Постанова
від 04.03.2015 по справі 804/20676/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2015 р. Справа № 804/20676/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Турової О.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Таргет грін тулз», Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області та державного реєстратора Реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області Тарайдай Марини Анатоліївни про скасування реєстраційної дії, -

в с т а н о в и в :

Державна податкова інспекція у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Таргет грін тулз» (відповідач-1), Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області (відповідач-2) та державного реєстратора Реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області Тарайдай Марини Анатолівни (відповідач-3), в якому просила скасувати реєстраційну дію №10261070003012373 від 29.07.2014р. про внесення змін до установчих документів та відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, стосовно зміни юридичної адреси Товариством з обмеженою відповідальністю «Таргет грін тулз».

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилався на те, що перевіркою по встановленню місцезнаходження платника податків - ТОВ «Таргет грін тулз» було встановлено, що вказане підприємство за юридичної адресою: ж/м Тополя-3, буд. 20, корп. 4, кв. 10, м. Дніпропетровськ, фактично не знаходиться, отже, реєстраційна дія №10261070003012373 від 29.07.2014р., якою зареєстровано зміну місцезнаходження цієї юридичної особи, підлягає скасуванню через недостовірність відображених відомостей.

Позивач про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, проте у судове засідання його представник не з'явився, але надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження, в якому також просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідачі також були належним чином повідомлені про час, дату та місце розгляду справи, проте їх представники у судове засідання не з'явилися.

Представники відповідача-1 та відповідача-2 про причину неявки суду не повідомили, заяви про відкладення розгляду справи не надавали.

Відповідач-3 надав клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Правом на подання заперечень на позовну заяву відповідач-1 та відповідач-3 не скористалися.

Відповідач-2 - Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області надав письмові заперечення на позов, в яких просив повністю відмовити у задоволені позовних вимог, посилаючись на те, що реєстраційна дія №10261070003012373 від 29.07.2014р., якою зареєстровано зміну місцезнаходження юридичної особи ТОВ «Таргет грін тулз» вчинена з додержанням норм Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», при цьому чинним законодавством України не передбачено право органів державної податкової служби на оскарження реєстраційних дій щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах.

Зважаючи на приписи ч.4 ст.122, ч.4, ч.6 ст.128 КАС України, суд розглянув дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами, оскільки не вбачає потреби заслуховувати свідків та експертів.

Дослідивши матеріали справи та наявні в них докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку про те, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Таргет грін тулз» (далі - ТОВ «Таргет грін тулз») (код ЄДРПОУ 38552913) зареєстроване Реєстраційною службою Черкаського міського управління юстиції від 25.12.2012р. та включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.

З наявного в матеріалах справи Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців вбачається, що 29.07.2014р. державним реєстратором Реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області Тарайдай Мариною Анатолівною була вчинена реєстраційна дія №10261070003012373 щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «Таргет грін тулз», які містяться в Єдиному державному реєстрі, та вносяться у зв'язку із зміною місцезнаходження, а саме: зареєстровано, що місцезнаходженням ТОВ «Таргет грін тулз» є: ж/м Тополя-3, буд. 20, корп. 4, кв. 10, Бабушкінський район, м. Дніпропетровськ, Дніпропетровська область, 49041 (а.с.3-5).

28 серпня 2014 року Державною податковою інспекцією у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області) було направлено запит на ім'я Т.в.о. начальника ГОВ ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків ТОВ «Таргет грін тулз» (а.с.8).

На виконання означеного запиту ОУ ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області було надано довідку №3766 від 03.09.2014р. на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків ТОВ «Таргет грін тулз», в якій значилося, що місцезнаходження вказаного платника податків не встановлено (а.с.7).

У зв'язку із наведеним ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулася до суду із позовом про скасування реєстраційної дії №10261070003012373 від 29.07.2014р. про внесення змін до установчих документів та відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, стосовно зміни юридичної адреси Товариством з обмеженою відповідальністю «Таргет грін тулз».

Так, за змістом приписів ч.4 ст.50 КАС України суб'єкт владних повноважень може звернутися до адміністративного суду з позовом до громадян України, іноземців чи осіб без громадянства, їх об'єднань, юридичних осіб, які не є суб'єктами владних повноважень, про 1)про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; 2)про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; 3)про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства з України; 4)про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); 5)в інших випадках, встановлених законом.

Отже, суб'єкт владних повноважень отримує право на звернення до суду із адміністративним позовом лише у випадках, чітко встановлених законом.

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, аналіз переліку підстав для звернення суб'єкта владних повноважень до суду дає можливість дійти висновку, що він повинен мати достатні адміністративні можливості для здійснення визначених йому законом завдань та функцій, і лише у випадках, коли Конституцією України встановлені судові обмеження його діяльності, він звертається до суду з позовом по суті для отримання судового дозволу.

Такі дозволи мають бути зумовлені необхідністю виконання покладених на них завдань і функцій, а використовувати свої повноваження вони можуть лише з метою, з якою це повноваження надане.

Завданнями податкових органів є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративне правопорушення.

При цьому функції контролюючих органів визначені ст.19-1 Податкового кодексу України, і включають в себе, зокрема, повноваження на здійснення адміністрування податків, зборів, платежів; на контроль своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; на реєстрацію та ведення обліку платників податків, осіб, які здійснюють операції з товарами, що перебувають під митним контролем, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням, проводять диференціацію платників податків тощо.

Відповідно до положень п.п.20.1.37 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Разом з тим, скасування державної реєстраційної дії є одним із заходів, спрямованих на запобігання порушеного податкового законодавства або його припинення, а не засобом забезпечення обліку платників податків.

Суб'єкт владних повноважень має діяти виключно в межах та у спосіб, що встановлені законом, оскільки він виконує державні функції, і лише держава шляхом законодавчого регулювання визначає його завдання, межі його повноважень та спосіб, у який він здійснює ці повноваження. Розширене тлумачення суб'єктом владних повноважень способів здійснення своїх повноважень не допускається. У зв'язку з цим визначений законом предмет позову, з яким суб'єкт владних повноважень може звернутися до суду при здійсненні ним владних управлінським функцій, не підлягає розширеному тлумаченню.

При цьому варто зауважити, що з метою використання єдиної раціональної методики обліку платників податків і зборів у контролюючих органах Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р №1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014р. №462) було затверджено Порядок обліку платників податків і зборів, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.12.2011р. за №1562/20300 (далі - Порядок).

Згідно п.1.4 Порядку з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання осіб (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Пунктом 12.4 Порядку встановлено, що щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ контролюючого органу, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.

Відповідно до п.12.5 Порядку якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) контролюючого органу приймає рішення про надсилання до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону.

Отже, наведеними законодавчими нормами чітко визначено повноваження та алгоритм дій, що має вчиняти податковий орган у разі встановлення, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому її місцезнаходженню, при цьому такі дії цілком відповідають функціям та завданням податкових органів та дають їм змогу належним чином здійснювати податковий контроль, в тому числі щодо обліку платників податків і зборів.

Водночас, нормами наведеного Порядку не встановлено повноважень податкових органів на звернення до суду із позовами про скасування реєстраційних дій про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, пов'язаних із зміною її місцезнаходження.

Також слід зазначити, що позивачем не надано жодних доказів та не наведено жодних обставин, які б свідчили про наявність порушень законодавства в діях державного реєстратора Реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області Тарайдай М. А., який вчинив оскаржувану реєстраційну дію.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про скасування реєстраційної дії задоволенню не підлягають.

Крім того, суд зазначає, що належним відповідачем у цій справі є саме державний реєстратор Реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області Тарайдай М. А., який вчинив оскаржувану реєстраційну дію, оскільки згідно ст.6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державний реєстратор, зокрема, проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців та інші, передбачені цим Законом дії.

Таким чином, саме державний реєстратор, як особа, що наділена відповідними повноваженнями на здійснення вищеозначених реєстраційних дій, може бути відповідачем у справах про їх оскарження та скасування.

Отже, ТОВ «Таргет грін тулз» та Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області у даному випадку є неналежними відповідачами, що є підставою для відмови у задоволенні позовних вимог стосовно них.

Відповідно до приписів ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у справі у даному випадку не відшкодовуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 122, 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

п о с т а н о в и в :

У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Таргет грін тулз», Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області та державного реєстратора Реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області Тарайдай Марини Анатолівни про скасування реєстраційної дії - відмовити у повному обсязі.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.М. Турова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2015
Оприлюднено12.03.2015
Номер документу42987945
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/20676/14

Ухвала від 24.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 10.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 29.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 17.06.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 29.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Постанова від 04.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 15.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 15.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні