та погодженого проекту рішення Київради про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення ГБК «Теремки-1-Новий», адреса:03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67, код ЄДРПОУ №37308367 земельної ділянки, кадастровий номер 8:000000000:79:713:003 на пр-т. Академіка Глушкова, 67 у Голосіївському районі м. Києва для експлуатації та обслуговування існуючих більше 25 (двадцяти п'яти років) гаражів.

11. Визнати право ГБК «Теремки-1-Новий» виступити замовником земельно-кадастрових робіт відповідно до клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. та 19.09.2014 р. та доданих до них документів.

12. Визнати право ГБК «Теремки-1-Новий» виступити замовником земельно-кадастрових робіт на підставі мовчазної згоди відповідно до ч.3 ст.123 Земельного кодексу України (надалі-ЗК України).

13. Дозволити ГБК «Теремки-1-Новий» скласти проект землеустрою земельної ділянки, кадастровий номер 8:000000000:79:713:003 за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67 на підставі клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. та 19.09.2014 р. та доданих до них документів та на підставі Договору №06/10/14 на виконання робіт з розроблення технічної документації щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) укладеного між ГБК «Теремки-1-Новий», адреса: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67, код ЄДРПОУ №37308367 та ТОВ КФ «РІВА», адреса: 03127, м. Київ, пр-т. 40-річчя Жовтня, буд. №100/2, код ЄДРПОУ 36287252, свідоцтво №278153 серія Б.

14. Скасувати, визнати незаконним, протиправним та таким, що втратив чинність лист ДЗР ВО КМР (КМДА) №057021-9119 від 11.09.2014 р. та рішення про повернення клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та доданих до нього документів ГБК «Теремки-1-Новий», адреса: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67, код ЄДРПОУ №37308367 від 11.08.2014 р.

15. Скасувати, визнати незаконним, протиправним та такими, що втратили чинність листи ДЗР ВО КМР (КМДА) №057021-12330 від 06.11.2014 р. та №057021-13341 від 27.11.2014 р. та рішення про пропущення строку надання письмового повідомлення ГБК «Теремки-1-Новий» надісланих на адресу КМР, адреса: 01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, Голови КМДА, Начальника ДЗР ВО КМР (КМДА), адреса: 01161, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-А від 07.10.2014 р. про укладення Договору №06/10/14 на виконання робіт з розроблення технічної документації щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), кадастровий номер 8:000000000:79:713:003 за адресою: 03187, м. Київ, пр.-т. Академіка Глушкова, 67 укладеного між ГБК «Теремки-1-Новий», адреса: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67, код ЄДРПОУ №37308367 та ТОВ КФ «РІВА», адреса: 03127, м. Київ, пр-т. 40-річчя Жовтня, буд. №100/2, код ЄДРПОУ 36287252, свідоцтво №278153 серія Б.

16. У разі необхідності, на підставі ч.2 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі-КАС України), вийти за межі позовних вимог та винести постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів ГБК «Теремки-1-Новий» від порушень з боку суб'єктів владних повноважень (відповідачів по справі) у сфері публічно-правових відносин.

Після усунення недоліків позовної заяви, ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13.01.2015 р. відкрито провадження у справі та призначено до судового розгляду.

В судове засідання з'явився представник позивача, який позовні вимоги підтримує в повному обсязі, просить суд їх задовольнити з підстав викладених в адміністративному позові, зокрема зазначає про протиправність бездіяльності відповідачів, що полягає у не розгляді у встановлений законом строк клопотань позивача про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та ненадання/не прийняття на підставі поданих клопотань відповідних рішень-висновків щодо надання дозволу на розроблення проекту рішення про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою.

В судове засідання з'явився представник відповідача-1, який проти позовних вимог заперечує в повному обсязі, просить суд в їх задоволенні відмовити з підстав викладених в письмових запереченнях, зокрема зазначає, що про те, що права та інтереси позивача Київрадою жодним чином не порушені.

В судове засідання з'явився представник відповідача-2, який проти позовних вимог заперечує в повному обсязі, просить суд в їх задоволенні відмовити з підстав викладених в письмових запереченнях, зокрема зазначає, що подане ГБК «Теремки-1-Новий» клопотання від 11.08.2014 р. про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для експлуатації та обслуговування існуючих гаражів (надалі-Клопотання від 11.08.2014 р.), що розташовані на пр-ті. Академіка Глушкова, 67 у Голосіївському районі м. Києва були, по-перше, подані не через приймальню Київради з земельних питань, по-друге вищезазначене клопотання не відповідало положенням ст.5 Тимчасового порядку передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності у м. Києві, затвердженого рішенням КМР №63/9120 від 28.02.2013 р. (надалі-Порядок №63/9120), про що ДЗР ВО КМР (КМДА) у межах власних повноважень проінформував позивача та повернув відповідні матеріали. Водночас, щодо клопотання позивача від 19.09.2014 р. про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для експлуатації та обслуговування існуючих гаражів (надалі-Клопотання від 19.09.2014 р.), ДЗР ВО КМР (КМДА) зазначає про те, що за результатами опрацювання вищезазначеного клопотання, відповідачем-2 було підготовлено проект рішення Київради «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ГБК «Теремки-1-Новий», про що було повідомлено позивача листами №057021-12330 від 06.11.2014 р. та №057021-13341 від 27.11.2014 р., тим самим відповідачем-2 були виконані всі вимоги передбачені чинним законодавством, а отже права та законні інтереси позивача не порушив.

В судове засідання представник відповідача-3 не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи був належним чином повідомлений, заяв щодо перенесення розгляду справи або слухання справи за його відсутності до суду не подавав, про причини неявки суду не повідомляв.

Відповідно до положень п.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Зважаючи на неявку в судове засідання відповідача-3, а також приймаючи до уваги відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, на підставі ст.3 та ч.6 ст. КАС України, суд дійшов висновку про можливість перейти до розгляду справи у порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.

Розглянувши наявні в матеріалах справи докази, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтується позов, оцінивши докази які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, ГБК «Теремки-1-Новий» зареєстроване 20.10.2010 р. Голосіївською районною у м. Києві державною адміністрацією.

Відповідно до пп.1.1.1 п.1.1 Статуту ГБК «Теремки-1-Новий», кооператив заснований, створений на основі добровільності, рівноправності його членів (учасників), самоврядування, законності та гласності для задоволення та захисту своїх законних соціальних та інших спільних інтересів, а саме - з метою охорони транспорту, що знаходиться в особистій власності громадян, подальшої експлуатації і будівництва гаражів, побудованих, придбаних або успадкованих за власні кошти членів кооперативу, задоволення власних потреб в наявності та експлуатації гаражів - стоянок для транспортних засобів, що їм належать, зберігання та обслуговування цих транспортних засобів. Кооператив створено з метою - для задоволення потреб його членів (учасників) в гаражах-стоянках для транспортних засобів, що їм належать, шляхом сумісної експлуатації та управління ними, в разі необхідності - будівництва нових та реконструкції існуючих за власні кошти кооперативу, яке передане у власність або користування його членами, а також для організації та технічного обслуговування автомобілів, що належать членам кооперативу.

Як встановлено судом під час розгляду адміністративної справи, що підтверджується поясненнями позивача, 11.08.2014 р. ГБК «Теремки-1-Новий» було подано до Київради через дозвільний центр Заяву №01103-000143922-014, в якій позивач просив надати дозвіл на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що розташована за адресою: пр.-т. Академіка Глушкова, 67 у Голосіївському районі м. Києва. В той же час, разом з вищезазначеною заявою, ГБК «Теремки-1-Новий» було подано Клопотання від 11.08.2014 р. разом з додатками у кількості 36 примірників.

11.09.2014 р. розглянувши подане Клопотання від 11.08.2014 р. та додані до нього матеріали, листом №057021-9118 ДЗР ВО КМР (КМДА) було повідомлено позивача, про те, що відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та Закону України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», рішення Київради про надання дозволів на розроблення документації із землеустрою не являються документами дозвільного характеру. В той же час, було повідомлено, що в матеріалах Клопотання від 11.08.2014 р. відсутні документи, що посвідчують право власності на гаражі, або довідка ГБК «Теремки-1-Новий» з зазначенням відповідної інформації, крім того, відсутня інформація про наявність в межах земельної ділянки об'єктів нерухомого майна сторонніх осіб, таким чином у зв'язку з відсутністю повного пакету документів передбаченого ст.5 Порядку №63/9120 ДЗР ВО КМР (КМДА) додані до Клопотання від 11.08.2014 р. документи, були повернуті позивачу на доопрацювання.

19.09.2014 р. через приймальню Київради з земельних питань ГБК «Теремки-1-Новий» було повторно подано клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, до якого було додано додаткові документи у кількості 39 примірників.

В той же час, як вбачається з матеріалів справи, 07.10.2014 р. позивачем було надіслано до Київради, Голові КМДА, Начальнику ДЗР ВО КМР (КМДА) письмове повідомлення, яким було повідомлено про укладення з ТОВ КФ «РІВА» Договору №06/10/14 щодо виконання робіт з розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), кадастровий номер 8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, пр-т. Академіка Глушкова, 67.

06.11.2014 р. листом №057021-12330 ДЗР ВО КМР (КМДА) було повідомлено позивача, що за результатами розгляду Клопотання від 19.09.2014 р. ДЗР ВО КМР (КМДА) підготовлено проект рішення Київради про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення кооперативу вищезазначеної земельної ділянки для експлуатації та обслуговування існуючих гаражів, який після погодження у відповідності до вимог Регламенту виконавчого органу КМР (КМДА), затвердженого розпорядженням виконавчого органу КМР (КМДА) №1810 від 08.10.2013 р., буде передано до Київради для розгляду. Крім того, повідомлено позивача, про недотримання останнім строків для подачі клопотання про мовчазну згоду, чим на думку відповідача-2 порушено положення ст.123 ЗК України.

18.11.2014 р. ГБК «Теремки-1-Новий» було повторно надіслано до Київради, Голові КМДА, Начальнику ДЗР ВО КМР (КМДА) письмове повідомлення про укладення Договору №06/10/14, щодо виконання робіт з розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), кадастровий номер 8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, пр-т. Академіка Глушкова, 67.

27.11.2014 р. на адресу ГБК «Теремки-1-Новий» надійшов лист ДЗР ВО КМР (КМДА) №057021-13341, в якому було повторно зазначено про розроблення відповідачем-2 проекту рішення Київради про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення кооперативу земельної ділянки для експлуатації та обслуговування існуючих гаражів, який після погодження буде передано до КМР для розгляду. Крім того, повторно повідомлено, про порушення позивачем вимог ст.123 ЗК України, а саме не витримано терміни замовлення документації із землеустрою по мовчазній згоді.

Не погоджуючись з бездіяльністю відповідачів щодо не надання позивачу дозволу на розроблення документації із землеустрою, вважаючи таку бездіяльність протиправною та такою, що порушує права та законні інтереси позивача, ГБК «Теремки-1-Новий» звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відповідно до положень ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст.3 ЗК України земельні відносини регулюються Конституцією України, даним Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Водночас, відповідно до ч.1 та ч.3 ст.116 ЗК України (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

В той же час, ч.1 ст.123 ЗК України визначено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Відповідно до ч.2 ст.123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

В той же час, в ч.3 ст.123 ЗК України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із ст.151 цього Кодексу.

Водночас, положеннями ч.3 ст.123 ЗК України визначено, що у разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Згідно ч.4 ст.123 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому ст.186 1 цього Кодексу.

В той же час, правовим актом, що визначає загальні положення і встановлює особливості та процедуру надання в постійне користування, передачі в оренду та у власність земельних ділянок із земель комунальної власності територіальної громади міста Києва, процедуру поділу чи об'єднання земельних ділянок комунальної власності, передачі в суборенду та поновлення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності, а також визначає засади організації здійснення землеустрою, організації і здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності при проведенні землеустрою, координації діяльності місцевих органів земельних ресурсів є Порядок №63/9120.

Так, ч.1 ст.5 Порядку №63/9120 визначено, що зацікавлена особа, яка має намір одержати земельну ділянку в користування або у власність, звертається до Київської міської ради через приймальню Київради з земельних питань (крім громадян, які подають клопотання про передачу земельної ділянки у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), ведення садівництва, індивідуального дачного та гаражного будівництва або про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою з метою одержання земельних ділянок для зазначених цілей в оренду) із клопотанням про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою.

При цьому, ч.2 ст.5 Порядку №63/9120 визначено, що до клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою додаються: викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали в масштабі не менше 1:2000, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки; витяг з містобудівного кадастру; витяг з міського земельного кадастру;

нотаріально посвідчена письмова згода землекористувача на вилучення земельної ділянки чи її частини при формуванні нової земельної ділянки (у разі необхідності вилучення земельної ділянки) або припинення права користування земельною ділянкою чи її частиною при формуванні нової земельної ділянки (у разі добровільної відмови від права користування земельною ділянкою) із зазначенням розмірів передбаченої для вилучення (припинення права користування) земельної ділянки та умов її вилучення, а також документи, що посвідчують правонаступництво землекористувача (якщо таке було), або у разі ненадання чи відмови у наданні такої згоди - рішення суду про вирішення цього питання. У разі подання клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для експлуатації та обслуговування існуючих будівель чи споруд, відповідно до ст.120 Земельного кодексу України, за рахунок земельної ділянки або частини земельної ділянки, яка була відведена уповноваженим органом до 1991 року та на яку на момент подання клопотання документ, що посвідчує право користування, не оформлений та не зареєстрований, нотаріально посвідчена згода не вимагається. У разі подання клопотання про виготовлення документації із землеустрою особою, яка набула право власності на житловий будинок, будівлю або споруду на такій земельній ділянці, відповідно до ст.120 Земельного кодексу України, нотаріально посвідчена письмова згода землекористувача на вилучення земельної ділянки чи її частини, необхідної для експлуатації та обслуговування набутого житлового будинку, будівлі або споруди, не вимагається; нотаріально посвідчена згода на поділ чи об'єднання земельної ділянки заставодержателів, інших користувачів земельної ділянки, якщо такі є (у разі подачі клопотання щодо поділу чи об'єднання земельних ділянок); нотаріально посвідчені копії документів щодо правового статусу об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд) та копія матеріалів технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, якщо такі розташовані на земельній ділянці ; копії рішень уповноважених органів про передачу земельної ділянки в користування (у разі подачі клопотання щодо земельної ділянки, яка надавалась в користування до 15.03.91 - до введення в дію Земельного кодексу Української РСР) або довідка Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про відсутність в архіві документів щодо відведення відповідної земельної ділянки (крім подачі клопотання щодо поділу чи об'єднання земельних ділянок або щодо передачі сформованої земельної ділянки без зміни її цільового призначення); копії документів, що посвідчують право на земельну ділянку (за наявності, а у разі подачі клопотання щодо поділу чи об'єднання земельних ділянок або щодо передачі сформованої земельної ділянки - обов'язково); засвідчені печаткою та підписом керівника зацікавленої особи копії установчих документів (для юридичних осіб), витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (для юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців), копія реєстраційного номера облікової картки платника податку (крім громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку (ідентифікаційного номера), офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади та мають відмітку в паспорті громадянина України) (для фізичних осіб - підприємців), а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу, та копія реєстраційного номера облікової картки платника податку (крім громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку (ідентифікаційного номера), офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади та мають відмітку в паспорті громадянина України); довіреність або засвідчена в установленому порядку її копія, на підставі якої інтереси заявника представляє його уповноважена особа (у разі якщо клопотання подається представником).

Водночас, згідно п.2.1 ч.2 ст.5 Порядку №63/9120 до згоди землекористувача на вилучення чи припинення права користування земельною ділянкою або до клопотання щодо поділу чи об'єднання земельних ділянок, а також у разі передачі сформованої земельної ділянки без зміни її цільового призначення додаються: у разі виникнення права користування земельною ділянкою до 01.01.2013 - копія документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою, та витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку; у разі виникнення права користування земельною ділянкою після 01.01.2013 - копії документів, що посвідчують оформлення та реєстрацію права користування земельною ділянкою, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права користування земельною ділянкою.

Згідно з ч.3 ст.5 Порядку №63/9120 у разі невідповідності клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та складу доданих до нього документів вимогам цього Порядку клопотання не приймається.

В той же час, відповідно до ч.4 та ч.5 Порядку №63/9120 приймальня Київради з земельних питань у день реєстрації клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою або протягом наступного робочого дня передає це клопотання з доданими до нього документами, сформованими у справу-клопотання, до секретаріату Київської міської ради. Секретаріат Київської міської ради разом з дорученням (резолюцією) Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради у день надходження клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою або протягом наступного робочого дня надсилає його через приймальню Київради з земельних питань до Департаменту земельних ресурсів.

При цьому, в ч.6 ст.5 Порядку №63/9120 зафіксовано, що у випадку надходження до Департаменту земельних ресурсів клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою з доданими документами, які не відповідають складу та змісту документів, встановлених цією статтею, або не дають можливості розглядати клопотання по суті (подано недостатньо відомостей та документів щодо правового статусу майна, розташованого на земельній ділянці, графічні матеріали не відповідають вимогам цієї статті), Департамент земельних ресурсів через приймальню Київради з земельних питань повертає їх зацікавленій особі на доопрацювання.

У випадку повернення клопотання Департамент земельних ресурсів письмово зазначає підстави такого повернення. Після усунення зацікавленою особою зазначених Департаментом земельних ресурсів недоліків повторне повернення клопотання не допускається.

В той же час, згідно ч.3 ст.6 Порядку №63/9120 Департамент земельних ресурсів за результатами опрацювання клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, а також висновку Департаменту містобудування та архітектури щодо відповідності заявленої ініціативи містобудівній документації або ситуації та щодо наявних містобудівних умов і обмежень, який надається у випадках, передбачених цим Порядком, розробляє проект рішення Київської міської ради про надання дозволу на розроблення відповідної документації із землеустрою із зазначенням орієнтовного розміру та меж земельної ділянки (або проект рішення про відмову у наданні такого дозволу), який розглядається Київською міською радою в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради, та у строк, встановлений законодавством.

Таким чином, з аналізу вищезазначених норм вбачається, що чинним законодавством визначено чіткий порядок подання та розгляду клопотання про надання дозволу на розроблення проекту із землеустрою, а також визначено чіткі підстави відповідно до яких може бути відмовлено у наданні такого дозволу.

Як вбачається з матеріалів справи, що підтверджується поясненнями представника позивача, з метою отримання у постійне користування земельної ділянки для експлуатації та обслуговування гаражів, ГБК «Теремки-1-Новий» звернулося до Київради через дозвільний центр із Заявою №01103-000143922-014 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що розташована за адресою: м. Київ, пр.-т. Академіка Глушкова, 67, при цьому до вищезазначеної заяви позивачем було додано Клопотання від 11.08.2014 р. та додаткові документи (справа №К-23062).

Розглянувши подану позивачем через дозвільний центр Клопотання від 11.08.2014 р. та додані до нього матеріали, 11.09.2014 р. листом №057021-9118 через адміністратора дозвільного центру ДЗР ВО КМР (КМДА) додані позивачем до клопотання документи, були повернуті останньому для доопрацювання та приведення їх у відповідність до чинного законодавства.

Так, суд критично ставиться до доводів позивача, на рахунок протиправності дій відповідача-2 щодо повернення поданих до Клопотання від 11.08.2014 р. документів, з огляду на наступне.

Як вбачається зі змісту листа №057021-9118, що підтверджується поясненнями представника відповідача-2, підставами для повернення поданих до Клопотання від 11.08.2014 р. документів було невиконання позивачем вимог ст.5 Порядку №63/9120, зокрема подання такого клопотання не через приймальню Київради з земельних питань та ненадання повного пакету документів, а саме: нотаріально посвідчених копій документів щодо правового статусу об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд) та копії матеріалів технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна.

Відповідно до ст.5 Порядку №63/9120 зацікавлена особа, яка має намір одержати земельну ділянку в користування або у власність, звертається до КМР через приймальню Київради з земельних питань із клопотанням про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою. В той же час, в ч.6 ст.5 Порядку №63/9120 зафіксовано, що у випадку надходження клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою з доданими документами, які не відповідають складу та змісту документів, встановлених ст.5 Порядку №63/9120, або не дають можливості розглядати клопотання по суті (подано недостатньо відомостей та документів щодо правового статусу майна, розташованого на земельній ділянці, графічні матеріали не відповідають вимогам цієї статті), Департамент земельних ресурсів через приймальню Київради з земельних питань повертає їх зацікавленій особі на доопрацювання.

Таким чином, з налізу вищенаведених норм вбачається, що чинним законодавством чітко визначено, що клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою подається через приймальну Київради з земельних питань. При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що ні положеннями ЗК України, ні положеннями Порядку №63/9120 не визначено права осіб, які мають намір отримати у власність чи користування земельну ділянку, звертатись із клопотанням про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою до дозвільного центру.

Крім того, суд погоджується з доводами відповідача-2 щодо недотримання ГБК «Теремки-1-Новий», при поданні Клопотання від 11.08.2014 р., положень ст.5 Порядку №63/9120 в частині надання повного пакету документів, адже як встановлено судом під час розгляду адміністративної справи, що не спростовано представником позивача, нотаріально посвідчених копій документів щодо правового статусу об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд) та копії матеріалів технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, позивачем дійсно надано не було.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про правомірність дій ДЗР ВО КМР (КМДА) щодо повернення Клопотання від 11.08.2014 р. та доданих до нього документів на доопрацювання.

Водночас, як вбачається з матеріалів справи, що підтверджується сторонами по справі, вважаючи протиправними та незаконними дії відповідача-2 щодо повернення Клопотання від 11.08.2014 р. та доданих до нього документів, 19.09.2014 р. ГБК «Теремки-1-Новий» було повторно подано до Київради клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою (справа №23185).

07.10.2014 р. ГБК «Теремки-1-Новий» було надіслано до відповідачів письмове повідомлення, яким було повідомлено останніх про укладення з ТОВ КФ «РІВА» Договору №06/10/14 щодо виконання робіт з розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), кадастровий номер 8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, пр-т. Академіка Глушкова, 67.

Розглянувши подане позивачем Клопотання від 19.09.2014 р. разом з повідомленням про замовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 07.10.2014 р., що розташована за адресою: 03187, пр-т. Академіка Глушкова, 67, листом №0577021-12330 від 06.11.2014 р. ДЗР ВО КМР (КМДА) повідомив позивача про підготовлення та погодження останнім проекту рішення КМР про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення ГБК «Теремки-1-Новий» вищезазначеної земельної ділянки для експлуатації та обслуговування існуючих гаражів, який після погодження у відповідності до вимог Регламенту КМР буде передано до Київради для розгляду. В той же час, було повідомлено позивача про порушення останнім строків подачі клопотання про мовчазну згоду.

Відповідно до положень ч.3 ст.123 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Враховуючи вищевикладене, суд погоджується з доводами позивача щодо порушення ДЗР ВО КМР (КМДА) встановленого ч.3 ст.123 ЗК України строку розгляду клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, адже як встановлено судом під час розгляду адміністративної справи, що не спростовано в судовому засіданні представником відповідача-2, подане ГБК «Теремки-1-Новий» Клопотання від 19.09.2014 р. було розглянуте з порушенням місячного строку, внаслідок чого суд вважає за необхідне в цій частині позовних вимог адміністративний позов задовольнити.

В той же час, суд приймає до уваги доводи відповідача-2 щодо порушення ГБК «Теремки-1-Новий» строків подання клопотання про мовчазну згоду.

Зокрема, як вбачається з матеріалів справи, що підтверджується поясненнями представника позивача, 06.10.2014 р. між ГБК «Теремки-1-Новий» та ТОВ КФ «РІВА» було укладено Договір №06/10/14 про розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), про що письмово листами від 07.10.2014 р. та 18.11.2014 р. було повідомлено відповідачів.

Відповідно до ст.25 Закону України «Про землеустрій» (надалі-Закон №858) документація із землеустрою розробляється у вигляді програм, схем, проектів, спеціальних тематичних карт, атласів, технічної документації. Видами документації із землеустрою, є: загальнодержавні й регіональні (республіканські) програми використання та охорони земель; схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць; проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць; проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок ; проекти землеустрою щодо створення нових та впорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань; проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь; проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів; робочі проекти землеустрою щодо рекультивації порушених земель, землювання малопродуктивних угідь, захисту земель від ерозії, підтоплення, заболочення, вторинного засолення, висушення, зсувів, ущільнення, закислення, забруднення промисловими та іншими відходами, радіоактивними та хімічними речовинами, покращання сільськогосподарських земель, підвищення родючості ґрунтів (далі - робочі проекти землеустрою); технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок; спеціальні тематичні карти і атласи стану земель та їх використання; технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту.

З врахуванням вищевикладеного, суд вважає за необхідне зазначити, що Договір №06/10/14 укладений з ТОВ КФ «РІВА» про розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) є окремим видом документації із землеустрою, а тому такий договір не можна вважати договором про виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Більше того, суд вважає за необхідне звернути увагу, що не заперечується позивачем, Договір №06/10/14 між позивачем та ТОВ КФ «РІВА» було укладено 06.10.2014 р., а клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою було зареєстроване в приймальні Київради 19.09.2014 р., таким чином, з вищенаведеного вбачається, що на момент укладання вищезазначеного договору у ДЗР ВО КМР (КМДА) ще не сплив строк для надання дозволу на розроблення документації із землеустрою або надання вмотивованої відмови у його наданні.

Таким чином, з врахуванням вищевикладеного суд погоджується з позицією ДЗР ВО КМР (КМДА) щодо недотримання ГБК «Теремки-1-Новий» встановлених чинним законодавством термінів замовлення документації із землеустрою по мовчазній згоді.

В той же час, суд вважає за необхідне звернути увагу на зміст Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи №R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 р. на 316-й нараді, відповідно до якої під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність закріпленим ч.3 ст.2 КАС України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади.

Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно дискреційних повноважень - ключовим завданням якого є здійснення правосуддя, від так завданням адміністративного суду є контроль за легітимністю прийняття рішення.

Таким чином, вимоги позивача щодо зобов'язання ДЗР ВО КМР (КМДА) надати висновки, передати, внести на розгляд сесії КМР питання про розгляд клопотань про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. та 19.09.2014 р.; зобов'язання КМР надати дозвіл на розроблення документації із землеустрою земельної ділянки кадастровий номер №8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою:03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова,67; зобов'язання відповідачів розробити проект рішення КМР про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення ГБК «Теремки-1-Новий» земельної ділянки кадастровий номер №8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою:03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова,67; зобов'язання відповідачів погодити проект рішення КМР про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення ГБК «Теремки-1-Новий» земельної ділянки кадастровий номер №8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67, є формою втручання в дискреційні повноваження відповідачів, та виходить за межі завдань адміністративного судочинства, а тому задоволенню не підлягає.

Натомість, відповідно до положень ч.2 ст.11 та ч.2 ст.162 КАС України, суд може вийти за межі позовних вимог та прийняти постанову, що гарантуватиме дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадян, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Враховуючи вищевикладене, а також приймаючи до уваги, що ДЗР ВО КМР (КМДА) на виконання вимог суду не надано жодних доказів на підтвердження розроблення та погодження останнім проекту рішення КМР про надання дозволу ГБК «Теремки-1-Новий» на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що розташована за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67 для експлуатації та обслуговування гаражів, та не надано жодних доказів, які підтверджували факт передачі такого проекту рішення до Київради для розгляду та прийняття відповідного рішення, суд дійшов висновку, що належним способом захисту прав та інтересів позивача є зобов'язання ДРЗ ВО КМР (КМДА) розглянути Клопотання від 19.09.2014 р. про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер №8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67 відповідно до вимог чинного законодавства.

Водночас, суд вважає за необхідне відмовити в частині позовних вимог щодо зобов'язання Київради розглянути та прийняти на найближчому пленарному засіданні відповідно до розробленого та погодженого проекту рішення КМР про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення ГБК «Теремки-1-Новий» земельної ділянки, кадастровий номер №8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою:03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова,67 у Голосіївському районі м. Києва для експлуатації та обслуговування існуючих більше 25 років гаражів, оскільки це є вимогою на майбутнє.

В той же час, суд вважає за необхідне відмовити в задоволенні позовних вимог позивача щодо визнання протиправними, незаконними, такими, що втратили чинність та скасування листів ДЗР ВО КМР (КМДА) №057021-9119 від 11.09.2014 р., №057021-12330 від 06.11.2014 р. та №057021-13341 від 27.11.2014 р., з огляду на наступне.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Зокрема, під рішенням суб'єкта владних повноважень у контексті положень КАС України розуміють як нормативно-правові акти, так і правові акти індивідуальної дії.

Таким чином, суд вважає за необхідне зазначити, що листи не є нормативно-правовими актами, при цьому суд вважає за необхідне звернути увагу, що листи несуть суто інформаційний та роз'яснювальний характер, та не спричиняють для позивача жодних правових наслідків.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 1 ст.9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В ч.1, ч.4, ч.5 та ч.6 ст.72 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу. Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали. Суд може збирати докази з власної ініціативи. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Частиною 1 ст.71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.

Статтею 159 КАС України встановлено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, яке ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при. дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

З огляду на вищевказане, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог позивача. Відповідно до положень ст.94 КАС України судовий збір позивачу відшкодовується частково.

Керуючись положеннями ст.ст. 2, 11, 69, 71, 86, 158-163, 167, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги Гаражно-будівельного кооперативу «Теремки-1-Новий» до Київської міської ради, Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Начальника землеустрою Голосіївського району м. Києва Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Тільса Олега Олексійовича - задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо невчасного розгляду клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 19.09.2014 р., поданого Гаражно-будівельним кооперативом «Теремки-1-Новий».

3. Зобов'язати Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) розглянути клопотання Гаражно-будівельного кооперативу «Теремки-1-Новий» від 19.09.2014 р. про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер №8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67 відповідно до вимог чинного законодавства.

4. В решіт позовних вимог - відмовити.

5. Присудити на користь Гаражно-будівельного кооперативу «Теремки-1-Новий» понесені судові витрати в розмірі 37 (тридцять шість) грн. 50 коп. із видатків Державного бюджету України.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України. Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст.185 - ст.187 КАС України відповідно.

Суддя Б.В. Санін

Дата ухвалення рішення23.02.2015
Оприлюднено03.03.2015
Номер документу42902768
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/20369/14

Постанова від 13.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 13.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 22.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 01.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 17.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 02.06.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 26.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 23.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Санін Б.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні