ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 січня 2015 року м. Київ К/9991/27278/11
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
Головуючого Бившевої Л.І.,
суддів: Карася О.В., Шипуліної Т.М.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Приватного підприємства «Ігромакс»
на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 квітня 2011 року
у справі № 2а-1726/09/1370
за позовом приватного підприємства «Ігромакс»
до Державної податкової інспекції у Личаківському районі міста Львова
про скасування рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, -
В С Т А Н О В И Л А :
Приватне підприємство «Ігромакс» (далі - позивач) звернулось до суду з позовами до Державної податкової інспекції у Личаківському районі міста Львова (далі - відповідач) про скасування рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0003222380/23643 від 08 жовтня 2008 року в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 3400,00 грн., №0004172380/28440 від 08 грудня 2008 року повністю, №0002582380/19563 від 28 серпня 2008 року повністю, №0002102380/16614 від 25 липня 2008 року повністю, №0004502380/30021 від 25 грудня 2008 року в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 2040,00 грн., №0004202380/28688 від 10 грудня 2008 року повністю, №0000592380/4748 від 23 лютого 2009 року повністю, №0000512380/4224 від 17 лютого 2009 року повністю, №0000782380/5898 від 06 березня 2009 року в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 7820,00 грн. (в редакції ухвали Львівського окружного адміністративного суду від 25 травня 2009 року про об'єднання адміністративних справ та з урахуванням уточнення позовних вимог від 06 липня 2009 року).
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 07 липня 2009 року позов був задоволений повністю. Скасовано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій ДПІ у Личаківському районі м. Львова №0003222380/23643 від 08 жовтня 2008 року в частині застосування штрафної (фінансової) санкції в сумі 3400,00 грн. Скасовано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій ДПІ у Личаківському районі м. Львова №0004172380/28440 від 08 грудня 2008 року, яким до ПП «Ігромакс» застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 3400,00 грн. Скасовано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій ДПІ у Личаківському районі м. Львова №0002582380/19563 від 28 серпня 2008 року, яким до ПП «Ігромакс» застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 1360,00 грн. Скасовано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій ДПІ у Личаківському районі м. Львова №0002102380/16614 від 25 липня 2008 року в частині застосування штрафної (фінансової) санкції в сумі 2040,00 грн. Скасовано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій ДПІ у Личаківському районі м. Львова №0004502380/30021 від 25 грудня 2008 року, яким до ПП «Ігромакс» застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 2040,00 грн. Скасовано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій ДПІ у Личаківському районі м. Львова №0004202380/28688 від 10 грудня 2008 року, яким до ПП «Ігромакс» застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 4760,00 грн. Скасовано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій ДПІ у Личаківському районі м. Львова №0000592380/4748 від 23 лютого 2009 року, яким до ПП «Ігромакс» застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 2720,00 грн. Скасовано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій ДПІ у Личаківському районі м. Львова №0000512380/4224 від 17 лютого 2009 року, яким до ПП «Ігромакс» застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 1020,00 грн. Скасовано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій ДПІ у Личаківському районі м. Львова №0000782380/5898 від 06 березня 2009 року в частині застосування штрафної (фінансової) санкції в сумі 7820,00 грн. Стягнуто з Державного бюджету України на користь ПП «Ігромакс» 23,80 грн. судового збору.
Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 квітня 2011 року постанову Львівського окружного адміністративного суду від 07 липня 2009 року було скасовано та прийнято нову постанову, якою у задоволені позову відмовлено.
В касаційній ПП «Ігромакс», посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 квітня 2011 року та залишити в силі постанову Львівського окружного адміністративного суду від 07 липня 2009 року.
Заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів, враховуючи межі касаційної скарги, дійшла висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено наступне.
Органами державної податкової служби були проведені перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, а саме: господарських одиниць - залів гральних автоматів, які належать суб'єкту підприємницької діяльності - ПП «Ігромакс», за результатами яких складені акти № 009211 від 26 вересня 2008 року, № 032699 від 12 серпня 2008 року, № 015780/238 від 10 липня 2008 року, № 200105 від 15 грудня 2008 року, № 001947 від 22 листопада 2008 року, № 000029 від 11 лютого 2009 року, № 000506 від 05 лютого 2009 року, № 004096 від 26 лютого 2009 року.
08 жовтня 2008 року на підставі акта перевірки № 009211 від 26 вересня 2008 року ДПІ у Личаківському районі м. Львова прийняла рішення № 0003222380/23643, яким на підставі пункту 1 статті 17 та статті 22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосувала до ПП «Ігромакс» штрафні (фінансові) санкції у сумі 3550,00 грн.
Вказане рішення оскаржувалось позивачем в адміністративному порядку, за наслідками якого рішення було скасоване в сумі 3400,00 грн. у зв'язку з відсутністю посилання в рішенні на пункт і статтю, якими передбачено відповідальність за встановлене порушення, а в іншій частині зазначене рішення залишено без змін, а скарга - без задоволення. Окрім того, 08 грудня 2008 року ДПІ у Личаківському районі м. Львова прийняла рішення № 0004172380/28440, яким на підставі пункту 2 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосувала до ПП «Ігромакс» штрафні (фінансові) санкції у сумі 3400,00 грн.
28 серпня 2008 року на підставі акта перевірки № 032699 від 12 серпня 2008 року ДПІ у Личаківському районі м. Львова прийняла рішення № 0002582380/19563, яким на підставі пункту 2 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосувала до ПП «Ігромакс» штрафні (фінансові) санкції у сумі 1360,00 грн.
25 липня 2008 року на підставі акта перевірки № 015780/238 від 10 липня 2008 року ДПІ у Личаківському районі м. Львова прийняла рішення № 0002102380/16614, яким на підставі пунктів 1, 2 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосувала до ПП «Ігромакс» штрафні (фінансові) санкції у сумі 2340,00 грн.
25 грудня 2008 року на підставі акта перевірки № 200105 від 15 грудня 2008 року ДПІ у Личаківському районі м. Львова прийняла рішення № 0004502380/30021, яким на підставі пунктів 1, 2 статті 17 та статті 22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосувала до ПП «Ігромакс» штрафні (фінансові) санкції у сумі 2940,00 грн.
25 грудня 2008 року на підставі акта перевірки № 001947 від 22 листопада 2008 року ДПІ у Личаківському районі м. Львова прийняла рішення № 0004502380/30021, яким на підставі пункту 2 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосувала до ПП «Ігромакс» штрафні (фінансові) санкції у сумі 2940,00 грн.
23 лютого 2009 року на підставі акта перевірки № 000029 від 11 лютого 2009 року ДПІ у Личаківському районі м. Львова прийняла рішення № 0000592380/4748, яким на підставі пункту 2 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосувала до ПП «Ігромакс» штрафні (фінансові) санкції у сумі 2720,00 грн.
17 лютого 2009 року на підставі акта перевірки № 000506 від 05 лютого 2009 року ДПІ у Личаківському районі м. Львова прийняла рішення № 0000512380/4224, яким на підставі пункту 2 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосувала до ПП «Ігромакс» штрафні (фінансові) санкції у сумі 1020,00 грн.
06 березня 2009 року на підставі акта перевірки № 004096 від 26 лютого 2009 року ДПІ у Личаківському районі м. Львова прийняла рішення № 0000782380/5898, яким на підставі пунктів 2, 4 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосувала до ПП «Ігромакс» штрафні (фінансові) санкції у сумі 8160,00 грн.
Вказані рішення оскаржувались позивачем в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій, застосованих на підставі пункту 2 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» за порушення вимог пункту 1 статті 3 цього Закону.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що на час виникнення оспорюваних рішень у позивача не було обов'язку застосування електронної компютерно-касової системи «Фіскал» за гральних автоматів, які використовувались у господарських одиницях.
Суд апеляційної інстанції, скасовуючи рішення суду першої інстанції та відмовляючи у задоволенні позовних вимог, виходив з того, що починаючи з 01 липня 2008 року Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій містить модель реєстратора під назвою «Фіскал», сфера застосування якого - казино, зали гральних автоматів, фіскалізації гральних автоматів, торгівля та послуги гральних закладів, в той час як позивач на жодному пристрої (обладнанні), вказану модель реєстратора не встановив, не зареєстрував, не опломбував та не перевів у фіскальний режим роботи.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду апеляційної інстанції, з огляду на наступне.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) на суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій формі при наданні послуг у сфері грального бізнесу законодавець покладає обов'язок проводити розрахункові операції через зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій, видавати розрахунковий документ встановленої форми, а також застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого порядку їх застосування.
Статтею 11 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що терміни переведення суб'єктів господарювання на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики, Державної податкової адміністрації України та Національного банку України
Пунктом 6 додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2001 року №121 «Про терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено термін переведення суб'єктів підприємницької діяльності, які працювали у сфері грального бізнесу із використанням гральних автоматів до 31 грудня 2006 року.
Абзацом 1 статті 12 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що на території України у сферах, визначених цим Законом, дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті реєстратори розрахункових операцій вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій та конструкція і програмне забезпечення яких відповідає конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2001 року № 121 «Про терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) на Міністерство промислової політики України було покладено обов'язок забезпечити організацію розроблення автоматів з продажу товарі (послуг), які відповідатимуть зазначеним вимогам, а також запам'ятовуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для оснащення автоматів, що вже діють.
Наказами Державної податкової адміністрації України від 01 липня 2008 року № 430, від 10 вересня 2008 року № 581 та від 21 січня 2009 року № 7 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) до Державного реєстру було включено комп'ютерно-касову систему «Фіскал», яка призначена для фіскалізації гральних автоматів, автоматизації збору, обліку і контролю даних про функціонування залів гральних автоматів.
Таким чином, з вищевикладеного випливає, що держава виконала взятий на себе обов'язок щодо забезпечення переведення суб'єктів господарювання на облік розрахункових операцій у готівковій формі при використанні гральних автоматів із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій.
Як встановлено судом апеляційної інстанцій та підтверджується матеріалами справи, перевірки господарських одиниць, які належать позивачу, було проведено після включення вищезазначеної комп'ютерно-касової системи до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, а відтак вина позивача у порушенні ним порядку використання реєстраторів розрахункових операцій має місце.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що позивач використовував гральні автомати, які не були переведені у фіскальний режим роботи. Ці обставини у позовних заявах ПП «Ігромакс» не заперечувало. Використання позивачем реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій наказом Державної податкової адміністрації України, не забезпечувало фіскалізацію кожного грального автомата з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій на індивідуальному гральному автоматі.
Таким чином, суд апеляційної інстанції дійшов правомірного висновку, з яким погоджується суд касаційної інстанції, про правомірність оспорюваних рішень та відсутність підстав для їх скасування.
Доводи касаційної скарги викладеного не спростовують.
Відповідно до частини 1 статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Враховуючи вищевикладене, касаційна скарга ПП «Ігромакс» підлягає залишенню без задоволення, а постанова Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 квітня 2011 року підлягають залишенню без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 210, 220, 220 1 , 223, 224, 230, 231, ч. 5 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Касаційну скаргу Приватного підприємства «Ігромакс» залишити без задоволення, а постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 квітня 2011 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеному статтями 237, 238, 239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий:
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2015 |
Оприлюднено | 05.03.2015 |
Номер документу | 42966799 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Бившева Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні