Рішення
від 10.03.2015 по справі 922/3688/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" березня 2015 р.Справа № 922/3688/14

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Буракової А.М.

при секретарі судового засідання Бабиніні Д.О.

розглянувши справу

за позовом Харківської міської ради, м. Харків 3-я особа , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області, до Приватної науково-виробничої фірми "Берест", м. Харків про внесення змін до договору за участю представників сторін:

позивача - не з'явився,

відповідача - Шевченко Д.С. за довіреністю від 31.10.2014 року,

3-тя особа - не з'явився,

ВСТАНОВИВ:

Харківська міська рада, м. Харків (позивач) звернулось до господарського суду Харківської області з позовом до відповідача - Приватної науково-виробничої фірми "Берест", м. Харків про внесення змін до договору оренди землі від 06.03.2006 року, який зареєстрований у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" за № 640667100013, шляхом підписання додаткової угоди, у редакції, яка додається. Свої позовні вимоги обґрунтовує тим, що Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 "Про затвердження порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" встановлено, що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014 р., та зміни до договору оренди, пов'язані зі зміною розміру орендної плати оформлюються додатковою угодою.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 03.09.2014 року було прийнято позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі та призначено її розгляд у відкритому судовому засіданні на 29.09.2014 року о 11:15 годині.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 29.09.2014 року розгляд справи було відкладено на 14.10.2014 року о 11:15 год.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 14.10.2014 року розгляд справи було відкладено на 03.11.2014 року о 10:30 год.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 03.11.2014 року розгляд справи було відкладено на 10.11.2014 року о 10:00 год. Крім того, вказаною ухвалою суду було клопотання відповідача про призначення земельно-технічної експертизи розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки у витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки №681 від 13.09.2013 року прийнято до розгляду та його вирішення залишено у наступне судове засідання.

Ухвалою господарського суду Харківської області 10.11.2014 року було клопотання відповідача про призначення у справі земельно - технічної експертизи розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 681 від 13.09.2013 року - задоволено та призначено у справі №922/3688/14 судову земельно - технічну експертизу. Доручено проведення експертиз експертам Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз ім. засл. проф. М. С. Бокаріуса. На вирішення судовим експертам поставлено такі питання:

1. Чи відповідає витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 681 від 13.09.2013 року вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування? Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності?

2. Чи правильно визначена економіко - планувальна зона у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 681 від 13.09.2013 року?;

3. Чи правильно визначені локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко планувальної зони у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 681 від 13.09.2013 року?;

4. Які локальні коефіцієнти та в якому розмірі мають бути застосовані для визначення нормативної грошової оцінки, земельної ділянки, що розташована за адресою: м. Харків, пров. Садовських 2, кадастровий номер 6310137500:03:011:0001?;

5. Чи правильно визначений коефіцієнт Км2 у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 681 від 13.09.2013 року?;

6. Чи правильно визначений коефіцієнт Кф у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 681 від 13.09.2013 року?;

7. Чи має бути розраховано коефіцієнт Кф у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 681 від 13.09.2013 року як для землі змішаного використання?

Разом з тим, вказаною ухвалою провадження у справі 922/3688/14 зупинено до надання експертами Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз ім. засл. проф. М. С. Бокаріуса експертного висновку.

На виконання вказаної ухвали суду, супровідним листом від 18.11.2014 року за вих.№ 003274/1 матеріали справи №922/3688/14 направлено до Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз ім. засл. проф. М. С. Бокаріуса матеріали справи № 922/3688/14 для підготовки висновку.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 12.01.2015 року було задоволено клопотання судового експерта клопотання судового експерта про надання додаткових матеріалів та забезпечення обстеження № 12856/13198 по справі №922/3688/14. Уточнено запитання: Чи відповідає витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 681 вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування? Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності?

Наступним шляхом: Чи були виконані усі вимоги, передбачені Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженим спільним наказом N 18/15/21/11 від 27.01.2006 Держкомзему, Міністерства аграрної політики, Міністерства будівництва, архітектури та ЖКГ України, Української академії аграрних наук, Державного комітету України по водному господарству, Державному комітету лісового господарства, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 за N 388/12262, Порядком впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року, затвердженим Рішенням 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13,Технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель Харкова станом на 01.01.2013 року, затвердженою Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 року № 1209/13, Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, ба-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженої наказом Держкомстату України від 05.11.98 N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за N 788/3228, Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213 при складанні витягу з нормативної грошової оцінки земельної ділянки №681. складного на№ 960/0/225-13 від 13.09.13р. В разі, якщо виявиться, що не всі вимоги було виконано, прошу зазначити конкретно, які повинні було бути виконано та яким чином. Провадження по справі №922/3688/14 було зупинено до вирішення питань, поставлених господарським судом судовому експерту.

До господарського суду Харківської області 23.02.2015 року супровідним листом (вх. № 453) надійшли матеріали справи №922/3688/14 та повідомлення про неможливість проведення судової оціночної експертизи №12856/13198 від 09.02.2015 року.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 03.03.2015 року провадження у справі № 922/3688/14 поновлено та призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 10.03.2015 р. о 09:45 год.

До господарського суду Харківської області 10.03.2015 року від представника відповідача надійшло клопотання (вх. № 8854), відповідно до якого останній просить суд призначити у справі земельно - технічної експертизи розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 681 від 13.09.2013 року та на її вирішення поставити перелік викладених у клопотанні питань.

Представник відповідача у судовому засіданні вказане клопотання підтримав та просив суд його задовольнити.

Суд, розглянувши вказане клопотання про призначення у справі земельно - технічної експертизи розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 681 від 13.09.2013 року та дослідивши матеріали даної справи, не знайшов правових підстав для його задоволення, а тому відмовляє в його задоволенні.

Представник позивача правом на участь у судовому засіданні не скористався, причину неявки не повідомив. Про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить відмітка про направлення ухвали про призначення справи до розгляду за адресами, вказаними у позовній заяві.

Представник відповідача в призначене судове засідання з'явився, проти позову заперечував та просив суд в задоволенні позову відмовити, з підстав викладених у наданому до суду відзиві на позовну заяву (вх. № 8855 від 10.03.2015 року).

Представник 3-ої особи правом на участь у судовому засіданні не скористався, причину неявки не повідомив. Про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить відмітка про направлення ухвали про призначення справи до розгляду за адресами, вказаними у позовній заяві.

Беручи до уваги, що відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України обов'язок доказування і подання доказів покладено на сторони, а також з огляду на те, сторони були попередженні про розгляд справи за наявними матеріалами у разі їх нез'явлення в засідання суду, суд згідно за статтею 75 Господарського процесуального кодексу України розглядає справу за наявними в ній матеріалами.

З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, всебічно та повно дослідивши матеріали справи та надані учасниками судового процесу докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

06.03.2006 року між Харківською міською радою, м. Харків (позивачем, орендодавцем) та Приватною науково-виробничою фірмою "Берест", м. Харків (відповідачем, орендарем) було укладено Договір оренди землі, який зареєстровано у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах", в державному реєстрі земель зроблено запис від 06.03.2006 року за № 640667100013.

Так, відповідно до п.1. Договору, орендодавець на підставі рішення XXXV сесії Харківської міської ради IV скликання від 27.04.2005 року № 78/05 "Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва (реконструкції) та подальшої експлуатації об'єктів" та ХЬ сесії Харківської міської ради IV скликання від 28.09.2005 року М 178/05 "Про внесення змін до рішень сесій Харківської міської ради" надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, яка знаходиться м. Харків, пров. Садовських, 2.

Пунктом 2 Договору передбачено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,1398 га, в тому числі: під забудовою 1,1146 га, інших угідь 0,0252 га.

Пунктом 9 вказаного договору визначено розмір орендної плати.

Відповідно до витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 681 (арк.с.29) нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 8 032 057,00 грн.

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції (пункт 10 договору).

Пунктом 11 договору сторонами визначено, що орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем (відповідачем) рівними частками щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно з пунктом 13 договору оренди землі розмір орендної плати переглядається у разі: а) зміни умов господарювання, передбачених договором; б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; в) внаслідок інфляції щорічно; г) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; д) в інших випадках передбачених законом.

Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013р. №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.

Згідно п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.

Пунктом 2 рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. застосовується з 01 січня 2014 року.

Попередня вартість 1 кв. м землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007 р. на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007 р. № 335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року", рішень Харківської міської ради від 27.02.2008 року № 41/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року" та була введена в дію з 01.03.2008р.

Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013" встановлено (п. 2, п. 3), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Пунктом 5 зазначеного рішення Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

Рішенням Харківської міської ради від 19.12.2012р. № 960/12 затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Відповідно до пункту 16.4 вказаного Порядку зміни до договору оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором оренди землі, підлягає перегляду у випадку, також зміни нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до пункту 36 вказаного Договору оренди землі, зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.

Як слідує з позовної заяви, 21.12.2013 року Департаментом земельних відносин Харківської міської ради рекомендованим поштовим відправленням направлено на адресу відповідача проект додаткової угоди до договору оренди землі від 06.06.2006 року, за листом-пропозицією (арк.с. 30-32), але відповідач додаткову угоду не підписав.

Такі обставини, на думку позивача, свідчать про порушення його прав та охоронюваних законом інтересів і є підставою для їх захисту у судовому порядку.

Надаючи правову оцінку викладеним обставинам, з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог і заперечень проти них, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Статтею 21 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.

Згідно із пунктом 9 договору орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Державного казначейства у Харківській області. Розмір орендної плати в місяць за земельну ділянку становить: 2006 рік: 4087,23 грн.; з 2007 року: 7711,76 грн., на період експлуатації: з 01.06.2007року: 10902,10 грн.

Умовами укладеного між сторонами договору оренди землі, а саме пунктом 13, передбачено, що розмір орендної плати переглядається у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; внаслідок інфляції - щорічно; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

Таким чином, сторони в договорі оренди землі, серед іншого, передбачили можливість внесення до нього змін щодо перегляду розміру орендної плати у випадках, передбачених законом.

Відповідно до пункту 289.1. статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Згідно із частиною 1 статті 13 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема, визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Стаття 1 Закону України "Про оцінку земель" визначає нормативну грошову оцінку земельних ділянок як капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

У відповідності до статті 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Як вже зазначалося вище, попередня вартість 1 кв. м землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007 р. на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007 р. № 335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року", рішень Харківської міської ради від 27.02.2008 року № 41/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року" та була введена в дію з 01.03.2008р.

Враховуючи норми статті 18 Закону України "Про оцінку земель", позивач рішеннями від 03.07.2013 р. №1209/13 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 року" та від 25.09.2013 р. №1269/13 "Про затвердження порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова" затвердив нову базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова та ввів в дію з 01 січня 2014 року нову плату за землю.

У відповідності до положень статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Статтею 73 Закону України "Про місцеве самоврядування" визначено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Згідно із пунктами 34, 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин, затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

Відповідно до частини 1 статті 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Пунктом 2.19. постанови Пленуму Вищого господарського суду України, від 17.05.2011 р. № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" судам роз'яснено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

Рішення Харківської міської ради від 03.07.2013 р. №1209/13 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 року" та від 25.09.2013 р. №1269/13 "Про затвердження порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р." є чинними на момент розгляду справи. Доказів їх скасування матеріали справи не містять.

З аналізу вищенаведених норм вбачається, що нормативно грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання уповноваженими органами плати за користування землею.

При цьому, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, в зв'язку з чим, зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

В свою чергу, орендна плата за земельні ділянки комунальної власності є регульованою ціною. Тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Такий висновок узгоджується з правовою позицією, викладеною в постанові Вищого господарського суду України від 03.07.2014 року №922/533/14 та постановах Верховного суду України від 20.08.2013 року у справі №5017/781/2012 та від 03.12.2013 року у справі №5009/3430/12.

З урахуванням вищевказаних обставин справи та норм чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про внесення змін до договору оренди землі від 06.03.2006 р. за № 640667100013 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі в цій частині підлягають задоволенню.

Вирішуючи спір в частині пунктів 13, 14 та 28 д) розділу І проекту додаткової угоди до договору оренди землі від 06.03.2006 р. за № 640667100013, суд виходить з наступного.

Ці пункти безпосередньо не стосуються зміни розміру орендної плати за договором у зв'язку зі зміною розміру нормативної оцінки землі, що відбулася.

Конституція України (ст.19) встановлює, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Позивачем не надано доказів того, що необхідність внесення запропонованих змін в ці пункти визначена законодавством.

До загальних принципів господарювання відноситься заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини (ст.6 ГК України).

Згідно п.3 ч.1 ст. 3 ЦК України однією із загальних засад цивільного законодавства є свобода договору. Статтею 627 ЦК України (свобода договору) встановлено наступне. Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Свобода договору означає право громадян або юридичних осіб вступати чи утримуватися від вступу у будь-які договірні відносини. Свобода договору проявляється також у можливості наданій сторонам за взаємною згодою визначати умови такого договору, змінювати ці умови також за взаємною згодою або утримуватись від пропозицій про їх зміну.

На цій підставі суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги в цій частині (в частині внесення змін до пунктів 13, 14, 28 д) договору) не обґрунтовані, не відповідають чинному законодавству і тому не підлягають задоволенню.

Крім того, відмовляючи в позові в цій частині суд зауважує, що редакція пункту 13 договору у пропонованій додаткової угоді до договору оренди землі не відповідає пункту 13 Типового договору оренди, затвердженого Постановою КМУ від 03.03.2004р. №220 та пункту 5.1. Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові, затвердженого рішенням Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008р. №41/08, який визначає, що встановлений згідно з розділом II цього Положення розмір орендної плати підлягає обов'язковому перегляду у разі: а) зміни функціонального використання земельної ділянки, передбаченого договором; б) внаслідок інфляції (щорічного уточнення на коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки); в) зміни розміру земельного податку; г) перерахунку базової ставки орендної плати. А саме, в додатковій угоді міститься додаткова підстава для обов'язкового перегляду орендної плати : "зміни нормативної оцінки землі". Відсутність такої підстави у типовому договорі оренди, затвердженому Постановою КМУ від 03.03.2004р. №220, унеможливлює її включення в спірний договір.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається: у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо господарським судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін; у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, господарський суд має право покласти на неї судовий збір незалежно від результатів вирішення спору.

Так, враховуючи те, що даний спір доведено до суду внаслідок неправильних дій відповідача, суд приходить до обґрунтованого висновку про необхідність покладення на відповідача судовий збір в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 13, 144 Конституції України, ст.ст. 12, 93, 125, 126, 189 Земельного кодексу України, п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, ст.ст. 179, 187, 284 Господарського кодексу України, ст.ст. 649, 651, 653, 654, 792 Цивільного кодексу України, ст.ст. 15, 30 Закону України "Про оренду землі", ст.ст. 13, 15, 18 Закону України "Про оцінку землі", ст. 2 Закону України "Про плату за землю", ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", керуючись ст.ст. 1, 4, 4-3, 12, 33, 43, 47, 49, 75, 82-85 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ:

В позові відмовити частково.

Внести зміни до договору оренди землі від 06.03.2006 р. за № 640667100013 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі у такій редакції:

ДОДАТКОВА УГОДА

до договору оренди землі, зареєстрованого «06» березня 2006 року за № 640667100013 у Харківській регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах»

"__"


20__ р.

Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та ПРИВАТНА НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА «БЕРЕСТ» (Орендар) в особі керівника з другого боку, домовились про нижченаведене:

І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України «Про оренду землі», рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 «Про затвердження «Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013», рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13 «Про затвердження «Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013», рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 «Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові» (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 «Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові» пункти 5., 9., 13., 14. договору оренди землі, зареєстрованого «06» березня 2006 року за № 640667100013 змінити, доповнити пункт 2. словами та пункт 28. підпунктом д) і викласти у такій редакції:

«2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки 6310137500:03:011:0001.»

«5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 681 від 24.09.2013 становить 8032057 грн. (віст мільйонів тридцять дві тисячі п 'ятдесят сім гривень).

При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр-відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.»

«9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 550/14 від 12.11.2013 на рік становить 3 % від її нормативної грошової оцінки і складає 240961,71 грн. (двісті сорок тисяч дев'ятсот шістдесят одна гривня сімдесят одна копійка), або в місяць - 20080,14 грн. (двадцять тисяч вісімдесят гривень чотирнадцять копійок).»

II. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого «06» березня 2006 року за № 640667100013 у Харківській регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.

ОРЕНДОДАВЕЦЬ

Харківська міська рада

Харківської області м. Харків, м-н Конституції, 7

код 04059243

В особі міського голови


Г.А. Кернес

/ підпис/

ОРЕНДАР

Приватної науково-виробничої фірми "Берест", м. Харків

61002, м. Харків, вул. Мироносицька, буд. 54-А

код 30704835

В особі керівника



/ підпис/ /ПІБ/"

3. Стягнути з Приватної науково-виробничої фірми "Берест", м. Харків (61002, м. Харків, вул. Мироносицька, буд. 54-А, код ЄДРПОУ 30704835) на користь Харківської міської ради (код ЄДРПОУ 04059243, майдан Конституції, 7, м. Харків, 61200, Одержувач: Харківська міська рада, реєстраційний рахунок: 35417005032986, Банк: ГУ ДКСУ у Харківській області, МФО банку 851011) 1218,00 грн. судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

4. Відмовити в позові щодо визнання укладеним договору про зміну договору оренди землі від 06.03.2006 р. за № 640667100013 в частині пунктів 13, 14, 28 д) проекту додаткової угоди.

Повне рішення складено 16.03.2015 р.

Суддя А.М. Буракова

Дата ухвалення рішення10.03.2015
Оприлюднено19.03.2015
Номер документу43097377
СудочинствоГосподарське
Сутьвнесення змін до договору

Судовий реєстр по справі —922/3688/14

Ухвала від 26.08.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Яценко О.В.

Ухвала від 03.11.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 14.10.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 29.09.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Постанова від 03.06.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Терещенко О.І.

Ухвала від 03.04.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Терещенко О.І.

Рішення від 10.03.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 03.03.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 12.01.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 10.11.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні