Ухвала
від 02.06.2015 по справі 826/20369/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/20369/14 Головуючий у 1-й інстанції: Санін Б.В. Суддя-доповідач: Собків Я.М.

У Х В А Л А

Іменем України

02 червня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді: Собківа Я.М.,

суддів: Ключковича В.Ю., Борисюк Л.П.,

при секретарі: Присяжній Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Гаражно-будівельного кооперативу (ГБК) "ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ" та Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 лютого 2015 року у справі за адміністративним позовом Гаражно-будівельного кооперативу (ГБК) "ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ" до Київської міської ради, Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Начальника землеустрою Голосіївського району м. Києва Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Тільса Олега Олексійовича про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач в особі Гаражно-будівельного кооперативу (ГБК) "ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ" звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Київської міської ради, Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), далі - ДЗР ВО КМР (КМДА), Начальника землеустрою Голосіївського району м. Києва Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Тільса Олега Олексійовича, в якому просив:

1. Визнати протиправною та незаконною бездіяльність ДЗР ВО КМР (КМДА) щодо не розгляду в установлений законом строк клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. та 19.09.2014 р. та доданих до них документів ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ».

2. Визнати протиправною та незаконною бездіяльність ДЗР ВО КМР (КМДА) в реалізації права на отримання в користування земельної ділянки щодо ненадання та неприйняття відповідного рішення-висновку до клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. та 19.09.2014 р. та доданих до них документів ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» та усунути перешкоди в оформленні права власності на земельну ділянку, кадастровий номер 8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67.

3. Визнати протиправними та незаконними дії та бездіяльність ДЗР ВО КМР (КМДА) в реалізації права на отримання в користування земельної ділянки та неприйняття відповідного рішення стосовно не передання клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. та 19.09.2014 р. та доданих до них документів ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» на розгляд КМР та усунути перешкоди в оформленні права власності на земельну ділянку.

4. Встановити факт своєчасного, в установлені законом строки/терміни подання Головою ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» ОСОБА_3 письмового повідомлення від 07.10.2014 р. та письмового (другого) повідомлення від 18.11.2014 р. на адресу КМР, ДЗР ВО КМР (КМДА) про укладення договору №06/10/14 від 06.10.2014 р. про виконання робіт з розроблення технічної документації щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (надалі -Договір №06/10/14), кадастровий номер №8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова,67 між ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ», адреса: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова,67, код ЄДРПОУ 37308367 та ТОВ «РІВА», адреса: 03127, м. Київ, просп.40-річчя Жовтня, буд.№100/2, код ЄДРПОУ 36287252, свідоцтво №278153 серія Б.

5. Визнати правомірним та законним подання Головою ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» ОСОБА_3 клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. через «Дозвільний центр» Головного управління з питань регуляторної політики та підприємництва ВО КМР (КМДА), адреса: 02096, м. Київ, вул. Дніпровська-Набережна, буд.19-Б.

6. Зобов'язати ДЗР ВО КМР (КМДА) розглянути, надати висновки, передати, внести на розгляд сесії КМР питання про розгляд клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. та від 19.09.2014 р. та доданих до них документів ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» на розгляд КМР.

7. Зобов'язати КМР після розгляду клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. та від 19.09.2014 р. та доданих до них документів ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» надати дозвіл на розроблення документації із землеустрою земельної ділянки, кадастровий номер №8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова,67 .

8. Зобов'язати КМР, ДЗР ВО КМР (КМДА), Начальника відділу землеустрою Голосіївського району м. Києва ДЗР ВО КМР (КМДА) Тільса О.О. розробити проект рішення Київради про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» земельної ділянки, кадастровий номер 8:000000000:79:713:003 на пр-т. Академіка Глушкова, 67 у Голосіївському районі м. Києва для експлуатації та обслуговування існуючих більше 25 (двадцяти п'яти років) гаражів.

9. Зобов'язати КМР, ДЗР ВО КМР (КМДА), Начальника відділу землеустрою Голосіївського району м. Києва ДЗР ВО КМР (КМДА) Тільса О.О. погодити проект рішення Київради про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» земельної ділянки, кадастровий номер 8:000000000:79:713:003 на пр-т. Академіка Глушкова, 67 у Голосіївському районі м. Києва для експлуатації та обслуговування існуючих більше 25 (двадцяти п'яти років) гаражів у відповідності до вимог Регламенту ВО КМР (КМДА), затвердженого розпорядженням ВО КМР (КМДА) №1810 від 08.10.2013 р.

10. Зобов'язати КМР розглянути та прийняти рішення на найближчому пленарному засіданні відповідно до розробленого та погодженого проекту рішення Київради про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ», адреса:03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67, код ЄДРПОУ №37308367 земельної ділянки, кадастровий номер 8:000000000:79:713:003 на пр-т. Академіка Глушкова, 67 у Голосіївському районі м. Києва для експлуатації та обслуговування існуючих більше 25 (двадцяти п'яти років) гаражів.

11. Визнати право ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» виступити замовником земельно-кадастрових робіт відповідно до клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. та 19.09.2014 р. та доданих до них документів.

12. Визнати право ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» виступити замовником земельно-кадастрових робіт на підставі мовчазної згоди відповідно до ч.3 ст.123 Земельного кодексу України (надалі - ЗК України).

13. Дозволити ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» скласти проект землеустрою земельної ділянки, кадастровий номер 8:000000000:79:713:003 за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67 на підставі клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 р. та 19.09.2014 р. та доданих до них документів та на підставі Договору №06/10/14 на виконання робіт з розроблення технічної документації щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) укладеного між ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ», адреса: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67, код ЄДРПОУ №37308367 та ТОВ КФ «РІВА», адреса: 03127, м. Київ, пр-т. 40-річчя Жовтня, буд. №100/2, код ЄДРПОУ 36287252, свідоцтво №278153 серія Б.

14. Скасувати, визнати незаконним, протиправним та таким, що втратив чинність лист ДЗР ВО КМР (КМДА) №057021-9119 від 11.09.2014 р. та рішення про повернення клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та доданих до нього документів ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ», адреса: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67, код ЄДРПОУ №37308367 від 11.08.2014 р.

15. Скасувати, визнати незаконним, протиправним та такими, що втратили чинність листи ДЗР ВО КМР (КМДА) №057021-12330 від 06.11.2014 р. та №057021-13341 від 27.11.2014 р. та рішення про пропущення строку надання письмового повідомлення ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» надісланих на адресу КМР, адреса: 01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, Голови КМДА, Начальника ДЗР ВО КМР (КМДА), адреса: 01161, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-А від 07.10.2014 р. про укладення Договору №06/10/14 на виконання робіт з розроблення технічної документації щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), кадастровий номер 8:000000000:79:713:003 за адресою: 03187, м. Київ, пр.-т. Академіка Глушкова, 67 укладеного між ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ», адреса: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67, код ЄДРПОУ №37308367 та ТОВ КФ «РІВА», адреса: 03127, м. Київ, пр-т. 40-річчя Жовтня, буд. №100/2, код ЄДРПОУ 36287252, свідоцтво №278153 серія Б.

16. У разі необхідності, на підставі ч.2 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі-КАС України), вийти за межі позовних вимог та винести постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» від порушень з боку суб'єктів владних повноважень (відповідачів по справі) у сфері публічно-правових відносин.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 лютого 2015 року адміністративний позов задоволено частково.

- визнано протиправними дії Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо невчасного розгляду клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 19.09.2014 р., поданого Гаражно-будівельним кооперативом «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ».

- зобов'язано Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) розглянути клопотання Гаражно-будівельного кооперативу «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» від 19.09.2014 р. про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер №8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67 відповідно до вимог чинного законодавства.

В іншій частині позову відмовлено.

Позивач та відповідач в особі Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) не погоджуючись з прийнятим рішенням суду звернулися з апеляційними скаргами, в яких зазначають, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просять скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким позивач просить задовольнити його позов в повному обсязі, а відповідач - повністю відмовити в задоволенні вимог даного позову.

Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які зявилися до суду апеляційної інстанції, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» зареєстроване 20.10.2010 Голосіївською районною у м. Києві державною адміністрацією.

Відповідно до п.п. 1.1.1 п. 1.1 Статуту ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» кооператив заснований, створений на основі добровільності, рівноправності його членів (учасників), самоврядування, законності та гласності для задоволення та захисту своїх законних соціальних та інших спільних інтересів, а саме - з метою охорони транспорту, що знаходиться в особистій власності громадян, подальшої експлуатації і будівництва гаражів, побудованих, придбаних або успадкованих за власні кошти членів кооперативу, задоволення власних потреб в наявності та експлуатації гаражів - стоянок для транспортних засобів, що їм належать, зберігання та обслуговування цих транспортних засобів. Кооператив створено з метою задоволення потреб його членів (учасників) в гаражах-стоянках для транспортних засобів, що їм належать, шляхом сумісної експлуатації та управління ними, в разі необхідності - будівництва нових та реконструкції існуючих за власні кошти кооперативу, яке передане у власність або користування його членами, а також для організації та технічного обслуговування автомобілів, що належать членам кооперативу.

Як встановлено судом під час розгляду адміністративної справи, що підтверджується поясненнями позивача, 11.08.2014 ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» було подано до Київської міської ради через дозвільний центр заяву № 01103-000143922-014, в якій позивач просив надати дозвіл на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що розташована за адресою: пр.-т. Академіка Глушкова, 67 у Голосіївському районі м. Києва. Разом з вищезазначеною заявою, ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» було подано клопотання від 11.08.2014 разом з додатками у кількості 36 примірників.

11.09.2014 розглянувши подане позивачем клопотання від 11.08.2014 та додані до нього матеріали, листом № 057021-9118 ДЗР ВО КМР (КМДА) було повідомлено позивача, про те, що відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та Закону України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» рішення Київської міської ради про надання дозволів на розроблення документації із землеустрою не є документами дозвільного характеру. Водночас, було повідомлено, що в матеріалах клопотання від 11.08.2014 відсутні документи, що посвідчують право власності на гаражі, або довідка ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» з зазначенням відповідної інформації. Крім того, відсутня інформація про наявність в межах земельної ділянки об'єктів нерухомого майна сторонніх осіб. Таким чином, у зв'язку з відсутністю повного пакету документів, передбаченого статтею 5 Порядку № 63/9120 ДЗР ВО КМР (КМДА), додані до клопотання від 11.08.2014 документи були повернуті позивачу на доопрацювання.

19.09.2014 через приймальню Київської міської ради з земельних питань ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» було повторно подано клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, до якого було додано додаткові документи у кількості 39 примірників.

В той же час, як вбачається з матеріалів справи, 07.10.2014 позивачем було надіслано до Київради, Голові КМДА, Начальнику ДЗР ВО КМР (КМДА) письмове повідомлення, яким було повідомлено про укладення з ТОВ КФ «РІВА» договору № 06/10/14 щодо виконання робіт з розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), кадастровий номер 8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, пр-т. Академіка Глушкова, 67.

06.11.2014 листом № 057021-12330 ДЗР ВО КМР (КМДА) було повідомлено позивача, що за результатами розгляду його клопотання від 19.09.2014 ДЗР ВО КМР (КМДА) підготовлено проект рішення Київради про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення кооперативу вищезазначеної земельної ділянки для експлуатації та обслуговування існуючих гаражів, який після погодження у відповідності до вимог Регламенту виконавчого органу КМР (КМДА), затвердженого розпорядженням виконавчого органу КМР (КМДА) N 1810 від 08.10.2013, буде передано до Київради для розгляду. Крім того, позивача повідомлено про недотримання останнім строків для подачі клопотання про мовчазну згоду, чим на думку ДЗР ВО КМР (КМДА) порушено положення статті 123 ЗК України.

18.11.2014 ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» було повторно надіслано до Київради, Голові КМДА, Начальнику ДЗР ВО КМР (КМДА) письмове повідомлення про укладення договору № 06/10/14 щодо виконання робіт з розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), кадастровий номер 8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, пр-т. Академіка Глушкова, 67.

27.11.2014 на адресу ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» надійшов лист ДЗР ВО КМР (КМДА) № 057021-13341, в якому було повторно зазначено про розроблення ДЗР ВО КМР (КМДА) проекту рішення Київради про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення кооперативу земельної ділянки для експлуатації та обслуговування існуючих гаражів, який після погодження буде передано до КМР для розгляду. Крім того, повторно повідомлено, про порушення позивачем вимогст. 123 ЗК України, а саме не витримано терміни замовлення документації із землеустрою по мовчазній згоді.

Не погоджуючись з бездіяльністю відповідачів щодо не надання позивачу дозволу на розроблення документації із землеустрою, вважаючи таку бездіяльність протиправною та такою, що порушує права та законні інтереси позивача, ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» звернувся до суду з цим адміністративним позовом.

Задовольняючи позов частково, суд першої інстанції виходив з обґрунтованості позовних вимог лише в частині визнання протиправними дій ДЗР ВО КМР (КМДА) щодо невчасного розгляду клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 19.09.2014, поданого ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» та необхідністю забезпечення захисту інтересів позивача шляхом зобов'язання відповідача розглянути таке клопотання.

Надаючи правову оцінку установленим обставинам цієї справи, колегія суддів погоджується звикладеним висновком суду першої інстанції з огляду на таке.

Відповідно до ч. 1 та ч. 3 ст. 116 ЗК України (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

В той же час, ч. 1 ст. 123 ЗК України визначено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Відповідно до ч. 2ст. 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначенихст. 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначенихст. 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Водночас, в ч. 3ст. 123 ЗК України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із ст. 151 цього Кодексу.

Положеннями ч. 3 ст. 123 ЗК України визначено, що у разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Згідно з ч. 4 ст. 123 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому ст. 186-1 цього Кодексу.

В той же час, правовим актом, що визначає загальні положення і встановлює особливості та процедуру надання в постійне користування, передачі в оренду та у власність земельних ділянок із земель комунальної власності територіальної громади міста Києва, процедуру поділу чи об'єднання земельних ділянок комунальної власності, передачі в суборенду та поновлення договорів оренди земельних ділянок комунальної власності, а також визначає засади організації здійснення землеустрою, організації і здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності при проведенні землеустрою, координації діяльності місцевих органів земельних ресурсів є Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві, затверджений рішення Київської міської ради від 28 лютого 2013 року № 63/9120 (далі - Порядок N 63/9120).

Надаючи правову оцінку обставинам цієї справи, колегія суддів керується наступними положеннями вказаного Порядку № 63/9120.

Частиною першою ст. 5 Порядку N 63/9120 визначено, що зацікавлена особа, яка має намір одержати земельну ділянку в користування або у власність, звертається до Київської міської ради через приймальню Київради з земельних питань (крім громадян, які подають клопотання про передачу земельної ділянки у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), ведення садівництва, індивідуального дачного та гаражного будівництва або про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою з метою одержання земельних ділянок для зазначених цілей в оренду) із клопотанням про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою.

При цьому, ч. 2 ст. 5 Порядку N 63/9120 визначено, що до клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою додаються: викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали в масштабі не менше 1:2000, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки; витяг з містобудівного кадастру; витяг з міського земельного кадастру;нотаріально посвідчена письмова згода землекористувача на вилучення земельної ділянки чи її частини при формуванні нової земельної ділянки (у разі необхідності вилучення земельної ділянки) або припинення права користування земельною ділянкою чи її частиною при формуванні нової земельної ділянки (у разі добровільної відмови від права користування земельною ділянкою) із зазначенням розмірів передбаченої для вилучення (припинення права користування) земельної ділянки та умов її вилучення, а також документи, що посвідчують правонаступництво землекористувача (якщо таке було), або у разі ненадання чи відмови у наданні такої згоди - рішення суду про вирішення цього питання. У разі подання клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для експлуатації та обслуговування існуючих будівель чи споруд, відповідно дост. 120 Земельного кодексу України, за рахунок земельної ділянки або частини земельної ділянки, яка була відведена уповноваженим органом до 1991 року та на яку на момент подання клопотання документ, що посвідчує право користування, не оформлений та не зареєстрований, нотаріально посвідчена згода не вимагається. У разі подання клопотання про виготовлення документації із землеустрою особою, яка набула право власності на житловий будинок, будівлю або споруду на такій земельній ділянці, відповідно дост. 120 Земельного кодексу України, нотаріально посвідчена письмова згода землекористувача на вилучення земельної ділянки чи її частини, необхідної для експлуатації та обслуговування набутого житлового будинку, будівлі або споруди, не вимагається; нотаріально посвідчена згода на поділ чи об'єднання земельної ділянки заставодержателів, інших користувачів земельної ділянки, якщо такі є (у разі подачі клопотання щодо поділу чи об'єднання земельних ділянок); нотаріально посвідчені копії документів щодо правового статусу об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд) та копія матеріалів технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, якщо такі розташовані на земельній ділянці; копії рішень уповноважених органів про передачу земельної ділянки в користування (у разі подачі клопотання щодо земельної ділянки, яка надавалась в користування до 15.03.91 - до введення в діюЗемельного кодексу Української РСР) або довідка Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про відсутність в архіві документів щодо відведення відповідної земельної ділянки (крім подачі клопотання щодо поділу чи об'єднання земельних ділянок або щодо передачі сформованої земельної ділянки без зміни її цільового призначення); копії документів, що посвідчують право на земельну ділянку (за наявності, а у разі подачі клопотання щодо поділу чи об'єднання земельних ділянок або щодо передачі сформованої земельної ділянки - обов'язково); засвідчені печаткою та підписом керівника зацікавленої особи копії установчих документів (для юридичних осіб), витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (для юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців), копія реєстраційного номера облікової картки платника податку (крім громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку (ідентифікаційного номера), офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади та мають відмітку в паспорті громадянина України) (для фізичних осіб - підприємців), а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу, та копія реєстраційного номера облікової картки платника податку (крім громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку (ідентифікаційного номера), офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади та мають відмітку в паспорті громадянина України); довіреність або засвідчена в установленому порядку її копія, на підставі якої інтереси заявника представляє його уповноважена особа (у разі якщо клопотання подається представником).

Водночас, згідно п. 2.1 ч. 2 ст. 5 Порядку N 63/9120, до згоди землекористувача на вилучення чи припинення права користування земельною ділянкою або до клопотання щодо поділу чи об'єднання земельних ділянок, а також у разі передачі сформованої земельної ділянки без зміни її цільового призначення додаються: у разі виникнення права користування земельною ділянкою до 01.01.2013 - копія документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою, та витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку; у разі виникнення права користування земельною ділянкою після 01.01.2013 - копії документів, що посвідчують оформлення та реєстрацію права користування земельною ділянкою, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права користування земельною ділянкою.

Згідно з ч. 3 ст. 5 Порядку N 63/9120, у разі невідповідності клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та складу доданих до нього документів вимогам цього Порядку клопотання не приймається.

В той же час, відповідно до ч. 4 та ч. 5 ст. 5 Порядку N 63/9120, приймальня Київради з земельних питань у день реєстрації клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою або протягом наступного робочого дня передає це клопотання з доданими до нього документами, сформованими у справу-клопотання, до секретаріату Київської міської ради. Секретаріат Київської міської ради разом з дорученням (резолюцією) Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради у день надходження клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою або протягом наступного робочого дня надсилає його через приймальню Київради з земельних питань до Департаменту земельних ресурсів.

При цьому, в ч. 6 ст. 5 Порядку N 63/9120 зафіксовано, що у випадку надходження до Департаменту земельних ресурсів клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою з доданими документами, які не відповідають складу та змісту документів, встановлених цією статтею, або не дають можливості розглядати клопотання по суті (подано недостатньо відомостей та документів щодо правового статусу майна, розташованого на земельній ділянці, графічні матеріали не відповідають вимогам цієї статті), Департамент земельних ресурсів через приймальню Київради з земельних питань повертає їх зацікавленій особі на доопрацювання.

У випадку повернення клопотання Департамент земельних ресурсів письмово зазначає підстави такого повернення. Після усунення зацікавленою особою зазначених Департаментом земельних ресурсів недоліків повторне повернення клопотання не допускається.

Згідно з ч. 3 ст. 6 Порядку N 63/9120, Департамент земельних ресурсів за результатами опрацювання клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, а також висновку Департаменту містобудування та архітектури щодо відповідності заявленої ініціативи містобудівній документації або ситуації та щодо наявних містобудівних умов і обмежень, який надається у випадках, передбачених цим Порядком, розробляє проект рішення Київської міської ради про надання дозволу на розроблення відповідної документації із землеустрою із зазначенням орієнтовного розміру та меж земельної ділянки (або проект рішення про відмову у наданні такого дозволу), який розглядається Київською міською радою в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради, та у строк, встановлений законодавством.

З аналізу вищезазначених норм вбачається, що чинним законодавством визначено чіткий порядок подання та розгляду клопотання про надання дозволу на розроблення проекту із землеустрою, а також визначено чіткі підстави відповідно до яких може бути відмовлено у наданні такого дозволу.

Так, з метою отримання у постійне користування земельної ділянки для експлуатації та обслуговування гаражів, ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» звернулось першочергово до Київради через дозвільний центр із заявою N 01103-000143922-014 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Київ, пр.-т. Академіка Глушкова, 67, при цьому до вищезазначеної заяви позивачем було додано Клопотання від 11.08.2014 та додаткові документи.

Як вбачається зі змісту листа N 057021-9118, що підтверджується поясненнями представника ДЗР ВО КМР (КМДА), підставами для повернення поданих до клопотання від 11.08.2014 документів було невиконання позивачем вимог ст. 5 Порядку N 63/9120, зокрема подання такого клопотання не через приймальню Київради з земельних питань та ненадання повного пакету документів, а саме: нотаріально посвідчених копій документів щодо правового статусу об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд) та копії матеріалів технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна. Відсутність вказаних документів під час подання клопотання 11.08.2014 позивачем не спростовано.

Зважаючи на те, що позивач 11.08.2014 подав документи не у встановленому порядку та в порушення вимог ст. 5 Порядку N 63/9120 не надав повний пакет документів, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо правомірності дій ДЗР ВО КМР (КМДА) під час повернення поданих позивачем 11.08.2014 документів та відсутності підстав для задоволення позову у цій частині.

Водночас, 19.09.2014 ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» було повторно подано до Київради клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою (справа N 23185).

07.10.2014 ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» було надіслано до відповідачів письмове повідомлення, яким було повідомлено останніх про укладення з ТОВ КФ "РІВА" Договору N 06/10/14 щодо виконання робіт з розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), кадастровий номер 8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, пр-т. Академіка Глушкова, 67.

Розглянувши подане позивачем клопотання від 19.09.2014 разом з повідомленням про замовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 07.10.2014, що розташована за адресою: 03187, пр-т. Академіка Глушкова, 67, ДЗР ВО КМР (КМДА) листом N 0577021-12330 від 06.11.2014 повідомив позивача про підготовлення та погодження останнім проекту рішення КМР про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» вищезазначеної земельної ділянки для експлуатації та обслуговування існуючих гаражів, який після погодження у відповідності до вимог Регламенту КМР буде передано до Київради для розгляду. В той же час, було повідомлено позивача про порушення останнім строків подачі клопотання про мовчазну згоду.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з доводами позивача щодо порушення ДЗР ВО КМР (КМДА) встановленого ч. 3 ст. 123 ЗК України строку розгляду клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, адже як встановлено судом під час розгляду адміністративної справи та не спростовано в судовому засіданні представником відповідача, подане ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» клопотання від 19.09.2014 було розглянуте з порушенням місячного строку, внаслідок чого колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції про необхідність задоволення позовову в цій частині вимог.

В той же час, колегія суддів погоджується з позицією суду першої інстанції щодо обґрунтованості доводів ДЗР ВО КМР (КМДА) про порушення ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» строків подання клопотання про мовчазну згоду.

Зокрема, як вбачається з матеріалів справи та підтверджується поясненнями представника позивача, 06.10.2014 р. між ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» та ТОВ КФ «РІВА» було укладено Договір N 06/10/14 про розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), про що письмово листами від 07.10.2014 та 18.11.2014 було повідомлено відповідачів.

Відповідно дост. 25 Закону України «Про землеустрій» (далі - Закон N 858), документація із землеустрою розробляється у вигляді програм, схем, проектів, спеціальних тематичних карт, атласів, технічної документації. Видами документації із землеустрою, є: загальнодержавні й регіональні (республіканські) програми використання та охорони земель; схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць; проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць; проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок; проекти землеустрою щодо створення нових та впорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань; проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь; проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів; робочі проекти землеустрою щодо рекультивації порушених земель, землювання малопродуктивних угідь, захисту земель від ерозії, підтоплення, заболочення, вторинного засолення, висушення, зсувів, ущільнення, закислення, забруднення промисловими та іншими відходами, радіоактивними та хімічними речовинами, покращання сільськогосподарських земель, підвищення родючості ґрунтів (далі - робочі проекти землеустрою); технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок; спеціальні тематичні карти і атласи стану земель та їх використання; технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту.

З врахуванням вищевикладеного договір № 06/10/14, укладений з ТОВ КФ «РІВА» про розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) є окремим видом документації із землеустрою, а тому такий договір не можна вважати договором про виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Водночас, колегія суддів звертає увагу на те, що договір №06/10/14 між позивачем та ТОВ КФ «РІВА» було укладено 06.10.2014, а клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою було зареєстроване в приймальні Київради 19.09.2014. Таким чином, з вищенаведеного вбачається, що на момент укладання вищезазначеного договору у ДЗР ВО КМР (КМДА) ще не сплинув строк для надання дозволу на розроблення документації із землеустрою або надання вмотивованої відмови у його наданні.

Отже, з врахуванням вищевикладеного, колегія суддів погоджується з позицією ДЗР ВО КМР (КМДА) щодо недотримання ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» встановлених чинним законодавством термінів замовлення документації із землеустрою по мовчазній згоді.

Крім того, колегія суддів звертає увагу на зміст Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи N R (80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, відповідно до якої під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність закріпленим ч. 3ст. 2 КАС Україникритеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади.

Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно дискреційних повноважень - ключовим завданням якого є здійснення правосуддя, від так завданням адміністративного суду є контроль за легітимністю прийняття рішення.

Зважаючи на викладене, позовні вимоги ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» щодо зобов'язання ДЗР ВО КМР (КМДА) надати висновки, передати, внести на розгляд сесії КМР питання про розгляд клопотань про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 11.08.2014 та 19.09.2014; зобов'язання КМР надати дозвіл на розроблення документації із землеустрою земельної ділянки кадастровий номер N 8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою:03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова,67; зобов'язання відповідачів розробити проект рішення КМР про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення ГБК «Теремки-1-Новий» земельної ділянки кадастровий номер № 8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою:03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова,67; зобов'язання відповідачів погодити проект рішення КМР про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» земельної ділянки кадастровий номер № 8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67, є формою втручання в дискреційні повноваження відповідачів, та виходить за межі завдань адміністративного судочинства, а тому задоволенню не підлягають.

Натомість, відповідно до положень ч. 2 ст.11та ч. 2 ст.162 КАС України, суд може вийти за межі позовних вимог та прийняти постанову, що гарантуватиме дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадян, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Враховуючи вищевикладене, а також приймаючи до уваги те, що ДЗР ВО КМР (КМДА) на виконання вимог суду першої інстанції не надано жодних доказів на підтвердження розроблення та погодження останнім проекту рішення КМР про надання дозволу ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що розташована за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67 для експлуатації та обслуговування гаражів, та не надано жодних доказів, які підтверджували факт передачі такого проекту рішення до Київради для розгляду та прийняття відповідного рішення, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що належним способом захисту прав та інтересів позивача є зобов'язання ДРЗ ВО КМР (КМДА) розглянути Клопотання від 19.09.2014 про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер N 8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою: 03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова, 67 відповідно до вимог чинного законодавства.

Водночас, суд першої інстанціїо бґрунтовано відмовив у задоволенні позовної вимоги щодо зобов'язання Київради розглянути та прийняти на найближчому пленарному засіданні відповідно до розробленого та погодженого проекту рішення КМР про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення ГБК «ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ» земельної ділянки, кадастровий номер № 8:000000000:79:713:003, що розташована за адресою:03187, м. Київ, пр-т. Академіка Глушкова,67 у Голосіївському районі м. Києва для експлуатації та обслуговування існуючих більше 25 років гаражів, оскільки така є вимогою на майбутнє, тобто передчасною.

Крім того, суд першої інстанції правомірно відмовив у задоволенні позовних вимог позивача в частині визнання протиправними, незаконними, такими, що втратили чинність та скасування листів ДЗР ВО КМР (КМДА) N 057021-9119 від 11.09.2014, N 057021-12330 від 06.11.2014 та N 057021-13341 від 27.11.2014, з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльностіКонституцієючи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Зокрема, під рішенням суб'єкта владних повноважень у контексті положеньКАС Українирозуміють як нормативно-правові акти, так і правові акти індивідуальної дії.

Оскільки листи відповідача несуть інформаційний та роз'яснювальний характер, не спричиняють для позивача жодних правових наслідків та не є актами суб'єкта владних повноважень, які підлягають оспоренню в межах адміністративного судочинства, то такі позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Виходячи з вищезазначеного, колегія суддів вважає, що постановлене у справі рішення суду першої інстанції ґрунтується на вірно встановлених фактичних обставинах справи, яким дана належна юридична оцінка, правильно застосовані норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, та не допущено порушень матеріального і процесуального закону, які призвели або могли призвести до неправильного вирішення справи, доводи викладені в апеляційній скарзі не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстави для скасування або зміни рішення суду першої інстанції відсутні.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційні скарги Гаражно-будівельниого кооперативу (ГБК) "ТЕРЕМКИ - 1 - НОВИЙ" та Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)- залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 лютого 2015 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя суддя суддя Я.М. Собків В.Ю. Ключкович Л.П. Борисюк

Повний текст ухвали виготовлено - 08.06.15 р.

.

Головуючий суддя Собків Я.М.

Судді: Ключкович В.Ю.

Борисюк Л.П.

Дата ухвалення рішення02.06.2015
Оприлюднено12.06.2015
Номер документу44759999
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії

Судовий реєстр по справі —826/20369/14

Постанова від 13.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 13.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 22.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 01.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 17.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 02.06.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Ухвала від 26.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

Постанова від 23.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Санін Б.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні