ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
26 лютого 2015 р.м.ОдесаСправа № 10374/09/1570
Категорія: 6.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Корой С. М.
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Вербицької Н.В.,
суддів Яковлева Ю.В.,
Жука С.І.,
за участю секретаря судового засідання Худик С.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області на ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2014р. в справі за позовом ОСОБА_2 до Гуляївської сільської ради Березівського району Одеської області, Березівської районної ради, відділу Держкомзему у Березівському районі Одеської області, Головного управління Державної казначейської служби в Одеській області, відділу примусового виконання рішень Головного управління юстиції в Одеській області, за участю третьої особи Філімонова С.С. про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити певні дії, стягнення матеріальної та моральної шкоди,
В С Т А Н О В И Л А :
28.08.2013р. ОСОБА_2 звернувся до суду із заявою, яку доповнив клопотанням від 17.12.2014р., про виправлення помилок у виконавчих листах, виданих 05.07.2012р., та поновленні строку пред'явлення їх до виконання, в зв'язку із тим, що неналежне оформлення виконавчих листів унеможливлює виконання судового рішення в частині стягнення судових витрат з державного та місцевих бюджетів.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2014р. заява ОСОБА_2 задоволена, внесені виправлення до виконавчих листів, виданих 05.07.2012р., шляхом зазначення в них ідентифікаційних кодів та адреси боржників - місцевого та державного бюджету України, розрахункового рахунку ГУ ДКСУ в Одеській області, як рахунку державного бюджету, з якого необхідно стягнути судові витрати. Поновлений пропущений строк для пред'явлення виконавчих листів до виконання до 18.12.2015р.
Не погодившись із прийнятою ухвалою, ГУ ДКСУ в Одеській області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просило ухвалу суду скасувати та прийняти нову про відмову в задоволенні заяви позивача.
Заслухавши доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.
Задовольняючи вимоги заяви ОСОБА_2, суд першої інстанції виходив з наявності поважних причин для поновлення строку пред'явлення виконавчих листів до виконання, а саме повернення виконавчих листів в зв'язку із наявністю помилок в них та тривалим розглядом судом заяви про їх виправлення. Крім того, суд вважав обґрунтованими вимоги про внесення виправлень у виконавчі листи щодо зазначення ідентифікаційних кодів та номерів, серії паспорту стягувача, юридичних адрес стягувача та боржника.
Судова колегія частково погоджується із такими висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.
5 липня 2012р. ОСОБА_2 отримав в Одеському окружному адміністративному суді три виконавчих листа по справі № 2а-10374/09/1570 про стягнення на його користь судових витрат з місцевого бюджету Гуляївської сільської ради Березівського району Одеської області в розмірі 105,25 грн., з місцевого бюджету Березівської районної ради депутатів - в розмірі 105,25 грн., з Державного бюджету України - 214,75 грн. (т.4 а.с.4-6).
З виконавчими листами про стягнення судових витрат позивач тричі звертався до відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Одеській області. Постановами державних виконавців від 28.08.2012р., 24-25.10.2012р., 01.08.2013р. відмовлено у відкритті виконавчого провадження на підставі п. 4 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про виконавче провадження», у зв'язку з тим, що вищевказаний документ пред'явлено не за підвідомчістю виконання рішення.
14.02.2013р. ОСОБА_2 звернувся до ГУ ДКСУ в Одеській області із заявою з приводу виконання виконавчого листа № 2-а-10374/09/1570, виданого 05.07.2012р. Одеським окружним адміністративним судом.
Листом від 14.03.2013р. № 16-08/224-1768 ГУ ДКСУ в Одеській області повернуло виконавчий лист без виконання відповідно до п.9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабміну України від 03.08.2011р. № 845 (далі - Порядок № 845), в зв'язку із неналежним оформленням виконавчого листа, а саме відсутністю в ньому інформації щодо ідентифікаційного коду боржника, індивідуального ідентифікаційного номеру стягувача або номеру і серії паспорту стягувача, якщо через свої релігійні або інші переконання відмовився від прийняття ідентифікаційного номеру (т.4 а.с.19-20).
Враховуючи, що інші два виконавчих листи містили ті ж помилки, що і той, який пред'явлений до виконання до ГУ ДКСУ в Одеській області, позивач звернувся із заявою до суду про виправлення помилок у всіх виданих 05.07.2012р. виконавчих листах.
В зв'язку із неможливістю розглянути заяву про виправлення помилок одразу ж після надходження відповідної заяви ОСОБА_2, в зв'язку із тим, що матеріали справи № 2-а-10374/09/1570 з 27.09.2012р. по 02.12.2014р. знаходились у Вищому адміністративному суді України в зв'язку із здійсненням касаційного перегляду прийнятих по справі рішень (т.3 а.с.319,332), суд першої інстанції, вважаючи зазначені підстави обґрунтованими, враховуючи положення ст.261 КАС України, абсолютно вірно вирішив поновити ОСОБА_2 строк для пред'явлення виконавчих листів до виконання.
При цьому, судова колегія враховує, що апеляційна скарга не містить заперечень щодо правомірності поновлення судом строку пред'явлення виконавчого листа до виконання.
З огляду на вимоги до виконавчого документу, встановлені ч.3 ст.18 Закону України «Про виконавче провадження», судом першої інстанції вірно прийнято рішення про внесення до них виправлень, зокрема зазначення в них ідентифікаційного коду боржника, індивідуального ідентифікаційного номеру стягувача та номеру і серії паспорту стягувача, юридичних адрес стягувача та боржника.
Разом з цим, судова колегія не погоджується із внесенням виправлень до виконавчого листа про стягнення з Державного бюджету України судових витрат в розмірі 214,75 грн. в частині зазначення номеру розрахункового рахунку НОМЕР_1 ГУ ДКСУ в Одеській області, з якого необхідно списати судові витрати на підставі виконавчого листа.
Відповідно до ч.3 ст.18 Закону України "Про виконавче провадження" у виконавчому листі зазначається рахунок боржника, якщо він відомий суду.
Матеріали справи не містять даних про те, що з даного рахунку ГУ ДКСУ в Одеській області може бути списані кошти для виконання судового рішення в частині стягнення судових витрат, які складаються із державного мита в розмірі 4,25 грн. та транспортних витрат в розмірі 210,5 грн.
Навпаки, як зазначає апелянт, зазначений рахунок відкрито у ГУ ДКСУ в Одеській області лише для зарахування судового збору, що не є тотожнім із зарахуванням судових витрат.
Відповідно до положень п.19 Порядку № 845, безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету або у заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюється органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані.
Оскільки суми транспортних витрат, вказані у виконавчому листі, не були зараховані на р/р № НОМЕР_1, їх списання з вказаного рахунку не є можливим.
Враховуючи викладене, з метою проведення стягнення на підставі виконавчого листа, судова колегія вважає за необхідне виключити з резолютивної частини ухвали суду першої інстанції посилання на номер розрахункового рахунку.
Відповідно до ст.201 КАС України, в зв'язку із порушенням судом норм процесуального права, ухвала суду першої інстанції підлягає зміні в частині виключення з резолютивної частини посилання на номер розрахункового рахунку. В іншій частині ухвала підлягає залишенню без змін.
Керуючись ст.ст. 195,196,199,201,205,206,254 КАС України, судова колегія, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області - задовольнити частково.
Ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2014р. - змінити, виключивши з резолютивної частини посилання на номер розрахункового рахунку Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області, як рахунку Державного бюджету України, з якого необхідно списати судові витрати в розмірі 214,75 грн.
В іншій частині ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2014р. - залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після проголошення, однак може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням апеляційної інстанції.
Головуючий: Н.В.Вербицька
Суддя: Ю.В.Яковлев
Суддя: С.І.Жук
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2015 |
Оприлюднено | 13.03.2015 |
Номер документу | 43006694 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Вербицька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні