Ухвала
від 24.02.2015 по справі 815/5850/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 лютого 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/5850/14

Категорія: 6.1 Головуючий в 1 інстанції: Катаєва Е. В.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого - Ступакової І.Г.

суддів - Лук'янчук О.В.

- Градовського Ю.М.

при секретарі - Найденко О.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Балтської міської ради Одеської області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 05 січня 2015 року по справі за адміністративним позовом Балтської міської ради Одеської області до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області, треті особи ОСОБА_2, ОСОБА_3 про визнання незаконною та скасування реєстрації Декларації від 10.06.2014 року № ОД 143141620522 про готовність об'єкта до експлуатації та зобов'язати вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А :

Балтська міська рада Одеської області звернулася до суду з адміністративним позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області про визнання незаконною та скасування реєстрації Декларації від 31.05.2012 року № ОД 083312088680 про початок виконання будівельних робіт; Декларації від 10.06.2014 року № ОД 143141620522 про готовність об'єкта до експлуатації, зобов'язання відповідача відшкодувати судові витрати.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 05.01.2015 року позовні вимоги Балтської міської ради Одеської області про визнання незаконною та скасування реєстрації Декларації від 31.05.2012 року № ОД 083312088680 про початок виконання будівельних робіт залишені без розгляду у зв'язку з пропуском строку звернення до суду.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 05 січня 2015 року у задоволенні адміністративного позову Балтської міської ради Одеської області до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області, треті особи ОСОБА_2, ОСОБА_3 про визнання незаконною та скасування реєстрації Декларації від 10.06.2014 року № ОД 143141620522 про готовність об'єкта до експлуатації та зобов'язати вчинити певні дії - відмовлено.

В апеляційній скарзі Балтської міської ради Одеської області ставиться питання про скасування судового рішення, в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги Балтської міської ради Одеської області, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_2 є мешканкою м. Балта та власником земельної ділянки площею 0,0373га у місті Балта по АДРЕСА_1 згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯК №483242, якій виданий на підставі рішення Балської МР №777- V від 16.07.2008 року, цільове призначення земельної ділянки - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

Рішенням Балтської міської ради №1233-V від 10.09.2010 року затверджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ПП ОСОБА_2 із земель житлової та громадської забудови загальною площею 148 кв. м. для обслуговування існуючого магазину по АДРЕСА_2; надано ПП ОСОБА_2 в дострокову оренду терміном на 49 років земельну ділянку площею 148 кв.м. по АДРЕСА_2 із земель житлової та громадської забудови для обслуговування існуючого магазину.

09.10.2012 року укладено договір оренди землі на 49 років між ОСОБА_2 та Балтською міською радою на земельну ділянку площею 0,0148 га (кадастровий номер 5120610100:02:002:0128) за адресою АДРЕСА_2 для обслуговування магазину.

Рішенням Балтської міської ради №344-VІ від 16.03.2012 року ФОП ОСОБА_2 наданий дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо надання земельної ділянки в дострокову оренду терміном на 49 років із земель житлової та громадської забудови загальною площею 207 кв.м. для обслуговування існуючого магазину, розташованого по АДРЕСА_1.

16.09.2013 року укладено договір оренди землі на 49 років між ОСОБА_2 та Балтською міською радою на земельну ділянку площею 0,0203га (кадастровий номер 5120610100:02:002:0131) за адресою АДРЕСА_1 для обслуговування, експлуатації нежитлового приміщення та інших прав орендаря на приміщення (будівлю), яке розташовується на об'єкті оренди.

Рішенням Балтської міської ради №69 від 29.03.2012 року «Про надання ОСОБА_2 містобудівних умов та обмежень на реконструкцію з розширенням нежитлових приміщень, розташованих по АДРЕСА_1, під магазин промислово-продуктових товарів» ОСОБА_2 надано згоду на реконструкцію з розширенням нежитлових приміщень, розташованих по АДРЕСА_1, під магазин промислово-продуктових товарів. Містобудівні умови та обмеження на реконструкцію отримати у відділі регіонального розвитку, містобудування та архітектури Балтської РДА.

05.04.2012 року за №13-18/03 ОСОБА_2 відділом регіонального розвитку, містобудування та архітектури Балтської РДА видані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1 щодо реконструкції з розширенням нежитлових приміщень під магазин промислово-продовольчих товарів.

В Містобудівних умовах зазначено, що загальна площа земельної ділянки складає 0,0728 га, функціональне призначення земельної ділянки - землі житлової та громадської забудови міста; цільове призначення - частково для будівництва і обслуговування житлового будинку, частково для обслуговування нежитлових приміщень. Після проведення реконструкції необхідно змінити цільове призначення частини земельної ділянки площею 373 кв.м. (державний акт ЯК №483242). Містобудівні умови видані на підставі рішення виконкому Балтської міської ради від 29.03.2012 року №69.

23.05.2012 року замовником ОСОБА_2 подана до ІДАБК Декларація про початок виконання будівельних робіт на реконструкцію нежитлових приміщень під магазин промислово-продовольчих товарів по АДРЕСА_1, категорія складності - ІІІ. Декларація зареєстрована відповідачем 31.05.2012 року за №ОД08312088680.

13.11.2013 року виготовлений технічний паспорт будівлі магазину по АДРЕСА_1. Згідно технічного паспорту загальна площа будівлі складає 695,6 кв.м., перший поверх - 633,7кв.м., другий (підсобне приміщення) - 61,9кв.м.

28.11.2013 року замовником ОСОБА_2 подана до ІДАБК Декларація про готовність об'єкта до експлуатації, найменування об'єкту - реконструкція нежитлових приміщень під магазин промислово-продовольчих товарів по АДРЕСА_1, категорія складності - ІІІ. Декларація зареєстрована відповідачем 04.12.2013 року за №ОД143133380006. Згідно Декларації реконструкція була проведена у період з 12.06.2013 року по 08.10.2013 року.

22.05.2014 року на виконання вимог містобудівних умов від 05.04.2012 року за №13-18/03 ОСОБА_2 отримано свідоцтво на право власності на нерухоме майно - земельну ділянку площею 0,0373 га з цільовим призначенням - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

05.06.2014 року ОСОБА_2 у зв'язку з виявленням помилок у Декларації від 04.12.2013 року за №ОД143133380006 відповідно до вимог Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів звернулась до ІДАБК з заявою про внесення змін в Декларацію, зареєстровану 04.12.2013 року за №ОД143133380006 з наданням до даної заяви Декларації за №ОД143133380006, в якій виявлено технічну помилку або недостовірні дані в одному примірнику та Декларації, в якій враховані зміни, у двох примірниках.

10.06.2014 року Інспекцією ДАБК в Одеській області за № ОД 143141620522 зареєстровано Декларацію про готовність об'єкта до експлуатації. Зазначеним об'єктом є реконструкція нежитлових приміщень під магазин промислово-продовольчих товарів по АДРЕСА_1, замовником є ОСОБА_2. В декларації зазначена загальна площа об'єкту 695,6кв.м. кількість поверхів - 2. Щодо інформації про документи, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою ОСОБА_2 зазначила: - державний акт на право власності на земельну ділянку 0,0373га серія ЯК №483242, - договори оренди землі від 16.09.2013 року на земельну ділянку площею 0,0203 га та від 09.10.2012 року на земельну ділянку площею 0,0148 га.

10.06.2014 року Інспекцією ДАБК в Одеській області також виданий наказ №64 «СК», яким у зв'язку з заявою ОСОБА_2 щодо виправлення самостійно виявлених технічних помилок та подання нової Декларації, в якій враховані зміни, реєстрація Декларації від 04.12.2013 року за №ОД143133380006 скасована.

01.07.2014 року ОСОБА_2 отримане свідоцтво про право власності на нерухоме майно - магазин промислово-продовольчих товарів загальною площею 695,6 кв.м., розташований у АДРЕСА_1

Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову суд першої інстанції встановив наступні обставини та дійшов до наступних висновків, з якими повністю погоджується колегія суддів.

Як зазначено судом першої інстанції та вбачається з адміністративного позову, підставами для скасування Декларації про готовність об'єкта до експлуатації позивач вважає те, що в ній замовник ОСОБА_2 вказала недостовірні відомості, які є підставою для скасування реєстрації цієї Декларації, а саме - недостовірні відомості щодо права користування земельною ділянкою та етажності об'єкта реконструкції - магазину.

Згідно ст.19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування зобов'язані діяти тільки на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.

Згідно ст.34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" замовник має право виконувати будівельні роботи після: 1) направлення замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт Державній архітектурно-будівельній інспекції або її територіальному органу (далі - інспекції державного архітектурно-будівельного контролю) за місцезнаходженням об'єкта будівництва - щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України; 2) реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I - III категорій складності; 3) видачі замовнику відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності.

Відповідно ст.36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до I - III категорій складності, підключення об'єкту будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.

Відповідно до матеріалів справи, реконструкція нежитлових приміщень під магазин промислово-продовольчих товарів по АДРЕСА_1 відноситься до ІІІ категорія складності та була здійснена на підставі зареєстрованої Інспекцією ДАБК Декларації про початок виконання будівельних робіт 31.05.2012 року за №ОД08312088680.

Відповідно до ч.1, ч.5 ст.39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до I - III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації.

Форма декларації про готовність об'єкта до експлуатації, порядок її подання і реєстрації визначаються Кабінетом Міністрів України.

Прийняття рішення про реєстрацію (відмову у реєстрації) декларації про готовність об'єкта до експлуатації, видачу (відмову у видачі) сертифіката здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дати подання відповідних документів.

Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про готовність об'єкта до експлуатації, та за експлуатацію об'єкта без зареєстрованої декларації або сертифіката.

По закінченню реконструкції ОСОБА_2 подана до ІДАБК та зареєстрована Інспекцією Декларація від 10.06.2014 року № ОД 143141620522 про готовність об'єкта до експлуатації, в якій зазначено документи, які посвідчують право власності або користування земельною ділянкою, а саме:

- державний акт на право власності на земельну ділянку, серія ЯК №483242, загальною площею 0,0373 га, цільове призначення - для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд, кадастровий номер земельної ділянки 5120610100:02:002:0071, виданий відділ Держкомзему Балтського району в Одеській області 31.05.2011 року;

- договір оренди землі від 16.09.2013 року, укладений з Балтською МР, загальна площа 0,0203 га, цільове призначення - для обслуговування, експлуатації не житлового приміщення, кадастровий номер 5120610100:02:002:0131, зареєстрований 16.10.2013 року;

- договір оренди землі від 09.10.2012 року, укладений з Балтською МР, загальна площа 0,0148 га цільове призначення - забудовані землі (житлова та громадська забудова), кадастровий номер 5120610100:02:002:0128, зареєстрований 21.12.2012 року.

Як встановлено та зазначено судом першої інстанції, на час розгляду даної справи, не має спору щодо використання ОСОБА_2 земельної ділянки не в межах певної категорії, оскільки остання 22.05.2014 року отримала свідоцтво на право власності на нерухоме майно - земельну ділянку площею 0,0373 га з цільовим призначенням - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. ОСОБА_2 було змінено цільове призначення вказаної земельної ділянки після реконструкції магазину на виконання вимог містобудівних умов від 05.04.2012 року за №13-18/03, в яких і було зазначено про необхідність зміни цільового призначення вказаної земельної ділянки після проведення реконструкції нежитлових приміщень.

Отже, з урахуванням наведених норм закону та обставин справи, колегія суддів погоджується з доводами суду першої інстанції про зазначення ОСОБА_2 в Декларації від 10.06.2014 року № ОД 143141620522 достовірних відомостей щодо права власності та користування земельною ділянкою.

Доводи апеляційної скарги з посиланням лише на акт комісії Балтської міської ради від 05.03.2014 року, колегія суддів до уваги не приймає, оскільки як обґрунтовано встановлено та зазначено в оскаржуваному рішенні судом першої інстанції, у вказаному акті не зазначено про те, що комісією використовувалась документація з землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_2 та відбувалася їх перевірка на місцевості з метою встановлення розташування магазину в межах відведених ОСОБА_2 земельних ділянок, а сам акт без дослідження документації щодо землеустрою, на підставі яких отримано ОСОБА_2 право користування земельними ділянками загальною площею 724 кв.м., та перевірки її на місті відповідними суб'єктами владних повноважень, не є таким належним доказом, який може стати підставою для скасування спірної декларації.

Крім того, колегія суддів погоджується з доводами суду першої інстанції про необґрунтованість доводів позивача з посиланням на недостовірні відомості в декларації щодо етажності об'єкта реконструкції, оскільки відповідно до технічного паспорту виготовленого 13.11.2013 року будівлі магазину по АДРЕСА_1 загальна площа будівлі складає 695,6 кв.м., перший поверх - 633,7кв.м., другий (підсобне приміщення) - 61,9кв.м., основна будівля є одноповерховою, проте приміщення площею 61,9 кв.м є другим поверхом, у зв'язку з чим, в Декларації від 10.06.2014 року № ОД 143141620522 відомості щодо кількості поверхів будівлі - два поверхи, є достовірними.

Інші доводи апеляційної скарги колегія суддів до уваги не приймає, оскільки судом першої інстанції всебічно та повно перевірено обставини справи та вирішено спір у відповідності з нормами матеріального права, які регулюють спірні правовідносини.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 195, 196; п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206; ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Балтської міської ради Одеської області залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 05 січня 2015 року залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення виготовлений 25 лютого 2015 року.

Головуючий: Ступакова І.Г.

Судді: Лук'янчук О.В.

Градовський Ю.В.

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2015
Оприлюднено23.03.2015
Номер документу43141738
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5850/14

Ухвала від 06.02.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 06.02.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 23.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 23.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 24.02.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 04.02.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 04.02.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 24.02.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 06.02.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 06.02.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні