ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
28 січня 2015 року 14:30 № 826/20931/14
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Шулежка В.П.,
за участю секретаря судового засідання Пасічнюк С.В.,
за участю сторін:
представника позивача - Ільїна О.П.,
представника відповідача - Мірошниченка М.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Технік-ТРК» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Технік-ТРК» (далі - позивач, ТОВ «Технік-ТРК») до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач, ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві) про:
визнання протиправними дій ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо проведення зустрічних звірок, за результатами яких складено акти від 20.06.2014 року та від 31.07.2014 року, які полягають у порушенні вимог п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України, п.п.4.4. розділу 4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України від 22.04.2011 року № 236, п.6 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.10.2010 року №1232, п.12.3 розділу ХІІ Порядку обліку податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року №1588 за зазначені в актах інформації у вигляді висновків щодо відсутності реальності вчинення господарських операцій ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999) з контрагентами, з якими платником податків задекларовані взаємовідносини, порушення п.187.1 ст.187, п.198.1 п.198.2 п.198.3 п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України та завищення податкового зобов'язання з податку на додану вартість та завишення податкового кредиту з податку на додану вартість;
визнання протиправними дій ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо проведення зустрічних звірок ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999) за результатами яких складено акти: від 20.06.2014 року № 1464/26-59-22-04/39015999 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999)»; від 31.07.2014 року б/н про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999);
визнання протиправними дій ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо внесення до бази даних «Податковий блок» інформації на підставі актів про неможливість проведення зустрічних звірок ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999) від 20.06.2014 року та від 31.07.2014 року;
зобов'язання ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві вилучити з інформаційної бази даних органів державної податкової служби України акти: від 20.06.2014 року № 1464/26-59-22-04/39015999 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999)»; від 31.07.2014 року б/н про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999);
зобов'язання ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві відновити інформацію про податкові зобов'язання ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999) з податку на додану вартість та податковий кредит з податку на додану вартість.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що звірка проведена відповідачем без додержання вимог чинного законодавства з питань, що регулюють правовий порядок проведення зустрічних звірок, оскільки в акті про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання лише посвідчується факт неможливості її проведення без викладення висновків стосовно документального підтвердження господарських відносин.
Позивач стверджує, що він не отримував запит від податкового органу про надання інформації, а отже був позбавлений можливості надати первинні бухгалтерські документи для проведення зустрічної звірки.
Окрім того, позивач вказує на те, що дії відповідача щодо внесення змін до інформаційних баз даних є протиправними, оскільки призвели до порушення прав позивача. Висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін до вказаної бази даних може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податкових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку. Акт про неможливість проведення зустрічної звірки не є підставою для коригування в електронній базі податкової звітності задекларованих платником податків показників.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував у повному обсязі з підстав, зазначених у письмових запереченнях, пояснив суду, що податковий орган під час проведення зустрічної звірки діяв у межах наданих йому повноважень.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999) зареєстроване 10.12.2013 року в Шевченківській районній в м. Києві державній адміністрації, свідоцтво про державну реєстрацію від 10.12.2014 року №10741020000047892.
Відповідно до установчих матеріалів, місцезнаходження ТОВ «Технік-ТРК»: 01034, м. Київ, вул. Рейтарська, буд.11.
ТОВ «Технік-ТРК» взято на податковий облік в органах державної податкової служби від 11.12.2013 року №265913195850, станом на момент проведення зустрічних звірок перебуває на обліку у ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві.
Товариство зареєстроване платником податку на додану вартість з 24.12.2013 року №200155561 за індивідуальним податковим номером 390159926590.
Станом на дату проведення зустрічних звірок, свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ анульоване 03.06.2014 року за ініціативою податкового органу.
На підставі службового посвідчення серії KB № 128565, згідно із п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України відповідачем здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999) з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за період з 01.02.2014 року по 30.04.2014 року, за результатами яких складено акт від 19.06.2014 року № 1464/26-59-22-04-19/39015999 (далі - акт від 19.06.2014 року).
За результатами проведених заходів встановлено порушення ТОВ «Технік-ТРК» п.п.16.1.11 п.16.1 ст.16, п.45.2 ст.45 Податкового кодексу України, ст. 93 Цивільного кодексу України, ст.1, ст.9, ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (зі змінами та доповненнями) від 15.05.2003 року № 755-ІV; » п.187.1 ст.187, п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим задекларовані податкові зобов'язання та податковий кредит за період з 01.04.2014 року по 30.04.2014 підлягають зменшенню до « 0».
Також, на підставі службового посвідчення серії KB № 114593, п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України, відповідачем здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «Технік-ТРК» (код за ЄДРПОУ 39015999), з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за період з 01.05.2014 року по 31.05.2014 року, за результатами яких складено акт від 31.07.2014 року № 1722/26-59-22-08/39015999 (далі - від 31.07.2014 року).
За результатами проведених заходів відповідачем встановлено порушення ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999) вимог п.п.16.1.11 п.16.1 ст.16, п.45.2 ст.45 Податкового кодексу України, ст. 93 Цивільного кодексу України, ст. 1, ст. 9, ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (зі змінами та доповненнями) від 15.05.2003 року № 755-ІV ; п.187.1 ст.187, п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України, у зв'язку з тим, що задекларовані податкові зобов'язання та податковий кредит за травень 2014 року підтвердити неможливо; також встановлено порушення ст.201 Податкового кодексу України, у зв'язку з тим, що задекларовані податкові зобов'язання та податковий кредит за травень 2014 року підтвердити неможливо.
Наведені вище обставини позивач вважає такими, що порушують права та охоронювані законом інтереси як платника податків, а викладені в актах висновки зроблені з перевищенням повноважень, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, повно та всебічно дослідивши наявні матеріали, суд прийшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
Обов'язки та компетенція контролюючих органів, повноваження їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначені Податковим кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-VI.
Відповідно до п.п. 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Пунктом 73.5 статті 73 Податкового кодексу України передбачено, що з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Правовідносини з приводу проведення податковими органами зустрічних звірок платників податків деталізовані нормами Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року №1232 (надалі - Порядок №1232).
Відповідно до п. 1 Порядку № 1232, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
У відповідності до п. 2 Порядку № 1232 зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Пунктом 3 Порядку № 1232 передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Згідно з приписами пункту 4 Порядку № 1232 орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку (пункт 6 Порядку № 1232).
Пунктом 4.1 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 року. № 236 (далі - Методичні рекомендації) передбачено, що зустрічні звірки проводяться органом ДПС - виконавцем або органом ДПС - ініціатором - у випадках, встановлених пунктом 3.1 Методичних рекомендацій.
Як вбачається з акту від 19.06.2014 року № 1464/26-59-22-04-19/39015999 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999) з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за період з 01.02.2014 року по 30.04.2014 року , управлінням податкового аудиту ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві, в результаті аналізу податкової інформації, яка міститься в ІС «Податковий блок» та поданої ТОВ «Технік-ТРК» податковий номер 39015999 звітності з податку на додану вартість за перевіряємий період виявлено, що відповідно до рішення ф.№18-ОПП від 11.04.2014 року № 411 встановлено відсутність юридичної особи за місцезнаходженням та прийнято рішення про доцільність направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням. Стан підприємства - « 8» «до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням».
Крім того, згідно аналізу автоматизованої системи співставлення ІС «Податковий блок», між задекларованими показниками ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999) та показниками задекларованої звітності контрагентів-постачальників виявлено розбіжність в частині завищення ТОВ «Технік-ТРК» задекларованого податкового кредиту на суму 3 047 655,42 грн., у тому числі по періодам: лютий 2014 року - 249 673,11 грн., березень 2014 року - 82 167,28 грн., квітень 2014 року - 2 715 725,03 грн.
Податковим органом встановлено, що вказані суми задекларовані позивачем за рахунок ТОВ «ТЛК-Груп» (код ЄДРПОУ 39015909), ТОВ «Антуріус-2013» (код за ЄДРПОУ 39008227), ПП «Десятка» (код за ЄДРПОУ 36887850).
При цьому, відповідачем отримано від регіональних державних податкових інспекцій:
акт ДПІ у Ленінському районі м. Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області від 12.06.2014 року № 931/05-67-22-2/36887850 про неможливість проведення зустрічної звірки ПП «Десятка» (код ЄДРПОУ 36887850) і документального підтвердження господарських відносин з ТОВ «Агава Трейд Юніон» (код ЄДРПОУ 38689898), ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999), ТОВ «Хім-Брокс» (код ЄДРПОУ 38781314), ТОВ «Крємєн» (код ЄДРПОУ 39047381), ТОВ «Мєгасофт» (код ЄДРПОУ 39047344), ТОВ «Янтра Трейд Хауз» (код ЄДРПОУ 38932014), ТОВ «Хельвенс» (код ЄДРПОУ 38926739) за квітень 2014 року;
акт Бориспільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області від 13.05.2014 року №257/22-1/39008227 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Антуріус-2013» (код ЄДРПОУ 39008227) і документального підтвердження господарських відносин з контрагентами якими сформовано показники податкового зобов'язання та податкового кредиту;
акт ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві від 18.04.2014 року № 1084/26-59-22-04 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «ТЛК Груп» (код ЄДРПОУ 39015909) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.01.2014 року по 30.03.2014 року.
Враховуючи вище викладене, податковим органом встановлено, що за перевіряємий період у ТОВ «Технік-ТРК» рахується розбіжність між задекларованим податковим кредитом, та сумами податкових зобов'язань контрагентів-постачальників у сумі 3 047 655,42 грн., у тому числі по періодам: лютий 2014 року - 249 673,11 грн., березень 2014 року - 82 167,28 грн., квітень 2014 року - 2 715 725,03 грн. та зроблено висновок про маніпулювання звітністю з податку на додану вартість та провадження господарської діяльності підприємства без наміру досягнення юридичних наслідків, спрямованих на здійснення господарських операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам.
Відповідно до акту від 31.07.2014 року № 1722/26-59-22-08/39015999 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999) з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за період з 01.05.2014 року по 31.05.2014 року , податковим органом при здійсненні аналізу згідно баз даних податкової звітності, яка була надана підприємством до відповідача, в тому числі, реєстру податкових накладних, встановлено, що ТОВ «Технік-ТРК» виписано податкові накладні на користь контрагентів в один день в сумі ПДВ до 10 000,00 грн. в рамках одного договору, відображено в податковій звітності та які не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, згідно даних декларацій з ПДВ та додатків до них, ТОВ «Технік-ТРК» було задекларовано податковий кредит за травень 2014 року, зокрема, за рахунок ТОВ «АТЕК» (код ЄДРПОУ 32777150).
Також, в ході проведених заходів відповідачем отримано акт ДПІ у Кіровському районі м. Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області отримано акт від 27.06.2014 року №163 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АТЕК» (код ЄДРПОУ 32777150) з питань взаємовідносин з контрагентами за травень 2014 року, згідно якого ТОВ «АТЕК» має стан платника « 9» - до ЄДР направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням. За наслідками проведених заходів фахівцями податкової міліції ДПІ у Кіровському районі м. Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області проведено опитування директора підприємства, та встановлено факт його непричетності до даного підприємства.
Враховуючи вище викладене, податковим органом зроблено висновок про порушення позивач п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки позивачем задекларовано в податковій звітності податкові зобов'язання та податковий кредит за травень 2014 року, які неможливо підтвердити документально.
Оскільки у податкового органу виникли сумніви стосовно факту реальності здійснення операцій позивача з контрагентами, вказані обставини стали підставою для вжиття ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві заходів для проведення зустрічної звірки ТОВ «Технік-ТРК» та направлення запиту про надання інформації та її документального підтвердження.
Порядок отримання інформації від платників податків визначено також Порядком періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1245 (далі - Порядок № 1245).
Відповідно до вищезазначеного Порядку № 1245 органи державної податкової служби мають право звернутися до суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та документального підтвердження такої інформації. В окремих випадках зазначений запит може надсилатися з використанням засобів телекомунікаційного зв'язку з накладенням електронного цифрового підпису органу державної податкової служби.
Письмовий запит про подання інформації надсилається суб'єкту інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: виявлення за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, фактів, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; виникнення потреби у визначенні рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; подання щодо платника податків скарги про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; проведення зустрічної звірки; в інших випадках, визначених Податковим кодексом України.
У разі, коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов'язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту.
Також, згідно з п. 10 Порядку № 1245, запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу.
У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.
З аналізу вищезазначених норм законодавства вбачається, що за наявності передбачених Податковим кодексом України підстав податковий орган має право направити платнику податків письмовий запит про надання інформації, у якому повинно бути зазначено посилання на норми закону, згідно з якими податковий орган має право на отримання такої інформації, підстави для направлення запиту, опис інформації, що запитується, та перелік документів, що її підтверджують.
Відповідно до викладених норм чинного законодавства, право податкового органу на отримання інформації шляхом направлення письмового запиту виникає у випадках визначених загальним та спеціальним законами, зокрема, в разі отримання від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, у тому числі від органів, які забезпечують ведення відповідних державних реєстрів (кадастрів), інформацію, документи і матеріали, а також можливе порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства.
Як підтверджується матеріалами справи, відповідачем надіслано позивачу запит про надання пояснень та їх документального підтвердження від 31.07.2014 року № 9723/10/26-59-22-08 з питань дотримання вимог податкового законодавства.
Проте, як вбачається з матеріалів справи, запит не було можливості фактично вручити позивачу, у зв'язку з тим, що при здійсненні виходу на податкову адресу ТОВ «Технік-ТРК», встановлено відсутність за місцезнаходженням, при цьому підприємство має стан - «8» до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням.
Як уже встановлено судом, відповідачем складено акт, яким зафіксовано неможливість вручення посадовим особам ТОВ «Технік-ТРК» запиту від 31.07.2014 року щодо надання пояснень та їх документального підтвердження.
За приписами «Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» затверджених наказом ДПА України від 22.04.2011 року № 236 (далі - Методичні рекомендації №236), зокрема пунктом 4.4 передбачено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від підписання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
Тобто, у відповідності до положень Методичних рекомендацій, у разі неможливості проведення зустрічної звірки, податковим органом складається акт про неможливість проведення зустрічної звірки за формою визначеною у додатку 3 до Методичних рекомендацій.
З урахуванням викладеного, відповідач під час складання актів від 19.06.2014 року № 1464/26-59-22-04-19/39015999 та від 31.07.2014 року № 1722/26-59-22-08/39015999 про неможливість проведення зустрічної звірки діяв у межах повноважень та у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Окрім того, наведені законодавчі положення дають підстави для висновку про те, що процес зіставлення даних податкової звітності з ПДВ у розрізі контрагентів є формальним рівнем податкового контролю, на стадії якого податковий орган фактично порівнює задекларовані контрагентами кореспондуючі суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з метою оперативного виявлення платників, що підлягають документальній перевірці.
Вказана позиція висвітлена у постанові Вищого адміністративного суду України № К/800/44997/13 від 01.04.2014 року, відповідно до якої суд вважає, що відповідач своїми діями по проведенню та оформленню акта про неможливість проведення зустрічної звірки позивача не порушує його прав чи законних інтересів, оскільки такий акт є лише формою фіксації податкової інформації, яка використовується податковими органами.
Дії податкового органу по проведенню та складанню акта є способом реалізації наданої суб'єкту владних повноважень компетенції, а сам акт не є рішенням (актом індивідуальної дії) в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України і є лише носієм інформації, що встановлена в ході проведення звірок чи перевірок, та не порушує прав платника.
В свою чергу, висновки, викладені в акті податкового органу є лише відображенням фактичних дій податкових інспекторів-ревізорів та їх особистої думки, а тому не створюють жодних правових наслідків.
Відтак, враховуючи, що дії податкового органу щодо проведення відповідних заходів та складання актів про неможливість проведення зустрічної звірки безпосередньо не порушують охоронюваних законом прав та інтересів позивача, не несуть правових наслідків для позивача, суд не вбачає підстав для визнання цих дій протиправними, а позивач не довів суду, яким чином складання актів про неможливість проведення зустрічної звірки порушують його охоронювані законом права та інтереси, а тому позовні вимоги в частині визнання протиправними дій ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо проведення зустрічних звірок, за результатами яких складено акти від 20.06.2014 року та від 31.07.2014 року, які полягають у порушенні вимог п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України, п.п.4.4. розділу 4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України від 22.04.2011 року № 236, п.6 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.10.2010 року №1232, п.12.3 розділу ХІІ Порядку обліку податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року №1588 за зазначені в актах інформації у вигляді висновків щодо відсутності реальності вчинення господарських операцій ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999) з контрагентами, з якими платником податків задекларовані взаємовідносини, порушення п.187.1 ст.187, п.198.1 п.198.2 п.198.3 п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України та завищення податкового зобов'язання з податку на додану вартість та завишення податкового кредиту з податку на додану вартість та визнання протиправними дій ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо проведення зустрічних звірок ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999) за результатами яких складено акти: від 19.06.2014 року № 1464/26-59-22-04-19/39015999 та від 31.07.2014 року № 1722/26-59-22-08/39015999 є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Позивач, обґрунтовуючи позовні вимоги зазначив, що інформацію, викладену в акті про неможливість проведення зустрічної звірки, відповідач вніс до інформаційної системи «Податковий блок», зокрема інформацію в частині податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ «Технік-ТРК».
Згідно з приписами статті 72 Податкового кодексу України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла за результатами податкового контролю.
Податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань (стаття 74 Податкового кодексу України).
Відповідно до статті 16 Закону України «Про інформацію» податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 9 Закону України «Про доступ до публічної інформації» інформація, що міститься в документах суб'єктів владних повноважень, які становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію, доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов'язані з розробкою напряму діяльності установи або здійсненням контрольних, наглядових функцій органами державної влади, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень, належить до службової, тому, в силу статті 6 цього Закону, є інформацією з обмеженим доступом.
Так, для здійснення податкового контролю податковими органами використовується інформація, що міститься у складі інформаційних аналітичних системах, в тому числі: АРМ "Пошук", АРМ "Облік платників", АРМ ТАХ "Облік податків та платежів", АІС "Розширений пошук у схемах, що використовуються суб'єктами господарювання з метою мінімізації об'єктів оподаткування та ухилення від сплати податків" і інших.
Єдина система «Податковий блок» та її підсистеми є програмними продуктами, створеними для використання органами Державної податкової служби для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі.
Отже, податкова інформація є різновидом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності податкових органів, який у свою чергу, є способом здійснення податкового контролю. Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України, є одним із різновидів податкового контролю, тому вказана офіційна інформація державних органів повинна відповідати дійсності.
Позивач також обґрунтовував позовні вимоги тим, що дії податкового органу з коригування у системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів АІС «Податковий блок» задекларованих позивачем сум податкового кредиту та податкових зобов'язань за перевіряємий період є незаконними, оскільки відображення в електронній базі даних підлягає самостійному декларуванню платником податків сум податкових зобов'язань та податкового кредиту, результати автоматизованого співставлення уточнюються по мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами таких перевірок.
В той же час, судом під час розгляду справи не встановлено, а позивачем не надано жодного доказу на підтвердження того, що відповідач вчинив протиправні дії по завищенню податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість за перевіряємий період, з огляду на що позовні вимоги про визнання протиправними дій ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо внесення до бази даних «Податковий блок» інформації на підставі актів про неможливість проведення зустрічних звірок ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999) від 20.06.2014 року та від 31.07.2014 року задоволенню не підлягають.
При цьому, відображена у інформаційних системах податкова інформація використовується податковим органом виключно для власних функціональних потреб та має на меті проведення аналізу господарської діяльності платника, правомірності формування ним податкового зобов`язання та податкового кредиту за операціями з іншими суб`єктами господарювання.
Пунктом 74.1 статті 74 Податкового кодексу України встановлено, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби.
Таким чином, внесення або зміна інформації у базах інформаційних систем, які використовуються органами державної податкової служби, зокрема, АІС «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України», самі по собі не зумовлюють для платника податків-яких юридичних наслідків у формі виникнення або зміни прав та обов'язків, змін у структурі податкових зобов'язань та податкового кредиту, оскільки внесення такої інформації не призводить до коригування (збільшення) податкових зобов'язань платника податків.
З огляду на зазначене, суд вважає, що позовні вимоги про зобов'язання відповідача вилучити з інформаційної бази даних органів державної податкової служби України акти від 19.06.2014 року № 1464/26-59-22-04-19/39015999 та від 31.07.2014 року № 1722/26-59-22-08/39015999 та зобов'язання ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві відновити інформацію про податкові зобов'язання ТОВ «Технік-ТРК» (код ЄДРПОУ 39015999) з податку на додану вартість та податковий кредит з податку на додану вартість є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Згідно частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 71 цього Кодексу передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В даному випадку, позивачем не доведено факт порушення відповідачем положень чинного податкового законодавства України, зокрема, норм щодо порядку проведення зустрічних звірок суб'єктів підприємницької діяльності та не надано належних доказів щодо порушення його прав та законних інтересів.
Зважаючи на викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими та задоволенню не підлягають в повному обсязі.
Враховуючи положення ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відшкодування судового збору позивачу не підлягає.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд,
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Технік-ТРК» відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Окружного адміністративного суду міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови складений та підписаний 02.02.2015 року.
Суддя В.П. Шулежко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2015 |
Оприлюднено | 24.03.2015 |
Номер документу | 43162049 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шулежко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні