cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 лютого 2015 року м. Київ К/9991/64287/12
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів: головуючого судді-доповідача:Усенко Є.А., суддів: Веденяпіна О.А., Зайцева М.П., розглянувши у попередньому судовому засіданні
касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби (ДПІ)
на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 25.09.2012
у справі № 2а-18017/11/2670 Окружного адміністративного суду м. Києва
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВК «Град»
до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва
про визнання протиправними дій,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.03.2012 у задоволенні позову відмовлено.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 25.09.2012 постанову суду першої інстанції скасовано, позов задоволено: визнані протиправними дії ДПІ у Голосіївському районі м. Києва щодо проведення невиїзної документальної перевірки ТОВ «ТВК «Град» з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.03.2011 по 30.06.2011, результати якої оформлено актом від 28.09.2011 №1118/3/23-40-37165086.
У касаційній скарзі ДПІ просить скасувати постанову суду апеляційної інстанції, посилаючись на порушення судом норм матеріального права.
Позивач не реалізував своє процесуальне право подати заперечення проти касаційної скарги.
Перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню.
У судовому процесі встановлено, що відповідач направив на адресу позивача (03039, м. Київ, вул. Кіровоградська, 4) листи від 21.06.2011 №10312/10/23-3011 та від 11.08.2011 №13112/10/23-4011, у першому з яких запрошено осіб, відповідальних за фінансово-господарську діяльність позивача, разом із документами до податкового органу для проведення перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) за квітень 2011 року; а в другому запропоновано позивачу протягом десяти робочих днів від дня отримання запиту надати письмові пояснення та їх документальне підтвердження щодо взаємовідносин з ТОВ «ТПК «ГРОМ» за період з 01.05.2011 по 31.05.2011. Вказані листи повернулися відповідачу з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
У подальшому на підставі наказу від 27.09.2011 № 2784 відповідачем було проведено невиїзну документальну позапланову перевірки перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.03.2011 по 30.06.2011, за результатами якої складено акт від 28.09.2011 №1118/3/23-40-37165086.
Відповідно до пункту 75.1 ст.75 Податкового кодексу України (ПК, у редакції до внесення змін Законом України від 04.07.2013 № 404-VII) органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Підпунктом 78.1.1 пункту 78.1 ст.78 ПК встановлено, що документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно пункту 79.1 ст. 79 цього Кодексу документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки (пункту 79.2 цієї статті).
За змістом вказаних правових норм, виникненню права податкового органу на проведення позапланової невиїзної перевірки у податкового органу передує попереднє надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки, що є обов'язковою умовою для виникнення права на проведення такої перевірки.
Апеляційний суд, встановивши у судовому процесі обставини щодо направлення податковим органом на адресу позивача наказу про проведення перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце її проведення лише 03.10.2011, тобто після складання акту перевірки, про що свідчить копії доданих до матеріалів справи листа, рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення та чеку (а.с.46-48), зробили юридично правильний висновок про неправомірність дій щодо проведення перевірки.
Доводи касаційної скарги не спростовують вказаних висновків суду апеляційної інстанції, а відтак відсутні підстави для скасування оскаржуваного судового рішення.
Відповідно до статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанції не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись ст. ст. 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, Вищий адміністративний суд України
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби залишити без задоволення, а постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 25.09.2012 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя:Є.А. Усенко Судді: О.А. Веденяпін М.П. Зайцев
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2015 |
Оприлюднено | 06.03.2015 |
Номер документу | 42990851 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Усенко Є.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні