Постанова
від 26.01.2015 по справі 591/9329/13-а
ЗАРІЧНИЙ РАЙОННИЙ СУД М.СУМ

cpg1251 Справа № 591/9329/13-а Провадження № 2-а/591/3/15

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 січня 2015 року м.Суми

Зарічний районний суд м. Суми в складі

головуючого - судді Мальована-Когер В.В.

з участю секретаря -Резніченко Н.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за адміністративним позовом Споживчого товариства «Козацька слобідка» до Сумської міської ради, третя особа: дочірнє підприємство «Паркінг» Комунального оптово-роздрібного підприємства «Дрібнооптовий» Сумської міської ради про визнання протиправним дій Сумської міської ради щодо прийняття п.2 додатку до рішення від 31.07.2013 року № 2603-МР «Про надання в постійне користування земельних ділянок підприємствам, установам, організаціям»,

встановив:

Позивач звернувся до суду із зазначеним позовом та свої вимоги мотивує тим, що 31 липня 2013 року Сумською міською радою було прийнято рішення № 2603-МР « Про надання в постійне користування земельних ділянок підприємствам, установам, організаціям», яким надано в постійне користування дочірньому підприємству «Паркінг» комунального оптово-роздрібного підприємства «Дрібнооптовий» Сумської міської ради земельну ділянку площею 0,0496 га за адресою: м.Суми, вул..Леваневського,2А. Вважає дане рішення таким,що прийнято з порушенням норм чинного законодавства України, оскільки при прийнятті вказаного рішення було фактично передано в постійне користування земельну ділянку, щодо якої вже виникли правовідносини. Зазначає, що оскаржуване рішення Сумської міської ради прийнято 31.07.2013 року «Про надання в постійне користування земельних ділянок підприємствам, установам, організаціям», яким затверджено проект землеустрою та земельна ділянка площею 0,0496 га за адресою м. Суми, вул. Леваневського,2а передана дочірньому підприємству «Паркінг» комунального оптово-роздрібного підприємства «Дрібнооптовий» Сумської міської ради на праві постійного користування ,однак проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки дочірньому підприємству «Паркінг» комунального оптово-роздрібного підприємства «Дрібнооптовий» Сумської міської ради був погоджений лише 01.01.2013 року - управлінням архітектури та земельних відносин та 07.08.2013 року - управлінням Держземагенства України в Сумському районі Сумської області, тобто вже після прийняття оскаржуваного рішення Сумською міською радою, що суперечить вимогам ст. 186-1 ЗК України, оскільки органом місцевого самоврядування повинен затверджуватися вже погоджений відповідними органами проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Зважаючи на те, що на момент прийняття оскаржуваного рішення Сумської міської ради від 31 липня 2013 року «Про надання в постійне користування земельних ділянок підприємствам, установам, організаціям», на земельній ділянці, яка передана в постійне користування дочірньому підприємству «Паркінг» комунального оптово-роздрібного підприємства «Дрібнооптовий» Сумської міської ради, на законних підставах вже існував об'єкт нерухомого майна, який належить СТ «Козацька Слобідка» , просить суд визнати протиправними дії Сумської міської ради щодо прийняття п.2 Додатку до рішення від 31 липня 2013 року № 2603-МР «Про надання в постійне користування земельних ділянок підприємствам, установам , організаціям».

Представники позивача Агафонова С.О., Клименко Ю.М. позовні вимоги підтримали в повному обсязі.

Представник відповідача Сумської міської ради в судовому засіданні заперечив проти задоволення позовних вимог, мотивуючи свою позицію тим, що відповідно до витягу з протоколу № 101 засідання постійної депутатської комісії від 25.07.2013 року було розглянуто питання про надання земельної ділянки у постійне користування , а не про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою.

Представник третьої особи Т.Е.Штріккер в судовому засіданні заперечив проти задоволення позовних вимог , оскільки в даному випадку будуть порушені права користування спірною земельною ділянкою, яка надана ДП Паркінг КОРП «Дрібнооптовий» СМР.

Суд, заслухавши думку учасників процесу, дослідивши матеріали справи, вважає що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 31.07.2013 року відповідачем було прийняте рішення № 2603-МР «Про надання в постійне користування земельних ділянок підприємствам, установам, організаціям», відповідно до якого третій особі було надано в постійне користування земельну ділянку площею 0,0496 га , що знаходиться за адресою: м.Суми, вул. Леваневського, 2а (а.с.7).

Також, як було з'ясовано судом під час розгляду справи, 29.09.2010 року СМР було прийнято рішення № 4394-МР «Про надання згоди на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки споживчому товариству «Козацька слобідка», яким відповідач надав згоду на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою : м.Суми, вул. Леваневського, біля ринку МПВТП «ВМ» орієнтовною площею 0,0550 га за рахунок земель житлової та громадської забудови Сумської міської ради, з визначенням цільового призначення з метою комерційного використання під розміщення торгової зони (а.с.6). На думку суду оскаржуване рішення є протиправним з наступних підстав.

Відповідно до Відповідно до ст. 25 Закону України «Про землеустрій» документація із землеустрою розробляється у вигляді програм,схем, проектів, спеціальних тематичних карт, атласів, технічної документації. До видів документації із землеустрою також належить відповідно до д) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок;

Статті 29,30 вказаного Закону передбачають, що документація із землеустрою включає в себе текстові та графічні матеріали і містить обов'язкові положення, встановлені завданням на розробку відповідного виду документації. Документація із землеустрою розробляється на основі завдання на розробку відповідного виду документації, затвердженого замовником. Склад, зміст і правила оформлення кожного виду документації із землеустрою регламентуються відповідною нормативно-технічною документацією з питань здійснення землеустрою. Погодження і затвердження документації із землеустрою

проводиться в порядку,встановленому Земельним кодексом України, цим Законом та іншими законами України. Згідно статті 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад;

Статтею 186-1 Земельного кодексу України передбачено, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об'єкт будівництва або планується розташування такого об'єкта, подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.

Частина п'ята даної статті передбачає, що органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Відповідно до ст.123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання). Законом передбачена процедура погодження та затвердження рішенням органу місцевого самоврядування проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Як вбачається із матеріалів справи оскаржуване рішення Сумської міської ради прийнято 31.07.2013 року «Про надання в постійне користування земельних ділянок підприємствам, установам, організаціям», яким затверджено проект землеустрою та земельна ділянка площею 0,0496 га за адресою м. Суми, вул. Леваневського,2а. передана дочірньому підприємству «Паркінг» комунального оптово-роздрібного підприємства «Дрібнооптовий» Сумської міської ради на праві постійного користування (а.с.7)

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки третій особі був погоджений лише 01.01.2013 року - управління архітектури та земельних відносин та 07.08.2013 року - управлінням Держземагенства України в Сумському районі Сумської області.

Статтею 186-1 Земельного кодексу України передбачено, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.

Отже, після прийняття оскаржуваного рішення Сумською міською радою, що суперечить вимогам ст. 186-1 ЗК України, оскільки органом місцевого самоврядування повинен затверджуватися вже погоджений відповідними органами проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

На підставі звернення позивача, Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Сумській області 01.09.2011 року зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт № СМ 08311036174.

У відповідності до п.6 Постанови КМУ від 13 квітня 2011 р. № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» замовник зобов'язаний протягом семи календарних днів з дня подання до Інспекції повідомлення про початок виконання підготовчих робіт письмово поінформувати про це також місцеву держадміністрацію або орган місцевого самоврядування за місцезнаходженням об'єкта будівництва, а також державні органи у сфері пожежної та техногенної безпеки.

09.09.20111 року СТ «Козацька Слобідка» листом № 5 було повідомлено Сумську міську раду про початок реконструкції ринку по вул. Леваневського згідно проекту затвердженому Управлінням архітектури та містобудування Сумської міської ради (копії листа міститься в матеріалах справи).

Управлінням реконструкції та капітального будівництва Сумської міської ради надано відповідь за № 1521/20.03 від 19.09.2011 року про необхідність в порядку ст. 40 Закону України № 3038-17 від 17.02.11 року «Про регулювання містобудівної діяльності» та п. 4, 4.1 рішення Сумської міської ради № 601-МР від 22.06.2011 року «Про затвердження Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників будівництва у розвитку інфраструктури м. Суми та Типового договору про залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників будівництва у розвитку інфраструктури м.Суми» укласти договір з управлінням реконструкції та капітального будівництва про пайову участь до отримання вихідник даних на об'єкт будівництва.

Постанови Сумського окружного адміністративного суду від 24.12.13 року по справі № 818/7561/13-а, яка залишена без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 14.04.2014 року та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 10.07.2014 року якою адміністративний позов Споживчого товариства "Козацька слобідка" до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в Сумській області, третя особа: МП ВТП "ВМ" про зобов'язання вчинити дії задоволено в повному обсязі, а саме:

· визнано протиправною та такою, що суперечить п.п.20, 21 Постанови КМУ від 13.04.2012 року №461 бездіяльність Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в Сумській області щодо ухилення від реєстрації декларації про готовність до експлуатації об'єкта будівництва: «Реконструкція торгівельної зони, м.Суми, вул. Леваневського, 2-Ж», яку було подано на реєстрацію позивачем - СТ «Козацька Слобідка» 28.12.2012р.

· визнано Декларацію про готовність до експлуатації об'єкта будівництва «Реконструкція торгівельної зони м.Суми, вул..Леваневського, 2-ж» подану на реєстрацію Споживчим товариством «Козацька слобідка» 28.12.2012р. - зареєстрованою 28.12.2012р. під реєстраційним номером СМ 14312521746.

· зобов'язано Інспекцію Державного архітектурно-будівельного контролю в Сумській області, протягом трьох днів з моменту набрання рішенням законної сили, зареєструвати Декларацію про готовність до експлуатації об'єкта будівництва: «Реконструкція торгівельної зони, м.Суми, вул. Леваневського, 2-Ж», яку було подану Споживчим товариством «Козацька Слобідка» на реєстрацію 28.12.2012р. - шляхом внесення відповідної інформації про реєстрацію зазначеної Декларації під номером №СМ 14312521746 до Єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, відмов у реєстрації таких декларацій та у видачі таких дозволів і сертифікатів.

Відповідно до ч. 9 ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п. 13 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. №461 зареєстрована декларація про готовність об'єкта до експлуатації або сертифікат є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об'єкт необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об'єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього.

Ч. 1 ст. 120 Земельного кодексу України передбачає, що у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Декларація про готовність до експлуатації об'єкта будівництва «Реконструкція торгівельної зони м.Суми, вул. Леваневського, 2-ж» зареєстрована Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю в Сумській області.

Тобто, на момент прийняття оскаржуваного рішення Сумської міської ради від «31» липня 2013 року «Про надання в постійне користування земельних ділянок підприємствам, установам, організаціям», на земельній ділянці, яка передана в постійне користування Третій особі, на законних підставах вже існував об'єкт нерухомого майна який належить СТ «Козацька Слобідка», що підтверджується вказаними вище судовими рішеннями і про що було достеменно відомо Відповідачу.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про землеустрій» документація із землеустрою розробляється у вигляді програм,схем, проектів, спеціальних тематичних карт, атласів, технічної документації. До видів документації із землеустрою також належить відповідно до д) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок;

Статті 29,30 вказаного Закону передбачають, що документація із землеустрою включає в себе текстові та графічні матеріали і містить обов'язкові положення, встановлені завданням на розробку відповідного виду документації. Документація із землеустрою розробляється на основі завдання на розробку відповідного виду документації, затвердженого замовником. Склад, зміст і правила оформлення кожного виду документації із землеустрою регламентуються відповідною нормативно-технічною документацією з питань здійснення землеустрою.

Погодження і затвердження документації з землеустрою

проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом та іншими законами України. Згідно статті 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить:а) розпорядження землями територіальних громад.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об'єкт будівництва або планується розташування такого об'єкта, подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.

Відповідні органи, згідно закону, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Відповідно до ст.123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Тому, на думку суду, саме з вказаних критеріїв відповідач повинен був діяти, приймаючи оскаржуване рішення.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 159-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Споживчого товариства «Козацька слобідка» задовольнити.

Визнати протиправним дії Сумської міської ради щодо прийняття п. 2 додатку до рішення від 31.07.2013 року № 2603-МР «Про надання в постійне користування земельних ділянок підприємствам, установам, організаціям» .

Постанову суду може бути оскаржено до Харківського апеляційного адміністративного суду через Зарічний районний суд м. Суми, шляхом подачі скарги в десятиденний строк з дня отримання її копії.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя В.В.Мальована-Когер

Повний текст постанови виготовлений 26.01.2015 р.

СудЗарічний районний суд м.Сум
Дата ухвалення рішення26.01.2015
Оприлюднено12.03.2015
Номер документу43003600
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —591/9329/13-а

Ухвала від 28.09.2015

Адміністративне

Зарічний районний суд м.Сум

Мальована-Когер В. В.

Ухвала від 04.03.2015

Адміністративне

Зарічний районний суд м.Сум

Мальована-Когер В. В.

Постанова від 26.01.2015

Адміністративне

Зарічний районний суд м.Сум

Мальована-Когер В. В.

Постанова від 20.01.2015

Адміністративне

Зарічний районний суд м.Сум

Мальована-Когер В. В.

Ухвала від 11.03.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 04.01.2014

Адміністративне

Зарічний районний суд м.Сум

Грищенко О. В.

Ухвала від 07.11.2013

Адміністративне

Зарічний районний суд м.Сум

Грищенко О. В.

Ухвала від 01.11.2013

Адміністративне

Зарічний районний суд м.Сум

Грищенко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні