Постанова
від 10.03.2015 по справі 826/716/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 березня 2015 року № 826/716/15

Окружний адміністративний суд міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Велика Васильківська, 81-а, у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку письмового провадження справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УСПІХВС" до Державної податкової інспекції у Деснянському районі ГУ ДФС у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення та рішень про застосування фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Позовні вимоги заявлені про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення ДПІ у Деснянському районі ГУ Міндоходів у м. Києві від 04.11.14 р. №0000862101 та рішення ДПІ у Деснянському районі ГУ Міндоходів у м. Києві про застосування штрафних санкцій від 05.11.14 р. №000032/26-52-21/38402991, 000033/26-52-21/38402991 та №000034/26-52-21/38402991.

Товариство з обмеженою відповідальністю "УспіхВС" вважає вказані рішення незаконними та просить їх скасувати з таких підстав.

Під час перевірки працівниками контролюючого органу не здійснено будь-яких контрольних розрахункових операцій, що підтверджується відсутністю в акті перевірки будь-яких доказів її проведення. Вказане не відповідає вимогам п. 80.4 ст. 80 Податкового кодексу України щодо особливостей проведення фактичних перевірок.

У додатку №1 зазначено наступну алкогольну продукцію: "Горобина" напій плодово-ягідний зброджений місткістю 0, 5 л, міцністю 14% виробництва ТОВ "Котовський винзавод", дата виробництва 22.12.11 р. в кількості 3 пляшки з зазначенням суми акцизного податку за одиницю продукції в розмірі 0,210 грн., що повністю відповідає ставці, визначеній Податковим кодексом України на момент виробництва.

Ставка акцизного податку визначена для товарів групи 2206005100 станом на дату розливу - 22.12.11 р. становить 0, 42 грн. за 1 літр напою. Відповідно, ставка акцизного податку для товарів даного виду місткістю 0,5 л. становить 0, 210 грн., що спростовує викладені в акті перевірки твердження про невідповідність ставки акцизного податку.

ДПІ у Деснянському районі ГУ Міндоходів у м. Києві проти задоволення позовних вимог заперечив з підстав відповідності оскаржуваних рішень вимогам законодавства.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких грунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

На підставі наказу Головного управління Міндоходів у м. Києві від 09.10.14 р. №702 "Про проведення фактичної перевірки", направлень на перевірку від 09.10.14 р. №775/26-15-21-1-29, № 776/26-25--21-01-1-29 на виконання пп. 80.2.2, 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України, Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" проведено фактичну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "УспіхВС" (код ЄДРПОУ 38402991) з питань здійснення оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі, про виробництво та обіг підакцизних товарів, у магазині за адресою: м. Київ, вул. Закревського, 49/1, за результатами якої складено акт перевірки від 20.10.14 р. №26/177/21/38402991.

Згідно акту перевірки встановлено, що реалізація алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється товариством на підставі ліцензій від 18.03.14 р. АБ №437123, від 18.03.14 р. АЕ №437124.

Перевіркою встановлено наступні порушення:

факт реалізації 100 грн. горілки "Чарка" міцністю 40% виробництва ПрАТ "ЧЛГЗ Чернігівська горілка", дата виробництва 09.04.14 р. за ціною 6 грн. за 100 грн., без видачі фіскального чека та без надання документів щодо узгодження підприємством статусу громадського харчування, чим порушено ст. 3 ч. 1 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та ст. 15-3 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів";

факт реалізації 100 грн. горілки "Чарка" міцністю 40% виробництва ПрАТ "ЧЛГЗ Чернігівська горілка", дата виробництва 09.04.14 р. за ціною 6 грн. за 100 грн., розлитої з пляшки об'ємом 0, 5 л, в той час як станом на дату реалізації мінімальна роздрібна ціна на горілку місткістю 0, 5 л. міцністю 40% становить 39, 9 грн., чим порушено ст. 18 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів";

факт зберігання алкогольних напоїв, описаних у додатку №1 до акта перевірки, з метою подальшої реалізації, маркованих марками акцизного податку, на яких зазначено суму акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари. У додатку №1 зазначено наступну алкогольну продукцію: "Горобина" напій плодово-ягідний зброджений місткістю 0, 5 л, міцністю 14% виробництва ТОВ "Котовський винзавод", дата виробництва 22.12.11 р. в кількості 3 пляшки з зазначенням суми акцизного податку за одиницю продукції в розмірі 0,210 грн. (марка від 12/11), чим порушено ст.11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Представник позивача відмовився від підпису у направленні на перевірку та від підписання матеріалів фактичної перевірки, про що складено відповідні акти від 09.10.14 р. та 20.10.14 р.

За результатами перевірки ДПІ у Деснянському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві винесено:

1) податкове повідомлення-рішення від 04.11.14 р. №0000862101, згідно якого за порушення ст. 3 ч. 1 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" на товариство накладено штраф в розмірі 1 грн. на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, п. 1 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг";

2) рішення про застосування фінансових санкцій від 05.11.14 р. №000032/26-52-21/3840299, згідно якого на товариство накладено штраф у розмірі 17 000 грн. за порушення ст.11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів";

3) рішення про застосування фінансових санкцій від 05.11.14 р. №000033/26-52-21/3840299, згідно якого на товариство накладено штраф у розмірі 10 000 грн. за порушення ст. 18 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів";

4) рішення про застосування фінансових санкцій від 05.11.14 р. №000034/26-52-21/3840299, згідно якого на товариство накладено штраф у розмірі 6 800 грн. за порушення ст. 15-3 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Вказані рішення отримані позивачем 07.11.14 р. згідно повідомлення про вручення поштового відправлення.

Вирішуючи спір по суті суд виходить з наступного.

Згідно Податкового кодексу України -

75.1. Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки;

75.1.3. Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами);

80.1. Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

80.2. Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких обставин:

80.2.2. у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;

80.2.5. отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

80.4. Перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами контролюючих органів на підставі підпункту 20.1.9 пункту 20.1 статті 20 цього Кодексу може бути проведена контрольна розрахункова операція.

80.5. Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.

86.1. Результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, у строки визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов'язаний його підписати.

Згідно матеріалів справи фактична перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "УспіхВС" (код ЄДРПОУ 38402991) з питань здійснення оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі, про виробництво та обіг підакцизних товарів, у магазині за адресою: м. Київ, вул. Закревського, 49/1 здійснена згідно вказаних пп. 80.2.2, 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України.

При цьому, суд не може погодитися з посиланням позивача на порушення п. 80.4 ст. 80 Податкового кодексу України, оскільки вказане положення передбачає можливість перед початком фактичної перевірки проведення контрольної розрахункової операції, а не обов'язок її проведення, як і пп. 20.1.11 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України.

Щодо відповідності законодавству оскаржуваних рішень суд зазначає наступне.

Згідно ст. 3 ч. 1 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (в редакції станом на 04.11.14 р.) суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: 1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Згідно п. 1 ст. 17 Закону за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів доходів і зборів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: 1) у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті, а в разі використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання: вчинене вперше - 1 гривня.

В даному випадку податкове повідомлення-рішення від 04.11.14 р. №0000862101 винесене у зв'язку з виявленням факту реалізації 100 грн. горілки "Чарка" міцністю 40% виробництва ПрАТ "ЧЛГЗ Чернігівська горілка", дата виробництва 09.04.14 р. за ціною 6 грн. за 100 грн. без видачі фіскального чека та без надання документів щодо узгодження підприємством статусу громадського харчування.

Обов'язок суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг 1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; 2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції, передбачено ст. 3 Закону.

Позивач виявлений під час перевірки факт не спростував, жодних пояснень щодо допущення вказаного порушення не надав.

За таких обставин у суду відсутні підстави для визнання вказаного податкового повідомлення-рішення незаконним та його скасування, у зв'язку з чим в задоволенні позовних вимог в цій частині суд відмовляє.

Згідно ст.11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.

Згідно п. 19 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.10 р. №1251, наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою та пачці (упаковці) тютюнового виробу є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати акцизного податку та легальності ввезення товарів.

Для алкогольних напоїв використовуються марки із зазначенням суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, з точністю до тисячного знака, яка відповідає сумі, визначеній з урахуванням діючих на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.

Вважаються такими, що немарковані: алкогольні напої з марками, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.

Підставою для винесення рішення про застосування фінансових санкцій від 05.11.14 р. №000032/26-52-21/3840299 став факт зберігання алкогольних напоїв, описаних у додатку №1 до акта перевірки ("Горобина" напій плодово-ягідний зброджений місткістю 0, 5 л, міцністю 14% виробництва ТОВ "Котовський винзавод", дата виробництва 22.12.11 р. в кількості 3 пляшки з зазначенням суми акцизного податку за одиницю продукції в розмірі 0,210 грн. (марка від 12/11), з метою подальшої реалізації, маркованих марками акцизного податку, на яких зазначено суму акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.

Згідно пп. 215.3.1 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України (в редакції станом на грудень 2011 р.) податок справляється з таких товарів та обчислюється за такими ставками: спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво: 2206 00 51 00; сидр і перрі (без додання спирту) - 0, 42, тоді як на акцизній марці реалізованої продукції зазначено 0, 210 грн., що свідчить про здійснення зберігання та реалізації алкогольної продукції з підробленими марками акцизного податку.

Позивачем не надано будь-якого пояснення щодо вказаних обставин та не спростовано виявлений відповідачем факт.

Згідно ст. 17 Закону за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

До суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень.

За таких обставин у суду відсутні підстави для визнання вказаного рішення незаконним та його скасування, у зв'язку з чим в задоволенні позовних вимог в цій частині суд відмовляє.

Згідно ст. 18 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) надано Кабінету Міністрів України право встановлювати мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на алкогольні напої.

Згідно Розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв (Додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.08 p. № 957) мінімальна роздрібна ціна за 1 літр 100-відсоткового спирту, що застосовується з 1 серпня 2014 p., - горілка за кодом 2208 60 - 2208 90 код виробів згідно з УКТЗЕД - становить 199, 5 грн., тобто, реалізація 100 грм. горілки "Чарка" міцністю 40% виробництва ПрАТ "ЧЛГЗ Чернігівська горілка", за ціною 6 грн., є порушенням вказаних вимог законодавства, що зафіксовано в акті перевірки та стало підставою для винесення рішення про застосування фінансових санкцій від 05.11.14 р. №000033/26-52-21/3840299.

Згідно ст. 17 Закону до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень.

Позивачем не надано будь-якого пояснення щодо вказаних обставин та не спростовано виявлений відповідачем факт.

За таких обставин у суду відсутні підстави для визнання вказаного рішення незаконним та його скасування, у зв'язку з чим в задоволенні позовних вимог в цій частині суд відмовляє.

Згідно ст. 15-3 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин) продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки суб'єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб'єктів господарювання громадського харчування, підприємств з універсальним асортиментом товарів.

Під час перевірки встановлено, що у магазині за адресою: м. Київ, вул. Закревського, 49/1 товариством здійснюється продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці за відсутності статусу суб'єктів господарювання громадського харчування, підприємства з універсальним асортиментом товарів.

Згідно ст. 17 Закону до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: порушення вимог статті 15-3 цього Закону - 6800 гривень.

Позивачем не надано будь-якого пояснення щодо наявності вказаного статусу, у зв'язку з чим у суду відсутні підстави для визнання вказаного рішення незаконним та його скасування, що є підставою для задоволення позовних вимог в цій частині.

Виходячи з системного аналізу наведених норм права та обставин справи, суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог, тому позов визнається таким, що не підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 87 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Як передбачено частиною третьою статті 4 Закону України "Про судовий збір" під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги, а тому з позивача підлягає стягненню решта суми судового збору у розмірі 155, 31 грн.

Керуючись статтями 87, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позовних вимог відмовити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "УспіхВС" (код ЄДРПОУ 38402991) на користь Державного бюджету України 155 (сто п"ятдесят п"ять) грн. 31 коп. судового збору.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя М.А. Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.03.2015
Оприлюднено19.03.2015
Номер документу43094584
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/716/15

Ухвала від 15.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 28.05.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 14.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Постанова від 10.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 22.01.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні